wtb

Den der bryllups menu!

11 indlæg i dette emne

Selvom vi først skal giftes næste år, vil jeg gerne have lidt styr på hvad vi skal have at spise.
Vi har desværre ikke uendelige penge, men mange ønsker, som vi har haft svært ved at fjerne, derfor skal menuen gerne være lidt billigere, vi vil dog heller ikke spare for meget på maden, da det er en stor ting til sådan en fest!

Jeg kan ikke lide fisk, så forretten skal ikke indholde fisk, jeg har tænkt lidt på salat serveret i en sød kop (vi kører vintage tema) men hvad putter man i en salat til forret?

Hovedretten bliver noget lækkert ko kød.

Desserten er vi på jordbær suppe, med en is kugle i midten og lidt spiseligt pynt. Jeg mener alt mad kan virke bare det bliver serveret rigtigt, og alligevel er jeg bange for det ikke er fint nok?

Maden skal portions anrettes.

Er der nogle der vil dele forslag til Forret og dessert ? Der er i den billige ende og ikke indeholder fisk og helst ikke ost :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til forret kan i jo vælge

- blomkålssuppe ( eller en anden lækker suppe) med Fx bacontooping

- tapas der fx kunne indeholde hønsesalat, en lille skål suppe, en fyldt champignon, dadler med bacon omkring, bruschetta, en lille salat, risotto eller en mini pizza med parmaskinke. Et godt tip er at se menukort fra tapasrestauranter 😃

Til dessert kan i jo servere kopkager (kage lavet i kop og ikke der microovnskager 😉) med en is eller sorbet til og frugt.

I kan også gå all in på mormortapas (i en moderne udgave) med fx en ymerffromage med friske hindbær i, rabarber(eller hyldeblomst)koldskål med chrunch og kyskager med lakrids :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til forret kan i jo vælge

- blomkålssuppe ( eller en anden lækker suppe) med Fx bacontooping

- tapas der fx kunne indeholde hønsesalat, en lille skål suppe, en fyldt champignon, dadler med bacon omkring, bruschetta, en lille salat, risotto eller en mini pizza med parmaskinke. Et godt tip er at se menukort fra tapasrestauranter

Til dessert kan i jo servere kopkager (kage lavet i kop og ikke der microovnskager ) med en is eller sorbet til og frugt.

I kan også gå all in på mormortapas (i en moderne udgave) med fx en ymerffromage med friske hindbær i, rabarber(eller hyldeblomst)koldskål med chrunch og kyskager med lakrids :)

Suppe har også været oppe og vende men da det forhåbentligt er varmt sidst i Juli, ved jeg ikke helt om suppe passer til?

Det kan godt være vi skal kigge på lidt menukort :)

Mormortapas lyder hyggeligt, og vil nok passe meget godt ind i vores landlige vintage stil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vis du gerne vil have en salat så er der jo mega mange muligheder. Nu skal det jo ikke være alt for dyrt, så hvad med vandmelon og feta? Men ellers er suppe et ret billigt alternativ. Vi regner selv med at have en suppe til forret hvor fyldet står på tallerkenen og når vi så alle sidder og er bud velkommen, så hældes suppen henover. Vi har fået det et par gange og det iver en fed effekt:)

dessert er svært da det er SÅ individuel;) Men panna cotta er ikke særlig dyrt og de kan laves vildt flot i glas fx:) og med sæson frugt:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for gode muligheder :)

Vi skal holde reception, så der skal bryllupskagen serveres, vi skal derfor have en dessert, og vil gerne væk fra kage, da vi jo har fået det tidligere på dagen, derfor tænkte vi jordbær suppe med is kugle og noget marcipan halløj, det er en dessert lige efter mit hjerte, men jeg er bange for gæsterne synes det er for kedeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode muligheder :)

Vi skal holde reception, så der skal bryllupskagen serveres, vi skal derfor have en dessert, og vil gerne væk fra kage, da vi jo har fået det tidligere på dagen, derfor tænkte vi jordbær suppe med is kugle og noget marcipan halløj, det er en dessert lige efter mit hjerte, men jeg er bange for gæsterne synes det er for kedeligt.

Noget af det vigtigste når man holder bryllup er at det er JERES bryllup og I skal holde det efter jeres drømme og jeres smag ellers vil I fortryde det senere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for gode muligheder :)

Vi skal holde reception, så der skal bryllupskagen serveres, vi skal derfor have en dessert, og vil gerne væk fra kage, da vi jo har fået det tidligere på dagen, derfor tænkte vi jordbær suppe med is kugle og noget marcipan halløj, det er en dessert lige efter mit hjerte, men jeg er bange for gæsterne synes det er for kedeligt.

Noget af det vigtigste når man holder bryllup er at det er JERES bryllup og I skal holde det efter jeres drømme og jeres smag ellers vil I fortryde det senere

Det har du selvfølgelig ret i, desværre har vi nogle familie medlemmer der gerne vil blande sig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes sidst i juni næste år og er også allerede igang med at finde ud af menu.

Vi havde egentlig en aftale med min venindes mand, der er kok om at han laver maden. Men vi vil jo også gerne have ham med som gæst, så hovedret overvejer vi at bestille udefra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer