Malene91

Hvornår sendes invitationer?

13 posts in this topic

Hej herinde..

Jeg og kæresten har endelig sat datoen og nu skal der forberedes og planlægges..

MEN vi har sat datoen til august 2017, men hvornår sender man invitationerne ud? 

Vi ved endnu ikke så meget om hvor/hvordan mm da det kommer an på forskellige ting, tænkte selv ca 3 måneder før, da vi der bør vide mht lokation mm, men kan man bestille kirke så tidligt?

Bør det være før i forhold til ferier mm?

Hvad synes I?

Tak på forhånd:)

0

Annonce ♥

Vi skal giftes juli 2017. Jeg bookede allerede kirken i foråret 2016 :)

De fleste af vores venner og familie kender allerede datoen for brylluppet. Jeg regner med, at vi sender invitationerne ud 3 måneder før. 

0

5 hours ago, LilleMi said:

Vi skal giftes juli 2017. Jeg bookede allerede kirken i foråret 2016 :)

De fleste af vores venner og familie kender allerede datoen for brylluppet. Jeg regner med, at vi sender invitationerne ud 3 måneder før. 

Det var tidligt :)
kan man godt gøre det så tidligt og hvordan i forhold til og ansøge om og blive gift?

0

Er det 2017 eller 2022 i skal giftes i? 

Altså prøveattesten eller hvad den nu hedder skal du/i ansøge om tidligst 3 måneder før, og booking af kirke gøres uafhængigt af det. Hvis I skal giftes i august 2017 vil jeg booke kirke nu (rigtig mange bliver gift i august), da der sikkert ikke er mange datoer tilbage allerede nu. Jeg skal giftes i maj 2018, og bookede kirken for ca. et halvt år siden. Hvis du gerne vil have der kommer så mange som muligt, så kunne du evt. sende et save-the-date kort ud. 

Indtil videre har vi bare nævnt datoen for dem der spørger, og de synes det er dejligt at de allerede kan skrive det i kalenderen :) Angående det med at sende invitationer ud, så regner vi med at sende ud i december 2017, altså ca. 5 måneder før. MEN det gør vi også fordi portoen stiger lige efter årsskiftet og fordi vores familier ikke altid er de mest kvikke til at svare tilbage... Så tror det er forskelligt alt efter hvem du spørger :)

0

Annonce ♥

2 hours ago, Kastberg said:

Er det 2017 eller 2022 i skal giftes i? 

Altså prøveattesten eller hvad den nu hedder skal du/i ansøge om tidligst 3 måneder før, og booking af kirke gøres uafhængigt af det. Hvis I skal giftes i august 2017 vil jeg booke kirke nu (rigtig mange bliver gift i august), da der sikkert ikke er mange datoer tilbage allerede nu. Jeg skal giftes i maj 2018, og bookede kirken for ca. et halvt år siden. Hvis du gerne vil have der kommer så mange som muligt, så kunne du evt. sende et save-the-date kort ud. 

Indtil videre har vi bare nævnt datoen for dem der spørger, og de synes det er dejligt at de allerede kan skrive det i kalenderen :) Angående det med at sende invitationer ud, så regner vi med at sende ud i december 2017, altså ca. 5 måneder før. MEN det gør vi også fordi portoen stiger lige efter årsskiftet og fordi vores familier ikke altid er de mest kvikke til at svare tilbage... Så tror det er forskelligt alt efter hvem du spørger :)

Det er 2017 :)

Det var smart det tror jeg vi gør :)

0

Jeg har også booket kirke allerede nu til august 18 :) Regner med at gå officielt ud med det her til jul, og så bare være åben omkring datoen, august næste år er så save the date, og så håber jeg julekortene næste år skal være invitationen.

En ting er dato, men også tidspunkter, vi fik 3 muligheder fordi vi er så tidligt ude, men har hørt om andre der kun kunne få tiden kl. 11 i deres drømmekirke fordi de ventede.

0

On 4/9/2016 at 5:02 PM, Luffegås said:

Jeg har også booket kirke allerede nu til august 18 :) Regner med at gå officielt ud med det her til jul, og så bare være åben omkring datoen, august næste år er så save the date, og så håber jeg julekortene næste år skal være invitationen.

En ting er dato, men også tidspunkter, vi fik 3 muligheder fordi vi er så tidligt ude, men har hørt om andre der kun kunne få tiden kl. 11 i deres drømmekirke fordi de ventede.

Ej det skal jeg da lige have tjekket op på. Men vi bor i en lille by, så tror ikke, der er SÅ mange bryllupper lige den dag. Men havde nu ikke tænkt det skulle være et kl 11 bryllup, så den skal jeg i hvert fald ikke have! :floejt:

0

vi sendte vores ud i julen sidste år, og blev gift her i august i år <3 dvs 8 mdr før, og havde su,1/6 så vi undgik at folk glemte at gi svar tilbage pga ferie 

0

Annonce ♥

vi sender ud her til dec, vi skal giftes i maj 2017, og vi skal ha svare seneste den 1 april

0

Vi sender Save the Date ud i oktober, og så sender vi nok invitationer ud i marts næste år :)

0

Vi skal giftes d.12/8 2016, og vi har "allerede" reserveret kirken, så er der den ting mindre at spekulere på, og hvorfor risikere at der pludselig ikke er tid den dag fordi man venter for længe...:)

0

18 hours ago, JanniHell said:

Vi skal giftes d.12/8 2016, og vi har "allerede" reserveret kirken, så er der den ting mindre at spekulere på, og hvorfor risikere at der pludselig ikke er tid den dag fordi man venter for længe...:)

Så er der nok en aftale I har glemt :):)

1

Annonce ♥

Jeg mener at jeg et sted har hørt at invitationerne traditionelt set skal sendes ud mindst et halvt år før. Så det gjorde vi. Vi satte så SU til 3 måneder før.

0