Malene84

Endelig vores tur <3 28. maj 2016

45 posts in this topic

Vi er også gået i gang med at finde en DJ og har fået tilbud hjem fra flere, så der bliver nok snart en beslutning :)

Vi vil gerne have en der spiller afdæmpet musik under middagen, brudevals og så fyrer op for festen derefter. Det er svært at vide, hvem der er gode, så vi stoler på Trustpilot og mavefornemmelse. Vi har ikke oplevet særligt mange af den slags fester med DJ, så vi kender ikke nogen i forvejen. Mon ikke det bliver fint nok uanset hvad :)

Er sikker på at jeres endelig valg nok skal blive godt og det kan godt være lidt af en jungle når man ikke kender til nogen i forevejen.

vi har selv valgt den løsning med dinnermusik, brudevalsen og en kæmpe fest bagefter, og vi har valgt Diskobil

Godt du siger det :) jeg tror også vi lander på Diskobil.

Jeg kan personligt kun sige go for Diskobil, jeg har haft lejligheden til at benytte dem før og har aldrig haft noget at klage over

0

Annonce ♥

Vi er også gået i gang med at finde en DJ og har fået tilbud hjem fra flere, så der bliver nok snart en beslutning :)

Vi vil gerne have en der spiller afdæmpet musik under middagen, brudevals og så fyrer op for festen derefter. Det er svært at vide, hvem der er gode, så vi stoler på Trustpilot og mavefornemmelse. Vi har ikke oplevet særligt mange af den slags fester med DJ, så vi kender ikke nogen i forvejen. Mon ikke det bliver fint nok uanset hvad :)

Er sikker på at jeres endelig valg nok skal blive godt og det kan godt være lidt af en jungle når man ikke kender til nogen i forevejen.

vi har selv valgt den løsning med dinnermusik, brudevalsen og en kæmpe fest bagefter, og vi har valgt Diskobil

Jeg kan personligt kun sige go for Diskobil, jeg har haft lejligheden til at benytte dem før og har aldrig haft noget at klage over

Super :) har lige booket dem

0

3. og 4. kjoleprøvning

I tirsdag var vi i Lilly, en rigtig god oplevelse og jeg fik kredset endnu mere ind, hvad jeg vil, men synes samtidig det bliver sværere og sværere. Har endnu ikke mødt den rette kjole endnu. I Lilly prøvede jeg 6-7 kjoler, som alligevel sad ret forskelligt. 3 af dem sad VIRKELIG godt, men udseendet var bare ikke i skabet for mig. Jeg ønsker mig også mere end 2 lag tyl på underdelen, så i princippet må jeg sortere alle kjoler fra som har brugt det koncept med 3 lag tyl ovenpå hvidt stof og så skørt herunder (og det gælder alle mærker, ikke kun Lillys, mine tyldrømme er meget store, åbenbart :rolleyes: )

Den sidste jeg prøvede i Lilly var fra 2015-kollektionen og sad som støbt, den var meget tæt på at være den rigtige og så alligevel var der en del ting, jeg ikke ville have.

I går var vi i House of Brides i Taastrup, sikke da et fantastisk sted :) der er virkelig kredset for detaljerne i indretningen og man får en oplevelse. Hun var sød at snakke med og god til at spørge ind til hvem man er og hvad man vil udtrykke. Desværre havde hun heller ikke lige min drømmekjole hængende...jeg prøvede vist en del, både en stor askepotkjole med glimmer i tylskørtet og nogle smalle elveragtige kjoler med blødt tyl og blonde under, som gav en rigtig fin dybdeeffekt. Men jeg syntes ikke om mig selv i dem.

Så også her måtte jeg give op og selvom hun foreslog at sætte blonder udenpå toppen og den slags, så kunne jeg bare ikke se det for mig. Hun foreslog, at jeg gik til en skrædder, da jeg har nogle rimelig specifikke ønsker til kjolens form og blonderne på toppen.

Så det må jeg lige tænke over. Jeg har stadig forhåbninger til de kjoler, hun snakkede om, der kommer hjem i Nicolaj i løbet af efteråret :)

0

Super :) har lige booket dem

Fedt :)

0

Annonce ♥

5. kjoleprøvning HURRAAA kjolen er fundet!

I lørdags var vi igen ude, denne gang var det min 2. gang i Nicolai. Hun havde jo sagt, at hun fik nogle kjoler hjem i løbet af efteråret, som ville ligne det jeg beskrev for hende. Og det var der også. Deriblandt MIN kjole :loveshower: Da hun hev den frem, fik jeg bare en speciel følelse. Jeg prøvede andre først, men da jeg fik den på, var jeg ikke helt overbevist...men jeg prøvede den flere gange og den gav mig mere og mere en fornemmelse af, at den gerne ville være min. Vi aftalte, at jeg kom tilbage efter min prøvning hos CPH Bridal, hvis jeg stadig var lun på kjolen.

Det var også en rigtig fin oplevelse i CPH Bridal, flot sted med mange fine og anderledes kjoler. Men min elverkjole lurede i baghovedet. Vi gik tilbage og jeg så den igen, der var nemlig en anden kjole hos Nicolai, der også spøgte. Jeg fik en ny prøvetid til mandag eftermiddag, så jeg kunne prøve dem begge igen.

Så i mandags var jeg så inde i Nicolai igen, min ene søster var med. Her blev den sidste tvivl lukket, den skulle være min :) uh hvor er jeg spændt på at få den hjem til foråret i en bedre størrelse og få rettet den til. Jeg overvejer at få lavet snøreryg i den, det har jeg altid været vild med, men denne har bare lynlås.

Skal I se vidunderet?

Tadaaa :D min elverkjole

post-31216-0-34608100-1449316131_thumb.j

0

Annonce ♥

Jeg er også så småt i gang med invitationerne, har købt materialer her op til jul, men fik ikke overskud til at lave dem i ferien. Tænker de tager en weekend eller 2 at få produceret. Ville gerne have delt dem ud til jul, men det er der bare ikke noget at gøre ved. Får helt stress over at I andre forårs/sommerbrude allerede har sendt jeres ud...men der jo stadig knap 5 mdr. til brylluppet, så håber det går at folk får dem ca. 4 mdr. før. De fleste kender datoen alligevel.

Jeg stresser egentlig en del over alt det jeg mangler. Jeg mangler også at finde nogen der kan sætte mit hår og hvad jeg skal gøre med makeup. Kan ikke beslutte mig om jeg skal lægge den selv (hælder jeg mest til) eller få en prof til det. Min frisør sætter ikke hår selv, men har ansatte der gør. Dem kender jeg dog ikke særlig godt, så det føles lidt øv.

Så er der skoene, jeg har nogle dumme tæer, hvor storetæerne stritter meget opad, så der er ikke så mange sko jeg kan passe. Jeg har nemlig også lange smalle fødder...vil gerne finde nogle lyserøde/gammelrosa elegante sko, med lidt elver/fe-følelse over sig. Måske ender det med sandaler, men jeg vil hellere have lukkede sko.

Jeg leder også efter en hårsmykke ala en elverkrans, er dog ikke lige stødt på den rigtige.

Så mangler jeg kjoler til mine søstre (brudepiger), tøj til vores søn på 4,5 og tøj til manden.

Vi mangler også at bestille bryllupskage og købe dims til receptionen...udover drikkevarer og snacks. Vi har hyret Maid of Honour Betina til at gøre klar og pynte op og rydde af :)

Vi tager på bryllupsmesse i København om et par uger og kan være vi falder over et godt tilbud eller to :)

0

Jeg har lidt mere ro i sindet nu, selvom det nærmer sig. Vi skal nok nå det.

Vi har besluttet at skære lidt i antallet af både receptionsgæster og festgæster. Det blev bare for meget. Så nu bliver det ca. 70 mennesker til receptionen og ca. 45 til festen. Mit kor, som forhåbentlig skal synge i kirken tæller ca. 20 personer, så de får altså bare lidt guf serveret i et lokale ved kirken bagefter. Jeg syntes det blev for meget at bruge penge på bryllupskage til dem.

Vi var på bryllupsmesse i Kbh., rigtig dejligt med en kæresteweekend, hvor vores søn blev passet. Vi bestilte kage hos KageKompagniet og får 10% rabat.

Jeg har ledt efter undertøj, men ikke købt endnu. Har besluttet sko, men ikke købt dem endnu, så håber de sidder godt ;) ellers bliver det sølvsandaler.

Jeg har fundet en til at sætte mit hår og lægge min makeup. Det var en kæmpe lettelse at få det på plads. Det bliver Helene Lerche fra Green i Hillerød. Hun kommer hjem til mig om formiddagen og ordner mig klar. Det bliver luksus og noget jeg virkelig ser frem til.

Er ved at have fotoappen på plads, så vi kan få printet nogle invitationer, så håber jeg at tage dem med til et familiearrangement på lørdag. Så printer jeg måske lidt over nogle dage og får dem fikset færdig. Det gør vel ikke noget, at de ikke bliver sendt på en gang.

Om et par uger skal vi ind til guldsmeden og kigge på ringe, vi vil have dem specielt designet til os. Det glæder jeg mig også meget til. Har også bekræftet kirken og venter på besked fra dem. Så skal der ordnes prøvelsesattest snart. Og pasning til lillemanden.

0

Annonce ♥

Jeg er også så småt i gang med invitationerne, har købt materialer her op til jul, men fik ikke overskud til at lave dem i ferien. Tænker de tager en weekend eller 2 at få produceret. Ville gerne have delt dem ud til jul, men det er der bare ikke noget at gøre ved. Får helt stress over at I andre forårs/sommerbrude allerede har sendt jeres ud...men der jo stadig knap 5 mdr. til brylluppet, så håber det går at folk får dem ca. 4 mdr. før. De fleste kender datoen alligevel.

Jeg stresser egentlig en del over alt det jeg mangler. Jeg mangler også at finde nogen der kan sætte mit hår og hvad jeg skal gøre med makeup. Kan ikke beslutte mig om jeg skal lægge den selv (hælder jeg mest til) eller få en prof til det. Min frisør sætter ikke hår selv, men har ansatte der gør. Dem kender jeg dog ikke særlig godt, så det føles lidt øv.

Så er der skoene, jeg har nogle dumme tæer, hvor storetæerne stritter meget opad, så der er ikke så mange sko jeg kan passe. Jeg har nemlig også lange smalle fødder...vil gerne finde nogle lyserøde/gammelrosa elegante sko, med lidt elver/fe-følelse over sig. Måske ender det med sandaler, men jeg vil hellere have lukkede sko.

Jeg leder også efter en hårsmykke ala en elverkrans, er dog ikke lige stødt på den rigtige.

Så mangler jeg kjoler til mine søstre (brudepiger), tøj til vores søn på 4,5 og tøj til manden.

Vi mangler også at bestille bryllupskage og købe dims til receptionen...udover drikkevarer og snacks. Vi har hyret Maid of Honour Betina til at gøre klar og pynte op og rydde af :)

Vi tager på bryllupsmesse i København om et par uger og kan være vi falder over et godt tilbud eller to :)

0

Hvor lyder det spændende med din planlægning. Jeg er så en af de brude der heller ikke har fået sendt invitationer ud endnu, så du er ikke alene ☺. Jeg har været lidt igang i dag, så håber at få dem lavet i løbet af de næste par weekender. Held og lykke med projektet.

0

Tak, men vi har fotografen på plads :)

Tak Karina :) jeg fik lavet de første invitationer i lørdags og delt ud til nogle familiemedlemmer, det føles rigtig godt, så kom der hul på "bylden". Men vi skal jo også giftes i maj, så jeg synes absolut det er på tide.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal lave fine invitationer til dem der kun skal med til receptionen, evt. kunne man nøjes med papiret uden pynten eller lave mails i stedet. Det kan godt gå hen og blive rigtig dyrt i porto, hvis ikke vi lige får set folk de nærmeste uger.

0

Jeg er også lidt i tvivl i forhold til dem der "kun" skal med til reception. Jeg er desuden bosat i udlandet, så jeg skal have alle invitationer lavet og så ha dem sendt fra DK når jeg kommer hjem i påsken. Håber at få styr på rigtig mange ting den uge jeg er hjemme der.

0

Annonce ♥

Jeg er også lidt i tvivl i forhold til dem der "kun" skal med til reception. Jeg er desuden bosat i udlandet, så jeg skal have alle invitationer lavet og så ha dem sendt fra DK når jeg kommer hjem i påsken. Håber at få styr på rigtig mange ting den uge jeg er hjemme der.

Ja det kan være svært. Fik du styr på dem i påsken så?

0

Nu nærmer det sig hastigt. Kun 2 måneder tilbage...viiiildt! :D

Folk er inviteret og langt de fleste har svaret. Hvis alle kommer bliver vi 41 om aftenen. Til receptionen ca. 75. Lige nu er vi i gang med at finde de rigtige brudepigekjoler, vi venter på udkast til ringdesign og manden skal have købt sit tøj. Han har tabt sig lidt her på det sidste så det er jo dejligt.

Vi har fået ansøgt og godkendt vores ansøgning om at blive gift. Vi skal også lige have ansøgt om navneændring. Bliver ved at glemme det. Og så tror jeg at jeg har fundet et slør. Har også købt en bh, men er lidt i tvivl om den er for hård i bøjlerne. Sko troede jeg, at jeg skulle købe i Nicolai forleden, men de sad ikke godt og jeg kom ud på en værre skojagt, der ikke endte tilfredsstillende. Jeg har meget besværlige fødder, så det er lige en udfordring mere.

Min søster og jeg har produceret vaser og lysestager i rigtig Pinterest-stil med blonde og naturfarvet stof på brugte madglas. De er blevet rigtig fine. Vi er ikke helt færdige, men der er 40, så det er muligvis nok. Ja der er stadig en del, især med receptionsindkøbene. Kagen skal designes d. 20. april hos Kage Kompagniet.

Jeg har også købt lidt lækker hudpleje til den kommende tid og håber, at jeg kan holde det ved lige.

0

Ja det kan være svært. Fik du styr på dem i påsken så?

Jep har været i fuld sving. Fik alle indbydelser lavet i forvejen til dem som skal med hele dagen, og har fået mange sendt og har et par stykker tilbage til at give personligt til folk jeg ser de næste par dage. Har så været i fuld sving med at lave receptions invitationer til mine forældres venner de sidste par dage, og de sidste bliver færdige i morgen. Bliver i DK til onsdag, så når at få dem alle delt ud eller sendt.

0

Nu nærmer det sig hastigt. Kun 2 måneder tilbage...viiiildt! :D

Folk er inviteret og langt de fleste har svaret. Hvis alle kommer bliver vi 41 om aftenen. Til receptionen ca. 75. Lige nu er vi i gang med at finde de rigtige brudepigekjoler, vi venter på udkast til ringdesign og manden skal have købt sit tøj. Han har tabt sig lidt her på det sidste så det er jo dejligt.

Vi har fået ansøgt og godkendt vores ansøgning om at blive gift. Vi skal også lige have ansøgt om navneændring. Bliver ved at glemme det. Og så tror jeg at jeg har fundet et slør. Har også købt en bh, men er lidt i tvivl om den er for hård i bøjlerne. Sko troede jeg, at jeg skulle købe i Nicolai forleden, men de sad ikke godt og jeg kom ud på en værre skojagt, der ikke endte tilfredsstillende. Jeg har meget besværlige fødder, så det er lige en udfordring mere.

Min søster og jeg har produceret vaser og lysestager i rigtig Pinterest-stil med blonde og naturfarvet stof på brugte madglas. De er blevet rigtig fine. Vi er ikke helt færdige, men der er 40, så det er muligvis nok. Ja der er stadig en del, især med receptionsindkøbene. Kagen skal designes d. 20. april hos Kage Kompagniet.

Jeg har også købt lidt lækker hudpleje til den kommende tid og håber, at jeg kan holde det ved lige.

Lyder rigtigt spændende med alle de ting du har gang i for øjeblikket, og lyder til at du har godt styr på det hele inden den store dag.

0

Annonce ♥