Majer711

Sommerbryllup 13.08.16 - så er det overstået :-)

60 indlæg i dette emne

Så har jeg været på polterabend - det har vi begge. Det starter med at vi fredag nat er kommet sent hjem fra Bakken. Søndag skal jeg til prøvning på brudekjole til oplægning og skal have noget stof med. Derfor havde jeg regnet med at skulle køre til Holbæk lørdag morgen - men manden har parkeret sin bil i indkørslen så jeg ikke kan komme ud. Jeg siger henkastet et par gange, at jeg skal til og af sted - men der sker ligesom ikke rigtig noget. Men pludselig kl 11 siger han "der kommer nogen" - kigger ud og siger "det er til dig!" Der kommer to af mine søstre samt min niece. Min niece Linda siger så at jeg skal hente et håndklæde og en badedragt og komme med ?! Mig bade i DK! De må være gale - jeg bader ikke i vand under 30 grader :-) Min kæreste står og griner smørret og siger "jeg vidste godt de kom". Datteren og faren vinker farvel og griner smørret og mener de skal have en hygge dag alene hjemme. 

Vi kører så til Holbæk - og må lige stoppe en gang ved stof forretningen, for det skulle jeg jo bruge om søndagen. Derefter blev jeg kørt til Tyrkisk Hamam hvor de havde booket to timers wellness med varme bade og massage og alt hvad det indbefatter - kun til mig. Det var simpelthen så hamrende lækkert! Det skal helt klart prøves igen.

I starten går de andre rundt udenfor og jeg snakker lidt med dem, når jeg enten er i det 43 graders varme udendørs bad eller når jeg går fra dampbad til svalerum :-) Pludselig ser jeg min kommende svigerinde fra Lolland! (Det var hende de ventede på :-). Så kunne jeg jo godt regne ud, at så måtte hendes mand - min kærestes bror - også være kommet! Og hun kunne så fortælle at en time efter jeg var blevet hentet, troppede der 8 mand op hjemme hos os - og hentede min kæreste - som havde tabt både kæbe og mund for den havde han ikke lige regnet ud. Han troede det kun var mig og mine søskende :-) De havde ovenikøbet arrangeret at farmor passede vores datter, så hende havde de kørt af sted med.

Efter 2 timer i wellness, blev jeg hentet til en picnic i den lokale park, hvor vi hyggede med sandwich, sodavand, tale og quiz, som min niece havde arrangeret. Derefter kørte vi til et "Entertainment" land, hvor vi spillede minigolf i to timer (heldigvis er mine søskende ikke så mobile, så jeg slap for Paintball :-). Vi sluttede så af på kineser restauranten i Holbæk. En dejlig rolig og hyggelig polterabend  - som i betragtning af hvad min søster blev udsat for da hun blev gift som 25 årig var utrolig skøn :-)

Da vi kørte hjem kl. 20 kørte vi forbi min "svigermor" og tog datteren med hjem.

Min kærestes polterabend var noget mere vild! Efter de havde startet med lidt madder og en hel masse øl hjemme hos os og iført min kæreste et "Yvonne" outfit ala Olsen Bandens Yvonne, blev de fragtet med bus til paintball, hvor de havde skudt på hinanden i 3 timer! De var helt gule og blå af mærker alle sammen. Derefter var de blevet kørt hjem til den ene der bor på en gård med heste. Her skulle min kæreste først bakke med en Ferguson med ladvogn rundt i en fold. Det klarede han som en mis - for det er jo nærmest det han laver til dagligt :-) Men så smed de ham på ryggen af en hest! OG han er skrækslagen for heste! Derefter blev han bedt om at indfange to føl der ikke lige kom når man kaldte. :-) Mens han havde løbet rundt der i folden, var der en kok der havde tilberedt grill aften til dem, som de derefter hyggede sig med. De havde så skrålet med på sange, danset og jeg ved ikke hvad til kl. 2 om natten - 9 fulde mænd - indtil de var blevet kørt med bussen i byen og var gået på værtshus, hvor de havde spillet billard til kl. 6.30 næste morgen, hvor han kom hjem - godt træt og hæs. :-)) Sikke en omgang :-)

Jeg holdt så en "mini" polterabend med min datter i går. Hun var jo lidt skuffet over hun ikke måtte komme med i lørdags - så jeg tog fri fra arbejde, overraskede hende med morgenmad fra bageren kl. 8 (hun troede jo kl. var 6 og hun skulle op og i sommer SFO). Derefter kørte vi op og bestilte brudebuket og derefter ud for at spille minigolf og få en pølse. Så kørte vi til Rørvig Havn hvor vi fiskede efter krabber og spiste is.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjælp mig med mit smykke

Jeg er kommet i tvivl. Jeg har ikke huller i ørene og har kort hår - så der er ikke det store "pyt" der :-) En hårbøjle af elfenbensfarvede perler i håret og så sløret.

Men om halsen havde jeg tænkt mig, at jeg skulle låne et smykke af min storesøster. Det er en sølv kæde af "gammel" sølv (altså ikke skindende) der sidder tæt til halsen og som har glasklare lyseblå sten. For det har været min oldemors, mormors, mors  - og de er alle gået bort. Så det var en måde at have noget gammelt - noget blåt og noget lånt på, som samtidig havde en betydning. MEN MEN nu er jeg i tvivl - for min kjole er elfenbensfarvet med et lille rødt stykke i ryggen og min buket er røde roser. Så vil det se forkert ud med blå sten?

Jeg har så et armbånd af blankt sølv som jeg fik af min kæreste sidste år, som jeg havde tænkt at skulle have på  - men det skinner :-))

Jeg bærer til daglig kun en sølvhalskæde med et hjerte og ellers ikke smykker. Så det er vigtigt for mig at de smykker jeg har på, har en betydning for mig. Så.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

13 hours ago, MiaLuise said:

Jeg synes sagtens at du kan tage dit blå og lånte smykke på. Det er faktisk en rigtig god ide, da betydningen langt overstiger bekymringen over at skulle have både blå og rød på. Den lyder så fin den halskæde. 

Jeg sad også med et på i aftes og tænkte det samme. Det er mere vigtigt at min mor "er med" end om farven passer :-))

0

Del dette indlæg

Så meldte den først bryllups krise sig !

Jeg havde egentlig bestemt mig for at det med at bruge en formue på at få lagt makeup - det ville jeg ikke. Min niece på 15 havde sagt at hun ville godt hjælpe mig (jeg bruger næsten aldrig makeup, så jeg kan ikke selv). Men i går havde vi så en prøve time - og det gik ikke godt. Min søde niece gjorde et godt forsøg - men det er noget andet at lægge en gå i byen makeup på sig selv som 15 årig - end at lægge en wow brude makeup på en anden som ovenikøbet er en 46 år gammel kone. Så det klattede, kom udenfor, fik ikke de skyggevirkninger som så så hamrende godt ud på billederne osv. Selv min kæreste sagde "det er altså ikke pænt" da jeg kom hjem - så det er ikke bare min selvkritik.

Men med 3 uger til brylluppet så er frisøren altså booket totalt op! Der er ingen tider at få. Jeg var lige ved at tude. Jeg har jo booket tid til min datter som skal have sat hår - jeg er kort håret så der skal ikke gøres så meget andet end et slør i og så en hårbøjle med perler. Så jeg skrev en bøn til min frisør i går aftes på mail om at jeg på mine grædende knæ havde brug for en mirakel tid - og hun har lige skrevet tilbage at det skal vi nok finde ud af - hun vil flytte rundt på nogle aftaler så jeg kan komme til - og så vil hun lige ringe i aften. Pyha reddet på målstregen - ellers ville jeg simpelthen have sat mig i et hjørne og tudet...... Jeg er så glad, at jeg ikke engang har spurgt hvad det koster - det er fuldstændig ligemeget :-)

Nu skal jeg så lige på en pæn måde have fortalt min niece at hun alligevel ikke skal lægge makeup. Håber ikke hun bliver for skuffet :-(( 

0

Del dette indlæg

Som skrevet oppe under Kjole delen i min planlægningstråd, så passer min satin bolero desværre ikke i farven til min kjole. Så jeg har tænkt rødt sjal istedet for - der er rødt i ryggen på kjolen og buketten er rød. Tror I det vil være for voldsomt med rødt sjal? 

Har man sjalet på i kirken eller ??? Det skal lige siges at jeg skal have lang slør - det er bare ikke med på billederne som I kan se længere oppe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm what to do? I stedet for egentlige favour æsker med chokolade og den slags, så har jeg lavet paillet hjerter. Dvs. flamingo hjerter der er dækket i forskellige i mønstre med flerfarvede pailletter. Jeg har lavet så der er en til hver gæst og tanken er, at folk skal "bære lidt af kærligheden" med hjem og hjertet kan man så have som pynt derhjemme på reolen eller bruge som juletræs pynt. Så hver gang man ser på det i fremtiden, så husker man vores (forhåbentlige) gode fest.

MEN og der er et stort men. Jeg tænkte i første omgang at lægge et hjerte ved hver plads. Men så er jeg kommet i tvivl - for det har taget mega lang tid at lave dem, ca. 1,5-2 timer pr hjerte, så jeg ville blive rigtig ked af, hvis der var/er nogen der tager dem med hjem af pligt følelse og så bare smider dem ud når de kommer hjem, fordi det ikke lige er dem/deres stil. Den anden ide er at hænge en stor "bar" gren ned fra loftet og så hænge hjerterne på som pynt. Men hvordan får jeg så gjort folk opmærksom på, at de må tage et med hjem, hvis de har lyst - vel at mærke kun dem der kommer til festen, ikke dem der kommer til receptionen? Og er det så ligeså personligt som hvis de ligger på deres pladser? Eller nogen der har en god ide?

0

Del dette indlæg

Så har hele familien været til frisøren og blive bryllupsklar. Så fik vi jeg også lige talt make up, og hvad vi skal have gjort eller ikke gjort ved vores hår (datterens og mit) inden vi kommer. Men pyha vi får travlt. For datteren har for længe siden fået tid kl 10, men fordi min tid er en akut tid der er blevet presset ind (se historien længere oppe) så har jeg tid kl 12 med det forbehold at det kan blive 15 min forsinket. Hun regner med det tager 15-20 min at sætte mit korte hår og sætte sløret fast men omkring 45 min at lægge makeup. Det vil sige vi er færdige omkring kl 13-13.15. Så er det hjem og hoppe i kjolen - som også lige skal bindes i ryggen - og så afsted til kirken. For vielsen starter kl 14! Vi har lige omkring 12-15 min kørsel hjemmefra og til kirken. Så vi har maks. 20-25 min til at få kjolen på og komme ud af døren. PYHA - så jeg krydser fingrene for at det ikke driller! Den eneste trøst er at de ikke starter uden mig :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh det er en meget lille salon, så det tror jeg ikke.

Men det er nu heller ikke den store afstand - vi bor 5 minutter derfra. Men jeg er lidt i tvivl om hvor lang tid det tager at få kjolen på.

0

Del dette indlæg

3 hours ago, Majer711 said:

Hm what to do? I stedet for egentlige favour æsker med chokolade og den slags, så har jeg lavet paillet hjerter. Dvs. flamingo hjerter der er dækket i forskellige i mønstre med flerfarvede pailletter. Jeg har lavet så der er en til hver gæst og tanken er, at folk skal "bære lidt af kærligheden" med hjem og hjertet kan man så have som pynt derhjemme på reolen eller bruge som juletræs pynt. Så hver gang man ser på det i fremtiden, så husker man vores (forhåbentlige) gode fest.

MEN og der er et stort men. Jeg tænkte i første omgang at lægge et hjerte ved hver plads. Men så er jeg kommet i tvivl - for det har taget mega lang tid at lave dem, ca. 1,5-2 timer pr hjerte, så jeg ville blive rigtig ked af, hvis der var/er nogen der tager dem med hjem af pligt følelse og så bare smider dem ud når de kommer hjem, fordi det ikke lige er dem/deres stil. Den anden ide er at hænge en stor "bar" gren ned fra loftet og så hænge hjerterne på som pynt. Men hvordan får jeg så gjort folk opmærksom på, at de må tage et med hjem, hvis de har lyst - vel at mærke kun dem der kommer til festen, ikke dem der kommer til receptionen? Og er det så ligeså personligt som hvis de ligger på deres pladser? Eller nogen der har en god ide?

Det har jeg set på pinterest at andre laver et skilt, evt med lille digt eller lignende, og skriver at de må tage en med hjem. Det må kunne kombineres med at du/i evt siger det på et tidspunkt også. 

0

Del dette indlæg

1 hour ago, Dkchelle said:

Har du hjælpere der kan hjælpe med at binde kjolen og generelt hjælpe dig med tøjet? 

Ja min lillesøster skal hjælpe mig i kjolen - og min svigerinde og bror hjælper min datter i kjolen mens jeg er hos frisøren.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

17 hours ago, GoldRumble said:

Hvad med at sige det, når I byder velkommen til selve aftenfesten? Så er kvinderne gjort opmærksomme på det :)

Ja - og du har nok ret - det er nok kun kvinderne der vil være interesseret :-) 

0

Del dette indlæg

Jeg tænker at lave et fælles gave og gæstebogs bord - vi bliver trods alt kun 25 gæster og har kun ønsket os penge eller gavekort til oplevelser. Der kunne hjerte træet så står med et skilt med teksten (skiltet bliver så først stillet frem efter receptionen):

Hver en gæst må et hjerte ta’ 

Fra vores flotte hjerte træ. 

Vi ønsker blot du venter til,

Vi alle hjemad vandre vil. 

Og så har jeg bestilt et fingeraftryk træ som folk skal sætte fingeraftryk på - det kunne så være ved siden af sammen med gæstebogen og et skilt hvor der står:

Velkommen til vores hjertefest

Vi håber du vil skrive en hilsen i vores gæstebog og sætte dit

fingeraftryk på festen – du kan starte med at sætte det på vores

”fingertræ”. Husk at skrive dit navn ved siden af dit aftryk.

Så kan vi for altid mindes, hvem der var med til vores store dag.

Tak fordi du kom.

Kærlig hilsen

Allan & Maj-Britt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv der er kun 8 dage tilbage til mit bryllup - og DMI varsler regn og atter regn.... :-( De første langtids prognoser viste lidt regn, men for hver dag vokser søjlerne i diagrammet så sandsynligheden for at de tager fejl eller at vejret skubber sig bliver desværre mindre og mindre for hver dag.

Vi havde ellers planlagt bryllups fotoet skulle tages ude ved en park hvor der er både strand og træer - det kunne være så smukt når nu det er et sommer bryllup (selvom det er svært at se på vejret). Så hvor skal vi nu istedet tage det???? Selvfølgelig kunne vi tage det i kirken, men det er jeg ikke helt vild med. Vi holder festen i et forsamlingshus - så der er desværre ikke nogle super smukke omgivelser at bruge - så øv.

Er gået i tænke boksen om hvordan man evt. kan lave en smuk fotovæg? Manden er i sort og jeg er elfensfarvet - så skal have fundet en god fælles nævner i baggrundsfarve - og så må jeg se om jeg i sidste øjeblik kan lave en fotovæg som ligner i million men ikke koster "noget". Nogle ideer????

byvejr verdensvejr 4572 Nørre Asmindrup, Danmark

0

Del dette indlæg

Det kan være tyl med julelys bagved

guirlander af blomsterhoveder, eller papir limet på snore som guirlande

crepe papir drejet og sat på væggen

et stort træplade beklædt med smukt tapet

et flot tæppe der hænger på væggen

Og ellers er det faktisk fint at tage billeder i gråvejr, så hvis ikke det regner konstant, er det stadigvæk muligt. Køb evt en paraply i begge kan stå under. 

Eller har i en flot bro i byen hvor i kan tage billeder under? Eller et museum, bibliotek, skole eller lignende der har åbent hvor i kan tage henne? 

0

Del dette indlæg

Jeg har set nogle bryllupsbilleder i regnvejr, og det kan simpelthen blive SÅ flot! Køb en gennemsigtig paraply - det kan give en god effekt.

Derudover vil jeg også indskyde, at foto og video i gråt vejr altid giver et flottere lys end bragende solskin. Solen udvisker simpelthen en masse ting såsom detaljer i himlen. Gråvejr giver en anden form for dynamik, som er virkelig flot.

Men jeg kan selvfølgelig godt forstå, at I er lidt trætte af vejrudsigterne, for man vil jo gerne have sol på sin bryllupsdag. Jeg håber dog, I kan holde humøret oppe! :hug:

0

Del dette indlæg

Så er vi ved at være tæt på :-) Islagkagerne er pyntet og pandekagerne til brunchen søndag er bagt og lagt i fryseren. Huset har fået den store hovedrengøring inden de overnattende gæster kommer, anlægget er hentet. I morgen skal de sidste ting laves inden vi fredag skal bruge hele dagen på at klargøre forsamlingshuset.

Det har ellers været et par hårde dage lige her op til. Vi har måttet aflive den sidste af vores hunde og jeg har været en tur på sygehuset med ambulance  - først troede vi/de det var hjertet men det viste sig at skyldes et alt for højt blodtryk samme med en god portion stress. Så på blodtryksmedicin fem-seks dage før brylluppet med alle de bivirkninger der nu følger med i indkøring af den slags. Det har kostet to dage i fuldstændig ro hjemme. Så er det altså svært at blive færdigt med alle forberedelser. :-( Og for at det ikke skal være løgn, skrev præsten at der desværre var sket en misforståelse, så der var ikke styr på pyntet til kirken. ! Det var ellers en af de ting der var "udliciteret" så jeg ikke skulle tage mig af det. Men nu er der styr på det - de sørger for en alterbuket af de blomster de nu har i haven, jeg kommer med de roser der skal bruges på rækkerne og så sørger graveren for at de kommer ind i rækkevaserne med noget grønt. (Det var ellers meningen hun skulle have bundet små buketter med roser og lavet to store rosen buketter til alteret).

Det fingerprint tree jeg har bestilt for 8 uger siden er selvfølgelig heller ikke kommet. Så der har jeg måttet ud og købe et lærred og noget oliemaling og selv lave et. Endnu en ikke planlagt opgave :-)

Og vejret tyder desværre stadig på skybrud, så i går bestilte jeg tre store 130 cm paraplyer så vi kan komme frem og tilbage i det store skrud uden at blive våde - hos en super sød internetbutik der sendte dem med det samme, så de allerede kom i dag.

Der er sgu egentlig ikke noget at sige til at blodtrykket er højt :-) Bryllupskrisen lige pt er blomsterne! Vi skal bruge 26 roser til kirken, 30 til vaserne på bordene og omkring 40-50 stk til at lave til "smide" blomsterblade. Dvs. små 100 roser - men hvordan skaffer man lige det, når alle butikker i området kun får 1-2 buketter røde roser hjem hver - og de kan ikke bestille! Ved godt vi kunne have bestilt hos blomsterhandleren - men så havde det kostet tusindevis af kroner i stedet for de 400 kr det kommer til at koste - hvis jeg altså kan skaffe dem. Pt. er planen at drøne samtlige butikker igennem fredag omkring kl. 9-9.30 og støvsuge dem for røde roser. Så må vi jo se hvor stor en radius jeg ender med at skulle ud i :-)

Nå men nu er vi næsten med - der er jo altid lige det sidste :-) Har tænkt at bage muffins til kaffen fordi bryllupskagen bliver serveret til receptionen, så det må blive i morgen og så må jeg håbe de kan holde sig friske. Og så er det ellers i gang med at gøre klar. VI er så heldige at vi får nøglerne allerede torsdag aften (det er lejet fra fredag morgen) så forhåbentlig kan vi klare meget kørsel frem og tilbage med ting allerede i morgen, så vi kan blive tidligt færdig fredag. Det ville være rart hvis vi bare kunne hygge med min bror og svigerinde på en god restaurant fredag aften.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer