Sign in to follow this  
Followers 0
Mitchel92

Online køb?

9 posts in this topic

Kære alle :) 

Er der nogen af jer dejlige mennesker, som har nogen erfaring med køb af brudekjole over nettet?

Lige umiddelbart hælder jeg mest til at købe min i en brudebutik, men faldt over en side, hvor man ved bestilling skal indtaste en masse mål, højde og vægt.

Det lyder umiddelbart okay, men forholder mig stadig en smule skeptisk til tanken :)

Hvad er jeres erfaring eller tanker?

knus og kram

Edited by Mitchel92
0

Annonce ♥

Jeg overvejede det men turde simpelthen ikke. Jeg var bange for at farven ville være forkert og at den ville passe ad H til. Men jeg har da set et brudebillede på nettet af en som havde lige den kjole jeg ville have haft - og den sad godt på hende. Så det lykkes åbenbart for nogen. Men man skal huske at hvis varen kommer fra et ikke EU land - og det gør det som oftest - så kommer der 25 % moms og importafgift som opgøres ift. varens pris. 

Jeg valgte istedet at købe en nedsat kjole som have været udstillingsmodel. Så jeg fik en kjole som plejer at koste 9999 kr til 3500. 

0

Jeg overvejer at købe min kjole fra et amerikansk mærke. Jeg ved, at mærket kan stoles på, for det er et af de største i USA. Og fordi kjolerne er så meget billigere derovre, gør det ikke noget, at der kommer told på. Man kan faktisk gå ind på told og skat's hjemmeside og udregne varens endelige pris, når der er told og alt det oveni.

Min taktik er at se, hvilke kjoler der kunne være interessante på den online hjemmeside. Og så vil jeg finde nogle kjoler her i DK med tilsvarende snit, så jeg kan se, om det klæder min krop. Det kan da også godt være, at jeg finder en kjole her i DK, men indtil nu ser det ikke sådan ud. Det skal åbenbart ikke være til at finde boheme-kjoler herhjemme.

1

Tror det kommer meget an på, hvilken hjemmeside du overvejer at handle på. Som SilleMy skriver, så ville jeg godt turde gøre det, hvis der er tale om et stort brand.

Skulle den blive en smule for stor kan en skrædder sikkert lave finjusteringerne på den.

Men jeg ville ikke turde gøre det, hvis det var en kinesisk kopi fabrik. Du kan være heldig men du kan også være uheldig med sådan en handel, og få en kjole der ligner noget der er løgn.

0

Annonce ♥

jeg har købt 2 kjoler fra Kina af , som mine 2 piger skal ha på til vores bryllup, og de er rigtig fine

0

Jeg købte tilbage i 2009 en kjole fra Inch by Inch (stor gallakjole med slæb) efter egne mål, og den var helt perfekt...desværre tror jeg ikke firmaet eksisterer længere. Dette blot for at sige, at jeg i hvert fald ikke blev skuffet over mit internetkøb... :)

0

Som SillyMe gør, sådan har jeg også tænkt mig. Finde inspiration, gå ud og få prøvet snittene og stilene, og så evt. handle på nettet fra et amerikansk firma. Der er FÅ asiatiske jeg stoler på, men det er baseret udfra brugeres billeder.

0

On 21/7/2016 at 5:14 PM, SilleMy said:

Jeg overvejer at købe min kjole fra et amerikansk mærke. Jeg ved, at mærket kan stoles på, for det er et af de største i USA. Og fordi kjolerne er så meget billigere derovre, gør det ikke noget, at der kommer told på. Man kan faktisk gå ind på told og skat's hjemmeside og udregne varens endelige pris, når der er told og alt det oveni.

Min taktik er at se, hvilke kjoler der kunne være interessante på den online hjemmeside. Og så vil jeg finde nogle kjoler her i DK med tilsvarende snit, så jeg kan se, om det klæder min krop. Det kan da også godt være, at jeg finder en kjole her i DK, men indtil nu ser det ikke sådan ud. Det skal åbenbart ikke være til at finde boheme-kjoler herhjemme.

Hvad er det for en hjemmeside? Har også svært ved at finde kjoler i boheme stil herhjemme...

0

Annonce ♥

On 11/17/2016 at 2:40 PM, StineEriksen said:

Hvad er det for en hjemmeside? Har også svært ved at finde kjoler i boheme stil herhjemme...

Mærket hedder BHLDN :) De har nogle vildt flotte kjoler. Jeg kan lige indskyde, at jeg faktisk fandt en rigtig flot boheme-kjole i Kennedys herhjemme i DK. Og de havde faktisk flere at vælge imellem. Hvis jeg havde boet på Sjælland havde jeg nok taget ind til Celine Christensen.

0