JanniHell

Bryllup rykket...

20 indlæg i dette emne

Hejsa :cheerleader3:

 

Står i den lykkelige situation at min dejlige kæreste har friet til mig :loveshower:

Men grundet "økonomi" bliver vi nød til at trække det helt til 2018... :pokey:

Andre end mig der skal væbne sig så meget med tålmodighed, som også brænder for at komme igange med bryllupsforberedelserne? :blush:

Hvad kan man evt. gå igang med allerede nu?

Gode forslag modtages med kyshånd :rolleyes:

Redigeret af JanniHell
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VENTE!?? HAHA Jeg skal giftes i august 18 og jeg føler allerede det er for kort tid at beslutte sig :D

Jeg har booket kirken fordi det bliver en populær dag, vi har lagt plan b budgettet, fordi vi godt ved plan a er for dyrt, men vi har det alligevel HVIS nu vi skulle kunne spare flere penge op. F.eks. er jeg på dagpenge nu, og han bliver færdig med uddannelse næste år, men vi har planlagt lidt efter hvad vi tjener nu.

Frem til Januar/februar vil jeg forsøge at lave forskellige modeller for budget hvis vi vælger forskellige steder, og til den tid tager vi så ud og besøger stederne, laver aftaler, får indhentet tilbud. Jeg skal også bruge tid på at finde ud af hvad kjole jeg vil have, men regner med først at prøve kjoler til august næste år, men altid rart at have nogle bud i baghovedet. Til Januar 17 er der bryllupsmesse, der regner jeg med at tage ud og finde inspiration.

 

Så er der tema, der har jeg et par idéer, borddækning, men alt sammen gemmer jeg på pinterrest og evernote. Og så går jeg med tanker til hvordan vi kan sende "save the date-kort" ud, evt. som julekort allerede i år, selvom det er über tidligt, men man ved aldrig om noge planlægger deres egen fødselsdag/bryllup eller andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej JanniHell.

 

Min forlovede og jeg skal også giftes i 2018 (18.08.18), dog ikke pga. økonomi at vi venter så længe...

Du kan evt. kigge i min planlægningstråd for at se, hvad vi har gang i, ellers et kort overblik her:

 

Datoen er selvfølgelig sat, tidspunkt og kirke reserveret (Middelfart Kirke, kl.13.30)

Feststedet er også reserveret (Skovgården, Vejlbyskov).

 

Fotograf har jeg ringet til, men fik at vide, at vi var lige tidligt nok ude. Det vender vi tilbage til senere.

 

Ellers har vi lige købt den første bryllusting: Guirlander i Tiger, som skal pynte på vores feststed.

 

Vi er igang med programmer til kirken, valg af salmer, og kigger på save the dates, Invitationer, DIY, osv.

Også vi bruger pinterest til at gemme alle guldkornene...

 

Hilsen Stine.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal først giftes i 2019 og er i gang med at hamstre inspiration til indbydelser, bordækning, dekorationer osv. Og puha hvor får man mange gode idéer :happy: Heldigvis kan jeg bruge nogen af idéerne til de to konfirmationer vi også har inden for de næste 4 år :blink:

Jeg har lavet en bog hvor jeg hver måned skriver alle mine idéer, gæsteliste osv ned i ligeså meget for at se hvor meget man skifter mening med tiden :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 4/9/2016 at 0:31 PM, Luffegås said:

VENTE!?? HAHA Jeg skal giftes i august 18 og jeg føler allerede det er for kort tid at beslutte sig :D

Jeg har booket kirken fordi det bliver en populær dag, vi har lagt plan b budgettet, fordi vi godt ved plan a er for dyrt, men vi har det alligevel HVIS nu vi skulle kunne spare flere penge op. F.eks. er jeg på dagpenge nu, og han bliver færdig med uddannelse næste år, men vi har planlagt lidt efter hvad vi tjener nu.

Frem til Januar/februar vil jeg forsøge at lave forskellige modeller for budget hvis vi vælger forskellige steder, og til den tid tager vi så ud og besøger stederne, laver aftaler, får indhentet tilbud. Jeg skal også bruge tid på at finde ud af hvad kjole jeg vil have, men regner med først at prøve kjoler til august næste år, men altid rart at have nogle bud i baghovedet. Til Januar 17 er der bryllupsmesse, der regner jeg med at tage ud og finde inspiration.

 

Så er der tema, der har jeg et par idéer, borddækning, men alt sammen gemmer jeg på pinterrest og evernote. Og så går jeg med tanker til hvordan vi kan sende "save the date-kort" ud, evt. som julekort allerede i år, selvom det er über tidligt, men man ved aldrig om noge planlægger deres egen fødselsdag/bryllup eller andet.

hvor er der bryllups messe, har du evt en hjemmeside? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle Jeres gode inputs :thumbsupsmileyanim:

 

Tror måske også at jeg lige skulle have bekræftet at jeg/vi ikke er fuldstændig fra forstanden allerede at skulle til at planlægge :rolleyes:

 

Datoen er bestemt: 18-08-2018 :loveshower:

Kirken har min forlovede booket i dag, det bliver Bramdrup Kirke <3

Et af de steder vi har snakket om at holde festen hos, skal vi hen og snakke med i næste uge.

Fotograf satser vi på bliver min forlovedes fætter, der arbejder som freelance fotograf :)

Musik tror jeg bare bliver en playlist som vi strikker sammen hjemmefra :)

 

Ellers har vi kigget lidt på ringe og kjole, for at se om vores smag/tanker er nogenlunde de samme og det er de heldigvis :thumbsupsmileyanim:

Og så er vores plan at skulle have lavet save the date kort, så vi ikke risikerer for mange der ikke kan komme eller andre der planlægger bryllup netop den dag :rolleyes:

Redigeret af JanniHell
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er også blevet forlovet i år og jeg drømmer om bryllup i 2018. Håber det kan lade sig gøre økonomisk. I 2018 falder vores årsdag nemlig på en lørdag og syns det kunne være så romantisk hvis det blev denne dag + så når jeg det lige præcis inden jeg fylder 30 ☺

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes til næste sommer og har været i gang med forberedelserne siden Juli 15 hvor han friede (i en pool i Toscana! ... laaang historie :lol:)

 

Hvis man går og drømmer om live musik, men ikke syntes at der er 10-15.000 kr i budgettet til et godt cover-band, kan jeg virkelig anbefale denne hjemmeside: http://lowficoncerts.com/

Det er sådan en slags airbnb for live musik, hvor man også kan komme til huskoncerter rundt omkring, men man kan altså også booke til sin private fest. Man skal være opmærksom på at det IKKE er cover bands, men bands der spiller deres eget musik. Tilgengæld har mange af dem spillet på fx SPOT eller UHØRT festival, så kvaliteten fejler ikke noget :-) Og så er det virkelig rimelige priser (vi taler 3-5.000 for en duo)

Vi har booket Teenage Love, som vi rent faktisk er fan af og som er den skønneste happy-clappy duo til at spille efter maden (deres nummer - "I think I'm Falling in Love With You" er 'vores' sang ;-)) :cheerleader3:

Og nu hvor jeg har jer - er der nogen der kender en god danselærer der er klar på noget sjovere end den traditionelle brudevals? Vi (øh... det vil sige jeg) vil gerne danse 'first dance' til sangen jeg lige nævnte og min forlovede og jeg er MEGET forskellige i vores måde at danse på, så vi har vist liiige brug for lidt assistance :bunny_4:

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi begge syntes at ventetiden til 2018 var aaaaaaaalt for lang,har vi nu valgt at rykke brylluppet til d.12-08-2017 :cheerleader3:

Hvad kan vi så gå igang med at planlægge når nu brylluppet kommer så meget tættere på :loveshower:

Redigeret af JanniHell
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18/8 2018 bliver uden tvivl den allerstørste bryllupsdage gennem mange år og hvis en fotograf har sagt til jer at

On ‎05‎-‎09‎-‎2016 at 7:30 PM, enkenoguniformen said:

Hej JanniHell.

 

Min forlovede og jeg skal også giftes i 2018 (18.08.18), dog ikke pga. økonomi at vi venter så længe...

Du kan evt. kigge i min planlægningstråd for at se, hvad vi har gang i, ellers et kort overblik her:

 

Datoen er selvfølgelig sat, tidspunkt og kirke reserveret (Middelfart Kirke, kl.13.30)

Feststedet er også reserveret (Skovgården, Vejlbyskov).

 

Fotograf har jeg ringet til, men fik at vide, at vi var lige tidligt nok ude. Det vender vi tilbage til senere.

 

Ellers har vi lige købt den første bryllusting: Guirlander i Tiger, som skal pynte på vores feststed.

 

Vi er igang med programmer til kirken, valg af salmer, og kigger på save the dates, Invitationer, DIY, osv.

Også vi bruger pinterest til at gemme alle guldkornene...

 

Hilsen Stine.


Den 18/8 2018 bliver uden tvivl den største bryllupsdag set over rigtig mange år og derfor ville jeg personligt undre mig hvis jeg fik den besked fra en fotograf eller andet og overveje hvad der skulle være til hinder for at indgå en aftale mindre end 2 år før, hvilket ikke er unormalt når vi taler bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Diskobil , tak for dit svar. Vi overvejer at ringe til en anden, ville bare supergerne have lige præcis denne fotograf, som også er annoncør herinde og derfor forventeligt stabil og pålidelig... ikke mindst ud fra andres anmeldelser. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎04‎-‎09‎-‎2016 at 0:31 PM, Luffegås said:

VENTE!?? HAHA Jeg skal giftes i august 18 og jeg føler allerede det er for kort tid at beslutte sig :D


Weeeell... traditionelt set skal man vel være gift senest et år efter forlovelsen, så er 2018 vel også at vente ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Albino said:


Weeeell... traditionelt set skal man vel være gift senest et år efter forlovelsen, så er 2018 vel også at vente ;)

Hah, ja det kræver jo så også en forlovelse :D Vi er ikke forlovet, vi har bare besluttet en dato, og så arbejder vi derhen af.. Han siger dog han vil på knæ på tidspunkt men selv det håber jeg bliver før august 17 :P 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, enkenoguniformen said:

Diskobil , tak for dit svar. Vi overvejer at ringe til en anden, ville bare supergerne have lige præcis denne fotograf, som også er annoncør herinde og derfor forventeligt stabil og pålidelig... ikke mindst ud fra andres anmeldelser. :-)

 

Det er også fair nok og et eller andet sted et cadeaux til den pågældende. Syntes bare det er en lidt underlig tilgang til tingene, hvis man ikke vil kigge 2 år frem. En ting er at man måske ikke vil indgå egentlige aftaler allerede nu men så kunne man forhåndsreservere den til jer så I fik muligheden først når det blev muligt. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer