Jaaah87

Dilemma ang. fotograf

9 posts in this topic

Ja, hvor skal jeg starte?

Mig og min kæreste planlægger bryllup til næste år (dato endnu ikke bestemt), og allerede nu har jeg fundet 1. problem.. Den der pokkerste fotograf!

Vi forsøger at holde budgettet nede, så vi har snak om selv at lave forret, bestille hovedret ude fra (fra slagter af) og så bryllupskage til dessert. Rammerne bliver (hvis billederne på hjemmesiden, ikke er helt ved siden af) i en flot lade, der normalt bliver brugt til galleri - og regner med DJ som det musikalske islæt. Men så kommer vi til problemet.. Jeg har svært ved at finde en fotograf, som ikke koster 10.000 og samtidig har den rigtige stil på billederne, som jeg godt kan lide.

Er VILD med fotografer som Applepark og Colorize o.lignede, men de koster jo også derefter :unsure: Det er ikke fordi jeg uvillig til at give prisen, så vil jeg næsten hellere ligge brylluppet senere, så jeg kan nå at spare det mere op - men jeg føler lidt at mit bryllup bliver for "skrabet" på andre punkter, til at jeg kan forsvare at ligge så mange penge i den post.

Og måske hvis jeg skal være helt ærligt, så føler jeg heller ikke helt at mit bryllup er godt nok til "dem" - og det er jo i og for sig, en åndssvag følelse, men ikke desto mindre sidder jeg her og tænker netop det :(

Nå, ved egentlig ikke hvor jeg vil hen med dette indlæg - andet end, hvis nu nogen sidder derude og kan anbefale en SUPER fotograf, så må de gerne komme frem fra busken. Tak, og beklager mit tude indlæg :blush:

0

Annonce ♥

Jeg vil bare anbefale Lea fra Memorable som vi har booket. Hun tog billeder til min venindes bryllup sidste år og vi har fået et forlovelsesphotoshoot hos hende. Derudover kan du finde flere brude herinde som har brugt hende. Jeg synes virkelig hun er dygtig, og ikke mindst fantastisk sød og fleksibel, og prisen er mere end iorden! :)

1

En dygtig fotograf får det bedste ud af billederne lige meget om du holder det på et slot eller i et telt i haven....

Vi havde en super dygtig freelance fotograf til super god pris og jeg synes vi har fået nogen lækre billeder ud af det (se evt min tråd)

0

Det er også meget svært at finde en fotograf som er god, men også til vores pengebudget. VI døjer med samme problem. SÅ kan desværre ikke hjælpe dig, men kigger klart med hvis en billig skulle melde sig...

0

Annonce ♥

Ja, hvor skal jeg starte?

Mig og min kæreste planlægger bryllup til næste år (dato endnu ikke bestemt), og allerede nu har jeg fundet 1. problem.. Den der pokkerste fotograf!

Vi forsøger at holde budgettet nede, så vi har snak om selv at lave forret, bestille hovedret ude fra (fra slagter af) og så bryllupskage til dessert. Rammerne bliver (hvis billederne på hjemmesiden, ikke er helt ved siden af) i en flot lade, der normalt bliver brugt til galleri - og regner med DJ som det musikalske islæt. Men så kommer vi til problemet.. Jeg har svært ved at finde en fotograf, som ikke koster 10.000 og samtidig har den rigtige stil på billederne, som jeg godt kan lide.

Er VILD med fotografer som Applepark og Colorize o.lignede, men de koster jo også derefter :unsure: Det er ikke fordi jeg uvillig til at give prisen, så vil jeg næsten hellere ligge brylluppet senere, så jeg kan nå at spare det mere op - men jeg føler lidt at mit bryllup bliver for "skrabet" på andre punkter, til at jeg kan forsvare at ligge så mange penge i den post.

Og måske hvis jeg skal være helt ærligt, så føler jeg heller ikke helt at mit bryllup er godt nok til "dem" - og det er jo i og for sig, en åndssvag følelse, men ikke desto mindre sidder jeg her og tænker netop det :(

Nå, ved egentlig ikke hvor jeg vil hen med dette indlæg - andet end, hvis nu nogen sidder derude og kan anbefale en SUPER fotograf, så må de gerne komme frem fra busken. Tak, og beklager mit tude indlæg :blush:

Jeg syntes, at du har god smag :)

Og jeg syntes også fotografvalget var svært - for det er bare vigtigt. Selv her efter brylluppet syntes jeg det er svært at finde en god fotograf, da jeg (igen) ønsker at få taget flere/nye billeder - og hvem skal man lige vælge...

Jeg har ikke andre navne end dem du lige selv nævner - eller jo, men de er meget dyrere, og det hjælper jo ikke.

Selvom i ikke bruger mange penge på brylluppet kan det jo godt blive suuuuper flot alligevel, og det vil man jo gerne have gengivet på billederne.

Edited by Victorias secret
0

Jeg kan godt forstå du synes det er svært. Men jeg er helt sikker på, at jeres bryllup vil blive lige så smukt på billeder, som andre der har brugt flere penge på det end jer. Jeg ville ønske at vi også havde overskuddet til at lave de fleste ting selv, bare for at spare lidt. Det er lige skruet en ekstra tand op, når det handler om bryllup. Jeg var til min kollegas bryllup og hun brugte en fotograf Nevzat Basaran og han tager virkelig nogle flotte billeder. Ja jeg tror nok hun gav under 10.000kr. Prøvede at bestille ham til vores eget bryllup, men han var allerede optaget. Kig på han billeder, de er virkelig flotte. Vi er selv endt med en der bare er fotograf i sin fritid ☺️. Held og lykke med det hele

0

On 28/1/2015 at 7:06 AM, Fotochris said:

Jeg kan godt forstå du synes det er svært. Men jeg er helt sikker på, at jeres bryllup vil blive lige så smukt på billeder, som andre der har brugt flere penge på det end jer. Jeg ville ønske at vi også havde overskuddet til at lave de fleste ting selv, bare for at spare lidt. Det er lige skruet en ekstra tand op, når det handler om bryllup. Jeg var til min kollegas bryllup og hun brugte en fotograf Nevzat Basaran og han tager virkelig nogle flotte billeder. Ja jeg tror nok hun gav under 10.000kr. Prøvede at bestille ham til vores eget bryllup, men han var allerede optaget. Kig på han billeder, de er virkelig flotte. Vi er selv endt med en der bare er fotograf i sin fritid ☺️. Held og lykke med det hele

Hvor mange timer havde hun booket ham i? 

0

Vi ender nok i mit budget med kun at have fotograf i kirken og få timer før og efter, og så tilgengæld opfordrer gæster til at tage billeder og dele på sociale medier eller få link til et online album til selve festen. Det vigtigste for mig er alligevel familiebilleder i kirken :)

0

Annonce ♥

Jeg kan ikke vurdere fotograferne ud fra deres billeder da jeg ikke ser slutprodukterne plus at det er et spørgsmål om smag og behag. Men jeg kan vurdere "deres performance" på stedet. Har oplevet både Leana Varnæs, Jesper A (flere gange), og Søren Friberg som nævnes ovenfor og der er ikke en finger at sætte på nogle af dem.  

1