LilleMi

Bryllupsprogram UDEN reception

15 posts in this topic

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle bryllupsprogrammer :)

Vi skal ikke holde reception, men skal direkte fra kirken til feststedet. Min første tanke var noget i denne stil:

14.30 - Vielse, riskastning, lykønskninger

(15 min.'s transport fra kirke til feststed)

15.45 - Velkomstdrinks og snacks på feststedet

17.00 - Middag

??.?? - Bryllupskage og kaffe

23.50 - Brudevals

00.00 - Fest til den lyse morgen

02.00 - Natmad

Ser det fornuftigt ud? 

Jeg er lidt i tvivl om det ville være bedre at smide bryllupskagen ind der kl. 16, hvor gæsterne ankommer til feststedet.  Eller bliver det så for tæt på middagen?

0

Annonce ♥

Hej!

Vi skal giftes på lørdag og ankommer til feststedet kl. 16, hvor vi byder velkommen og skærer bryllupskage, har frugtspyd og lidt chips, da folk er sultne efter kirken.

Vi går til bords kl. 1730, hvor vi nok går igang med forretten kl. 18.. Så hvis jeg var jer, så ville jeg rykke middagen lidt eller vente med kagen, da det ellers bliver for tæt på jeres middag kl. 17.

0

Synes dit program ser helt fint ud, ville ikke servere bryllupskagen kl. 16, hvis I skal til bords kl. 17.

Vi havde stort set samme program, vi blev viet på feststedet kl. 16, bagefter var der drinks og snacks og fotografering på stedet.

Middag kl. 18 og så rullede det bare derudaf. Vi spiste bryllupskagen som dessert.

0

Nu siger du uden reception men det punkt du kalder velkomstdrinks og snacks på feststedet er faktisk det som mange kalder for en reception i bryllupshenseende :) Hvis ikke I serverer bryllupskagen som dessert tror jeg nok at jeg ville vælge at servere bryllupskagen ved ankomst til feststedet og så rykke middagen en halv til en time frem.  Der er heller ingen grund til at trække brudevalsen til lige før 24 hvis middagen m.v. er færdig før. Så bliver det nemt "en sovepude". Middag og kaffe tager ca. 4-5 timer, måske lige med undtagelse af det bryllup jeg havde fornylig hvor de fik brudevals lige efter kaffen kl. 01.30 (internationalt bryllup) :) :) 

0

Annonce ♥

11 hours ago, AKDaugaard said:

Hej!

Vi skal giftes på lørdag og ankommer til feststedet kl. 16, hvor vi byder velkommen og skærer bryllupskage, har frugtspyd og lidt chips, da folk er sultne efter kirken.

Vi går til bords kl. 1730, hvor vi nok går igang med forretten kl. 18.. Så hvis jeg var jer, så ville jeg rykke middagen lidt eller vente med kagen, da det ellers bliver for tæt på jeres middag kl. 17.

Tak for dit svar :)

Vi skal lige have taget nogle billeder ved kirken efter vielsen, så vi ankommer nok først selv ved feststedet omkring kl. 16.30. 

Kagen var tænkt som dessert :) Jeg tror også jeg vil rykke middagens start til 17.30. 

0

44 minutes ago, Ki Schou said:

Synes dit program ser helt fint ud, ville ikke servere bryllupskagen kl. 16, hvis I skal til bords kl. 17.

Vi havde stort set samme program, vi blev viet på feststedet kl. 16, bagefter var der drinks og snacks og fotografering på stedet.

Middag kl. 18 og så rullede det bare derudaf. Vi spiste bryllupskagen som dessert.

Ej hvor fedt Ki! Det er jeg rigtig glad for at høre :)

Det er nemlig lige det vi har tænkt os :thumbsupsmileyanim:

0

37 minutes ago, diskobil said:

Nu siger du uden reception men det punkt du kalder velkomstdrinks og snacks på feststedet er faktisk det som mange kalder for en reception i bryllupshenseende :) Hvis ikke I serverer bryllupskagen som dessert tror jeg nok at jeg ville vælge at servere bryllupskagen ved ankomst til feststedet og så rykke middagen en halv til en time frem.  Der er heller ingen grund til at trække brudevalsen til lige før 24 hvis middagen m.v. er færdig før. Så bliver det nemt "en sovepude". Middag og kaffe tager ca. 4-5 timer, måske lige med undtagelse af det bryllup jeg havde fornylig hvor de fik brudevals lige efter kaffen kl. 01.30 (internationalt bryllup) :) :) 

Ja det har du selvfølgelig lidt ret i :lol: 

I princippet behøver brudevalsen heller ikke at være på et forudbestemt tidspunkt. Det er mest fordi jeg synes det er sjovt og hyggeligt at lave et program til gæsterne :wink:

Edited by LilleMi
0

Annonce ♥

1 hour ago, diskobil said:

Jo men man kan ikke rigtig planlægge tiden efter middagen, og sætte tidspunkter på men man kan indsætte nogle punkter der hedder kaffe, brudevals etc.

Det tror jeg bliver løsningen. Tak :)

0

vi skal giftes kl 14.00, når det er færdig og der er blevet taget billeder, skal vi køre 16 km, hvor festen skal holdes, der får de velkomst drink og nogen mini sandwich.

vi sætter os til bord kl 18.00 hvor vi starter med forret.

desserten bliver bryllupskagen

0

48 minutes ago, Pjevs said:

vi skal giftes kl 14.00, når det er færdig og der er blevet taget billeder, skal vi køre 16 km, hvor festen skal holdes, der får de velkomst drink og nogen mini sandwich.

vi sætter os til bord kl 18.00 hvor vi starter med forret.

desserten bliver bryllupskagen

Jamen det lyder jo ret meget som vores :):thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det er set før (det er jo den traditionelle måde at gøre det på). Erfaringen viser bare at der sjældent spises meget bryllupskage når den serveres lige efter middagen og det er samtidig det tidspunkt hvor der er mest pres på. Men det afhænger også meget af hvad der efterfølgende skal ske. Skal I have fest/dans efterfølgende vil det klart være mest hensigtsmæssigt om bryllupskagen serveres inden brudevalsen og det er ikke altid det kan nås. Taler vi mere om en hyggelig middag og "snak" bagefter er det noget andet. 

0

Jeg tror også lige, at jeg vil bidrage med vores foreløbige plan.

Vielse kl. 14.30

Reception med snacks og bryllupskage på hotellet kl. 16 (ligger 1,3 km fra kirken), hvor vi skærer kagen for og får taget billeder efter

Middag på hotellet kl. 18 (3 retter, kaffe og sødt og til allersidst natmad)

I løbet af aftenen vil vores fotograf opstille photobooth og tage billeder af gæsterne her. Hun vil også hive os udenfor og tage aftenbilleder.

0