Sign in to follow this  
Followers 0
Stadepade

Proppenge for medbragt spiritus?

13 posts in this topic

Hej alle kommende og tidligere brude!

Jeg er ny herinde og har prøvet at søge på livet løs ang. proppenge på spiritus, men jeg kan ikke rigtig finde noget, så jeg tænkte, at jeg ville spørge herinde :)

Vi skal holde vielsen og receptionen samlet ét sted og herefter holde festen og overnatte et andet sted (hotel). 
Vi har valgt en samlet pakke, hvor vi får velkomstdrink, fire retter m. vin, vand og øl, kaffe og avec, fri bar m. øl, vin, vand og spiritus efter kaffen og natmad. Alt dette er vi rigtig tilfredse med, men da min forlovede går meget op i gin, så ville vi meget gerne have noget lidt bedre gin og selv medbringe det, men jeg blev da noget chokeret, da jeg hørte, hvad de tager i proppenge for en flaske spiritus.. de tager 1000,- per flaske medbragt spiritus, hvilket vi synes er helt vildt mange penge!:shooter:
Har vi ret eller er vi forkerte på den? Hvad skal/skulle I, som selv har medbragt/medbringer spiritus, betale i proppenge for dette?
På forhånd tak! 

0

Annonce ♥

Nu er jeg hverken kommende eller tidligere brud men du/I har ret i at det er vildt mange penge. Det næste er så om det er forkert og det er det vel ikke for det er de i deres gode ret til. Der er mange feststeder hvor de slet ikke vil acceptere at I selv tager spiritus med og dette er vel lidt det samme for det lyder lidt som at de slet ikke er interesseret i at I selv medbringer spiritus (i dette tilfælde gin).

Jeg ved at vores lokale "cater" som jeg talte med så sent som i går af og til bestiller specielle vine m.v. hjem til kunder på ønske når han har selskaber. Det kunne måske også være en mulighed her.  

0

O.o

Du har ikke sat et 0 for meget på vel?
Jeg ville have tænkt at 100kr pr. flaske var at stramme den...

Edited by Albino
0

De har formentlig sat prisen så den matcher den pris de typisk selv ville tage ved salg til en restaurationsgæst og måske lidt højere fordi de som sagt ikke ønsker det.

0

Annonce ♥

Jeg synes det er mærkeligt at de ikke bare siger tag det spiritus med I vil, men vores pris bliver stadig den samme.

Hvorfor være så grådige at ville have 1.000 i proppenge, når de kommer til at få et endnu større overskud, idet der ikke vil blive drukket helt så meget fra deres lager?

Det var noget andet, hvis hele spiritusen skulle regnes ud af deres pris, så forstår jeg godt, at man tager proppenge, men det er jo ikke tilfældet her går jeg ud fra, men det kan være at feststedet tror at det er jeres plan?

0

Forstår slet ikke hvorfor de vil have prop penge... det spare jo på deres egen sprut hvis i drikker det i selv kommer med .. for det er jo ikke sådan i betaler mindre for selv at medbringe gin..  spørg igen

(Gin med Tonic og agurk er herligt :-) )

0

God pointe Ki og "denmodne". Når de betaler for fri bar bliver det jo netop billigere for restauranten fordi de forbruger mindre. Der er måske basis for at drøfte det lidt mere med dem :)

0

Tusind tak for svar alle sammen :)
Jeg fik spurgt hotellet igen og fik at vide, at de heldigvis havde misforstået mig og jeg selvfølgelig bare kunne medbringe egen spiritus uden propgebyr, hvis vi stadig købte deres frie bar inkl. spiritus til hver gæst, så det er skønt :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Så giver det jo mening igen :):)

0

20 hours ago, diskobil said:

Så giver det jo mening igen :):)

17 hours ago, Ki Schou said:

:) godt I lige fik løst den misforståelse

Det gør det i hvert fald og dejligt lige at få styr på det, da det bestemt letter på stressen og budgettet :floejt:

0

On ‎11‎-‎10‎-‎2016 at 3:27 PM, Stadepade said:

Tusind tak for svar alle sammen :)
Jeg fik spurgt hotellet igen og fik at vide, at de heldigvis havde misforstået mig og jeg selvfølgelig bare kunne medbringe egen spiritus uden propgebyr, hvis vi stadig købte deres frie bar inkl. spiritus til hver gæst, så det er skønt :thumbsupsmileyanim:

Det andet gav VIRKELIG heller ikke mening.
I øvrigt fedt at din kommende mand er Gin-entusiast. Så må I også sørge for at have den rigtige tonic med til den eller de typer gin han vælger. Så bliver det ekstra godt :D 

0

Annonce ♥

On 23/10/2016 at 9:26 AM, Dansk DJ Service said:

Det andet gav VIRKELIG heller ikke mening.
I øvrigt fedt at din kommende mand er Gin-entusiast. Så må I også sørge for at have den rigtige tonic med til den eller de typer gin han vælger. Så bliver det ekstra godt :D 

Nej, det gjorde det virkelig ikke og skønt at min H2B kan få sin gin, som han gerne vil have den :D 
Ja, det skal vi helt sikkert nok huske samt alverdens "garnishes", så det bliver de perfekte G&Ts ;) 

0