Fam-Ahrens-Frøstrup

Fælles gæld ?

8 posts in this topic

Når jeg nu bliver gift med min kommende mand - Overtager jeg så hans gæld også?

Han byggede et hus med sin eks, som han endnu ikke er begyndt at afdrage på - Jeg har en gæld på 50.000 kr fra mit tidligere forhold og svor at jeg aldrig skulle have gæld mere med en mand, men bliver dette tilfældet når i bliver gift ?

Eller er der en måde, hvor jeg kan undgå dette?

Eller er der nogle der ved hvor jeg kan finde ud af det henne ?

Hilsen en kommende brud

0

Annonce ♥

Nøgleordet er ægtepagt. Kunne godt sige en masse men jeg ville tage den med en advokat.

0

I dit tilfælde ville jeg helt sikkert kontakte en advokat og få hjælp til at lave de korrekte aftaler og dokumenter. De penge kan være givet rigtig godt, hvis I vil undgå ubehagelige overraskelser på et senere tidspunkt :)

0

Du hæfter kun for gæld, som du selv har skrevet under på. Dvs. hvis du ikke har skrevet under på et lån, hæfter du heller ikke for det. Der er ægtepagt underordnet. Ægtepagt er mere til, hvis I har værdier inden ægteskab eller værdier, I får under ægteskab, som I gerne vil sikre.

0

Annonce ♥

Det har du ret i men en ægtepagt er relevant lige så snart man går ind i et ægteskab uden at have nogenlunde ens formueforhold.

0

Du hæfter for gæld i har optaget sammen, ikke for det han har med

0

Vi brugte denne net advokat, det var super billigt og super service... mener vi betale omkring 6800,00 for ægtepagt og testamente

MinAdvokat.dk

v/Advokaterne
Sankt Knuds Torv P/S

Ryesgade 31
Postboks 5009
8100 Århus C
Tlf: 8613 0600
Fax: 8613 1500

kvl@minadvokat.dk

0

Se lige den her korte overbliksfilm, som jeg har lavet og som jeg underviser efter i Erhvervsret. Den hedder fysiske personers hæftelse og vedrører, hvordan man som person hæfter og hvilke principper, der gælder i ægteskab. Er selv uddannet jurist i øvrigt - bare lige så det er på plads.

https://youtu.be/afBMplvDdnA

Edited by Soon2bemrsH
0

Annonce ♥