LineThomsen86

Vejen til vores bryllup den 10. juni 2017

74 posts in this topic

Hej alle sammen!

Så vil jeg forsigtigt starte en bryllupstråd op, selvom der stadig er 15-16 måneder til.

Som så mange andre har jeg drømt om mit bryllup længe; nærmest altid! Og åhhh, hvor har detaljerne i drømmen ændret sig mange gange i årenes løb. Men nu er vi i gang med planlægningen, og hvor er det skønt!

Lidt om os:

Jeg hedder Line, er 29 år og kommer fra Ebeltoft. Min forlovede hedder Jakob, er 28 og kommer fra Rønde.

Vi mødtes i 2004, da vi begge gik på Grenå Handelsskole. Jeg havde fra starten et godt øje til ham, selvom jeg havde en anden kæreste dengang. Men da det gik over, blev Jakob bare lidt mere interessant. Sort Helly Hansen dunjakke, træningsbukser, Nike Shox sko, huen trukket godt ned i øjnene, selvom man da lige kunne ane piercingen i øjenbrynet. Lidt for tynd og røg ca. 30 smøger om dagen. What's not to like?? :lol: han var bare mystisk, og jeg var solgt! Den 10. december 2005 blev vi officielt kærester. Mine venner havde bag min ryg et væddemål kørende om, hvor længe vi holdt; længste bud var tre måneder.

Nu står vi her, 10 år, et hus, en hund og en masse erfaring og minder senere og planlægger vores bryllup :loveboard: Jeg er vild med den mand! :a1221:

1

Annonce ♥

Status på planlægningen er:

Dato: 10. juni 2017

Vielse: Ebeltoft Kirke kl. 14.30

Location: Hotel Ebeltoft Strand kl. 16-? (Vi håber, vores gæster vil overnatte, så vi kan spise morgenmad sammen dagen derpå)

Kirken er nyrenoveret (stod færdig første søndag i advent 2015) og er blevet så smuk med de grå toner.

Hotellet ligger så dejligt helt ned til vandet. De har egen badebro og udendørs græsarealer, så jeg er sikker på, at vi kan få nogle smukke billeder. Hvis vejret er dejligt, kan vi holde receptionen/cocktail hour udenfor på hotellets terrasse, så det håber vi meget på. Alternativt har de fine nyrenoverede lokaler indenfor. Hotellet er renoveret inden for de sidste par år, og der arbejdes stadig lidt på det. Jeg er sikker på, at det bliver helt fantastisk!!! :cheerleader3:

post-81501-0-15992600-1454578611_thumb.j

post-81501-0-87496300-1454578618_thumb.j

post-81501-0-38436600-1454578838_thumb.j

post-81501-0-58197500-1454578847_thumb.j

post-81501-0-42057000-1454578869_thumb.j

Edited by LineThomsen86
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal I ha'! Jeg har fulgt lidt med herinde et stykke tid, men er ikke super aktiv endnu (det kommer jo nok!)

Jeg kan jo se, at I er forholdsvis langt med jeres, så jeg lader mig inspirere lidt af jer :wink:

0

Frieriet

Skulle man lige fortælle om frieriet? Så skidt da :wink:

Lidt forhistorie:

Jeg har arbejdet i en smykkebutik i 7 år og har altid syntes, at det har været tacky, når en pige kom og "valgte" den ring, han skulle fri med. Han skulle da have lov til at vælge selv; det her er hans store bedrift :td:

Men ak, hvor skulle jeg ændre mening!

En aften fra ca. 3 år siden, mens jeg stadig arbejdede der, var jeg med til et sælgermøde, hvor en Georg Jensen repræsentant skulle vise de nyeste kollektion. Og der var den: Den smukkeste, enkle ring, jeg nogensinde havde set! Minimalistisk og lækkert udført. Det var bare DEN :heart: Jeg har i forvejen nogle skønne ringe, men mit ønske var, at min forlovelses/vielsesring kunne sidde ved siden af min enstens-ring, som jeg fik af ham, da jeg blev uddannet, og som jeg altid går med. Og det kunne denne! Jeg var solgt! Desværre udgik ringen knap 1½ år efter, og frieriet med den perfekte ring kom nu længere og længere uden for rækkevidde :(

Lørdag den 17. oktober 2015 skulle ud og spise, som vi har for vane at gøre ca. hver anden måned.

Vi var i god tid inden vores bordreservation, så han spurgte, om vi lige skulle gå en lille tur inden maden. Det var en rockerkold og blæsende aften, mens vi gik der ved Åen i Århus. Han holdt om mig, mens vi gik og snakkede om løst og fast.

Vi kom tilbage til restauranten og blev henvist til vores bord. Det var en stille og rolig hyggelig aften.

Vi smuttede ret hurtigt efter maden. Da vi kom ud på gaden, tog han om mig igen. Dejligt, ikke mindst fordi det var voldsomt koldt! Så spurgte han, om jeg ville gå en tur. Jeg tænkte bare NEJ!, men sagde at så skulle jeg i hvert fald have min vinterjakke. Tæt omslynget gik vi hen til bilen og kørte hjemad. Vi snakkede hele vejen hjem, helt uformelt og rart. Da vi kom hjem, låste han op og sagde "Så kan du godt finde den jakke". Jeg var ikke helt forberedt på at skulle gå tur lige der; køreturen havde taget det meste af en halv time, og klokken var ca. 22.45. Men jeg styrtede ind og fandt den frem fra en kuffert, og så gik vi... ca. 100 meter, før han stoppede op og vendte om. Jeg begyndte at grine og spurgte, om han skulle spille PlayStation eller noget (det gør han tit om aftenen), siden han vendte om så hurtigt, men det skulle han ikke.

Vi kom hjem igen, hvor jeg gjorde mig klar til at gå i seng, da jeg skulle have veninder på besøg til morgenmad om søndagen. Han satte sig imens i stuen og drak vand. Og mere vand. Og endnu mere vand. Så gik han ind i soveværelset, hvor jeg kunne høre, at han skramlede lidt med kufferten, som min jakke havde ligget i. Jeg blev færdig på toilettet og gik, med bukserne nede om knæene (de skulle jo af alligevel) ind i soveværelset (y) Dér sad han, på knæ, med MIN ring og smilede, mens han udtalte det helt store spørgsmål: "Skat, vil du gifte dig med mig?". Jeg må have lignet en tumpe, som jeg stod der med øjne som tekopper, uden makeup og bukserne nede om knæene, mens jeg grinede og græd på én og samme gang. Jeg ved ikke en gang, om jeg sagde rigtig ja, mens jeg stod der og klynkede, men jeg var så overrasket, og han gav mig den på :heart::heart::heart: Vi krammede og kyssede, mens han fortalte mig om det her romantiske sted, han ville have taget mig hen, hvis ikke jeg havde protesteret. Men nu havde han haft gemt ringen for længe, så nu skulle det være!

Bestemt ikke verdens mest romantiske frieri eller mest opfindsomme. Men jeg blev bogstaveligt og billedligt talt taget med bukserne nede, og det var faktisk det vigtigste for mig! :kiss::bed:

post-81501-0-52470500-1453813766_thumb.jpost-81501-0-16906700-1453813774_thumb.j

Edited by LineThomsen86
0

Tillykke med det kommende bryllup og din helt egen planlægningstråd :biggrin::super: .

Jeg syntes nu alligevel at det var et rigtig sødt frieri :loveflag: - og tilmed et i/du vil huske, specielt udfra den måde du beskriver det, ja så kan man jo næste forestille sig det :biggrin: ! Men okay, hellere blive overrakset over et frieri og blive taget med bukserne nede (bogstavelig talt) end, at have en fornemmelse om at det nok snart vil ske ikk'? :)

0

Velkommen til :wink:

man kan aldrig være for tidligt ud når det handler om bryllup :loveshower:

Ebeltoft kirke ligger super smukt synes jeg - godt valg! (bor selv på Djursland)

Mht frieriet - så skal han altså have credit for originalitet :wink: og overraskelsesmoment ikke mindst - det er da ret sødt :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup og din helt egen planlægningstråd :biggrin::super: .

Jeg syntes nu alligevel at det var et rigtig sødt frieri :loveflag: - og tilmed et i/du vil huske, specielt udfra den måde du beskriver det, ja så kan man jo næste forestille sig det :biggrin: ! Men okay, hellere blive overrakset over et frieri og blive taget med bukserne nede (bogstavelig talt) end, at have en fornemmelse om at det nok snart vil ske ikk'? :)

Tusind tak! og Tillykke selv ()()

Jeg er helt enig! jeg vil meget hellere overraskes end forvente det. Faktisk forventede jeg, at det ville ske på vores 10-årsdag to måneder efter, så det lå så fjernt fra mine tanker, at han ville gøre det den dag. Uanset hvad så er man jo bare glad!

0

Ebeltoft kirke ligger super smukt synes jeg - godt valg! (bor selv på Djursland)

Mht frieriet - så skal han altså have credit for originalitet :wink: og overraskelsesmoment ikke mindst - det er da ret sødt :cheerleader3:

Mange tak! Og tillykke med dit eget forestående bryllup lige om lidt! :cheerleader3: det er godt nok ved at være tæt på for jer nu :wink:()()

Kirken har også netop gennemgået en større renovering, så det står bare knivskapt til vores store dag :biggrin:

Tør man spørge, hvor du selv bor og skal holde jeres fest? :)

Hahaha, ja man må sige, at et ordinært hverdagsøjeblik pludselig blev meget uordinært! :kiss:

0

Mange tak! Og tillykke med dit eget forestående bryllup lige om lidt! :cheerleader3: det er godt nok ved at være tæt på for jer nu :wink:()()

Kirken har også netop gennemgået en større renovering, så det står bare knivskapt til vores store dag :biggrin:

Hahaha, ja man må sige, at et ordinært hverdagsøjeblik pludselig blev meget uordinært! :kiss:

Ja det er godt nok op over efterhånden :wink:

Mine forældre er gift på rådhuset i Ebeltoft, hvilket jeg altid har synes var en skam når kirken er så smuk :loveshower:

Vi bor uden for Pindstrup - hvis det siger dig noget? Vi skal giftes i Marie Magdalene Kirke (Ryomgård) og holde fest på Sjørupgård (Nimtofte) :cheerleader3:

0

Ja det er godt nok op over efterhånden :wink:

Mine forældre er gift på rådhuset i Ebeltoft, hvilket jeg altid har synes var en skam når kirken er så smuk :loveshower:

Vi bor uden for Pindstrup - hvis det siger dig noget? Vi skal giftes i Marie Magdalene Kirke (Ryomgård) og holde fest på Sjørupgård (Nimtofte) :cheerleader3:

Der er bare så mange, der bliver gift på rådhuset herude. Men der er altså noget helt specielt ved et traditionelt kirkebryllup :wink:

Jo da, jeg kender folk i Pindstrup. Det ser nu altså også dejligt ud :biggrin: (jeg kiggede lige din egen planlægningstråd - WAOW!)

0

Annonce ♥

På bryllupsmessen

I søndags var vi lige forbi bryllupsmessen i Århus sammen med mine svigerforældre. Vi skulle jo lige snuse til de forskellige tilbud og finde inspiration, selv om der stadig er lang tid til.

Jeg havde da aldrig troet, at min svigerfar ville gå sådan op i det, som han gjorde! Det første han ville vide var, hvilken type kjole jeg kunne lide, for så ville han lige holde øje.

Selvfølgelig så jeg en sindssygt smuk havfruemodel fra Diane Legrand :c166: Jeg blev helt varm indeni og kunne bare mærke, at jeg måtte prøve den! Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre sådan et sted, og Jakob var der jo også, så det var ganske umuligt at gøre mere ved det lige der. Men jeg har ikke tænkt på andet siden; har sågar mailet med forretningen, som anbefaler mig at komme til sommer. Men der er godt nok lang tid til lige nu... :td::boohoo:

Vi kom forbi en stand med M2 eyelash serum og andre ting. Her investerede min søde svigerfar 1000,- i mine øjenvipper, så jeg fik serum, makeupfjerner og et lækkert mascarasæt. Havde aldrig troet at det lige præcis var ØJENVIPPER, han ville investere i, men kan man være andet end taknemmelig??!! :thanks::hug:

post-81501-0-34777000-1453813911_thumb.j

Edited by LineThomsen86
0

På bryllupsmessen

I søndags var vi lige forbi bryllupsmessen i Århus sammen med mine svigerforældre. Vi skulle jo lige snuse til de forskellige tilbud og finde inspiration, selv om der stadig er lang tid til.

Jeg havde da aldrig troet, at min svigerfar ville gå sådan op i det, som han gjorde! Det første han ville vide var, hvilken type kjole jeg kunne lide, for så ville han lige holde øje.

Selvfølgelig så jeg en sindssygt smuk havfruemodel fra Diane Legrand :c166: Jeg blev helt varm indeni og kunne bare mærke, at jeg måtte prøve den! Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre sådan et sted, og Jakob var der jo også, så det var ganske umuligt at gøre mere ved det lige der. Men jeg har ikke tænkt på andet siden; har sågar mailet med forretningen, som anbefaler mig at komme til sommer. Men der er godt nok lang tid til lige nu... :td::boohoo:

Vi kom forbi en stand med M2 eyelash serum og andre ting. Her investerede min søde svigerfar 1000,- i mine øjenvipper, så jeg fik serum, makeupfjerner og et lækkert mascarasæt. Havde aldrig troet at det lige præcis var ØJENVIPPER, han ville investere i, men kan man være andet end taknemmelig??!! :thanks::hug:

attachicon.gifdiane legrand.jpg

Hvor er det sødt af ham! Super smuk kjole :cheerleader3:

0

På bryllupsmessen

attachicon.gifdiane legrand.jpg

Hvor er det sødt af ham! Super smuk kjole :cheerleader3:

Ja, jeg tror han var i sit superglade hjørne i søndags, men det skal jeg selvfølgelig ikke klage over :cheerleader3:

Sikke en sød og sjov historie om frieriet :iloveyou: Og det er en virkelig smuk ring du har fået! :loveshower: Tillykke med det kommende bryllup!

Jeg glæder mig til at følge mere med i jeres forberedelser :)

Tusind tak! Den ser ikke ud af meget på billedet, men den er alt, hvad jeg drømte om :loveshower:

0

Annonce ♥

Stort tillykke med milepælen!

Jeg kan godt forstå du tænker at det stadig er langt ude i fremtiden (sådan har jeg det også med vores), men mon ikke tiden pludselig går hurtigt og før vi ved af det, er det vores bryllupsdag :D

0