bobo...

B & R 15/7/2017.. musik og dans.. et lille håb om bare en dans...

36 indlæg i dette emne

Så er der fast sat en dato til vores "bryllup" faktisk bare dagen før 13års dagen for vores borgerlige vielse (som foregik i al hemmelighed og uden specielt tøj, uden fotograf, fest brudebuket og kage)

Men nu skal det være, vi har haft mange bump på vejen, men har overvundet dem alle sammen.. Så hvorfor skulle det ikke lykkedes...

men here goes:
Dato: 15 & 16 juli. (vi vil gerne slutte af med en brunch med vores gæster inden vi tager afsted på vores "bryllupsrejse")
Kirke: Tårnborg kirke ved Korsør. Holmens kirke.
Feststed: Comwell Korsør.- Det nye feststed # 25.
Musik: ???
Gæsteliste: er næsten fastlagt, og kommer alle bliver vi omkring 70pers.
Menu:
- forret: kodeordet er havet og skaldyr (ikke østers)
- hovedret: kodeordet er vildt.
- Dessert: kodeordet er chokolade.
Kjole: ideerne er mange men helt sikkert noget med et laaaangt slæb. http://www.bryllupsklar.dk/forum/90588/miraklernes-tid-er-maaske-ikke-forbi.html/?p=1515117
Gommens tøj: Gallauniform fra søværnet.
Sønnens tøj: Smoking
Pigernes tøj: den var værre, de må blive syet til dem så de minder om hinanden men tager højde for at den ene er næsten 14 år og den anden kun næsten 4.
Dresscode: Galla, let's go all the way.
Farver: Blålige nuancer, hvid, sølv. (igen at lede tankerne hen på havet)
Ønske seddel: den arbejdes der på..

Hvorfor skal der holdes så meget fokus på havet?
Det skal der fordi at vi d. 16 juli tager afsked med vores gæster på kajkanten, hvor vi stævner ud, med ca 10 venner til en sejlads der gerne i løbet af 12 måneder skal tage os hele jorden rundt.. Dette holdes dog hemmeligt for gæsterne så længe som muligt, men den planlægning er godt i gang, og alle dem der skal med kender til turen....

Præsentationen af os må komme i mit næste indlæg....

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er den bobo jeg umiddelbart kan huske så er det da ved at være et godt stykke tid siden man har set noget dig herinde. .:) Men uanset hvad er det et rigtig godt sted I har valgt .:) Og det frisk gjort med den rejse .:)

0

Del dette indlæg

Hvis du er den bobo jeg umiddelbart kan huske så er det da ved at være et godt stykke tid siden man har set noget dig herinde. . :) Men uanset hvad er det et rigtig godt sted I har valgt . :) Og det frisk gjort med den rejse . :)

Jeg er den bobo, men vi har lige haft brug for et ekstra mirakel (og det fik vi).. :-D

0

Del dette indlæg

Uhh, tillykke med tråden og den forestående planlægning. Lyder allerede som om I er ret langt. Jeg er vild med ideen om inspirwtion fra havet - skal det også gå igen i borddækning? Og vildt spændende med jeres hemmelige rejse!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havet / naturen skal gå igen i hele vores tema...

Så invitationen må være en flaskepost...http://www.bryllupsklar.dk/diy/flaskepost-invitation.html

bord dækningen har jeg ikke tænkt så meget på endnu men vil gerne holde det enkelt...

også var der den lovede præsentation:

Jeg hedder Belinda, er pt 32 år og læser til sygeplejerske, jeg fandt sammen med R for næsten 14år siden, og vi blev i al hemmelighed gift på rådhuset i 2004, inden han skulle ud og rejse med forsvaret. Sammen har vi 3 børn på næsten 12, 8 og næsten 4, + et bonus barn (min ene veninde er enlig mor, og vi har hendes søn på weekend en gang i måneden, hvis det er muligt) Vi bor på sjælland, og det er da også her at brylluppet skal holdes.

Mit eneste problem til brylluppet er at jeg mangler min far til at tage turen op ad kirkegulvet med mig, men jeg har to alternativer som kan komme i spil til den tid.

Grunden til at jeg har kaldt tråden miraklernes tid er måske ikke forbi er at, R har været ramt af kræft, og lægerne havde på et tidspunkt givet os max. 1 år mere sammen, det er så 2år siden nu og sygdommen er væk.. (heldigvis)

Så nu skal planlægningen nydes og indarbejdes i tiden med børn, mand og uddannelse (stress, hvem mig???) og ellers tager vi det bare stille og roligt....

0

Del dette indlæg

De første overvejelser omkring brudekjole.

De første overvejelser omkring brudekjole har allerede meldt sig, og jeg kan allerede nu mærke hvor de bærer hen ad.. Jeg har altid været facinerret af blonder og laaaaange slæb (den sidste jeg købte, som jeg måtte sælge da brylluppet blev sat i bero, havde et slæb på 3,5m)

Og jeg er da også næsten sikker på at jeg ender med enten en skræddersyet model eller bedre endnu en miss-lena model.. men der skal jo samles lidt inspiration.

så inspiration nr. 1.

Like: Blonderne for neden, stropløs, snørreryg, slæbet men det er ikke så langt.

Don't like: overdelen (er ikke vild med organza...

Måske ender jeg med en blonde overdel og tylskørt...... :floejt:

Samtidig overvejer jeg at få den garde som vores store datter spiller i til at komme og spille nogle numre under receptionen, den vil vare ca en time og vores store pige ville blive så stolt... Specielt dette nummer som hedder way of the water.. https://www.youtube.com/watch?v=sSFO67Pb77s

post-35508-0-70730900-1439996558_thumb.j

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Yay, præsten fra Tårnborg kirke, og hun vil gerne vie/velsigne os, da vi hører til sognet (heldigvis).

Jeg overvejer om det musik jeg skal gå ind i kirken til skal være noget anderledes end hvad alle forventer.. Jeg er helt vil med Per Griegs morning (

) og kender en som kan spille den sammen med sine venner på hhv. Tværfløjte, klarinet, waldhorn, og violin.. Og jeg elsker det musik stykke. Men kan man gå ind til det?
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du gå ind til præcis du vil. Jeg synes også det er et vildt smukt stykke musik, og så får I sat jeres helt eget præg på ceremonien :) kræver selvfølgelig bare præsten er med på den, men mon ikke!! Det er ikke fordi du ønsker heavy metal (det ku man da sikkert også fp lov til, hvis man virkeligt ville)

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan du gå ind til præcis du vil. Jeg synes også det er et vildt smukt stykke musik, og så får I sat jeres helt eget præg på ceremonien :) kræver selvfølgelig bare præsten er med på den, men mon ikke!! Det er ikke fordi du ønsker heavy metal (det ku man da sikkert også fp lov til, hvis man virkeligt ville)

Yay det kan jeg godt lide at høre, så har præsten bare at være åben for muligheden..

Nå så var vi lige forbi kirken i dag, og jeg fik hurtigt øje på første problem... MANGLEN PÅ PARKERINGSPLADSER..

nå men alternativt er at vi beder gæsterne møde på hotellet og derfor transportere dem i bus til kirken (obs den ene gæst som sidder i kørestol)

Fra kirken tænkte vi hestevogn, (vi har rykket vores tid så der er intet stress) Og vi er nu ved at undersøge om det er muligt at skaffe hestevogne og jydskeheste til at transportere 70 mennesker.

Tidsplan: Før Nu

Kirke 15:00 13:00

Foto 15:45 13:45

Kage NEJ 15:00

Mad 18:00 17:30

Kage 22:30 NEJ

Natmad 01:00 01:00

Denne ændring tror vi både vil give os men også vores gæster mere ro på, og den tidligere mad, vil passe børnene..

Blomster: Jeg elster inkaliljer (de fåes i en dejlig lilla farve) R elsker Hotensiaer (de fåes i blå) også tilsidst hvide dahlia, eller liljekonvaller (ved bare ikke om det er sæcon)

Vores invitationer skal være flaskeposter og udstyret regner jeg med at købe her: http://things-4-you.dk/Vinbrygning/Flasker-og-Bag-in-Box#.VdiZBvbtmko for max 250kr.

STD "kort" overvejer at lave det til mærkater på ølflasker istedet.. (at holde temaet) men jeg skal lige finde ud af hvor jeg får lavet etiketterne henne... (gode råd modtages gerne)

Flere kjoletanker: jeg er overbevist om at jeg ender med en miss_Lena eller med en custome made... men tankerne denne gang går på at underskørtet (det der er gemt væk) skal være blå...

Det var vist dagens tanker...

UPDATE: R spurgte selv efter hvad hans opgaver i forbindelse med brylluppet.. Mine tanker var så YES nu kan jeg få det delt lidt ud..

Derfor er R's opgaver blevet:

- Tøj til ham og drengene.

- Blomster (han er kendt på blomstertorvet)

- lege postbud når invitationer og std skal "sendes ud.

- Skaffe en HC Andersen.

- Finde Fotograf.

- Vælge Toastmaster.

- hjælpe med det kreative.

- hjælpe med bord deko..

- på dagen

- sørge for at hente drengene hjemme om formiddagen (han vil gerne have en herre aften dagen før med de venner der kommer fra

USA og Holland, og børnene har brug for at der er ro på)

- tage imod gæsterne ved hotellet og sørge for at alle kommer med ud til kirken.

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Har forelsket mig i en brudekjole... jeg ved godt der er næsten 2 år til, men har ikke kunnet få den ud af hovedet siden torsdag...

Der ud over er jeg igang med at undersøge om det kan lade sig gøre at skaffe hestevogne (og heste) nok til at transportere alle gæsterne fra kirken til feststedet i hestevogn... Og R kom med en ny ide, om at få "HC Andersen" ud og fortælle nogle af vores yndlingseventyr i tiden mellem bryllupskage og middagen, vi ville så sætte en stol op til "HC Andersen" og lægge tæpper på græsset til os andre, evt. et par stole til dem der ikke kan komme ned på græsset.... (jeg må indrømme at jeg er meget vild med ideen da det vil give os mulighed for at slappe af)

Hvad synes i om kjolen?

post-35508-0-94596600-1440713403_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg spørge til jeres indtryk og valg af Comwell Korsør? :)

Jeg har nemlig prøvet at starte en dialog med dem og indhente tilbud, da vi legeledes har overvejet stedet, men jeg er ikke specielt imponeret. Faktisk svarede de ikke tilbage på hverken min første forespørgsel eller på de opfølgende punkter, jeg geren ville høre nærmere om. Jeg fik bare en ultrakort mail med vedhæftet pdf, som allerede fandtes på deres hjemmeside. Så jeg undrer mig lidt over, at de ikke viser større interesse for deres (potentielle) kunder, når man nu selv henvender sig med positiv nysgerrighed omkring deres muligheder...

0

Del dette indlæg

Som skrevet før har jeg selv kun gode erfaringer med og indtryk af Comwell i Korsør (gælder Comwell kæden generelt) men det betyder jo ikke at bookingforløbet etc. også er til UG. Man kunne måske have en mistanke om at de - dvs. den person der har behandlet henvendelserne - er lidt tilbageholdende med at forholde sig specifikt til et 2017 sommer bryllup. Har I prøvet at tage telefonisk kontakt med dem eller møde personligt op.

0

Del dette indlæg

Jeg har nemlig prøvet at starte en dialog med dem og indhente tilbud, da vi legeledes har overvejet stedet, men jeg er ikke specielt imponeret. Faktisk svarede de ikke tilbage på hverken min første forespørgsel eller på de opfølgende punkter, jeg geren ville høre nærmere om. Jeg fik bare en ultrakort mail med vedhæftet pdf, som allerede fandtes på deres hjemmeside. Så jeg undrer mig lidt over, at de ikke viser større interesse for deres (potentielle) kunder, når man nu selv henvender sig med positiv nysgerrighed omkring deres muligheder...

Vi har endnu ikke skrevet til dem, bare låst os på dem som første valg. Jeg tænker at de ikke har en kalender så langt frem endnu men næste forår skal det gerne falde på plads.

Men er da ked af at høre at i har oplevet de problemer..

0

Del dette indlæg

Vi har endnu ikke skrevet til dem, bare låst os på dem som første valg. Jeg tænker at de ikke har en kalender så langt frem endnu men næste forår skal det gerne falde på plads.

Ej jeg er ikke god til at høre om dårlige erfaringer med et feststed (og slet ikke det vi ville bruge) jeg ville ikke kunne overskue at skulle kæmpe i perioden op til dagen med et feststed hvor kommunikationen er mangelfuld... Det kan jeg slet ikke have, Altså havde diskobil været et feststed så har stedet valgt, har haft en rigtig god kommunikation med dem.. Men vi har god tid, så nu ser vi om vi ikke kan få planlagt os ud af det, om det så ender med et andet feststed, det vil tiden vise, men kommunikationen skal være god fra dag 1. eller er det ikke et sted jeg vælger.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej jeg er ikke god til at høre om dårlige erfaringer med et feststed (og slet ikke det vi ville bruge) jeg ville ikke kunne overskue at skulle kæmpe i perioden op til dagen med et feststed hvor kommunikationen er mangelfuld... Det kan jeg slet ikke have, Altså havde diskobil været et feststed så har stedet valgt, har haft en rigtig god kommunikation med dem.. Men vi har god tid, så nu ser vi om vi ikke kan få planlagt os ud af det, om det så ender med et andet feststed, det vil tiden vise, men kommunikationen skal være god fra dag 1. eller er det ikke et sted jeg vælger.

Jeg har det på samme måde; at kommunikation er super vigtigt både indledningsvis og op til den store dag. Vi overvejer at lave en personlig aftale for at se nærmere på stedet, men et af de andre Comwell hoteller har i mellemtiden lagt sig øverst på vores ønskeliste :)

0

Del dette indlæg

Vi er lidt bundet af at vi skal være i en havneby hvor vi kan sejle fra dagen efter... Men er da heller ikke sikker på at det er der vi ender lige nu.. Comwell i Sorø er super flinke og ligger lækkert placeret..😉

0

Del dette indlæg

Altså havde diskobil været et feststed så har stedet valgt, har haft en rigtig god kommunikation med dem..

Det er rigtig godt at høre men jeg kan godt garantere at Diskobil aldrig bliver et feststed . :) Vi begiver os heller ikke ud i pakkeløsninger med andre beslægtede brancher såsom barservice, fotografering, feststedsløsninger, jukebokse etc. Min personlige holdning er at man skal gøre det man er bedst til og lade andre gøre det andet og min fornemmelse er at der ofte gås på kompromis et eller sted i kæden hvis man breder sig over for meget, hvad enten det så er et feststed der også udbyder musikløsninger eller omvendt :) :) Nu ser jeg så også lige at det ikke var Bobo der var ængstelig ved Comwell's service i bookingforløbet. . :)

Comwell Sorø har jeg i øvrigt også kun positivt at sige om. Sidst jeg spillede der havde de godt nok problemer med strøm til den pølsevogn der kom (men vi fik det løst) og placeringen af bar hhv. gæster var heller ikke optimal men det var også en større firmafest som ikke kan sammenlignes med et bryllup. . :)

0

Del dette indlæg

Altså havde diskobil været et feststed så har stedet valgt, har haft en rigtig god kommunikation med dem..

Det er rigtig godt at høre men jeg kan godt garantere at Diskobil aldrig bliver et feststed . :) Vi begiver os heller ikke ud i pakkeløsninger med andre beslægtede brancher såsom barservice, fotografering, feststedsløsninger, jukebokse etc. Min personlige holdning er at man skal gøre det man er bedst til og lade andre gøre det andet og min fornemmelse er at der ofte gås på kompromis et eller sted i kæden hvis man breder sig over for meget, hvad enten det så er et feststed der også udbyder musikløsninger eller omvendt :) :) Nu ser jeg så også lige at det ikke var Bobo der var ængstelig ved Comwell's service i bookingforløbet. . :)

Comwell Sorø har jeg i øvrigt også kun positivt at sige om. Sidst jeg spillede der havde de godt nok problemer med strøm til den pølsevogn der kom (men vi fik det løst) og placeringen af bar hhv. gæster var heller ikke optimal men det var også en større firmafest som ikke kan sammenlignes med et bryllup. . :)

Ved skam god du ikke er et feststed (og kan godt forstå dig 😉)

Men det var nu ment som en ros, til dig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har forelsket mig i en brudekjole... jeg ved godt der er næsten 2 år til, men har ikke kunnet få den ud af hovedet siden torsdag...

Der ud over er jeg igang med at undersøge om det kan lade sig gøre at skaffe hestevogne (og heste) nok til at transportere alle gæsterne fra kirken til feststedet i hestevogn... Og R kom med en ny ide, om at få "HC Andersen" ud og fortælle nogle af vores yndlingseventyr i tiden mellem bryllupskage og middagen, vi ville så sætte en stol op til "HC Andersen" og lægge tæpper på græsset til os andre, evt. et par stole til dem der ikke kan komme ned på græsset.... (jeg må indrømme at jeg er meget vild med ideen da det vil give os mulighed for at slappe af)

Hvad synes i om kjolen?

Uhh det er ikke sådan med de forelskelser der... Er den stadig umulig at få ud af hovedet? Jeg synes det er en flot, klassisk kjole med mange detaljer som passer godt til jeres HC.Andersen tanker og hestevogn, da den er meget eventyr-agtig.. Ved ikke om det giver mening :lol: Den ser ud til at markere taljen rigtig flot. Jeg ville dog nok tænke lidt over bevægeligheden i den, når nu den er så stor. Både i forhold til toiletbesøg, at komme rundt om bordene, og særligt hvis du også skal sidde i hestevogn :kiss: Men jeg kan se mange bliver gift i kjoler med så mange tyl-lag, og de klarer det jo, så det er måske mere også bare hvordan jeg selv ville have det i sådan en stor kjole.

0

Del dette indlæg

Hvad synes i om kjolen?

Uhh det er ikke sådan med de forelskelser der... Er den stadig umulig at få ud af hovedet? Jeg synes det er en flot, klassisk kjole med mange detaljer som passer godt til jeres HC.Andersen tanker og hestevogn, da den er meget eventyr-agtig.. Ved ikke om det giver mening :lol: Den ser ud til at markere taljen rigtig flot. Jeg ville dog nok tænke lidt over bevægeligheden i den, når nu den er så stor. Både i forhold til toiletbesøg, at komme rundt om bordene, og særligt hvis du også skal sidde i hestevogn :kiss: Men jeg kan se mange bliver gift i kjoler med så mange tyl-lag, og de klarer det jo, så det er måske mere også bare hvordan jeg selv ville have det i sådan en stor kjole.

Nej jeg har stadigvæk ikke glemt den kjole, og tror sagtens jeg ville kunne styreden med hestevogn m.m., så linket til den og sælger er gemt,og et ekstra billede, hvis nu den skulle udgå... Men kan sagtens følge din bekymring, min er dog mere om jeg kan undgå at falde i den, men sådan er det hver gang jeg skal have lang kjole på.. :blink::floejt::tunge:

0

Del dette indlæg

Når manden bestemmer sig for noget.

Ja overskriften siger det meste....

Vi har hele tiden været afklaret med at den aftale vi skulle have med et evt. feststed skulle være All inclusive, dvs, vi kun udover feststedet skal tænke på tøj, musik, og fotograf...

Første valget var comwell i Korsør, men efter en ubehagelig tlf samtale er den røget ret langt ned af listen...

Så derfor at R taget initaitiv til at indhente tilbud fra to andre steder.

Nr. 1 er ankommet og vi synes godt om tilbuddet, men placeringen er ikke optimal.

Nr. 2 venter vi ind af "døren" en af dagene, og her er placeringen perfekt (med henblik på at vi skal sejle næste dag) og stemningen er super god..

det eneste jeg er lidt ked af er at vi vil skulle ændre kirken, for ikke pt (og os) skal transporteres ca 100km mellem kirke og festssted..

men nu må vi se hvad der sker.

0

Del dette indlæg

FESTSTEDET ER FUNDET.....

Så er feststedet fundet, valget faldt på mulighed nr. 2. her kan vi få det som vi vil have det, dog er svigermor og svigerfar nød til at tage hjem og sove da der ikke er mulighed for at få kørestolen op til værelserne. :huh: men sandsynligheden for at de ville holde hele festen igennem er ikke så stor, de plejer at forlade festen efter 3 - 4 timer, så er de der bare under middagen er vi meget glade..

Vi har fået ca priser på alt fra vores selvvalgte menu, børnemenu (til børnene under 12) bar, overnatning og fælles morgenmad dagen efter.. Så selvom vi nu skal ændre valg af kirke (for at undgå den lange transport) så ligger stedet perfekt, og søndag formiddag kan vi gå direkte ombord på skibet og sejle afsted på vores tur, mens gæsterne kan tage hjem.

Vi skal selv sørge for musik, og så skal bryllupskagen bestilles udefra, men ellers får vi det så vil som vi ønsker... :loveshower::a1221:

nåååå ja vi skal holde festen her:

ADMIRAL HOTEL.

Her er lidt billeder:

post-35508-0-37468100-1441719451_thumb.j

post-35508-0-31180500-1441719470_thumb.j

post-35508-0-62325300-1441719482_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer