clillienskov

27. februar 2016 - 3 dage tilbage!

102 indlæg i dette emne

Med hensyn til overnatning for 100 kr, vil jeg bare sige, at det synes jeg sagtens du kan! - Ved godt at jeg kommer lidt senere ind i din tråd og du nok allerede har taget beslutningen, men vil lige komme med mit input alligevel.

Vi henviser til en nærliggende campingplads med hytter (300 meter fra feststedet) hvor vi har tænkt os at skrive noget lignende:

For overnatning, tjek : www.blablabla.dk

4-5 voksne; ca. 500 kr.

Så synes absolut ikke I der er noget galt i at skrive:

Der er mulighed for overnatning for 100 kr. pr. person,

hvilket inkluderer brunch dagen efter.

Det er trods alt billigere end en taxa hjem :thumbsupsmileyanim:

Tusind tak :D

Vi har ikke lavet invitationerne endnu, så vi kan nå at ændre mening flere gange ;) Men lige nu, er vi også enige om at der kommer til at stå noget med 100,- for overnatning, som går til fælles brunch søndag ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skrider langsomt frem her hjemme, og bunken af bryllupsting, bliver større og større (pt. fylder det, det meste af spisebordet når det ikke er pakket væk i en kommode).

Nu er alle invitationer klippet og foldet, så mangler der blot indmaden. Bordkortene er halvt færdige (der mangler at bliver sat en sløjfe og navne på).
Vi har desuden fundet lys i den helt rigtige farve! Yaih, og så endda i ren helfarvet stearin og med rustik overflade :loveshower:

Jeg har også valgt at købe håndklæder til toiletterne - Ikea havde nogle i den perfekte lilla farve.

Der udover går tiden med at samle inspiration til toiletkurve (som jo først er blevet et must efter jeg kom her ind :tunge: )

Favor boksene er det eneste vi ikke rigtigt kommer længere med :a1221: ved ikke om det skal være en tom æske med et digt i, og som man så kan fylde med slik fra en slikbuffet, eller om man skal tage en beslutning og putte det samme i dem alle sammen... Jeg er mest til slikbuffeten, også for at slippe for, for mange rester, og også for at undgå at putte noget i som nogle ikke kan lide. Men samtidigt er slikbuffeten bare et lidt større arbejde og udgift. Så den tænker vi lidt mere over. Det kommer også helt an på, om det er til at finde slik i de rigtige farver :blink:
Så byd endeligt ind, hvis i har gode forslag til slik/indpakninger i mørk lilla, creme og sølv? :a1221:

0

Del dette indlæg

Smukt feststed i har valgt.

Mht brudebuketten så prøv at skriv til samme fra Gadegaard design (hun er her inde) hun har før lavet både brudebuket og buktter til brudepiger samt knaphulsblomster til et bryllup og det var super smukt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er jo ikke meget der sker her i tråden - heldigvist sker der lidt mere uden for den ;)

Der er nu 3 1/2 måned til brylluppet og invitationerne er sendt ud :) jeg synes selv at de blev fine :)

Jeg har tid til kjole-fittings 4/1 så ikke for meget ris a la mande i julen xD

Jeg vil virkeligt forsøge at få opdateret lidt her inde de næste par dage - men efter jeg har fået flyttet mine heste hjem er det som om al tiden pludselig forsvinder ovre i stalden ;) og samtidigt er jeg udtaget som finalist til DM i skills så der går også lidt tid med forbederelserne her til (skills ligger tre uger før brylluppet - tal lige om dårlig planlægning :D)

0

Del dette indlæg

De der par dage blev til fjorten,men hva pokker - her er jeg

Som sagt er invitationerne færdige og sendt af sted og folk er så småt begyndt at vende tilbage med svar. Invitationerne får heldigvis en masse ros med på vejen... vi har kun fået en enkelt framelding - men den gør til gengæld rigtigt ondt /: min lillebror kommer ikke, da han er i gang med en USA-tur med skolen på det tidspunkt og brylluppet ligger lige midt i, så han kan hverken tage af sted senere eller komme hjem før :( det er bare super ærgerligt, for vi er bare super tætte og har altid været det /:

Som nævnt skal jeg til kjole fitting allerede 4/1 og har endnu ikke lige smidt de der fem kilo - hvad mon oddsene er, for at der lykkes i december xD men jeg har i hvert fald tænkt mig at forsøge at minimere skaderne ;)

Jeg er i gang med bordkortene efterhånden som folk melder tilbage at de kommer - de bliver håndskrevne, da jeg desværre er kommet til at lave dem uden at tænke på at jeg så ikke kan printe på dem - så det er lidt øv, men ind til videre går det faktisk fint med at forsøge at ramme skrifttypen fra invitationerne :)

Jeg har efterhånden også fået de sidste blomster hjem så jeg kan begynde på bord-dekorationerne... Jesper har savet nogle store skiver træ som de skal stå på, midt på bordet - de er så flotte (lyst tørret træ og med bark og det hele).

Menuen er også kommet på plads (det kan jeg da pludselig ikke huske om jeg har skrevet her inde - hvis jeg har, får i den lige to gange)...

Vi skal have vildt trilogi til forret (tallerken anrettet) og to slags hovedret (serveret på bordene) oksemørbrad og braiserede svinekæber og til dessert fragilite kage med syrlig bærskum og sprødt (også serveret ved bordene)...

Pt eksperimenterer jeg også med bryllupskagens udseende (smagen er forsat chokolade og citronfromage) men om den skulle stå rå og så bare bygges op i farver, altså en næsten sort brownie bund, mørkebrun chokolademousse, lysebrun mandelbund, mørkegul citronfromage og til sidst helt lys vaniljebund. Mest af alt for at overraske, da jeg har lavet en del kager med både fondant, marcipan og glaze efterhånden. Så folk forventer bare det helt store pynte-orgie. Og når hele temaet er lidt klassisk/vintage synes jeg måske den anden mulighed ville være bedre? Så der eksperimenteres - får lige taget nogle billeder næste gang, så må i være dommerpanel :D

Det var vidst lige de overordnede ting i øjeblikket, men jeg håber at få tid til at opdatere et par gange om ugen nu hvor slutspurten snart sætter ind :D

Redigeret af clillienskov
0

Del dette indlæg

dejligt at der efterhånden er ret styr på jeres bryllup, øv at din bror ikke er hjemme til brylluppet og dejligt at der er begyndt at komme tilbagemeldinger

er sikker på at jeres centerpiece nok skal blive flot med den træskive og blomster

Er vild med jeres menu, lyder mums og forstår godt du overvejer den lidt med at den bare skal stå i de farver den består af og ikke i en i et pynte orgie :wink: vi har også selv valgt at vi smør vores op i hvid chokoladesmør creme for at gi en lidt rustikt look og pyntet med friske frugter

0

Del dette indlæg

Hvor er det en fantastisk kjole! Den er simpelthen smuk på dig!
Justin Alexander laver de fineste blonder.

Vi havde faktisk forelsket os i præcis dét sted, som i skal holde brylluppet. Det rampe bare plet hos os... desværre var det helt umuligt at finde en ledig weekend for os, så vi måtte droppe det igen.

Jeg vil glæde mig til at høre om hvordan det går med festen på stedet - så får jeg lidt af stedet alligevel :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så for pokker - nu er der 38 dage tilbage (jeg var lige ved at gå i spåner da jeg opdagede det i morges!) oh shit altså....

Men der er (heldigvist) også gået ret meget bryllup i den på det seneste - og det næste stykke tid :cheerleader3:
Jeg har fået tilpasset kjole og skal hente den d. 11/2 (den er fuldstændigt lige så vidunderlig som jeg huskede den!), jeg skal til prøve make-up og hår d. 18/2, møde med præsten d 11/2 til morgengave-fotografering d. 12/2 og så tror jeg der venter en polterabend d. 13/2...

Vi har forresten fået købt ringe! De er helt perfekte! to farvede (blank hvidgul og mat alm. guld i bølgeform - min med tre sten). Yaih! Vi var helt enige, så det var bare helt perfekt!

Vi tager til Tyskland her på fredag og henter drikkevarer - godt vi har hestetraileren :wink:
I eftermiddag skal vi snakke med den lokale vinhandler om han kan finde noget til en fornuftig pris eller om vi skal finde noget i Tyskland... Egentligt var vinen en gave fra mine svigerforældre, men efter en del tovtrækkeri siden november er det blevet droppet igen. De nægtede simpelthen at vi måtte smage på vinen før den store dag... Der var en masse fine argumenter med at det var en af de dygtigste, og man normalt slet ikke kunne få lov at købe gennem dem og bla bla bla. Alt i alt betød det at vinmanden ville finde noget vin som passede til menuen, og i og med han kender mine svigerforældre (de drikker ret kraftig vin - hvorimod vi er "nybegyndere"), så troede vi slet ikke vi ville kunne lide vinen. Og hvis den så samtidigt kom til at koste 15.000,- så ville vi faktisk helst være fri... Jeg har altså ikke lyst til at sidde på min bryllupsdag og spytte retur i glasset fordi de har fisket en eller anden 15 år gammel fransk rødvin frem... Det mest irriterende var at de slet ikke virkede til at fatte at det ikke var en kritik af hverken dem eller vinmanden, men der i mod en tvivl om egne smagsløg? Men jeg forstår slet ikke at hvis man vil bruge 15.000,- på vin, at man så ikke kan få lov at smage, uden at det støder vin-manden? Nå jeg kommer selvfølgelig heller ikke så fine steder.... :tunge:

Vi har SU næste søndag og mangler kun er høre fra 5 - pt. er vi på 69.... (det er stadig kun min lillebror der er et afbud - det er da ret godt?)

Invitationerne er blevet rost super meget, så det har været en kæmpe motivation her mens jeg har kæmpet mig gennem bordkortene :thumbsupsmileyanim:

Jeg er også så småt begyndt på en tale - men hold nu op hvor er jeg bare ikke særligt original... suk altså....

Borddekorationerne blev færdige i går, og jeg er ret godt tilfreds med dem! når der så lige kommer lyskæder på, og lysekroner i loftet så er jeg sikker på det bliver som jeg havde forestillet mig :loveshower: (totalt positiv, hvis i ikke havde bemærket det!)

Dagen i dag er gået med at bage biscottier til om eftermiddagen sammen med bryllupskage, trekant-sandwicher (dem har min ellers skønne svigermor overtaget), kokostoppe og cookies... Vi har besluttet et lidt stort traktement, da vielsen ligger kl 13.00 og mange derfor kører hjemmefra før de spiser frokost. måske også lidt pizzasnegle eller lignende? De kan jo laves i forvejen og fryses ned... hmm tænkeboks...

Vi er også begyndt at snakke lidt om vejret - det helt optimale ville jo være noget der mindede om disse dage - helt klart og et par graders frost! :loveshower:

Vi er slet ikke startet på brudevals, men det kommer nok i dagene op til - ellers når Jesper alligevel at glemme trinene :tunge:

en enkelt ting der hænger mig ud af halsen er DM i skills som starter om 14 dage - det er fire dage i fredericia messecenter med fuld drøn og konkurrence... Men det eneste gode er da - når man har stået der og skullet forsvare sin opgave med mikrofon og hele molevitten for tusind mennesker så bliver de 70 til brylluppet intet problem :tunge:

0

Del dette indlæg

Super fin tråd du har, jeg faldt lige over den! I forhold til det med vine, kan jeg godt forstå din bekymring. Jeg er helt på samme side, som dig når det kommer til at være vin-nybegynder! Men! Hvis dine svigerforældre har givet udtryk overfor deres vinmand, at det er altså er til en stor forsamling, og skal kunne faldes i de fleste smager, så er de dyre vine altså bare bedre end de billige "nybegynder" vine!

Så medmindre vinene er helt vildt vigtige for jer, at I skal kunne drikke den (jeg har personligt intet imod at drikke min cola fra et vinglas) så burde I måske overveje at få den gode vin, som de giver udtryk for det er :)

Ellers så god tur til Tyskland imorgen! Vi skal selv afsted til marts, hvor vi alligevel har lejet et sommerhus i Rødby for at holde H2Bs 30 års fødselsdag! :-)

0

Del dette indlæg

Super fin tråd du har, jeg faldt lige over den! I forhold til det med vine, kan jeg godt forstå din bekymring. Jeg er helt på samme side, som dig når det kommer til at være vin-nybegynder! Men! Hvis dine svigerforældre har givet udtryk overfor deres vinmand, at det er altså er til en stor forsamling, og skal kunne faldes i de fleste smager, så er de dyre vine altså bare bedre end de billige "nybegynder" vine!

Så medmindre vinene er helt vildt vigtige for jer, at I skal kunne drikke den (jeg har personligt intet imod at drikke min cola fra et vinglas) så burde I måske overveje at få den gode vin, som de giver udtryk for det er :)

Ellers så god tur til Tyskland imorgen! Vi skal selv afsted til marts, hvor vi alligevel har lejet et sommerhus i Rødby for at holde H2Bs 30 års fødselsdag! :-)

Tak for det :wink:

Vi er nybegyndere i den forstand at vi endnu ikke kan drikke helt krydrede vine, og at give super mange penge på en flaske er endnu spildt på os xD

Men - vi drikker vin ret tit (nok en gang om ugen) og kan sagtens dele en flaske eller to en lørdag aften. Desuden arbejder jeg med mad til daglig, så mad og vin er ret vigtigt for mig :lol: Og samtidigt er 40 af de 75 gæster unge under 30 år som alle også ville have lettest ved begynder-vinene. Dermed ikke sagt de skal være billige - slet ikke... Vinhandleren vi snakkede med i går fandt nogle fine flasker vi har fået med hjem til test-smagning. De koster mellem 110 og 140,- flasken (mængderabat - wuhuuuu!), så det er ikke fordi kvaliteten ikke skal være god -de skal bare ikke være et måltid i sig selv :wink:

Min største frygt var egentligt at mine svigerforældre har en forkærlighed overfor fransk vin, og jeg har simpelthen en aversion mod fransk vin - det vidst noget med garvesyre og taniner i de europæiske vine? :help: Nå men ikke desto mindre fandt vores vinmand nogle oversøiske - så det er bare perfekt :lol:

Så ingen vin i Tyskland - håber det er kompromis mine svigerforældre kan leve med - det bliver fra vinhandler og valgt ud fra menuen, men vi får lov at smage :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så ingen vin i Tyskland - håber det er kompromis mine svigerforældre kan leve med - det bliver fra vinhandler og valgt ud fra menuen, men vi får lov at smage :cheerleader3:

Der har I måske også mulighed for at lave en aftale om at I kan levere det tilbage som ikke måtte blive drukket. .:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der kun fire uger tilbage - og utroligt nok er det ikke bryllup der optager mig i øjeblikket, så jeg er på ingen måder nervøs endnu... Det kommer nok om uges tid når DM lige er overstået og bearbejdet :wink:

Jeg har ikke så meget at opdatere med, bortset fra at vi nu har fået købt lys - både stage og fyrfads (wuhuu hvor det rykker :floejt:) og fået købt små poser til panodiler og goodiebags på værelserne. Vi har også besluttet at vi er "nødt til" at besøge Sjørupgård igen, for lige at tjekke receptionslokalerne, så vi kan gøre et eller andet med noget pynt af en art (man kan godt fornemme at det mest er brugt til konferencer o.lign.)
Jeg tænker måske et skifer-fad med noget lys og vase på? Skifer-tallerkener har vi masser af nemlig, så hvis det gerne skulle være billigt, var genbrugsen måske en mulighed..

Vi har SU i morgen og mangler kun 3 - tænker det ok i forhold til der er inviteret 76 (de to af dem har netop fået barn her i december, så de er nok ret opslugte...) :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi overvejer så meget sjørupgaard pga jeres bryllup :) vi er fra Randers. Er så spændt på at se Jeres resultat, og følge med på den sidste del af jeres rejse :)

Har i været ud og se det? :) Vi forelskede os på stedet - og prisen er virkelig god hvis man giver sig til at regne overnatningerne ind i også :lol:

0

Del dette indlæg

Nej vi har ikke været ude at se det endnu, men kan se det er virkeligt booket 😁

Det ser bare så lækkert ud på billederne, men vi er lidt i tvivl om prisen, kan se det står til ca 40000 for en uge i højsæson, og vi skal giftes i august 2017. Ser bare ikke ud til at man kan leje det mindre end en uge? 🤔

Hvor får i mad fra??

0

Del dette indlæg

Altså vi skal give 21000 for at have det fra fredag til søndag (hvis det ikke er booket har vi det fra torsdag til mandag) her i lavsæsonen. Så vi kunne i hvert fald godt leje det uden at det var en hel uge - men ring og snak med Preben (ham af ejerne der bor på stedet), sommerhusudlejningen er lidt rigid :wink:

Vi skal have mad fra madxpressen i Allingåbro - Preben anbefalede dem, og det giver lidt ekstra tryghed at både de og serveringspersonalet har været på stedet flere gange og kender køkkenets størrelse og kapacitet :wink:

0

Del dette indlæg

det er ikke meget der er sket her inde på det seneste - men det er der heldigvis her ude :wink:

Jeg var så "uheldig" at vinde Skills, så bryllupsplanlægningen har de seneste tre uger (som ellers skulle være helt dedikerede) været afbrudt af presse, sponsorer og konferencer - suk... Men er alligevel ved at være nået i mål! :cheerleader3:

Har netop foldet kirkehæfter, samlet bordkort, lavet toiletkurve og goodiebags til værelserne. Nu er det kun talen til Jesper jeg sidder og bakser lidt med - har været i gang siden før jul, men jeg synes godt nok det er svært...

Apropos svært - vi startede på at lære brudevalsen i søndags via youtube. det tog lige et par gennemgange før det lykkedes, men nu har vi danset ti minutter hver aften siden og det er egentligt ok, tror jeg - måske :pokey:

Dagen er også gået med at købe gave til min mor, far og brudepige, samt de sidste nødvendigheder :a1221:

Bryllupskagen lavede vi sammen inde på mit arbejde i lørdag, og den står nu i et fryserum der inde. Så skal den bare hentes her torsdag og pyntes :loveshower:

jeg er ved at være skide nervøs og samtidigt har jeg bare slet ikke lyst til at det skal blive lørdag? Så er al planlægningen lissom overstået - hvad skal man så glæde sig til? og på den anden side, kan det ikke blive lørdag hurtigt nok :wink: Jeg har fri resten af ugen og det har Jesper også, så vi tager ud og spiser i aften, for at komme lidt væk og nyde lidt tosomhed inden det hele går løs, når vi får nøglerne til Sjørupgård torsdag eftermiddag :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer