Carinnnna

Tidsplan over den store dag

10 indlæg i dette emne

Hej alle !

Min H2B og jeg havde egentlig lavet tidsplanen som følger:

12.00 Vielse

14.00-16.00 Reception

17.00 Bryllupsfest

Der er ca. 2,5 km. fra kirken og til stedet hvor receptionen skal holdes - og vi regner med, at de fleste kører i bil. Vi skal fotograferes efter riskastning, og derfor har vi valgt at receptionen først skal starte 2 timer efter vielsens begyndelse, da vi er bange for at komme "alt for sent" til vores reception. Der er trods alt nogle gæster med, som ikke skal feste med bagefter, så dem vil vi jo gerne lige nå at snakke med + vi skal have kage og bobler.

Timen mellem receptionen og bryllupsfesten er næsten obligatorisk. Halvdelen af gæsterne har mulighed for lige at tage hjem og nette sig, og den anden halvdel skal højst sandsynligt lige indlogere sig i hytter/campingvogne, 300 meter fra hvor festen skal holdes.

Der er lige under 12 km. fra receptionen og festlokalet, det tager ca. et kvarter at køre i bil.

Nu er jeg simpelthen blevet i tvivl, om der er for "langt i mellem"

Hvor lang tid tager sådan en vielse?

- vi regnede med 1,5 time inkl. riskastning.. Det er flere år siden jeg har været til bryllup, og kan simpelthen ikke huske det.

Mine forældre ligger have til receptionen, og det er jeg selvfølgelig vildt glad for da det passer super godt ind i vores forestillinger om vores dag - men min fars "bekymring" var sådan om der var andre gæster der kunne nå at komme før dem selv. De vil gerne være der først og være med til at tage imod gæsterne (da vi højst sandsynligt ikke selv er der, pga. fotografering).

Jeg tænker også, at når det hele starter kl. 12:00 bliver man næsten nødt til at byde folk på en bid mad, da vi først skal spise kl. 17:30.

Undskylder for den lange smøre,

men vil I tro jeg kan rykke vielsen til kl. 13:00? og så have reception fra 14:00-16:00 og så fedt som planlagt kl. 17:00.
Eller måske reception 14:30-16:00, eller er det for kort tid?

Tænker også, at hvis jeg rykker det til 13, så burde kage+bobler+frugt være "nok", da vi som sagt regner med middagen starter kl. 17.30. Det er vigtigt for os at festen starter senest kl. 17:00, da der er ældre i selskabet som skal have 'ældretransport' og det skal helst ikke være aaalt for sent.

Selv om der er over 1 år til, er det jo rart at få på plads, da jeg skal lave det om i kirken :)

Vil meget gerne høre andres tidsplan over dagen :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores tidsplan er jo noget atypisk så den kan du nok ikke bruge til så meget, men du kan da få mine tanker om jeres.

Tror jeg ville rykke vielsen til kl 13, mener man plejer at sige max 45 min til vielsen og så 15-20 til lykønskninger og ris.

Jeg ville så tage direkte til receptionen sammen med gæsterne, skære kage for og hygge et par timer (ca kl 14-16).

Når folk begyndte at sive fra receptionen ville jeg få taget billeder (ca kl 16-17)

Herefter fest (kl 17)

Hvis jeg skulle med i kirken og ikke til fest ville jeg synes det var længe at vente 1-1 1/2 time på brudeparret for at komme til receptionen, tænker at nogle globryllupsgæster ville tage hjem i stedet for.

Når jeres gæster bor tæt på ville jeg nok heller lige hjem og gøre mig klar til fest efter receptionen i stedet for inden receptionen - der har de jo kun været væk hjemmefra en times tid.

Med hensyn til mad synes jeg ikke i behøver at servere rigtig frokost, men måske nogle små sandwich, tærter eller pizzasnegle - noget let. De færreste har nok fået frokost inden kirken, men middagen starter jo tidligt så de skal jo ikke være for mætte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores tidsplan lyder:

Kl. 14: Vielse

Kl. 15: Reception - herunder gaveudpakning (ca. 5 min køretid fra kirke til reception)

Kl. 17: Ankomst til fest-/overnatningssted (ca. 10 min køretid fra reception til feststed)

Kl. 18: Middag

Vi kører fra receptionen før tid for at få taget billeder og ankommer derfor nok heller ikke til feststedet samtidig med de øvrige gæster, men så har de tid til at blive indkvarteret på deres værelser og slappe lidt af.

Vi har netop valgt at lægge billeder efter reception - ellers risikerer man, at dem som ikke skal med til fest, er taget afsted, når man kommer fra billederne, hvilket er ærgerligt. Så hellere have noget tid med dem og tage før afsted fra receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vores tidsplan er jo noget atypisk så den kan du nok ikke bruge til så meget, men du kan da få mine tanker om jeres.

Tror jeg ville rykke vielsen til kl 13, mener man plejer at sige max 45 min til vielsen og så 15-20 til lykønskninger og ris.

Jeg ville så tage direkte til receptionen sammen med gæsterne, skære kage for og hygge et par timer (ca kl 14-16).

Når folk begyndte at sive fra receptionen ville jeg få taget billeder (ca kl 16-17)

Herefter fest (kl 17)

Hvis jeg skulle med i kirken og ikke til fest ville jeg synes det var længe at vente 1-1 1/2 time på brudeparret for at komme til receptionen, tænker at nogle globryllupsgæster ville tage hjem i stedet for.

Når jeres gæster bor tæt på ville jeg nok heller lige hjem og gøre mig klar til fest efter receptionen i stedet for inden receptionen - der har de jo kun været væk hjemmefra en times tid.

Med hensyn til mad synes jeg ikke i behøver at servere rigtig frokost, men måske nogle små sandwich, tærter eller pizzasnegle - noget let. De færreste har nok fået frokost inden kirken, men middagen starter jo tidligt så de skal jo ikke være for mætte.

Tak for dine pointer! Kan godt se, at hvis vielsen kun varer omkring en time, så er det lang tid at vente..

Globryllupsgæster bliver dog ikke inviteret med til receptionen...

Jeg mente heller ikke, at gæsterne skulle tage hjem og nette sig efter kirken - "Timen mellem receptionen og bryllupsfesten (...)", tror det er de færreste der ville tage hjem efter en time i kirke, som du også skriver :) . Vi havde som sagt bare regnet med at vielsen og ris-kastning ville tage 1,5 time.

Problemet bliver så bare fotografen, da vi gerne ville have fotograf efter kirken og så til en fotosession i naturen.. Selv om det er nok noget vi må overveje, for det er nok smartest.. ØV jeg ville bare gerne fotograferes EFTER kirken.. Det andet er bare smartere... :blink:

Vores tidsplan lyder:

Kl. 14: Vielse

Kl. 15: Reception - herunder gaveudpakning (ca. 5 min køretid fra kirke til reception)

Kl. 17: Ankomst til fest-/overnatningssted (ca. 10 min køretid fra reception til feststed)

Kl. 18: Middag

Vi kører fra receptionen før tid for at få taget billeder og ankommer derfor nok heller ikke til feststedet samtidig med de øvrige gæster, men så har de tid til at blive indkvarteret på deres værelser og slappe lidt af.

Vi har netop valgt at lægge billeder efter reception - ellers risikerer man, at dem som ikke skal med til fest, er taget afsted, når man kommer fra billederne, hvilket er ærgerligt. Så hellere have noget tid med dem og tage før afsted fra receptionen.

Du har ret. Har slet ikke overvejet den der med, at folk tager hjem fra receptionen. Jeg tænker bare, hvis man inviterer til reception, går man vel ikke før brudeparret er kommet? Vi har tænkt os at skrive i vores invitationer at der bliver skåret bryllupskage her :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores tidsplan er jo noget atypisk så den kan du nok ikke bruge til så meget, men du kan da få mine tanker om jeres.

Tror jeg ville rykke vielsen til kl 13, mener man plejer at sige max 45 min til vielsen og så 15-20 til lykønskninger og ris.

Jeg ville så tage direkte til receptionen sammen med gæsterne, skære kage for og hygge et par timer (ca kl 14-16).

Når folk begyndte at sive fra receptionen ville jeg få taget billeder (ca kl 16-17)

Herefter fest (kl 17)

Hvis jeg skulle med i kirken og ikke til fest ville jeg synes det var længe at vente 1-1 1/2 time på brudeparret for at komme til receptionen, tænker at nogle globryllupsgæster ville tage hjem i stedet for.

Når jeres gæster bor tæt på ville jeg nok heller lige hjem og gøre mig klar til fest efter receptionen i stedet for inden receptionen - der har de jo kun været væk hjemmefra en times tid.

Med hensyn til mad synes jeg ikke i behøver at servere rigtig frokost, men måske nogle små sandwich, tærter eller pizzasnegle - noget let. De færreste har nok fået frokost inden kirken, men middagen starter jo tidligt så de skal jo ikke være for mætte.

Tak for dine pointer! Kan godt se, at hvis vielsen kun varer omkring en time, så er det lang tid at vente..

Globryllupsgæster bliver dog ikke inviteret med til receptionen...

Jeg mente heller ikke, at gæsterne skulle tage hjem og nette sig efter kirken - "Timen mellem receptionen og bryllupsfesten (...)", tror det er de færreste der ville tage hjem efter en time i kirke, som du også skriver :) . Vi havde som sagt bare regnet med at vielsen og ris-kastning ville tage 1,5 time.

Problemet bliver så bare fotografen, da vi gerne ville have fotograf efter kirken og så til en fotosession i naturen.. Selv om det er nok noget vi må overveje, for det er nok smartest.. ØV jeg ville bare gerne fotograferes EFTER kirken.. Det andet er bare smartere... :blink:

Det kommer vel også an på hvor længe fotografen skal blive. I kan jo evt have fotografen til at tage billeder til receptionen og så sammen tage ud i naturen og få taget billeder i mellem reception og fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vores tidsplan er jo noget atypisk så den kan du nok ikke bruge til så meget, men du kan da få mine tanker om jeres.

Tror jeg ville rykke vielsen til kl 13, mener man plejer at sige max 45 min til vielsen og så 15-20 til lykønskninger og ris.

Jeg ville så tage direkte til receptionen sammen med gæsterne, skære kage for og hygge et par timer (ca kl 14-16).

Når folk begyndte at sive fra receptionen ville jeg få taget billeder (ca kl 16-17)

Herefter fest (kl 17)

Hvis jeg skulle med i kirken og ikke til fest ville jeg synes det var længe at vente 1-1 1/2 time på brudeparret for at komme til receptionen, tænker at nogle globryllupsgæster ville tage hjem i stedet for.

Når jeres gæster bor tæt på ville jeg nok heller lige hjem og gøre mig klar til fest efter receptionen i stedet for inden receptionen - der har de jo kun været væk hjemmefra en times tid.

Med hensyn til mad synes jeg ikke i behøver at servere rigtig frokost, men måske nogle små sandwich, tærter eller pizzasnegle - noget let. De færreste har nok fået frokost inden kirken, men middagen starter jo tidligt så de skal jo ikke være for mætte.

Tak for dine pointer! Kan godt se, at hvis vielsen kun varer omkring en time, så er det lang tid at vente..

Globryllupsgæster bliver dog ikke inviteret med til receptionen...

Jeg mente heller ikke, at gæsterne skulle tage hjem og nette sig efter kirken - "Timen mellem receptionen og bryllupsfesten (...)", tror det er de færreste der ville tage hjem efter en time i kirke, som du også skriver :) . Vi havde som sagt bare regnet med at vielsen og ris-kastning ville tage 1,5 time.

Problemet bliver så bare fotografen, da vi gerne ville have fotograf efter kirken og så til en fotosession i naturen.. Selv om det er nok noget vi må overveje, for det er nok smartest.. ØV jeg ville bare gerne fotograferes EFTER kirken.. Det andet er bare smartere... :blink:

Det kommer vel også an på hvor længe fotografen skal blive. I kan jo evt have fotografen til at tage billeder til receptionen og så sammen tage ud i naturen og få taget billeder i mellem reception og fest.

Ja, du har ret.... Må vist lige tage mig en snak med fotografen og forhøre mig om mulighederne. Der er jo længe til, så tror ikke han er booket op endnu!

Vi havde også selv overvejet at lave små sandwich, og så er der ellers bare frugt og bryllupskage. og selvfølgelig drikkevare. Er det ikke nok, hvis vi så rykker vielsen til kl. 13, og så reception fra 14:00-16:00?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vores tidsplan er jo noget atypisk så den kan du nok ikke bruge til så meget, men du kan da få mine tanker om jeres.

Tror jeg ville rykke vielsen til kl 13, mener man plejer at sige max 45 min til vielsen og så 15-20 til lykønskninger og ris.

Jeg ville så tage direkte til receptionen sammen med gæsterne, skære kage for og hygge et par timer (ca kl 14-16).

Når folk begyndte at sive fra receptionen ville jeg få taget billeder (ca kl 16-17)

Herefter fest (kl 17)

Hvis jeg skulle med i kirken og ikke til fest ville jeg synes det var længe at vente 1-1 1/2 time på brudeparret for at komme til receptionen, tænker at nogle globryllupsgæster ville tage hjem i stedet for.

Når jeres gæster bor tæt på ville jeg nok heller lige hjem og gøre mig klar til fest efter receptionen i stedet for inden receptionen - der har de jo kun været væk hjemmefra en times tid.

Med hensyn til mad synes jeg ikke i behøver at servere rigtig frokost, men måske nogle små sandwich, tærter eller pizzasnegle - noget let. De færreste har nok fået frokost inden kirken, men middagen starter jo tidligt så de skal jo ikke være for mætte.

Tak for dine pointer! Kan godt se, at hvis vielsen kun varer omkring en time, så er det lang tid at vente..

Globryllupsgæster bliver dog ikke inviteret med til receptionen...

Jeg mente heller ikke, at gæsterne skulle tage hjem og nette sig efter kirken - "Timen mellem receptionen og bryllupsfesten (...)", tror det er de færreste der ville tage hjem efter en time i kirke, som du også skriver :) . Vi havde som sagt bare regnet med at vielsen og ris-kastning ville tage 1,5 time.

Problemet bliver så bare fotografen, da vi gerne ville have fotograf efter kirken og så til en fotosession i naturen.. Selv om det er nok noget vi må overveje, for det er nok smartest.. ØV jeg ville bare gerne fotograferes EFTER kirken.. Det andet er bare smartere... :blink:

Det kommer vel også an på hvor længe fotografen skal blive. I kan jo evt have fotografen til at tage billeder til receptionen og så sammen tage ud i naturen og få taget billeder i mellem reception og fest.

Ja, du har ret.... Må vist lige tage mig en snak med fotografen og forhøre mig om mulighederne. Der er jo længe til, så tror ikke han er booket op endnu!

Vi havde også selv overvejet at lave små sandwich, og så er der ellers bare frugt og bryllupskage. og selvfølgelig drikkevare. Er det ikke nok, hvis vi så rykker vielsen til kl. 13, og så reception fra 14:00-16:00?

Tror de fleste fotografer kun har et bryllup på en dag, så det afgørende er nok hvor mange timer I vil betale for :wink:

Synes det lyder rigtig fint med forplejning, det skal jo bare lige være lidt så man ikke går helt sukkerkold inden maden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu blev vi gift sidste år, alt l indenfor en radius af 500 meter så ingen transporttid...

13:00 vielse

ca 13:45-16:00 reception

16:00-17:30 locationsfoto for brudeparret, gæsterne checkede ind på hotellet (vi holdt med overnatning)

18:00 velkomstdrinks

18:30 middag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok ikke gå så meget op i det men bare lade det være som det er. Fordi det ikke er anderledes end at "receptionen" starter når gæsterne ankommer til feststedet og så ved dem som godt lige vil hjem og vende at der ikke sker noget "officielt" som kræver deres tilstedeværelse før kl. 14. Når det så er sagt så 5 1/2 time fra vielsen og frem til middagen start rigtig lang tid for mange og det kunne tale for at man udskød vielsen til kl. 13.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok ikke gå så meget op i det men bare lade det være som det er. Fordi det ikke er anderledes end at "receptionen" starter når gæsterne ankommer til feststedet og så ved dem som godt lige vil hjem og vende at der ikke sker noget "officielt" som kræver deres tilstedeværelse før kl. 14. Når det så er sagt så 5 1/2 time fra vielsen og frem til middagen start rigtig lang tid for mange og det kunne tale for at man udskød vielsen til kl. 13.

Nemlig.

Jeg har også valgt at rykke til kl. 13:00, har snakket med dem i dag :thumbsupsmileyanim: Det passer bare lidt bedre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer