Sunburst

M & L's casual bryllup - om 1 1/2 uge! Opdate om polterabend m.v.

32 indlæg i dette emne

9 hours ago, Sunspirit said:

Din lilla kjole er virkelig smuk, og som en utraditionel brud kan jeg sige, at det føles så godt at gøre det på den måde man selv finder rigtig. Ringene er også meget smukke. Og nu nærmer det sig jo kraftigt med dagen! 

Tusind tak skal du have! :loveboard:

Ja, det er rigtig dejligt at få dagen som VI ønsker den. Men nogen gange skal man godt nok forsvare sine valg overfor folk, især ældre mennesker, der er meget tro overfor traditionerne og ikke kan forstå, at andre ønsker tingene på en anden måde  :pokey: Nogle kigger helt forskrækket på en, når de finder ud af, at kjolen ikke er hvid og at der hverken bliver brudevals eller traditionel bryllupskage :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 26/8/2016 at 6:07 PM, Sunburst said:

Tusind tak skal du have! :loveboard:

Ja, det er rigtig dejligt at få dagen som VI ønsker den. Men nogen gange skal man godt nok forsvare sine valg overfor folk, især ældre mennesker, der er meget tro overfor traditionerne og ikke kan forstå, at andre ønsker tingene på en anden måde  :pokey: Nogle kigger helt forskrækket på en, når de finder ud af, at kjolen ikke er hvid og at der hverken bliver brudevals eller traditionel bryllupskage :rolleyes:

Hehe ja det er prisen for et alternativt bryllup. :) Min mor gjorde meget for at lokke mig i en hvid kjole, men næh nej. Bryllup er bare en af de ting som folk er vant til foregår på en helt bestemt måde. Der er næsten en opskrift man skal følge. De sidste år synes jeg at folk er begyndt at være mere alternative og personlige i deres planlægning, og det koster så nogle kampe med familien. 

0

Del dette indlæg

Det er rigtig fedt, når folk bare gør lige det, de har lyst til! Vi har også haft lidt kampe med nogle familiemedlemmer, som ikke kunne forstå, at vi udelader nogle af de mere traditionelle elementer af en bryllupsfest. Men vi gør det jo for os - ikke for dem! Mon ikke de også vil forstå det, når de kan se, hvor glade vi i sidste ende bliver :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha nu er der ikke længe til! :shooter:

Jeg har ikke været så god til at få opdateret herinde på det sidste, men der har været meget at se til med diverse flerdages kurser ude af byen, vores begges fødselsdage samt diverse forberedelser.

Kjolen

Svigermor og jeg har begge købt kjole i en butik i Ølgod, og lige så god betjening, som vi har fået i butikken, lige så sløve har de været til at finde ud af, om svigermors kjole kunne skaffes i rigtig størrelse (det kunne den ikke, så hun måtte finde en anden) og få syet begge kjoler til. Men i fredag, på min 29-års fødselsdag, blev begge kjoler hentet med hjem.  Og jeg fik prøvet min igen, og den er bare så fin! :7himmel:

Gommens tøj

Vi har i dag været ude at købe nyt jakkesæt til L, da det, han havde, ikke sad lige i øjet. Han fandt et mørkegrå sæt (lidt svært at forklare udseendet) samt en sort skjorte. Han skal herudover have et slips på med lilla/sorte/grå diagonale striber, som jeg har sikret mig passer til farven på min kjole.

Polterabend

Der blev holdt polterabend for os i lørdags, og det var en fantastisk dag!

Vi havde det lidt på fornemmelsen, at det blev den dag, men det var jo også 50/50 om det blev den dag eller ugen efter, da det var de sidste muligheder inden brylluppet.

Så vi var stået tidligt op (altså tidligt for os), og vi havde begge nået at få et brusebad og tøj på, da gæsterne ringede på døren kl. 08.05 med medbragt morgenmad.

Vi startede morgenen med et gajolshot til morgenmaden, og så blev piger og drenge delt op. Jeg fik besked på at tage godt med tøj på/med, for vi skulle være ude hele dagen, og også ud på en køretur. Det viste sig dig, da vi nåede derhen, at vi tøser skulle i Legoland! :biggrin: Det kan nok virke lidt specielt til polterabend, men det var helt perfekt, synes jeg! Jeg er ikke til så meget til vilde "typiske" polterabend-aktiviteter, og jeg har sukket efter at lokke L med i rutschebaner i evigheder. Så vi fik prøvet alle rutschebaner, den ene hele 3 gange. Vejret blev noget bedre end ventet, så det kunne ikke være bedre. Vi var 4 tøser af sted og det var ret passende.

Om aftnenen mødtes vi med drengene hjemme hos L' storebror til smørrebrød og fri bar, og det var fedt at feste med alle vores venner. De fleste af vores venner er fyre, så det gav godt til stemningen at samles om aftenen, så vi blev flere mennesker. L og jeg blev ret fulde til sidst, men hvis ikke til sin polterabend, hvornår så?

Fyrene havde været i et legeland og køre om kap med minibiler og derefter i skoven og spille frisbeegolf, sidstnævnte med en trækvogn fyldt med øl på slæb.

Alt i alt en superfed dag, lige efter vores smag :loveshower: 

Fotograf

Vi havde jo egentlig nedprioriteret professionel fotograf pga økonomi, og fordi L' bror er ret dygtig amatørfotograf. Men en af vores nære venner, som er godt ved muffen, har booket en fotograf som en gave til os. De er kammerater, men jeg er alligevel sikker på, at det ikke er gratis for vores ven at få en professionel fotograf til at sætte en lørdag af til os samt lave et album med billeder efter vores valg. Vi er helt målløse! :blush:

Brudebuket

Dette er endnu en ting, som jeg egentlig havde tænkt på at fravælge for nemheds skyld, men L mente, at vi jo gerne skulle ligne et par, der blev gift, og ikke et par på vej til andres bryllup, kunne jeg godt se, at der nok måtte en buket til - især nu, hvor der kommer fotograf på! Så jeg brugte en aften på hotelværelse på kursus på at google og Pinterest'e billeder af brudebuketter. Og så har jeg bestilt en mindre rokokolignende buket i lilla og hvide nuancer, efter inspiration fra vedhæftede billede. Det skal nok blive flot til min lilla kjole. Pris ca 600 kr.

Hvad vi mangler

Bordplan. Alle inviterede har nu meldt tilbage, og der er ingen afbud! Så det er jo bare fedt. Jeg har købt enkle cremefarvede bordkort,  så det skal vi have kigget på.

Købe cider + hvidvin i Tyskland. Vi tager et smut over den tyske grænse i weekenden og henter forsyninger. Rødvin er klaret, og resten af drikkevarerne sørger feststedet for.

Vi skal begge klippes, og jeg skal have farvet håret, så farven ikke ser "udvasket" ud som nu.

Sikkert en masse småting, men dem kan jeg ikke lige komme i tanke om nu.

I får også lige et modelfoto jeg har fundet af kjolen. Hun løfter lidt op i det yderste lag, så det snyder lidt. Selvom jeg vejer noget mere end modellen synes jeg nu alligevel at den klæder mig. 

0

Del dette indlæg

Om 3 dage!

Det er da for vildt, at jeg om 3 dage er fru Michelle Vestergaard!  :loveshower:

Der er efterhånden heldigvis styr på det meste. I morges kom der dog et afbud, lidt sent eftersom svarfristen var 1/10. Det var L's kusine, der skrev at hun kom uden påhæng. Jeg har en idé om, at det er et fprdi de er gået fra hinanden, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Vi har nu heller aldrig været nære med fyren, så det går os ikke så meget på i forhold til festen, men jeg håber kusinen er ok. :kiss:

Bordplanen blev færdiggjort søndag, og det var heldigvis nemt efterfølgende at "klippe" vores afbud ud af bordplanen, så vi har sendt bordplanen til feststedet i dag og informeret om gæsteantallet: 58 + en DJ. 

Bordkortene havde jeg købt på nettet, bare nogle helt plain cremefarvede i karton uden pynt eller tryk. Men da jeg fik kigget nærmere på dem efter jeg havde modtaget dem synes jeg de har noget sart grønligt over sig, og det vil bare se helt fjollet ud til borddækningen, der bliver mere over i noget blåt. Så i dag har jeg købt cremefarvet karton, og så må jeg igang med at skære dem til på arbejde, hvor vi har sådan en ting, der kan sådan noget.

Ellers er det vist bare champagne, vi skal have nogle flasker af til mini-receptionen lige efter vielsen hjemme hos svigerforældrene. Svigerfar har bagt kransekagetoppe, mums! :metteholm

L og jeg har begge fri på fredag. Jeg skal til frisør og klippes kl. 10. Senere på dagen skal vi aflevere drikkevarer og bordkort til feststedet.

I aften er jeg alene hjemme, så jeg vil farve mit hår og øve mig i at lægge neglelak på.

Selvom jeg synes jeg er ret casual om det, kan jeg alligevel begynde at mærke nogle små sommerfugle i maven! :a1221:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer