LineThomsen86

Vejen til vores bryllup den 10. juni 2017

74 indlæg i dette emne

Phew, jeg tror da også, at jeg ville få lidt stress over at kunne se røgen fra bryllupslokationen :o Godt, at det ikke udviklede sig mere!

Det lyder som en helt fantastisk rejse - er slet ikke misundelig :tunge: Og så kan jeg godt følge dig med det noget andet udvalg derovre! Jeg har en amerikansk veninde, som skal giftes til sommer, og hun er ved at gå helt i spåner over det lille udvalg, der findes her i DK. Men vi må jo bare smøge ærmerne op og være lidt ekstra kreative GP

Tænkte du meget over, hvor behagelige skoene er, inden du købte dem? Jeg leder efter sådan en gylden mellemvej mellem flot og behagelig, og den virker ret svær at finde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, Sophia Nielsen said:

Kender jeg godt! Prøver selv at lade være her i øjeblikket hvor jeg selv sidder ig skriver BA. Men en gang i mellem er det rart som overspringshandling :-) 

åh det vat godt at høre, så skal i ikke være bange for om i kan holde jeres bryllup der. Det må være en lettelse :-) 

ej jeg ville have svært ved at begrænse mig med alle de muligheder der er i USA, men man kan selvfølgelig heller ikke bare købe uden at vide præcis hvad man skal have :-) 

Halleluja for overspringshandlinger!! :lol:

Vi rejste med min svigerfamilie, og mens alle andre gik og handlede øl og chips, gik jeg på opdagelse i krea-afdelingen. Tror jeg havde fået købt en masse, hvis min kæreste havde fulgt mig og ikke øllen. Og så er det bare ikke det samme at handle sådan nogle ting, når der er andre med :blush:

 

6 hours ago, SilleMy said:

Phew, jeg tror da også, at jeg ville få lidt stress over at kunne se røgen fra bryllupslokationen :o Godt, at det ikke udviklede sig mere!

Det lyder som en helt fantastisk rejse - er slet ikke misundelig :tunge: Og så kan jeg godt følge dig med det noget andet udvalg derovre! Jeg har en amerikansk veninde, som skal giftes til sommer, og hun er ved at gå helt i spåner over det lille udvalg, der findes her i DK. Men vi må jo bare smøge ærmerne op og være lidt ekstra kreative GP

Tænkte du meget over, hvor behagelige skoene er, inden du købte dem? Jeg leder efter sådan en gylden mellemvej mellem flot og behagelig, og den virker ret svær at finde.

Det var en rigtig lækker tur! Vi nød det hele i fulde drag, når man nu ikke ved, hvornår man lige får råd til sådan en tur igen. Ja udvalget er bare noget helt andet! Jeg så de her 5 liters dispensere til lemonade osv, som mange går bersærk over herhjemme i øjeblikket, og så kostede de måske 30kr. Åndssvagt billigt!! :blink: Men jeg havde simpelthen ikke overblikket over, hvad jeg skal bruge endnu...

Jeg har tænkt rigtig meget over skoene, og det var noget af det, jeg havde sat mig op efter at købe derovre pga. udvalget. Jeg kender efterhånden mine begrænsninger indenfor fodtøj. Nu har jeg masser af tid at gå dem til i. Jeg vil helst have de samme sko på hele aftenen, og de her var super behagelige og liiiiige mig (jeg ER en glimmerdåse):loveshower:

Mine krav var:

  1. Ikke for høj, max 8-9 cm (de her er 8,5 cm)
  2. lille plateau, der skåner fodballerne (de her er 1,25 cm)
  3. ikke for tynd hæl (udfordringerne er bl.a. brosten, græs og gulvtæppe)
  4. rund snude eller peeptoe (så tæerne kan være der)
  5. rosa, guld eller glitter (vores foreløbige temafarver)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan sagtens forstå dig, det er rart at have sin bedre halvdel med i beslutningerne :) Min halvdel havde nok også valgt øllet , ha ha.. 

Kan også sagtens følge dig i at det er fedest at handle sådanne ting for jer selv!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, LineThomsen86 said:

Halleluja for overspringshandlinger!! :lol:

Vi rejste med min svigerfamilie, og mens alle andre gik og handlede øl og chips, gik jeg på opdagelse i krea-afdelingen. Tror jeg havde fået købt en masse, hvis min kæreste havde fulgt mig og ikke øllen. Og så er det bare ikke det samme at handle sådan nogle ting, når der er andre med :blush:

 

Det var en rigtig lækker tur! Vi nød det hele i fulde drag, når man nu ikke ved, hvornår man lige får råd til sådan en tur igen. Ja udvalget er bare noget helt andet! Jeg så de her 5 liters dispensere til lemonade osv, som mange går bersærk over herhjemme i øjeblikket, og så kostede de måske 30kr. Åndssvagt billigt!! :blink: Men jeg havde simpelthen ikke overblikket over, hvad jeg skal bruge endnu...

Jeg har tænkt rigtig meget over skoene, og det var noget af det, jeg havde sat mig op efter at købe derovre pga. udvalget. Jeg kender efterhånden mine begrænsninger indenfor fodtøj. Nu har jeg masser af tid at gå dem til i. Jeg vil helst have de samme sko på hele aftenen, og de her var super behagelige og liiiiige mig (jeg ER en glimmerdåse):loveshower:

Mine krav var:

  1. Ikke for høj, max 8-9 cm (de her er 8,5 cm)
  2. lille plateau, der skåner fodballerne (de her er 1,25 cm)
  3. ikke for tynd hæl (udfordringerne er bl.a. brosten, græs og gulvtæppe)
  4. rund snude eller peeptoe (så tæerne kan være der)
  5. rosa, guld eller glitter (vores foreløbige temafarver)

Det lyder som fornuftige krav :) Jeg tror, jeg skal gå efter noget lavere end 8 cm (er ikke helt vant til hæle). Men rigtig rart at se, hvad andre tænker over!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎16‎-‎05‎-‎2016 at 10:27 PM, LineThomsen86 said:

Heldigvis var det "bare" en ukrudtsbrænder, der fik fat i noget skurhalløj og sodede lidt. Men de holdt restauranten åben igen om aftenen, så helt slemt var det ikke :)

Kan lige se det for mig og fremefter :) Det første du gør hver dag du kommer på arbejde er at kigge ud af vinduet og finde ud af det om det står der endnu :):)  Godt at det ikke var andet for det er et glimrende sted.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎17‎-‎05‎-‎2016 at 8:37 PM, SilleMy said:

Det lyder som fornuftige krav :) Jeg tror, jeg skal gå efter noget lavere end 8 cm (er ikke helt vant til hæle). Men rigtig rart at se, hvad andre tænker over!

Hvis du ikke er vant til hæle, så er en kilehæl altså virkelig god! Den giver masser af støtte under hele foden, men jeg har dem typisk heller ikke højere end 8-10 cm MAX. Og igen et lille plateau; det er altså meget rarere for forballerne!

Jeg har også en købt et par, der var lidt for store, og lagde så en blød sål i. Det er de bedste sko, jeg har i dag, hvis vi snakker høje hæle! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update!

Så er det vist ved at være tid med en lille update herfra.

Siden sidst har vi haft vores 1 års milepøl og faktisk også 11 mdr's milepælen, så det er gået stærkt! I juni fik vi en aftale med hotellet om, at vi kunne komme på besøg på se lokalet dækket op til et bryllup, der skulle finde sted dagen efter. Med svigerforældrene under armen drog vi afsted i 28 graders varme og så stedet an. Vi blev bekræftet i, at det var det helt rigtige for os! Lokalet og opdækningen var så fin, omgivelserne perfekte og maden... MMMMMMMMM!!! Svigerfar bød på mad derude, så vi brugte aftenen på hotellets terrasse med udsigt over Ebeltoft Vig i året indtil videre varmeste weekend. Blød loungemusik i baggrunden og rosé i glasset fulgt op af rigtig god og solid mad. Perfekt! Chefkokken er en gammel ven af min familie, idet vores forældre er venner, så han kom og hilste på. :)

 

Der ud over har jeg en god veninde tilbudt at lave vores bryllupskage som en del af vores gave. Vi var egentlig ikke så meget i tvivl, da hun tilbød sin hjælp. Selvfølgelig skal hun det! :metteholm

  1. Hun er virkelig dygtig til alt det med mad og kager
  2. Vi sparer penge (vi budgetterer nu med 1000,- alt inklusive, hvor budgettet til posten før var 2500,-)
  3. Vi er af den opfattelse, at hvis en kage er lavet af en konditor, så er forventningerne altid så skyhøje, at nogen vil blive skuffede (det er vi selv blevet og har oplevet andre, der har været til andre bryllupper). Vi tror til gengæld på, at når folk finder ud af, at den er hjemmelavet, så værdsætter folk det aspekt langt højere end en købt kage

Min kæreste synes også, at det var tid til at komme ud og kigge på papir til invitationerne. På opfordring fra svigerforældrene tog vi til Randers i en speciel butik med papir og festartikler. Øv en skuffelse! Vi fandt en masse flot papir med prægning osv, men farverne var bare ikke i skabet! Vi købte alligevel en prøve af Ivory, rosa og guldglitterpapir med hjem. Herefter røg i vi Søstrene Grene, som også havde guldglitterkarton, bare billigere. Senere kom vi forbi en Bog&Idé, som havde liiiiige de nuancer vi ledte efter, men i en billig karton uden prægning på. Så hvor går man nu på kompromis? Med farverne eller prægningen? :blink: Jeg er måske tilbøjelig til at vælge farver over prægning, fordi jeg kan pynte den pæn - og igen spare penge... Hvad gør andre mon??

 

Om en uge går vi fra til to ugers ferie, hvor vi forhåbentlig kan få snakket lidt mere bryllup. Så er der jo trods alt også kun 10 mdr. til :wink: Vi skal også have bestilt tid til vores forlovelsesshoot, som er med i prisen hos fotografen. Det glæder jeg mig til :cheerleader3:

Til sidst er der så hele brudekjoleprøvningen. Jeg satser på at butikken, som har den skønne kjole fra bryllupsmessen, holder udsalg i slut august/start september. Sidste år kunne man spare 40% under udsalget, så det håber jeg jo at kunne også. I mellemtiden har Panayotis i Vejle fået ny kollektion, og der var jo en supersmuk havfruekjole fra den nye kollektion til 14.000,-. Selvom mit budget for kjole oprindeligt var 15.000,-, ærgrer jeg mig alligevel over prisen, når den anden koster 8.000,- (og måske med 40 % fratrukket). Men vi må jo se, hvad der sker, når de kommer på...

brud og galla.jpg Den første model til 8.000,- (Bare uden bolero)

panayotis.jpg Panayotis kjolen til 14.000,-

Redigeret af LineThomsen86
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, LineThomsen86 said:

Update!

Så er det vist ved at være tid med en lille update herfra.

Siden sidst har vi haft vores 1 års milepøl og faktisk også 11 mdr's milepælen, så det er gået stærkt! I juni fik vi en aftale med hotellet om, at vi kunne komme på besøg på se lokalet dækket op til et bryllup, der skulle finde sted dagen efter. Med svigerforældrene under armen drog vi afsted i 28 graders varme og så stedet an. Vi blev bekræftet i, at det var det helt rigtige for os! Lokalet og opdækningen var så fin, omgivelserne perfekte og maden... MMMMMMMMM!!! Svigerfar bød på mad derude, så vi brugte aftenen på hotellets terrasse med udsigt over Ebeltoft Vig i året indtil videre varmeste weekend. Blød loungemusik i baggrunden og rosé i glasset fulgt op af rigtig god og solid mad. Perfekt! Chefkokken er en gammel ven af min familie, idet vores forældre er venner, så han kom og hilste på. :)

 

Der ud over har jeg en god veninde tilbudt at lave vores bryllupskage som en del af vores gave. Vi var egentlig ikke så meget i tvivl, da hun tilbød sin hjælp. Selvfølgelig skal hun det! :metteholm

  1. Hun er virkelig dygtig til alt det med mad og kager
  2. Vi sparer penge (vi budgetterer nu med 1000,- alt inklusive, hvor budgettet til posten før var 2500,-)
  3. Vi er af den opfattelse, at hvis en kage er lavet af en konditor, så er forventningerne altid så skyhøje, at nogen vil blive skuffede (det er vi selv blevet og har oplevet andre, der har været til andre bryllupper). Vi tror til gengæld på, at når folk finder ud af, at den er hjemmelavet, så værdsætter folk det aspekt langt højere end en købt kage

Min kæreste synes også, at det var tid til at komme ud og kigge på papir til invitationerne. På opfordring fra svigerforældrene tog vi til Randers i en speciel butik med papir og festartikler. Øv en skuffelse! Vi fandt en masse flot papir med prægning osv, men farverne var bare ikke i skabet! Vi købte alligevel en prøve af Ivory, rosa og guldglitterpapir med hjem. Herefter røg i vi Søstrene Grene, som også havde guldglitterkarton, bare billigere. Senere kom vi forbi en Bog&Idé, som havde liiiiige de nuancer vi ledte efter, men i en billig karton uden prægning på. Så hvor går man nu på kompromis? Med farverne eller prægningen? :blink: Jeg er måske tilbøjelig til at vælge farver over prægning, fordi jeg kan pynte den pæn - og igen spare penge... Hvad gør andre mon??

 

Om en uge går vi fra til to ugers ferie, hvor vi forhåbentlig kan få snakket lidt mere bryllup. Så er der jo trods alt også kun 10 mdr. til :wink: Vi skal også have bestilt tid til vores forlovelsesshoot, som er med i prisen hos fotografen. Det glæder jeg mig til :cheerleader3:

Til sidst er der så hele brudekjoleprøvningen. Jeg satser på at butikken, som har den skønne kjole fra bryllupsmessen, holder udsalg i slut august/start september. Sidste år kunne man spare 40% under udsalget, så det håber jeg jo at kunne også. I mellemtiden har Panayotis i Vejle fået ny kollektion, og der var jo en supersmuk havfruekjole fra den nye kollektion til 14.000,-. Selvom mit budget for kjole oprindeligt var 15.000,-, ærgrer jeg mig alligevel over prisen, når den anden koster 8.000,- (og måske med 40 % fratrukket). Men vi må jo se, hvad der sker, når de kommer på...

brud og galla.jpg Den første model til 8.000,- (Bare uden bolero)

panayotis.jpg Panayotis kjolen til 14.000,-

Dejligt med en lang lækker opdatering :-) 

jeg satser på at skal ud at prøve kjoler, når alle de nye er kommer engang oktober. Weeee.. Kan ikke beslutte mig, om jeg skal have det store prinsesseskrud - som jeg altid har tænkt, men efter vægttab lokker en havfrue også. - og den fra Panayotis nye kollektion, som du har vist er SÅ flot :-O 

 

jeg søger noget lyserød perlemors karton, fandt i det nogle steder på jeres færten efter Karton? Kan nemlig INTET finde heroppe når på. :-/ 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukke kjoler begge to :) 

Jeg tror også at jeg vil gå efter farve og så tilføje mit eget præg. Jeg havde selv tænkt på guldfolie tryk på mine indbydelser, men det ville blive for dyrt, så i stedet bruger jeg guldglimmer karton rundt om indbydelsen i stedet. 

Kommer du nogensinde ned til grænsen? Der er et sted der hedder Papirmuseet hvor de sælger papir og andre papir hobby ting. Det kan være de har noget? Eller har du kigget hos panduro hobby eller lignende hobby butik? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎28‎-‎07‎-‎2016 at 9:07 PM, PrinsesseJulie1 said:

Dejligt med en lang lækker opdatering :-) 

jeg satser på at skal ud at prøve kjoler, når alle de nye er kommer engang oktober. Weeee.. Kan ikke beslutte mig, om jeg skal have det store prinsesseskrud - som jeg altid har tænkt, men efter vægttab lokker en havfrue også. - og den fra Panayotis nye kollektion, som du har vist er SÅ flot :-O 

 

jeg søger noget lyserød perlemors karton, fandt i det nogle steder på jeres færten efter Karton? Kan nemlig INTET finde heroppe når på. :-/ 

hvis du altid har drømt om prinsesse-kjolen, så skal du i hvert fald prøve den. Panayotis har vist rigtig meget forskelligt i den slags. Er du tilmeldt deres nyhedsbrev og alt det? Det er noget med, at de trækker 12,5% fra kjolens pris, hvis man køber ved første prøvning. Jeg har derfor besluttet mig for at tage derned efter jeg har prøvet den første, som jeg har sukket over så længe. Jeg har flere veninder, der har købt dernede, og de siger at udvalget er større end på nettet, så det håber jeg er rigtigt :)

Åhhh, det karton! Nej, jeg ville også være meget tilfreds, hvis jeg fandt sådan noget, men det jeg finder med perlemorseffekt er sådan noget tyndt pjask! I hvert fald ikke godt nok til denne zilla! :shooter:Jeg har før været i papirgården i Grenå, og de havde et stort udvalg i fransk karton (med prægning), dog ikke guldglitter-karton. Jeg tror, at vi smutter derud og kigger igen. Men hvis du finder noget, så vil jeg da gerne lige ha en melding :wink:

On ‎29‎-‎07‎-‎2016 at 11:21 AM, Dkchelle said:

Smukke kjoler begge to :) 

Jeg tror også at jeg vil gå efter farve og så tilføje mit eget præg. Jeg havde selv tænkt på guldfolie tryk på mine indbydelser, men det ville blive for dyrt, så i stedet bruger jeg guldglimmer karton rundt om indbydelsen i stedet. 

Kommer du nogensinde ned til grænsen? Der er et sted der hedder Papirmuseet hvor de sælger papir og andre papir hobby ting. Det kan være de har noget? Eller har du kigget hos panduro hobby eller lignende hobby butik? 

Jeg har faktisk ikke været andre steder at kigge rigtigt... Men det kunne da være, at man skulle give det et forsøg :) også med Panduro :) Tak for tippet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tiden går...

 

Så er tiden løbet fra mig igen. Og nu synes jeg lige pludselig, at det begynder at gå lidt stærkere!

Jeg Har nu købt min kjole! YAY!:cheerleader3:Det endte med at blive den jeg forelskede mig i i januar på bryllupsmessen. Desværre var den ikke på tilbud, men stadig under mit budget. Jeg bookede tid hos Brud og Galla en fredag og hos Panayotis om lørdagen, så jeg havde kjolerne frisk i erindringen. Jeg var næsten klar til at sige ja den første dag, men skulle lige prøve den anden i Vejle, inden jeg kunne sige 110% JA. Jeg er glad for at jeg prøvede begge, så den anden ikke spøgte i baghovedet. Men jeg ville ønske, at jeg havde prøvet dem i samme butik. Det tog desværre lidt af oplevelsen i Panayotis, at jeg allerede var forelsket i den anden kjole, og det blev på en eller anden måde i stedet meget frustrerende, så jeg stod og flæbede en smule i butikken, mens jeg havde kjolen på. Jeg synes dog ikke den var lige så smuk i virkeligheden, som på billedet.

Da vi kom hjem fra prøvningerne tog min mor mig til side og sagde, at hun og min far var gået sammen og ville betale mig kjole, så vi kørte sammen til den første butik den efterfølgende tirsdag. I alt kom hun af med 9300,- for kjole, slør og underskørt; tilretningen betaler jeg selv, men den skal bare lægges tre cm op, og det er det.

Fed fornemmelse at have købt sin drømmekjole! :c166:

 

For en måneds tid siden satte en veninde så griller i hovedet på mig i forhold til tidsbestilling af hår og makeup. Jeg endte så med at bestille en tid hos en frisør, idet jeg havde hørte, at de havde en makeupstylist hos dem. Men det kunne de så ikke love mig, at det blev aktuelt med hende alligevel, og de anbefalede så en makeupstylist i en anden by og at jeg først ræser til hende, så til frisøren og så ud til min mor og få kjole på; en køretur på ca. 50 km FØR jeg får kjole på. Måske jeg skal finde på noget andet... :(

 

Så er min søster og veninder i gang med polterabend. det er egentlig slet ikke noget jeg er interesseret i; for det første har jeg ikke så mange veninder og for det andet er jeg på ingen måder sikker på, at de kan sammen. Men en veninde begyndte at punke mig (pr. sms!!!) for nogle uger siden om hvem jeg gerne ville have med og hvad jeg ville lave, fordi hun gerne vil have koordineret sin tid næste år. Pludselig skete der bare så meget omkring mig og jeg kunne næsten ikke overskue det! Egentlig ville jeg jo ikke vide noget, HVIS jeg endelig skulle afsted, og pludselig føler jeg, at jeg ved meget mere end jeg skal. Jeg talte med min søster, som også var blevet kontaktet, og hun sagde, at hun havde taget roret og nok skulle give de andre mundkurv på. Nu har jeg det bedre omkring det hele, men det var bestemt et issue, jeg helst ikke ville - og ikke skulle - blandes ind i fra starten!:blink:

 

Halvlang post igen - jeg håber det var til at overkomme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med kjolen! Det var da fantastisk flot af dine forældre at betale for kjolen :)

 

Træls, at frisøren ikke kunne klare makeup, når du havde hørt det. Det lyder godt nok som en ret lang køretur på selve dagen, må jeg sige. Man er nok i forvejen lidt stresset og sådan, tænker jeg? Men jeg er slet ikke igang med at bestille tid til nogen af delene endnu, så jeg tror, du har rigelig tid til at finde ud af en løsning :)

 

Jeg kan ikke lure, om det er, fordi du ikke har lyst til en polterabend? For hvis du ikke har det, er det måske meget vigtigt at få det kommunikeret :) Ellers tænker jeg, at de kun tager fat i dig, fordi de gerne vil sikre sig, at du får en god dag. Men måske er det lige lovligt meget at spørge specifikt ind til, hvad du vil lave. Men folk planlægger det vel forskelligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎23‎-‎09‎-‎2016 at 0:01 PM, SilleMy said:

Tillykke med kjolen! Det var da fantastisk flot af dine forældre at betale for kjolen :)

 

Træls, at frisøren ikke kunne klare makeup, når du havde hørt det. Det lyder godt nok som en ret lang køretur på selve dagen, må jeg sige. Man er nok i forvejen lidt stresset og sådan, tænker jeg? Men jeg er slet ikke igang med at bestille tid til nogen af delene endnu, så jeg tror, du har rigelig tid til at finde ud af en løsning :)

 

Jeg kan ikke lure, om det er, fordi du ikke har lyst til en polterabend? For hvis du ikke har det, er det måske meget vigtigt at få det kommunikeret :) Ellers tænker jeg, at de kun tager fat i dig, fordi de gerne vil sikre sig, at du får en god dag. Men måske er det lige lovligt meget at spørge specifikt ind til, hvad du vil lave. Men folk planlægger det vel forskelligt :)

 

Ja, det kom også som en glædelig overraskelse, så det var skønt; en halvstor post på budgettet, som blev streget :)

 

Jeg synes også det bliver lidt stresset, så jeg tror jeg melder afbud igen. Min kæreste synes også at det lød helt tosset. Hun ville heller ikke lave prøveopsætning eller noget; jeg skulle bare vende tilbage en måned eller to før dagen, men jeg synes nu nok, at det er liiiidt surt ikke at have tingene på plads inden da. Også når hun ikke kunne sige med sikkerhed, om de kunne lægge makeuppen. Jeg tror også, at jeg har tid nok; det var bare hende veninden, der satte griller i hovedet på mig.

 

Jeg er lidt bekymret for, hvordan det vil spænde af i forhold til sammensætningen af piger, så jeg havde forsøgt at melde ud, at det ikke betød noget for mig, om der var polterabend eller ej, men det blev manet til jorden, med det samme. Nu er jeg lidt mere positiv omkring det hele, så jeg håber det går alt sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎23‎-‎09‎-‎2016 at 11:21 PM, GoldRumble said:

Med hensyn til hår og makeup, så prøv at tage fat i Sonny Holm fra Nordic Beauty. Jeg ved, at han tager rundt i landet og tit til Djursland og han kan både sætte hår og lave makeuppen :)

 

Uhhh tak, det vil jeg da lige undersøge :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Under 200 dage!

 

Tænk at der nu kun er 198 dage til at vi får hinanden på papir! Hvor er det vildt! Det lyder stadig af meget og så alligevel ikke, når man tænker tilbage på tiden, der er gået.

 

Vi har egentlig taget det stille og roligt med forberedelserne indtil videre, men for første gang mærker jeg nu tiden presse på.

Forberedelserne til invitationerne startede i sommer og vi har taget os god tid om at bestemme os for materialer og design. Langt det meste klip-og-klister blev lavet for en måneds tid siden, så der kun var selve teksten og print, vi manglede. Vi har hele tiden gerne villet spare porto og udlevere de fleste invitationer selv og pludselig går det op for os, at vi har muligheden for at komme af med en del i denne weekend. Men vi mangler stadig printningen, og kuverterne, som der også skal printes på, er først bestilt i tirsdags, så nu skal det bare gå stærkt! Forhåbentlig får jeg det hele færdigt lørdag, mens Jakob er på arbejde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun et halvt år tilbage...

Sikke en skøn weekend vi lige er gået ud af.

Fredag fyldte jeg 30, og der hele forløb sig bare stille og roligt med lidt besøg og dejlige gaver. Lige som det skulle være. Jeg har slet ikke været indstillet på at holde stor fest, idet Jakob arbejder i butik og ville komme sent hjem, og så holder vi jo en stor fest til juni :wink: Så alt var som det skulle være, og der var ingen 30-års-komplekser her :)

Lørdag kunne vi så fejre 11 års dag og at der kun var et halvt år til vores bryllup. Som tiden dog går. Vi var ude at spise lækker med og hyggesnakke hele aftenen, også om brylluppet. Det var præcis som det skulle være <3 

 

De første invitationer blev delt ud for et par uger siden. Dejlig fornemmelse :cheerleader3: 

Dog fik vi en uge efter at vide, at vores toastmaster og hans kone venter sig og har termin en uge efter vores bryllup. Tilmed har jeg fået at vide af en fælles veninde (som fik det at vide tre uger før os), at hun tager medicin, som kan fremskynde fødslen. Nu er der jo ikke så meget at gøre, for de første invitationer er sendt ud, men set i bakspejlet ville vi da gerne have vidst det, så vi evt. kunne finde en anden toastmaster med det samme, hvis vi ikke følte os trygge ved situationen.

Nu krydser vi bare fingre og håber at det hele går alligevel...

 

Invitation2.JPG

Invitation1.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da I formentlig har kontaktoplysninger til alle jeres gæster og kan kommunikere det ud via SMS, Facebook eller mail er det ikke umuligt at sætte en ny toastmaster på. Hvis hun er sat til en uge efter jeres dag, så ville jeg klart overveje at finde en anden toastmaster. Dels fordi man ikke ved hvad der sker men også fordi han, uanset hvor meget han går op i opgaven, vil have den del i tankerne.
 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke nogle flotte invitationer! Det er præcis sådan nogle vi også havde tænkt os at lave. Altså med de der lommer/faner og så med noget guldglimmer også. Dog bare i blå og rosa nok. Jeg havde dog ikke haft tænkt på at komme glimmerpapiret indeni invitationen også, men det ser super fint ud! Jeg håber det er okay at jeg lader mig inspirere lidt af dit fine håndværk? :) Hvor har du fundet det flotte guldpapir henne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎16‎-‎01‎-‎2017 at 4:21 PM, MrsMaja said:

Sikke nogle flotte invitationer! Det er præcis sådan nogle vi også havde tænkt os at lave. Altså med de der lommer/faner og så med noget guldglimmer også. Dog bare i blå og rosa nok. Jeg havde dog ikke haft tænkt på at komme glimmerpapiret indeni invitationen også, men det ser super fint ud! Jeg håber det er okay at jeg lader mig inspirere lidt af dit fine håndværk? :) Hvor har du fundet det flotte guldpapir henne?

 

Tusind tak. Vi er også selv godt tilfredse :) Jeg fandt også inspirationen herinde i sin tid og har bare ændret farverne. Jeg fandt sågar skabelonen til fremstillingen af den herinde, så du slår dig bare løs :) 

Guldpapiret er fra Søstrene Grene. Der var to ark for ca. 7 kr., tror jeg. Hvis du finder det, så være opmærksom på, at der findes to forskellige slags guldglimmerpapir hos Søstrene Grene. Den ene er med to ark (som vi købte), og er en lille smule grovere og mere gul i guldet end den anden, hvor man får tre ark for 10 kr. Bare så du ikke får købt forskellige pakker :wink:  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænk at der nu kun er 4 mdr. og 23 dage til vores bryllup. Det er helt vanvittigt som tiden går, og det er slet ikke til at forstå, at det hele er ovre om få måneder.

 

I går fik jeg besked om, at min kjole er kommet. ENDELIG!!! :c166:Den blev bestilt i august, så det var skønt endelig at få meldingen. Nu kom så bekymringen, om den stadig passer og alt det; er jeg den eneste, der har gået med de tanker?? Jeg har måske taget et kilo eller halvandet på siden dengang (mest pga. julen), hvor jeg synes den passede perfekt, og det kun var længden, der skulle tilrettes. Jeg har også ændret træningsprogram, så jeg håber ikke, at der er ændret for meget på kroppen. Heldigvis er der snører i ryggen, så min logiske sans siger mig, at det nok skal gå. Alligevel nager den lille tvivl mig...:unsure:

 

Og så er der jo bryllupsmessen på søndag, som vi har glædet os til længe. Vi skal have lavet en mangelliste inden, så vi ved, hvad der skal hentes inspiration til. Jakob skal have bestilt sin tid til tøjprøvning på messen, da vi synes at huske, at der var nogle messetilbud, så det er i hvert fald førsteprioritet. Han har endnu ikke fundet ud af, om han vil have ring, og det stresser mig lidt.

 

Nu skal vi også snart til at lave de mere praktiske ting som design af bordkort, menu og hvad vi nu ellers finder på. Jeg har ingen fornemmelse af, om vi er i god tid eller ej, men det må vi jo se... Aller først messen!:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Line.

 

Jeg tror det er meget normalt, at man får lidt ekstra sommerfugle i maven, når det er ved at være tid til at prøve kjolen igen - men frisk mod- jeg er sikker på, at den nok skal sidde fantastisk :thumbsupsmileyanim: Med snøre bagtil går det aldrig helt galt.

Spændende, om manden vælger at gå med ring- DET gider min forlovende ikke, og sådan er det så bare, he he... Rigtig god bryllupsmesse.

 

Mvh, Stine.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 18/1/2017 at 10:45 AM, LineThomsen86 said:

 

Tusind tak. Vi er også selv godt tilfredse :) Jeg fandt også inspirationen herinde i sin tid og har bare ændret farverne. Jeg fandt sågar skabelonen til fremstillingen af den herinde, så du slår dig bare løs :) 

Guldpapiret er fra Søstrene Grene. Der var to ark for ca. 7 kr., tror jeg. Hvis du finder det, så være opmærksom på, at der findes to forskellige slags guldglimmerpapir hos Søstrene Grene. Den ene er med to ark (som vi købte), og er en lille smule grovere og mere gul i guldet end den anden, hvor man får tre ark for 10 kr. Bare så du ikke får købt forskellige pakker :wink:  

 

Mange tak, det er rart at du lige siger det :) Det er da godt at være opmærksom på.

 

Ih det er dejligt når butikker som Søstrene Grene får sådan nogle ting. Det er så meget billigere end hobby butikken. Nu har jeg også fået tømt min lokale butik for guld papir :oops:

 

Hvor spændende med din brudekjole og tillykke med 4 måneders milepælen :balloons: 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer