Dorte0808

Børn med til vielse

3 posts in this topic

Vi skal vies i det fri den 8/8. Min kommunes mands børn på 3 og 5 år( drenge) skal med.

Er der nogen ideer til hvilken opgave de kan få. Vi har talt om at den store kan holde æsken med ringene evt. Men hvad kan den mindste ? 😀

0

Annonce ♥

De kunne evt være brudesvende

0

Vores drenge på 4 og 8 år var brudesvende og det klarede de til UG. De var meget stolte og det fik dem til at føle sig en del af det hele.

Efter anbefaling fra præsten "afleverede" brudepigen dem på første række ved min mor. Vi havde tegnet med st de skulle bære ringene ig sidde oppe sammen med os. Men præsten sagde at det havde han dårlig erfaring med da selve virlsesritualet skulle handle om os og at vi ville ærgre os hvis vi skulle have børn på skødet, svare på spørgsmål eller tørre snotnæser ;-)

Jeg er meget glad for at vi fulgte hans råd. De var med hele dagen og det gik bare så fint. I korken var de så "bare" brudesvende og det var nok for dem :-) Det hele er i forvejen meget overvældende for dem. Så bare det at gå ind og ud er nok rigeligt for dem. Men jeg vil klart anbefale en voksen brudepige som kan gå sammen med dem og så "aflevere" dem til en slægtning.

0