Sara88

Hvordan starter man ?

9 indlæg i dette emne

Så blev det endelig min tur. A friede igår. Så nu skal jeg også igang med planlægningen (håber jeg kan finde ud af de planlægningstråde) :)

Men hvor dælen starter man ?? Jeg tænker at lave en foreløbig gæsteliste så vi ca ved hvor mange kuverter der bliver, så vi ved hvad middagen vil koste, og så lave budget derefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med frieriet og det kommende bryllup

find en dato hvor i vil giftes, dernæst er det kirken og feststed i skal ha lokaliseret ...samt hvilken type bryllup i ønsker farver mv ......der er mange ting at tage stilling til

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Grundtingene der er gode at starte med:

Hvilket slags bryllup? Kirke, rådhus eller på alternativ location med enten byrådsmedlem eller præst

Slotsbryllup, havefest eller?

Hvor meget vil I lave selv?

Budget? (Husk at alt er dyrere end man regner med når der står bryllup på)

Gæsteliste (så I har ca. antal.... Jo flere jo dyrere totaludgift, hvis I er rigtig mange kan en løsning være reception)

Tema (farver, stil og særlige elementer I ønsker)

Dato ((vil I giftes i år så er det en god ide at være fleksibel og vælge dato udfra hvad der er ledigt hos ønsket feststed og kirke)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige:

Dato - Kirke - Budget. Dernæst Feststed - Musik - Fotograf. Derefter er der god tid til at overveje invites, diy, pynt, kjole, toastmaster mv. :-)

EDIT: Hvis maden ikke er med i løsningen med feststedet, så ville jeg putte det ind i samme ombæring her.

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige alt hvad der involverer eksterne aktører. Dvs. de ting Soon2bemrsH nævner og det kan man jo vanskeligt vælge/finde uden at have et overordnet ønske og en ide om hvad det er man vil med hensyn til lokation. Skal det være en færdig feststedsløsning eller lokaler I lejer hvor I selv står for alt.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt at have en ca antal gæster allerede fra start, da mange steder spørger ind til det allerede nu.

Men i kan også vælge at gøre det omvendt og kigge efter lokaler til fest, høre dem hvad max antal gæster må være samt kuvertpris og så kan i regne pris ud på den måde. Så er det op til jer om i vil "fylde" salen op eller invitere mindre (billigere) eller finde et andet sted hvor i kan være flere.

Vi fandt stedet - troede vi - og der kunne vi være ca 100 personer. Det reserverede jeg i sommers 2015 til Juni 2017, men så er de lige gået konkurs for nylig. Så skulle vi lige pludselig finde et nyt sted - og vores dato var desværre optaget alle andre steder allerede :( Men så fandt vi et nyt sted hvor vi kan være en uge senere. Det er ok selv om jeg godt kunne lide datoen fra før...men her er der plads til max 60 personer. Så går vi bare udfra det...

Når du har dato, feststed og kirke booket, kan du være lidt mere afslappet omkring resten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer