frk-turkis

C + N's bryllup - 18.02.17

20 indlæg i dette emne

Efter at have fulgt med herinde i et stykke tid, synes jeg nu det er ved at være på tide at oprette min egen planlægningstråd :D Der er jo vildt! mange ting der skal være styr på til sådan et bryllup, så håber på at den her tråd kan være med til at skabe en form for overblik over det hele.. :)

Om os:

Bag forbogstaverne N og C gemmer der sig Nanna og Casper. Vi bor i Århus, hvor vi også begge studerer og arbejder. Jeg, Nanna, er 25 år, er uddannet pædagog og læser pt. en kandidat i pædagogisk psykologi. Casper er 30 år og arbejder som datalog.

Vi glæder os meget til det kommende bryllup. Vi har fra starten været enige om at vi gerne vil have et (så meget som det nu er muligt) afslappet bryllup, hvor der er plads til både hyggelig og festlig stemning. Vi har derfor gået efter et feststed hvor der både er mulighed for at man kan lave maden selv, samt at man kan overnatte.

Velkommen til vores tråd. I er selvfølgelig mere end velkommen til at komme med inputs og kommentarer :)

Overblik (der kommer nok mere til undervejs.. :floejt: )

Det med grønt er der styr på:

Dato: 18/02-17
Feststed: Røndegaard
Reception: Røndegaard

Kirke: Sankt Pauls kirke i Århus

Tema: Vintertema (det er vel et februar-bryllup :))

Pynt/farvetema

Brudekjole

Tøj til brudgom:

Bryllupskagen: Caspers søster står for kagen
Mad til reception og fest: Caspers mor hjælper til med maden
. Menuen er der ikke styr på endnu :)

Fotograf
Budget: Ikke lavet endnu
Gæsteliste:
Transportmiddel
Save-the-date kort: Er sendt
Det grafiske: Invitationer, bordkort, menukort og takkekort
Toastmaster

Brudepiger
Blomster
Sang i kirken?

Redigeret af frk-turkis
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er der kun et år tilbage brylluppet - det kræver vist en lille opdatering :)

Nu hvor det bliver et vinterbryllup, så har vi besluttet at blive gift i kirke i stedet for ude i det fri (det ville nok blive lige koldt nok i februar..:) ).

Vi har booket Lukas kirken i Århus, så det er der styr på :D

Så har vi også valgt farvetema og sendt save the date-kort ud.. Tema kommer til at være vinterbryllup, så de gennemgående farver bliver kongeblå, sølv og hvid.. Har allerede en masse ideer til DIY-ting jeg gerne vil lave - kan næsten ikke vente til sommer hvor jeg kan begynde at lave nogle af tingene :D

0

Del dette indlæg

Så er der ikke længe til den store dag.. Det er allerede i næste uge! Har godt nok ikke lige været så god til at få skrevet herinde i planlægningstråden løbende, men synes da lige I skal se nogle af alle de mange "DIY"-ting vi har lavet til dagen. Vi har valgt farverne kongeblå, sølv og hvid som temafarver, så vi har forsøgt at holde os til disse farver i alle tingene - vi håber på at få skabt en hyggelig og "vinter-agtig" stemning til festen. Bordpynten bliver en masse syltetøjsglas med lys, lidt a la det her: 

candles-2.jpg

Vi har selv stået for at alt mad, drikkevarer, bryllupskage, pynt, osv., så der har været nok at se til det sidste stykke tid. Nu er der efterhånden ved at være godt styr på det hele, så nu kan vi slappe og nyde hinanden inden det går løs om en uge :)

Her kommer lige nogle billeder af nogle af de ting vi har lavet (hvis nogle skulle blive inspireret) :)

Sådan endte invitationerne med at se ud:

IMG_4645.jpg

IMG_4646.JPG

Dørskilte til værelserne:

Dørskilt9.png

Menuplan (buffet), med sjove "festregler" på den anden side:

IMG_5830 - Kopi.JPG

IMG_5829 - Kopi.JPG

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt flere DIY-ting:

Truth & dare "Snip-snappere" som skal ligge på bordene

IMG_5832.JPG

Engangskameraer med sølvglimmer:

IMG_5834.JPG

Bordkort:

IMG_5849.jpg

Drinkskort:

IMG_5839.JPG

Vi har valgt at droppe den traditionelle gæstebog, i stedet har vi lavet disse sedler, som folk kan udfylde hvis de har lyst:

IMG_5833.JPG

Og så har vi også lavet et træ, som folk kan sætte deres fingeraftryk på, med stempelpuder - så fingeraftrykket bliver bladene på træet :) Det ser sådan ud:

Træ.png

0

Del dette indlæg

Jeg er stadig i tvivl om jeg skal have en halskæde på til kjolen. Jeg har allerede øreringe og en blomsterkrans i håret, så jeg er i tvivl om det bliver for voldsomt med halskæde også. Jeg er normalt typen der hurtigt føler mig alt for pyntet hvis jeg har både halskæde, øreringe, ring osv på, så hælder nok mest til at jeg ikke skal have halskæde. Men så igen, ved heller ikke om det kommer til at se for tomt ud uden.. Inputs er velkomne :)

0

Del dette indlæg

Der er ikke længe til d. 18. Held og lykke med de sidste forberedelser og med selve dagen. Stort tillykke på forhånd. 

Jeg er vild med jeres gør der selv projekter - det hele ser godt ud. 

Og sikke en flot kjole. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 10/2/2017 at 0:23 PM, kesa said:

Der er ikke længe til d. 18. Held og lykke med de sidste forberedelser og med selve dagen. Stort tillykke på forhånd. 

Jeg er vild med jeres gør der selv projekter - det hele ser godt ud. 

Og sikke en flot kjole. :)

Nej, det er der godt nok ikke :) Tak skal du have - og tillykke til jer også. :)

Tak, tak, tak :D

0

Del dette indlæg

On 11/2/2017 at 5:48 AM, enkenoguniformen said:

Hej Nanna.

Viiiildt nok- det er jo lige om lidt! :thumbsupsmileyanim: Fede DIY ting I har lavet, er vild med gæstebog og flipflapperen. Må vi ikke se en indeni?

Mvh, Stine. 

Yes.. Men hvor går tiden dog langsomt, lige op til :P
Ja det må du da, jeg sender lige et billede når jeg får dem pakket ud igen :)

0

Del dette indlæg

7 minutes ago, frk-turkis said:

Yes.. Men hvor går tiden dog langsomt, lige op til :P
Ja det må du da, jeg sender lige et billede når jeg får dem pakket ud igen :)

Tusind tak, det vil jeg glæde mig til! :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer