Lafelina

Fejre 3 års eller 4 års bryllupsdag?

12 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er bange for at blive skudt ned for det her emne :-D.

Men altså - min mand og jeg vil gerne fejre vores bryllupsdag med en fest - igen.

Selve brylluppet ville jeg ønske, vi havde gjort mere ud af - det blev forsamlingshus, for at spare penge, og for at være ærlig, så var det ikke lige min drøm, der gik i opfyldelse dér, for maden var dybt kedelig og vinen utilgiveligt ringe - vi kunne ikke selv bestemme, hvem, der skulle levere mad, for værtsparret lavede maden og vi havde ingen indflydelse på vinen. Jeg havde bare hørt, at det var så godt så godt, det sted, og da man jo ikke kan prøvesmage på et forsamlingshus, valgte jeg at stole på to bekendtes udsagn. Men det var virkelig ringe. Fotografen var en underlig type, der røvrendte os med få og dårlige fotos, og det endte med at han truede mig med politianmeldelse, fordi jeg pænt bad om flere fotos, og påpegede, at aftalen var, at vi ville få ALLE fotos, og så kunne vi selv sortere.

Bryllupskagen var alt for lille, og der var ikke nok til alle - og den smagte heller ikke af noget.

Alt i alt var der bare så mange ting, der var øv og ikke lige i øjet dén dag, og det er jeg bare lidt ked af - jeg var alene om hele planlægningen og havde meget travlt ved siden af, så det kreative gik bare helt fløjten, for jeg havde ikke så meget tid til at være kreativ og min mand syntes bare, vi skulle spare.

Det er ikke kun derfor, vi vil fejre igen, men også fordi vi har lyst til at fejre vores forhold og vi gider ikke vente til kobberbryllup, for vi mødte hinanden sent, og ved kobberbryllup er vi midt i 50'erne, og til den tid er der nok ikke så meget fest over os mere :-D.

Så alt i alt - jeg synes det ville være dejligt at fejre f.eks. 3 eller 4 års bryllupsdag med en fest, som vi så kalder et tidligt kobberbryllup, eller hvad vi nu kalder det. Men kan man dét? Er det for mærkeligt? Jeg har en del idéer til, hvordan den fest kan blive noget særligt - musiske indslag fra venner, kaffesmagning, evt. danselektion, levende musik, sejltur til feststedet, idéerne er mange. Denne gang vil vi gerne ofre lidt på det, for at gøre oplevelsen mere speciel.

Jeg har faktisk også - fordi tankerne ikke vil lade mig i fred - prøvet en brudekjole, som ikke er så brudeagtig, men som faktisk er dét, jeg drømte om, og som jeg kunne bruge på sådan en dag. Jeg har overvejet at sy min brudekjole om, for at gøre den mere havfrueagtig, mindre voluminøs, men den vil stadig kun være en skygge af drømmen. Skal jeg gå hele vejen, go crazy, købe drømmekjolen, holde en dejlig fest og blæse på, om andre forstår det eller ej?

Er jeg bare en bridezilla? Før vi planlagde brylluppet, havde jeg ingen store drømme, for jeg havde aldrig troet, jeg skulle giftes en dag. Men hen ad vejen og efterhånden som jeg så, hvad andre gør, fik jeg større drømme, men uden at udleve dem, og det mangler jeg nu på et eller andet plan - mest fordi, mange ting ikke var som forventet på dagen.

Hvad synes I? Kan man dét? Skal vi udleve drømmen og lave vores egne traditioner?

Kh

Redigeret af Lafelina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var, at det var lidt underligt sådan at 'tage revanche' for sit eget bryllup, fordi man ikke var tilfreds med resultatet. Men omvendt skal I jo gøre, som I har lyst - og de færreste siger vel nej til en ekstra fest? :)

Men synes din mand ikke, at I skal spare nu? For hvis han gør, og du gerne vil give den fuld gas med brudekjole og det hele, må I nok hellere afstemme forventninger først. Bare et godt råd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, tak for jeres svar :-)

Min mand er mere med på at gøre mere ved det - han ville i forvejen ikke vente til kobberbryllup og han har nu også lært af erfaring, at hvis man betaler bare lidt mere, får man også meget mere.

Jeg betaler selv min kjole, så ikke noget problem dér, hvis det er.

5 år, det kan være, men hvis det skal være, skal det være inden barn nr. 2, for ellers tror jeg ikke, vi har tid :-D. Og da jeg snart er 40, skal der ikke gå længe inden barn nr.2, men det er en anden sag.

Ja, det er nok underligt at tage revanche, men vi ville jo holde fest alligevel, og jeg vil heller ikke kalde det et bryllup volume 2, men som sagt, vores egen tradition i stedet for kobberbryllup, for til den tid tror jeg ikke vi gider holde noget større arrangement. Jeg ville da ønske, jeg havde trumfet større planer igennem ved brylluppet, men der troede min mand man kunne det hele for ingen penge, og da al research var op til mig, tror jeg ikke helt han forstod, at det var vanskeligt at få hans forventninger til at passe med pengene - det ved han nu :-D.

Men tak for svarene.

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med holde 4 års bryllupsdag og så holde et blomsterbryllup, som det jo hedder ved 4 år.

I kan jo lave rigtig meget med det som tema, som passer ind i et bryllupstema.

Eller måske 3 års læderbryllup og holde en temafest, hvor folk skal komme i lædertøj :)

Jeg ville ikke annoncere det som et bryllup #2 men netop for at fejre jeres fx blomsterbryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, I skal gøre præcis, hvad I har lyst til! :)

Og hvis det skal lyde pænt, så har Guldsmedeforeningen nogle andre navne til årsdagene:

1 år - Rosenbryllup

2 år - Champagnebryllup

3 år - Stjernebryllup

4 år - Hyancintbryllup

5 år - Træbryllup

Så der er jo en masse at gå ud fra ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Tak for jeres svar - tænker også evt. 4-års dagen, da den hedder blomsterbryllup - så det er jo et pænt navn, man kan lave tema omkring - og som Ki siger, så fejrer vi vores dag dér, det er helt fint. Det er der også kun 1,5 år til, så længe kan jeg godt vente :-D.

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, I skal da holde en kæmpe fest med blomster og de smukke nuancer blomster kan være i, som tema.

Det er ikke mærkeligt. Forstår godt at I ønsker at tage revanche hvis selve festen aldrig blev som I havde drømt om. Go for it! :)

/Alexander Wiberg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer