Malene84

Endelig vores tur <3 28. maj 2016

45 indlæg i dette emne

Så er det langt om længe ved at være alvor for mig og min forlovede :loveflag:

Vi har været kærester siden 28. januar 2006 og han friede 28. juli 2007. Vi er endnu ikke blevet gift, fordi der har været så mange forhindringer, men nu VIL vi bare ikke vente mere.

Vi mødte hinanden på universitetet, flyttede sammen efter 8 mdr. som kærester (reelt kun 3 mdr. hehe, men officielt 8 mdr.) og blev forlovet efter 1,5 år.

Det var så sødt. Jeg var på arbejde og han blev ved med at skrive og spørge hvornår jeg kom hjem. Da jeg så trådte ind af døren havde han lavet en sti af røde og lyserøde rosenblade fra døren og ind i stuen. Da jeg så kom derind, lå han på knæ i sit fine jakkesæt og med en ring klar. Jeg kan dårligt huske hvad han sagde, men et frieri, dét var det :D

Ringen stammer fra hans mormor, en meget speciel guldring af 2 slanger snoet ind i hinanden med hhv. en hvid og grøn sten på toppen af deres hoveder. Skal se om jeg kan finde et billede på et tidspunkt.

Vi kunne selvfølgelig godt have giftet os på et lille budget, men når nu man drømmer om et stort bryllup, kan man godt vente lidt. Vi var også kun 22 og 25 år gamle, så det gik jo nok med det. Men så gik min kæreste hen og blev syg med depressioner on/off, hvilket stadig til tider gør det svært for både ham og vores samliv, men jeg vil have ham og derfor er vi stadig sammen.

I 2011 fik vi en søn sammen, som fylder 4 år her i juli :) og nu har vi så besluttet, at nu vil vi ikke længere kun være forlovet. Vi trænger til at fejre, at vi har levet sammen i medgang og modgang i snart 10 år og det vil vi blive ved med :loveflag:

Så lørdag d. 28. maj 2016 har vi bestilt tid til at blive gift i Lyngby Kirke. Og nu skal alt det andet så arrangeres. Jeg har været på Bryllupsklar i mange år, så har styr på mange ting, men nu skal tingene for alvor falde på plads, planlægges og bookes YAY

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange tak :) det føles næsten helt uvirkeligt, men samtidig også helt naturligt. Lidt svært at forklare haha :)

Vi er i gang med at finde ud af, hvor festen skal holdes. Vi vakler stadig mellem festlokale, hvor vi selv står for pynt, kok, tjenere m.m. og så en færdig festpakke et sted. Vi er ved at se nogle steder an, men de holder sommerferie, så der sker ikke noget før efter ferien. Det havde ellers været dejligt, nu vi selv har tid jo haha :biggrin: meeen, nu må vi se, hvilke muligheder vi ender med at stå og kunne vælge i mellem.

Vi har kontaktet 4 restauranter:

Aldershvile Slotspavillon i Bagsværd (der er optaget på dagen)

Jægerhuset i Holte

Raadvad Kro i Lyngby

Brede Spisehus i Lyngby/Brede

Vi vil helst ikke over 1000,- per kuvert, så det er lidt en udfordring.

Derudover er vi vegetarer og vi vil finde et sted, der er villige til at lave vegetarmad til hele selskabet, da jeg nægter at servere døde dyr for mine gæster :wink: vores fest = vores præferencer.

Jeg tænker på at skrive det i invitationerne, så bliver folk ikke overraskede og de kan tage stilling til, om de vil blive væk (men helt ærligt, hvis det kun er maden de kommer for, så kan de godt bare blive væk da :biggrin: )

Redigeret af Malene84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak :) det føles næsten helt uvirkeligt, men samtidig også helt naturligt. Lidt svært at forklare haha :)

Vi er i gang med at finde ud af, hvor festen skal holdes. Vi vakler stadig mellem festlokale, hvor vi selv står for pynt, kok, tjenere m.m. og så en færdig festpakke et sted. Vi er ved at se nogle steder an, men de holder sommerferie, så der sker ikke noget før efter ferien. Det havde ellers været dejligt, nu vi selv har tid jo haha :biggrin: meeen, nu må vi se, hvilke muligheder vi ender med at stå og kunne vælge i mellem.

Vi har kontaktet 4 restauranter:

Aldershvile Slotspavillon i Bagsværd (der er optaget på dagen)

Jægerhuset i Holte

Raadvad Kro i Lyngby

Brede Spisehus i Lyngby/Brede

Vi vil helst ikke over 1000,- per kuvert, så det er lidt en udfordring.

Derudover er vi vegetarer og vi vil finde et sted, der er villige til at lave vegetarmad til hele selskabet, da jeg nægter at servere døde dyr for mine gæster :wink: vores fest = vores præferencer.

Jeg tænker på at skrive det i invitationerne, så bliver folk ikke overraskede og de kan tage stilling til, om de vil blive væk (men helt ærligt, hvis det kun er maden de kommer for, så kan de godt bare blive væk da :biggrin: )

Selvfølgelig skal du ikke servere noget for dine gæster, du ikke selv kunne finde på at spise! Hvis jeg skulle til bryllup (eller hvilken som helst anden fest) hos nogen som var vegetarer, ville jeg aldrig forvente at der blev serveret kød...

Jeg har en bekendt fra folkeskolen, som også skal giftes nu her, så vi har skrevet lidt frem og tilbage. Jeg ved, at hun er vegetar, så jeg kunne ikke dy mig og blev nødt til at spørge, hvad de skulle have og spise. De skulle have helt "almindelig" menu - godt nok med laks til hende og hendes mor (som er de eneste vegetarer, men de spiser fisk). Det giver selvfølgelig mere mening, når det kun er hende og ikke manden der er vegetar - men som sagt, jeg havde forventet at der skulle serveres et eller andet fancy vegetar mad. :-)

- Om du bliver nødt til at skrive det i invitationen? Tja, altså.. måske man elegant kunne skrive noget i stil med, at der inviteres til "Bryllupsfest og vegetarmiddag"- så ved folk da, hvad de kommer til. :tunge: For hvis jeg nu som gæst IKKE vidste, at brudeparret var vegetarer, så ville jeg nok i virkeligheden blive pænt skuffet over ikke at få kød.. Men hvis man ikke ved det om sit brudepar, kender man dem efter min mening ikke godt nok :blush:

0

Del dette indlæg

Det er da rart at høre, at der er nogen derude, der ikke forventer kød ved et vegetarpars bryllup :) men nej, det er ikke sikkert, at alle ved det, jeg tænker her mere på de ældre generationer, det er ikke noget, vi snakker så meget med dem om, så de kunne måske godt pive lidt over manglende kød.

Jeg er nu ret sikker på, vi nok skal finde en lækker menu, som alle kan lide og så må de undvære kød den ene dag.

0

Del dette indlæg

Det er da rart at høre, at der er nogen derude, der ikke forventer kød ved et vegetarpars bryllup :) men nej, det er ikke sikkert, at alle ved det, jeg tænker her mere på de ældre generationer, det er ikke noget, vi snakker så meget med dem om, så de kunne måske godt pive lidt over manglende kød.

Jeg er nu ret sikker på, vi nok skal finde en lækker menu, som alle kan lide og så må de undvære kød den ene dag.

Nå ja, kan godt se det med den ældre generation. Måske det er meget godt at skrive det så.

- I kan helt sikkert sammensætte en rigtig fin vegetar menu, der findes jo så meget lækkert. Synes det er så skønt når man bliver inviteret på noget anderledes end det man selv lige kunne finde på 😊😊

Redigeret af Carinnnna
0

Del dette indlæg

Det giver da rigtig god mening at det bliver en vegetarmiddag, når I nu begge er vegetarer! Og synes også det kunne være en god idé at få det flettet ind i invitationen på en måde ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det giver fin mening at I serverer vegetarmad når ingen af jer spiser kød :)

Jeg kan ikke sige mig fri fra at jeg nok ville blive skuffet over ikke at få kød MEN når det så er sagt, så kan vegetarmad altså være virkelig lækkert og hvis det er lavet ordentligt kan nogle vegetarretter jo også få os kødspisere til helt at glemme at vi ikke får kød :wink:

Jeg synes egentlig ikke at I behøver at gøre OBS på det forud for festen.. Jeres gæster kommer forhåbentlig uanset hvad menuen lyder på :tunge:

0

Del dette indlæg

Rent impulsivt er jeg ikke enig i at man nødvendigvis skal servere vegetarmad fordi man selv er vegetarer men spørgsmålet her er jo ikke hvad man skal men hvad man kan og der kan man gøre lige hvad man vil. Jo nogle vil da nok blive skuffet men det skader ikke at prøve noget andet og noget nyt.

Jeg mener heller ikke det er noget I bør gøre opmærksom på inden for hvorfor skulle man gøre det ? Mange har og er jo vant til at en bryllupsmenu traditionelt er en 3 retters menu hvor der indgår rødt kød, kartofler og sovs. Der oplever man ingen sure miner i dag når menuen er en anden hvad enten det så er stegt pattegris, buffet eller andet. Mange inkl. mig selv oplever det bare som befriende. .:) Hvad vegetarmad angår vil man jo heller ikke gøre det fordi man forventer at nogle så vil spise hjemme fra eller melde afbud til festen. Man må jo også gå ud fra at folk kan blive mætte selvom det er vegetarmad.

0

Del dette indlæg

Hvad feststeder angår så bør I naturligvis undersøge hvad de kan tilbyde og har af tanker når vi taler vegetarmad. Derudover bør I kigge på faciliteterne og selskabets størrelse. Jeg har ikke selv spillet i Jægerhuset i Holte men været der i anden forbindelse og det er i mine øjne ikke egnet til bryllupsselskaber af "normal" størrelse (> 40 personer) på grund af formen. At det heller ikke er fleksibelt pladsmæssigt fik jeg bekræftet sidste år da vi havde en mand derude.

I kunne også prøve at tage fat i Frilandsmuseets restaurant.

0

Del dette indlæg

Tak for input diskobil :) vi havde nok valgt Frilandsmuseet, hvis ikke jeg havde læst nogle meget blandede anmeldelser af deres restaurant. Jægerhuset blev det heller ikke, vi synes også det var lidt småt og alligevel for jægerudsmykket til vores smag. Og jeg skulle hjælpe med at skrue menuen sammen så det var lidt et pres.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FESTEN

Vi har booket Raadvad Kro til at holde vores bryllupsfest :loveflag: de var så søde og prof. og er helt klar på, at lave en vegetarmenu. Der er rigelig plads og pyntet meget mere i vores ånd med en lidt gammeldags stil og grene og sådan. Og det er en rigtig smuk beliggenhed med skov og sø uden for døren. Et minus er dog, at det ligger lidt langt væk fra offentlig transport, men vi håber folk alligevel vil være flinke til at finde løsninger og køre sammen osv.

0

Del dette indlæg

FESTEN

Vi har booket Raadvad Kro til at holde vores bryllupsfest :loveflag: de var så søde og prof. og er helt klar på, at lave en vegetarmenu. Der er rigelig plads og pyntet meget mere i vores ånd med en lidt gammeldags stil og grene og sådan. Og det er en rigtig smuk beliggenhed med skov og sø uden for døren. Et minus er dog, at det ligger lidt langt væk fra offentlig transport, men vi håber folk alligevel vil være flinke til at finde løsninger og køre sammen osv.

hvor dejligt at i nu har styr på feststedet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1. kjoleprøvning

I lørdags var jeg med min mor og 2 søstre i Bride Fashion i Virum for at prøve brudekjoler. De havde Happy Days med gode rabatter og måske kunne jeg jo være heldig at finde min kjole første gang, jeg var af sted. Det skete nu ikke. Men hvor var det en fed oplevelse! :D hold nu op, ENDELIG at smyge kroppen ind i rigtige brudekjoler! Jeg havde det som om jeg var med i en film. Jeg fik det store prøverum derude, nok fordi jeg skulle prøve tylbasser og fik hjælp af den sødeste ekspeditient. Hun hentede forskellige kjoler til mig og jeg fik pejlet mig ind på, hvad der fungerer og hvad der klæder mig. Heldigvis klæder de fleste kjoler mig. Og endda mig med så lys hud, jeg kunne sagtens bære en elfenbensfarvet kjole! Wow, både tylbasserne og vintageblondesagerne var så fine og lækre at have på. Desværre var ingen af dem lige den helt rigtige.

Så jeg leder videre, næste gang bliver d. 19. september i Nicolai og bagefter Casa Lezar i København.

0

Del dette indlæg

2. kjoleprøvning

Vi tog en lørdag med først besøg i Nicolai og efter frokost var vi i Casa Lezar. Fik rigtig god betjening begge steder. Det var så fedt at prøve de forskellige kjoler, jeg prøvede en del forskellige, men prøvede at pejle ind på en med blonde på overdelen, lav talje og tylskørtbrus forneden.

Jeg fandt ikke lige nogen vinder i nogle af butikkerne, men i Nicolai sagde hun, at det var fordi de stod mellem 2 kollektioner og skulle til at have udsalg, så min drømmekjole kommer nok hjem i løbet af oktober eller november. Jeg skal derind igen i starten af december, aftalte vi.

Jeg havde bestilt tiden på bryllupsmessen i januar og ville få 10% rabat. Men da jeg ikke fandt noget var hun sød og lavede en aftale om at jeg får de 10% selvom jeg ikke fandt noget den dag. Hun var helt sikker på, at de rkommer det hjem, jeg leder efter, så det er jeg meget spændt på :)

På tirsdag skal vi i Lilly, deres nye kollektion er superfin. Jeg ringede også til House of Brides og spurgte om hun har det jeg leder efter. Det mener hun, så jeg fik en tid fredag d. 19. oktober. Så holder jeg fri fra arbejdet og tager derned, er meget spændt :)

0

Del dette indlæg

Vi er også gået i gang med at finde en DJ og har fået tilbud hjem fra flere, så der bliver nok snart en beslutning :)

Vi vil gerne have en der spiller afdæmpet musik under middagen, brudevals og så fyrer op for festen derefter. Det er svært at vide, hvem der er gode, så vi stoler på Trustpilot og mavefornemmelse. Vi har ikke oplevet særligt mange af den slags fester med DJ, så vi kender ikke nogen i forvejen. Mon ikke det bliver fint nok uanset hvad :)

0

Del dette indlæg

Vi er også gået i gang med at finde en DJ og har fået tilbud hjem fra flere, så der bliver nok snart en beslutning :)

Vi vil gerne have en der spiller afdæmpet musik under middagen, brudevals og så fyrer op for festen derefter. Det er svært at vide, hvem der er gode, så vi stoler på Trustpilot og mavefornemmelse. Vi har ikke oplevet særligt mange af den slags fester med DJ, så vi kender ikke nogen i forvejen. Mon ikke det bliver fint nok uanset hvad :)

Er sikker på at jeres endelig valg nok skal blive godt og det kan godt være lidt af en jungle når man ikke kender til nogen i forevejen.

vi har selv valgt den løsning med dinnermusik, brudevalsen og en kæmpe fest bagefter, og vi har valgt Diskobil

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg

Er sikker på at jeres endelig valg nok skal blive godt og det kan godt være lidt af en jungle når man ikke kender til nogen i forevejen.

vi har selv valgt den løsning med dinnermusik, brudevalsen og en kæmpe fest bagefter, og vi har valgt Diskobil

Godt du siger det :) jeg tror også vi lander på Diskobil.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer