Mts

Laden på sonnerupgaard :)

19 posts in this topic

Hej tøser :) er der nogen herinde der har holdt eller skal holde bryllup i laden på sonnerup ? Hvor mange var i ? Havde i overnatninger til gæsterne ? Hvad var prisen i det hele for leje af laden med overnatning ?

Vh Mts

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er forskellige priser alt efter, hvornår på året det er, og hvilken pakke man vælger (få nøgler fredag eller lørdag).

Ring til dem, så skal de nok give dig en pris :)

Vi skal holde bryllup i hovedbygningen..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi holdt bryllup i laden! Du kan se billeder og beretning til slut i min planlægningstråd:) Vi endte med at være 82, hvilket var meget passende. Man skal nok helst ikke værre så mange færre end det.

Vi gav vist 19.500kr for leje af laden alene (værelser kommer oveni) - det var kun fra Kl 14 lørdag til Kl 13 søndag. Mener lejen lød på omkring 5000kr mere, hvis vi skulle have haft det fra om fredagen, men det var allerede lejet ud til fest fredag. Så vi endte med at hyre en bryllupsarrangør (Sofie Brink) til at stå for oppyntning og hun fik hjælp af et par tjenere, der mødte ind tidligt. Det var ret imponerende, hvad de nåede inden gæsterne begyndte at ankomme derude Kl 16.

Vores gæster betalte selv for overnatning, men for at få den lidt billigere pris på værelserne, skulle det administreres via os, hvilket virkelig var noget bøvl. Men det endte da med at gå op. Værelserne koster lidt forskelligt, men vi meldte bare en gennemsnitspris pr person ud, og så kunne folk overføre det til os, og så fik vi det til at gå op med, hvem der ville kunne sove på værelse sammen, dele badeværelse mm. Alle pånær 4 gæster valgte at overnatte. Vi sørgede selv for brunch til gæsterne dagen efter, da vi synes Sonnerupgårds pris for morgenmad var for dyr i forhold til hvad man fik, og at det ville være hyggeligere, at det kun var vores gæster, der spiste sammen.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

spiste i brunch om morgenen i laden inden i skulle være ude eller hvad gjorde i?

vi skal selv holde bryllup i laden, og ja deres morgenmad er ret pebret i pris

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det gjorde vi. Vores kok (som i øvrigt lavede det mest fantastiske mad - Rickys køkken) havde også lavet alt til morgenmad klar og taget med derud. Vi fik kæmpe brunch buffet for 95kr pr person. Vi brugte tjenerne, som Sonnerupgård anbefaler og de var virkelig gode - to af dem kom igen Kl 8 om morgenen og ryddede op fra festen og gjorde morgenmaden klar til kl 10. Tjenerne blev så og vaskede op efter morgenmad, hjalp os med at pakke rester sammen og gjorde rent i køkkenet (det skal jo afleveres på en bestemt måde), mens vi og nogle af vores gæster ryddede bordpynt sammen, stilte borde og stole på plads, fejede gulv, pakkede gaver i bilerne osv. Ville lidt ønske vi bare havde betalt os for den sidste oprydning/rengøring, når nu vi alligevel ikke var så gode til at spare på noget;) Sad kun selv ned til morgenmad i 15 min før jeg fil stress over hvordan vi skulle nå at gøre det hele klar til overlevering. Sørg i hvert fald for at have en klar aftale om, hvem der kan hjælpe jer. Der var en masse, der havde forsikret os "at man da selvfølgelig lige blev og gav en hånd", men da det kom til stykket skulle en del alligevel hjem til deres børn, havde lovet at aflevere bil på et bestemt tidspunkt, skulle sørge for at køre bedsteforældre hjem, skulle videre til noget andet eller bare havde for mange tømmermænd;) Vi havde en hel del pynt og det endte med at tage os 11 mennesker halvanden time at gøre laden klar til overlevering.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig med AS2014. Laden bliver meget stor hvis man er under 80 personer. Spillede selv fødselsdagsfest i Laden fornylig hvor der egentlig skulle være kommet 150 personer men kun kom 60 og så er Laden lige pludselig meget stor. Taler vi om et selskab på eksempelvis 50 personer er pladsforholdene i Festfløjen mere passende men selvfølgelig er det ikke samme stil

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde bryllup om lidt over en måned i laden på Sonnerupgaard. Vi har lejet laden fra kl 18.00 om fredagen til søndag kl.12.00. Vi har givet 24500 kr for lejen af Laden. Hvis man skal have værelser der ude koster der ca 1450 kr for et 4 personers lejlighed og ca 850 kr for et 2 personers værelse. Vi valgte at gæsterne selv kunne betale og Sonnerupgaard lavede et link til vores gæster specielt. Vi bliver I alt 55 personer så vi har god plads der ude men kan til gengæld have både plads til at sidde og spise og kaffe borde samtid. Vi har fået hjælp af Maria Lyng som sonnerupgaard har anbefalet og hun er GULD værd. Hun minder en om de små ting i planlægningen som man kan have glemt! Hvis man skal holde bryllup på Sonnerupgaard skal man være opmærksom på at der er meget planlægning! Vi har bestilt morgenmad fra Elmely kro og vi får en bager til at levere morgenmad hvor Maria Lyng dækker op og gøre lokalet rent efter. Du kan få det hele som du selv vil have det spørg endelig hvis der er mere du vil vide :)

Helene

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det bliver helt sikkert godt og der er plads til middag, kaffeborde og dansegulv uden at der skal flyttes noget men den megen plads i forhold til at I kun bliver 55 personer gør også at selskabet nemt risikerer at blive meget spredt hvis I ikke på en eller anden måde får lukket dele af laden af. Så jo der og med hensyn til eventuel transport kan der være noget ekstra planlægning men ellers har jeg svært ved at se at der skulle være behov for mere planlægning end alle andre steder hvor man selv står for alt udover lokaliteterne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay ? Hold da op.

Nej jeg mener ikke det bliver for stort. Lokalet kan deles op og der er ikke noget værre end at være til at bryllup hvor alle sidder og gnubber sig op af hinanden og man næsten ikke kan skubbestolen ud. Jeg tror godt man kan forvente af gæsterne at de ikke bare begynder at gå rundt i hele lokalet men bliver hvor det hele sker.

Jeg tænkte ekstra planlægning i forhold til at holde det på et hotel hvor alt bliver ordnet for en. Undskyld jeg ikke specificeret det med det samme.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man ja hvis man har planlagt et fødselsdag til 150 mennesker er det klart at 60 ikke er så mange. Tror det handler om at bruge lokalet.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er præcist det jeg mener .:) At man får delt lokalet op på en eller anden måde. Skulle der være nogle som har beov for at komme lidt væk fra alt tumulten på et tidspunkt kan det også være fint nok at de har muligheden for at fortrække til den anden ende, for ikke at tale om evt. sovende babyer i barnevogne .:) Bare det ikke bliver en udbredt tendens .:) Og ja trange pladsforhold er ikke sjovt. Udover at folk sidder som sild i en tønde udvikles der også meget varme i lokalet.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Hvis I har brug for et alternativ til kirken eller Rådhuset, så læs her på vores hjemmeside www.livsceremonier.dk

Vi laver lige præcis den ceremoni du ønsker - uden for Folkekirken. Vi besøger jer inden og tilrettelægger hele ceremonien med musik - sang - takst - løfter og interviewer jer til en personlig tale om jeres kærlighed og håb og drømme og fremtid sammen. Vi prøver at spejle jer så godt som muligt og tilstræber en blanding af højtideligt og afslappet og meget personligt. Vi har været rigtig mange gange på Sonnerupgård - tal med dem om os - de kender os godt. Og vi har har også haft et byrådsmedlem med - til at ordne det formelle samtidig - hvis I ønsker det.

Du er velkommen til at ringe og sludre, hvis du har lyst: 26 12 26 29

MVH

Ane Christensen, ceremonileder.

Vi kan give jer præcis den bryllupsceremoni, som I ønsker. Læs mere om os på LivsCeremonier.dk
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt bryllup i laden! Du kan se billeder og beretning til slut i min planlægningstråd:) Vi endte med at være 82, hvilket var meget passende. Man skal nok helst ikke værre så mange færre end det.

Vi gav vist 19.500kr for leje af laden alene (værelser kommer oveni) - det var kun fra Kl 14 lørdag til Kl 13 søndag. Mener lejen lød på omkring 5000kr mere, hvis vi skulle have haft det fra om fredagen, men det var allerede lejet ud til fest fredag. Så vi endte med at hyre en bryllupsarrangør (Sofie Brink) til at stå for oppyntning og hun fik hjælp af et par tjenere, der mødte ind tidligt. Det var ret imponerende, hvad de nåede inden gæsterne begyndte at ankomme derude Kl 16.

Vores gæster betalte selv for overnatning, men for at få den lidt billigere pris på værelserne, skulle det administreres via os, hvilket virkelig var noget bøvl. Men det endte da med at gå op. Værelserne koster lidt forskelligt, men vi meldte bare en gennemsnitspris pr person ud, og så kunne folk overføre det til os, og så fik vi det til at gå op med, hvem der ville kunne sove på værelse sammen, dele badeværelse mm. Alle pånær 4 gæster valgte at overnatte. Vi sørgede selv for brunch til gæsterne dagen efter, da vi synes Sonnerupgårds pris for morgenmad var for dyr i forhold til hvad man fik, og at det ville være hyggeligere, at det kun var vores gæster, der spiste sammen.

Jeg har lige et spørgsmål til dette :) Vi står nemlig og skal holde bryllup på Sonnerupgaard næste år. Vi har samme overvejelser mht. brunch dagen efter. Det vi egentligt var kommet frem til var, at vi ikke ville kunne nå at spise brunch stille og roligt og så stadig nå at aflevere. Hvordan klarede i det? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min mand og jeg blev gift i lørdags og spise morgenmad på Sonnerupgaard nede i laden. Vi havde selv købt pålæg og drikkelse og så fik vi leveret morgenrøde fra en bager. Vi havde igennem Maria Lyng booket 2 tjenere til om morgen som stod for at dække op. Alt så såå fint ud om morgen og det var dejligt at det ikke var det store måltid. Vi spise mellem 09.30-10.30. Vi kunne sagtens nå og få det sidste med fra lokalet uden stress.

Skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi holdt bryllup i laden! Du kan se billeder og beretning til slut i min planlægningstråd:) Vi endte med at være 82, hvilket var meget passende. Man skal nok helst ikke værre så mange færre end det.

Vi gav vist 19.500kr for leje af laden alene (værelser kommer oveni) - det var kun fra Kl 14 lørdag til Kl 13 søndag. Mener lejen lød på omkring 5000kr mere, hvis vi skulle have haft det fra om fredagen, men det var allerede lejet ud til fest fredag. Så vi endte med at hyre en bryllupsarrangør (Sofie Brink) til at stå for oppyntning og hun fik hjælp af et par tjenere, der mødte ind tidligt. Det var ret imponerende, hvad de nåede inden gæsterne begyndte at ankomme derude Kl 16.

Vores gæster betalte selv for overnatning, men for at få den lidt billigere pris på værelserne, skulle det administreres via os, hvilket virkelig var noget bøvl. Men det endte da med at gå op. Værelserne koster lidt forskelligt, men vi meldte bare en gennemsnitspris pr person ud, og så kunne folk overføre det til os, og så fik vi det til at gå op med, hvem der ville kunne sove på værelse sammen, dele badeværelse mm. Alle pånær 4 gæster valgte at overnatte. Vi sørgede selv for brunch til gæsterne dagen efter, da vi synes Sonnerupgårds pris for morgenmad var for dyr i forhold til hvad man fik, og at det ville være hyggeligere, at det kun var vores gæster, der spiste sammen.

Jeg har lige et spørgsmål til dette :) Vi står nemlig og skal holde bryllup på Sonnerupgaard næste år. Vi har samme overvejelser mht. brunch dagen efter. Det vi egentligt var kommet frem til var, at vi ikke ville kunne nå at spise brunch stille og roligt og så stadig nå at aflevere. Hvordan klarede i det? :)

Vi havde fået lov først at aflevere lokalet Kl 13, så det gav lige en time mere.

Vi havde morgenmad fra Kl 10 og de fleste gæster var faktisk ret hurtigt på vej hjem efter det. Folk var trætte, havde tømmermænd og/eller ville gerne hjem og nå andre ting inden weekenden var ovre, så tror egentlig ikke vi kunne have holdt på dem ret meget længere end til Kl 11, hvilket var omkring der, hvor vi begyndte at rydde op. Vi var færdige med oprydning ca 15 min i 1, men vi havde også meget pynt...

Vi brugte Rickys køkken til al maden, som jeg klart vil anbefale:) Det var virkelig lækkert og han lavede kæmpe brunch med alt hvad hjertet kunne begære for 99kr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min mand og jeg blev gift i lørdags og spise morgenmad på Sonnerupgaard nede i laden. Vi havde selv købt pålæg og drikkelse og så fik vi leveret morgenrøde fra en bager. Vi havde igennem Maria Lyng booket 2 tjenere til om morgen som stod for at dække op. Alt så såå fint ud om morgen og det var dejligt at det ikke var det store måltid. Vi spise mellem 09.30-10.30. Vi kunne sagtens nå og få det sidste med fra lokalet uden stress.

Skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål

Okay, tusind tak for svaret :) Så tror jeg også det er det vi prøver - for der er ikke meget i deres morgenmad ift. prisen.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt bryllup i laden! Du kan se billeder og beretning til slut i min planlægningstråd:) Vi endte med at være 82, hvilket var meget passende. Man skal nok helst ikke værre så mange færre end det.

Vi gav vist 19.500kr for leje af laden alene (værelser kommer oveni) - det var kun fra Kl 14 lørdag til Kl 13 søndag. Mener lejen lød på omkring 5000kr mere, hvis vi skulle have haft det fra om fredagen, men det var allerede lejet ud til fest fredag. Så vi endte med at hyre en bryllupsarrangør (Sofie Brink) til at stå for oppyntning og hun fik hjælp af et par tjenere, der mødte ind tidligt. Det var ret imponerende, hvad de nåede inden gæsterne begyndte at ankomme derude Kl 16.

Vores gæster betalte selv for overnatning, men for at få den lidt billigere pris på værelserne, skulle det administreres via os, hvilket virkelig var noget bøvl. Men det endte da med at gå op. Værelserne koster lidt forskelligt, men vi meldte bare en gennemsnitspris pr person ud, og så kunne folk overføre det til os, og så fik vi det til at gå op med, hvem der ville kunne sove på værelse sammen, dele badeværelse mm. Alle pånær 4 gæster valgte at overnatte. Vi sørgede selv for brunch til gæsterne dagen efter, da vi synes Sonnerupgårds pris for morgenmad var for dyr i forhold til hvad man fik, og at det ville være hyggeligere, at det kun var vores gæster, der spiste sammen.

Jeg har lige et spørgsmål til dette :) Vi står nemlig og skal holde bryllup på Sonnerupgaard næste år. Vi har samme overvejelser mht. brunch dagen efter. Det vi egentligt var kommet frem til var, at vi ikke ville kunne nå at spise brunch stille og roligt og så stadig nå at aflevere. Hvordan klarede i det? :)

Vi havde fået lov først at aflevere lokalet Kl 13, så det gav lige en time mere.

Vi havde morgenmad fra Kl 10 og de fleste gæster var faktisk ret hurtigt på vej hjem efter det. Folk var trætte, havde tømmermænd og/eller ville gerne hjem og nå andre ting inden weekenden var ovre, så tror egentlig ikke vi kunne have holdt på dem ret meget længere end til Kl 11, hvilket var omkring der, hvor vi begyndte at rydde op. Vi var færdige med oprydning ca 15 min i 1, men vi havde også meget pynt...

Vi brugte Rickys køkken til al maden, som jeg klart vil anbefale:) Det var virkelig lækkert og han lavede kæmpe brunch med alt hvad hjertet kunne begære for 99kr.

Det vil vi også lige se om vi kan købe os til, for det er absolut den bedste løsning og der man får mest for pengene. Tusind tak for svaret :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min mand og jeg blev gift i lørdags og spise morgenmad på Sonnerupgaard nede i laden. Vi havde selv købt pålæg og drikkelse og så fik vi leveret morgenrøde fra en bager. Vi havde igennem Maria Lyng booket 2 tjenere til om morgen som stod for at dække op. Alt så såå fint ud om morgen og det var dejligt at det ikke var det store måltid. Vi spise mellem 09.30-10.30. Vi kunne sagtens nå og få det sidste med fra lokalet uden stress.

Skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål

Okay, tusind tak for svaret :) Så tror jeg også det er det vi prøver - for der er ikke meget i deres morgenmad ift. prisen.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi holdt bryllup i laden! Du kan se billeder og beretning til slut i min planlægningstråd:) Vi endte med at være 82, hvilket var meget passende. Man skal nok helst ikke værre så mange færre end det.

Vi gav vist 19.500kr for leje af laden alene (værelser kommer oveni) - det var kun fra Kl 14 lørdag til Kl 13 søndag. Mener lejen lød på omkring 5000kr mere, hvis vi skulle have haft det fra om fredagen, men det var allerede lejet ud til fest fredag. Så vi endte med at hyre en bryllupsarrangør (Sofie Brink) til at stå for oppyntning og hun fik hjælp af et par tjenere, der mødte ind tidligt. Det var ret imponerende, hvad de nåede inden gæsterne begyndte at ankomme derude Kl 16.

Vores gæster betalte selv for overnatning, men for at få den lidt billigere pris på værelserne, skulle det administreres via os, hvilket virkelig var noget bøvl. Men det endte da med at gå op. Værelserne koster lidt forskelligt, men vi meldte bare en gennemsnitspris pr person ud, og så kunne folk overføre det til os, og så fik vi det til at gå op med, hvem der ville kunne sove på værelse sammen, dele badeværelse mm. Alle pånær 4 gæster valgte at overnatte. Vi sørgede selv for brunch til gæsterne dagen efter, da vi synes Sonnerupgårds pris for morgenmad var for dyr i forhold til hvad man fik, og at det ville være hyggeligere, at det kun var vores gæster, der spiste sammen.

Jeg har lige et spørgsmål til dette :) Vi står nemlig og skal holde bryllup på Sonnerupgaard næste år. Vi har samme overvejelser mht. brunch dagen efter. Det vi egentligt var kommet frem til var, at vi ikke ville kunne nå at spise brunch stille og roligt og så stadig nå at aflevere. Hvordan klarede i det? :)
Vi havde fået lov først at aflevere lokalet Kl 13, så det gav lige en time mere.

Vi havde morgenmad fra Kl 10 og de fleste gæster var faktisk ret hurtigt på vej hjem efter det. Folk var trætte, havde tømmermænd og/eller ville gerne hjem og nå andre ting inden weekenden var ovre, så tror egentlig ikke vi kunne have holdt på dem ret meget længere end til Kl 11, hvilket var omkring der, hvor vi begyndte at rydde op. Vi var færdige med oprydning ca 15 min i 1, men vi havde også meget pynt...

Vi brugte Rickys køkken til al maden, som jeg klart vil anbefale:) Det var virkelig lækkert og han lavede kæmpe brunch med alt hvad hjertet kunne begære for 99kr.

Det vil vi også lige se om vi kan købe os til, for det er absolut den bedste løsning og der man får mest for pengene. Tusind tak for svaret :)

Sonnerupgaards morgenmad er meget dyr. Vi betalte i alt for morgenmaden ca 1500 kr. For 35 mennesker. Og tjenerne havde taget alle drikkevare i kander med isterninger. Kødpølse og ost var anrettet på fade så det så meget professionelt ud. Vi havde købt billig pålæg og juice og alt hvad der hørte til. Selvfølgelig også wienerbrød :) Klart værd at overveje og den billigste løsning :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer