JulieAndreas

Sylteglas

5 indlæg i dette emne

Jeg har brug for lidt råd her inden jeg går i gang med at rense mine sylteglas fri for labels (der er maaaange)

Vi skal både bruge dem til vaser, lysestager, og glas til receptionen.

Har overvejet at ligge dem i blød i lampeolie, men er ikke sikker på hvor godt det virker.

Er der nogle der har et godt råd?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvilket lim der er brugt til at lime etiketter på med. En del er vandbaseret, og går derfor i opløsning når bare det bliver vådt, og etiketterne kan nemt tages af. Andre har brug for et oliebaseret produkt som lampeolie. Jeg ved at min svigermor har fået renset en masse glas ved at lægge dem i blød i vand tilsat sæbe til opvaskemaskinen - det opløser også olie, og er mindre grusomt end lampeolien, men stadig effektivt.

Jeg ville starte med at lægge dem i blød i varmt vand og sæbe i en stor balje i badeværelset, og se hvor meget der kom af ved det, og så fjerne resten med lampeolie på en grov svamp. Husk at bruge handsker!

0

Del dette indlæg

Det er meget forskelligt hvilket lim der er brugt til at lime etiketter på med. En del er vandbaseret, og går derfor i opløsning når bare det bliver vådt, og etiketterne kan nemt tages af. Andre har brug for et oliebaseret produkt som lampeolie. Jeg ved at min svigermor har fået renset en masse glas ved at lægge dem i blød i vand tilsat sæbe til opvaskemaskinen - det opløser også olie, og er mindre grusomt end lampeolien, men stadig effektivt.

Jeg ville starte med at lægge dem i blød i varmt vand og sæbe i en stor balje i badeværelset, og se hvor meget der kom af ved det, og så fjerne resten med lampeolie på en grov svamp. Husk at bruge handsker!

Tak, det vil jeg helt sikkert prøve (:

0

Del dette indlæg

Jeg har været I gang med samme projekt. Lagde glassene I blød i vand tilsat sulfo i godt et døgn. Så kan etiketterne nemt fjernes med fx en glasskraber eller urtekniv. De limrester der kan sidde tilbage fjernes nemt med lidt eddike.

Go fornøjelse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer