Sign in to follow this  
Followers 0
ksi7500

Borddækning

5 posts in this topic

Det bliver nok sådan at vores forret er serveret ved hver plads når vi går til bord.

Hvad ville I gøre med servietter?

Gerne billeder...

0

Annonce ♥

Vores så sådan her ud og så havde vi favourboks og bordhæfte liggende på dæktallerknen, forretten blev serveret af tjenerne da vi havde sat os til bords...

Foran os stod de glimmer Mr & Mrs skilte jeg havde lavet

post-72085-0-68648400-1421854387_thumb.j

post-72085-0-28098700-1421854414_thumb.j

0

Vi havde ikke foldede servietter som sådan, der lå en hvid serviet på tallerkenen, og så lå der en lilla serviet ved siden af der lige var foldet en enkelt gang. Vores forretter blev også sat på bordet inden vi satte os :)

post-56973-0-17119800-1421855735_thumb.j

post-56973-0-55833200-1421855741_thumb.j

0

Vi regner også med at forretten er serveret når vi sætter os. Jeg regner med at rulle eller folde servietten og binde et bånd om og med et lille hjertespænde. Det skal ligge ved siden af tallerkenen. Hvor bordhæftet så skal være ved jeg ikke helt endnu...

0

Annonce ♥

Servietfoldning skal jeg ikke gøre mig klog på .:) Men hvad servering af forret angår oplever jeg begge dele og det ene kan være lige så godt som det andet. Dog krummer jeg som regel lidt tæer når personalet kommer og beder om at man spiller en fanfare når de kommer ind med forretten (ja har faktisk også engang oplevet det ovre i det jyske efter forretten - til en fest hvor der blev serveret buffet) .:) Men med mindre der er tale om en speciel forret hvor det er et must at den bliver serveret lige efter den er tilberedt, så er det jo bare at tale med feststedet/personalet for det er ene og alene jeres afgørelse og et spørgsmål om hvad I helst vil.

0