LouisaB

Bryllup 2018

9 posts in this topic

Hej med jer :)  

Min kæreste og jeg skal giftes i sommeren 2018. Vi har ikke fundet en præcis dato endnu, blot at det skal være i sommeren 18. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvor tidligt man skal booke kirke/fest-sted - er der nogen "regler" for det? 

Min tanke er, at det måske skulle være her efter nytår, altså i starten af 2017, da sommeren jo er en rimelig populær årstid at blive gift på. Men er 1,5 år før for lang tid? 

På forhånd tak for hjælpen :)

//Louisa 

0

Annonce ♥

Hej Louisa.

Min kæreste og jeg skal også giftes i 2018 (august) og vi har allerede nu reserveret kirken og feststedet. Vi fik at vide, at vi var tidligt ude mht. kirken, men feststeder bliver revet væk, er min erfaring, så det er slet ikke for tidligt.

mvh, Stine.

0

Helt enig. Dog kommer det også an på om I har udset jer et bestemt feststed/kirke eller er mere fleksible, men jo hurtigere I booker jo større udvalg har I :) Vi har faktisk haft flere i år som har valgt at flytte deres bryllupsfest fra august til september (måske fordi de ikke kunne få feststedet) og det var vi ikke ligefrem kede af. Da det gav os mulighed for at tage andre ind i august som vi ellers havde måttet sige nej til.  

0

Kirke kan I godt booke nu, sommerbryllupper er lidt mere populære, og de fleste kirker har flere tidspunkter, så det gælder om at få booket det tidspunkt man vil have.

Steder, der vil jeg gerne ud og have så mange tilbud som muligt, og det venter jeg med til januar, men jeg er også på dagpenge, så skal lige vente og se om jeg snart får et job, så ændre min økonomi sig jo lidt, så er det nemmere at sige ja til det dyre sted :)

Men ved man at man vil have det lokale forsamlingshus kan man lige så godt booke det. 

0

Annonce ♥

Udviklingen her er faktisk gået i retning af at flere og flere vælger at holde deres bryllupsfester i maj/juni og september. Og med tanke på vejret her i "sommer" tror jeg faktisk det er noget man vil se mere.

0

Tusind tak for jeres svar :-) 

Efter at have læst lidt rundt herinde i går, blev vi også enige om, at vi snarest muligt ville finde en dato og få det booket. 

Diskobil - vi har faktisk også snakket lidt om maj, vores problem er lidt, at vi måske har nogle konfirmationer det år også, så det skal man jo lige tage højde for. Men maj og juni er helt sikkert også med i vores overvejelser :-) 

Endnu en gang tusind tak for jeres svar - og held og lykke med jeres planlægning af jeres store dag :)

0

Konfirmationerne ligger typisk på andre dage end de dage hvor der holdes bryllupsfester men hvis I selv står overfor at skulle holde konfirmationer eller bare skal deltage i mange kan det nemt blive lidt klemt :) Jeg siger såmænd heller ikke at I bør holde det i maj/juni men blot at det ikke kun er august der er meget pres på.

0

Hej Louisa,

Der er ingen regler for, hvornår I skal booke jeres bryllupslokation.

Men nogle lokationer er der mere "run på" end andre, og derfor kan det være godt at være ude i så god tid som muligt;-)

De fleste undgår juli måned, som er en måned hvor det kan være svært at samle folk. En god ide kan være at sende "Save-the-date-kort" ud hurtigt, så folk kan få det med i deres sommerplaner og I derfor undgår så mange afbud som muligt.

Held og lykke med det hele;-)

Mange hilsener

Heidi/TwoHearts

0

Annonce ♥

Enig. Dog er den første lørdag i juli som regel altid en stor bryllupsdag og der skal man være ude i god tid i forhold til gæsterne, da mange normalt tager på ferie umiddelbart efter skoleferiens start.  

0