MrsLepore

Lokaler KBH

26 indlæg i dette emne

Hej

min kæreste og jeg går og leder efter lokaler i til maj men det er blevet en større opgave, vi vil gerne ku feste til min kl 05, skal være i nogenlunde cykelafstand fra hovedbanen, skal kunne bruges uden køb af mad, vi gider ikke div forsamlings huse osv da vi ikke bryder også det der kommunale/ institutions agtigt indretning de tit har (ihvertfald i kbh)

budget er max 10.0000 og det er ligemeget om det ligger på 14 etage eller i kælder, om der er elevator,køkken osv, lokalet må gerne bare være råt eller på en eller anden måde specielt og unikt.. ved godt vi måske er lidt krævende men ku være der var noget vi havde overset inden vi må snakke om hvad vi så gør ;)

5e (fint lokale men for lille)
1st Booking (ikke idelt)
Angels (venter på at se lokaler)
Abejdsmuseet Teatersal (for dyrt)
Badeanstalten Nørrebro (ikke muligt at leje til fest)
Basement (ikke muligt at leje privat)
Bygning 55 (for dyrt)
Cafe Elefanten/Carlsberg (ikke idelt)
Christianhavns Bebor Hus (lidt for kommunalt i looket)
Cirkus Bygningen’s Stalde (ikke muligt uden mad, dårlig indrettet)
Danse Pavillonen /Karens Minde (ikke muligt)
Dansekapellet (ikke muligt at leje til privat)
Elefanthuset (ikke muligt)
Gammel Strand (for dyrt)
Huset/Magstræde (brød os ikke om lokalerne)

Islands brygge kulturhus (for komunnalt indrettet)
Josty’s (ikke muligt uden mad)

KBH Volume (ikke muligt at leje til privat)

KFUM (en mulighed men har allerede været til mange events der)
Langelinje Pavillonen (ikke muligt uden mad)
Litteraturhaus (kun mulgit til kl 03)
Lygten (ikke muligt til privat)
M/S William (har vi allerede brugt)
Moltke Palæ (for dyrt)

National Museet (for dyrt)

Nikolai Kunst Hal (for dyrt)

Odd Fellow Palæet (en mulighed men været til mange fester der allerede)

Olsen + 3 (super fede lokaler men ikke muligt uden catering og kun til 03)

Overtaget (ser fedt ud på billederne men er lukket ned desværre)

Papirøen/Hallen (for dyrt og stort)

Republikken (ikke længere muligt pga naboklager)

Råhuset (ikke muligt at leje til privat)

Salon K (kedelig og dyre lokaler)
Skt Gertruds Kloster (ikke muligt)
Støberiet /Kapel44 (super lækkert lokale men de er stoppet med udlejning til privat)

Soho House (ikke muligt uden catering)
Sundance Færge (for dyrt)
Søpavillionen (pænt udenfor ik så pænt inden for)
Toldboden (for dyrt og stort)
Tøjhusmuseet (for dyrt)
Verdens Kultur Centeret/ Global (ikke muligt til privat)
Wegners Gaard (lidt kedeligt lokale)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op! Tror da nærmest ikke jeg kan komme på flere steder i Kbh. Vi var igennem samme frustrationer og udfordringer og endte med Sonnerupgård gods' lade. Det er så overhovedet ikke i cykelafstand fra Hovedbanegården :lol: Men 78 ud af 82 af vores gæster blev og overnattede og det var vildt fedt. Vi blev viet i en kirke på Østerbro. Så i starten tænkte vi også, at vi skulle finde noget i byen. Også af hensyn til mange af vores venner, der bor i Kbh og en del var/er stadig studerende. Men for os viste det sig i hvert fald overhovedet ikke at være noget problem med transport, afstand mm.

Nå, men hvis jeg lige skal vride hjernen lidt, for at komme i tanke om noget... Der er nogle selsksbslokaler på Østerbro: Muhz. Tror der kan være omkring 70 prs. Ved ikke hvor langt ud på natten man må blive ved. De svarede aldrig tilbage på vores mail i sin tid, så nok en god ide at ringe eller dukke op.

Så er der også et lokale på Amerika kaj. De er vist heller ikke så glade for at lej ud til private og svarede heller aldrig os. Men på bloggen "it's fashion baby" kan du se billeder/læse om et bryllup der.

Der er også nogle selskabslokaler på Købmagergade omkring illum. Husker det som om, man kan leje dem uden mad. Er ikke sikker. Faldt over det i en af mine desperate Google søgninger i sin tid, men har desværre ikke gemt linket.

Hvad/hvor er M/S William? Synes ikke lige jeg kan Google mig frem til det:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har 1877-laden ledig Kristi Himmelfartsdag den 14. Maj 2015 og en masse værelser ledig. Nævn at I har set det på bryllupsklar og få et godt tilbud på denne dag.

Ja og I kan feste hele natten og tage jeres egen kok med. Ingen proppenge.

0

Del dette indlæg

Hold da op! Tror da nærmest ikke jeg kan komme på flere steder i Kbh. Vi var igennem samme frustrationer og udfordringer og endte med Sonnerupgård gods' lade. Det er så overhovedet ikke i cykelafstand fra Hovedbanegården :lol: Men 78 ud af 82 af vores gæster blev og overnattede og det var vildt fedt. Vi blev viet i en kirke på Østerbro. Så i starten tænkte vi også, at vi skulle finde noget i byen. Også af hensyn til mange af vores venner, der bor i Kbh og en del var/er stadig studerende. Men for os viste det sig i hvert fald overhovedet ikke at være noget problem med transport, afstand mm.

Nå, men hvis jeg lige skal vride hjernen lidt, for at komme i tanke om noget... Der er nogle selsksbslokaler på Østerbro: Muhz. Tror der kan være omkring 70 prs. Ved ikke hvor langt ud på natten man må blive ved. De svarede aldrig tilbage på vores mail i sin tid, så nok en god ide at ringe eller dukke op.

Så er der også et lokale på Amerika kaj. De er vist heller ikke så glade for at lej ud til private og svarede heller aldrig os. Men på bloggen "it's fashion baby" kan du se billeder/læse om et bryllup der.

Der er også nogle selskabslokaler på Købmagergade omkring illum. Husker det som om, man kan leje dem uden mad. Er ikke sikker. Faldt over det i en af mine desperate Google søgninger i sin tid, men har desværre ikke gemt linket.

Hvad/hvor er M/S William? Synes ikke lige jeg kan Google mig frem til det:)

M/S william ligger ude på holmen og er rigtig fint, men den har vi allerede brugt, det er de samme der lejer den ud som wegners gaard :),

0

Del dette indlæg

I skal helt sikkert "koge" den liste meget ned for ellers går I "kolde" i det. Jeg skulle til at sige at I først og fremmest børgøre op med jer selv om I kun ønsker at leje lokaler eller ønsker en komplet løsning. Det har I allerede gjort. Dermed er der flere af stederne som kan pilles fra alene af den grund. Det skriver du også selv og så ville jeg fjerne dem fra listen for at få et bedre overblik. Derimod ville jeg ikke gå så højt op i om det er steder du har været til fester mange gange før,medmindre det samme kan siges for gæsternes vedkommende. Netop det gør jo at man har nogle referencer til stedet. Men generelt er det svært at finde noget til under 10.000 kr. i København City og det med kl. 5 kan blive et problem.fordi mange af stederne er underlagt lokale bestemmelser.

For at gøre forvirringen større :lol: kan I måske finde yderligere inspiration på vores referenceliste http://diskobil.dk/profil/referencer.htmfor flere af de steder der nævnes "laver" slet ikke festudlejning

0

Del dette indlæg

når vi skriver at stedet har været brugt mange gange er det fordi netop at vi ved at både os og gæsterne har været til mange events på stedet :)

det behøver heller ikke at være i city bare i cykelafstand.. frb,vesterbro,nørrebro,østerbro,valby,amager er også aktuelt hvis lokalerne er gode og ka ikke understrege nok at vi ikke er intresseret i "standard", "kommunal" lignende steder hvis det giver mening :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det med cykelafstand et fuldstændigt uafvigeligt krav? Gode muligheder for offentlig transport kan ikke gøre det?:)

Spørger bare fordi vi selv havde meget de samme krav som jer og kan se vi har kigget på mange af de samme steder. Det lykkedes ikke os at finde noget, og vi var ved at gå fuldstændig døde i Google-søgninger og konstant at skulle ud at se på ting.

Kan se andre her også har været i samme båd: parnow.dk/bryllupslokaler/

Ser dog ud som om det også er mange af de samme lokaler de har haft kigget på, men måske der er noget på listen, i ikke har set før..

0

Del dette indlæg

Jeg har været til firmafest i kedelhallen på Frederiksberg. Det er måske ikke det oplagte sted men man kan virkelig gøre meget med pynt. Om man kan være der til 3 ved jeg dog ikke.

Jeg kom også i tanke om Væksthuset ved Landbohøjskolens have og IDAs kantine men om de kan leve op til jeres krav ved jeg heller ikke.

0

Del dette indlæg

Er det med cykelafstand et fuldstændigt uafvigeligt krav? Gode muligheder for offentlig transport kan ikke gøre det? :)

Spørger bare fordi vi selv havde meget de samme krav som jer og kan se vi har kigget på mange af de samme steder. Det lykkedes ikke os at finde noget, og vi var ved at gå fuldstændig døde i Google-søgninger og konstant at skulle ud at se på ting.

Kan se andre her også har været i samme båd: parnow.dk/bryllupslokaler/

Ser dog ud som om det også er mange af de samme lokaler de har haft kigget på, men måske der er noget på listen, i ikke har set før..

Tak for men har været på den liste ja og der var nogen gode steder som fx støberiet som netop har lukket ned for udlejning til private pga naboklager ;) og ja det skal være i cykelafstand medmindre det er et virkelig virkelig fedt lokale :)

0

Del dette indlæg

Lige bortset fra Amager vil jeg kalde de bydele du nævner for Kbh. City og jeg tror det bliver en meget vanskelig opgave. Ikke mindst fordi I er sent ude, opererer i et område hvor lokaliteterne enten er forholdsvis dyre eller entrerer med færdigløsninger og fordi I ønsker at kunne feste igennem til kl. 5 (eller senere). Der er man nok nødt til enten at æde nogle kameler (god udsmykning kan gøre meget) eller gå lidt væk fra Kbh.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg at I skal finde flere penge i budgettet hvis I vil have "de fede" lokaler i København, der er ikke frygtelig mange af dem og de er dyrer som pokker medmindre man kender nogen der kender nogen....:-(

0

Del dette indlæg

Har I prøvet Vega? Eller kender I nogen med en stor have (teltfest)?

Men ja- må nok give de andre ret- tror, at det bliver svært i KBH K til den pris uden mad, hvis I ikke vil have "institutionslokaler"... vi havde sindssygt mange krav til antal af gæster, tidspunkt etc. etc., og ville selv styre alting- derfor endte vi også udenfor København. Hvilket var ganske fint i sidste ende, især fordi vi havde overnatning. Der var kun 2 gæster ud af knap 90 der ikke overnattede til brunch næste dag.

0

Del dette indlæg

Har I prøvet Vega? Eller kender I nogen med en stor have (teltfest)?

Men ja- må nok give de andre ret- tror, at det bliver svært i KBH K til den pris uden mad, hvis I ikke vil have "institutionslokaler"... vi havde sindssygt mange krav til antal af gæster, tidspunkt etc. etc., og ville selv styre alting- derfor endte vi også udenfor København. Hvilket var ganske fint i sidste ende, især fordi vi havde overnatning. Der var kun 2 gæster ud af knap 90 der ikke overnattede til brunch næste dag.

Jeg vil ikke kuppe tråden, men kan jeg spørre hvor dere hadde deres bryllup ? Svar gjerne i pm, så kupper vi ikke tråden mer enn jeg allerede har gjort :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg at I skal finde flere penge i budgettet hvis I vil have "de fede" lokaler i København, der er ikke frygtelig mange af dem og de er dyrer som pokker medmindre man kender nogen der kender nogen....:-(

dem der er for dyre her er helt langt ude dyre vi snakker + 30.000 og det gider vi simpelthen ikke bare for et sted at feste

Vega er sikkert lige så dyr, Docken også , de er også lige en tand for store :)

kan add'ed dem her på listen

Lokomotiv værkstedet (for dyrt ville have 56.000 +varme/strøm/vand)

Pakhus Islands Brygge (for dyrt 43.000 men her fik man så indretningen med wuhuu)

Idrætsfabrikken vesterbro (ret sejt lokale hvis man godt kan li de der kitsch retro vibe, dog ska man være ude og gjort rent seneste kl 10 og det var desværre allerede lejet ud)

0

Del dette indlæg

dem der er for dyre her er helt langt ude dyre vi snakker + 30.000 og det gider vi simpelthen ikke bare for et sted at feste

Pakhus Islands Brygge (for dyrt 43.000 men her fik man så indretningen med wuhuu)

Idrætsfabrikken vesterbro (ret sejt lokale hvis man godt kan li de der kitsch retro vibe, dog ska man være ude og gjort rent seneste kl 10 og det var desværre allerede lejet ud)

Ja det er voldsomt... Vi var til julefrokost med mandens arbejde på Molthkes palæ, og det er skide flot, men det er godt nok også mange penge.... Vi overvejede først indre København, men alting var så dyrt så vi endte med at flytte alt inkl kirke ud i en idyllisk landsby hvor gæsterne kunne går frem og tilbage og hvor vi kunne holde festen inkl overnatning for alle gæster til en rigtig god pris så jeg fortryder ikke et øjeblik vores valg.... Hvis alt går vel bliver det også der vi skal holde barnedåb...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tror du er nødt til at være lidt mere specific med hensyn til Christinia temlig stort område hehe ;) vi har kigget på Den Grå Hal som er for stor, Bøssehuset derude som er for lille ;)

Hmm ja nu han jeg jo ikke huske navnet, men det lå med udsigt ud over vandet, meget fint

0

Del dette indlæg

Nu har du ikke skrevet hvor mange I er, så vidt jeg kan se- og det er altså ikke hele VEGA, man lejer, men ét specifikt lokale: http://vega.dk/mder-events.html

Jeg ved ikke, hvor dyre de er- men man kan da altid spørge.

Held og lykke med det- og giv gerne en update, hvis du finder noget i København som er flot, til under 30000kr og ikke kræver mad fra stedet af- vi leder nemlig efter et sted til en større fest, dog ikke bryllup, og vi har stadigvæk ikke fundet noget i KBH, der lever op til de krav.

Held og lykke :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer