Val

Tidsplan over hele dagen + andet

9 indlæg i dette emne

Jeg har lige et par spørgsmål og mangler lige lidt gode råd :)

Jeres tidsplan over hele dagen altså ikke kun fra vielsen af, men fra i står op om morgen :)

Skal brudepige selv have lov til at vælge kjole ( som jeg betaler) eller skal jeg vælge (selvfølgelig i sammeråd med hende) det ligger mere i hvis det står til hende så skal den være så kort og stram så muligt og det syntes jeg ikke er passene ? :td::lol:

Efter kirken skal vi ud og have taget billeder og gæsterne køre mod hvor festen skal holdes, der for de en velkomstdrink og så skulle de gerne have nogle pindemadder og snaks :) Gode råd til hvad det kunne være, noget der ligger en god bund og alligevel ikke mætter for meget :lol::thumbsupsmileyanim:

Vi skal have børn med i alderen fra ca 2-15 år og hvad kunne jeh evt sørger for der var på stedet som de kunne underholdes med og få tiden til at gå 

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1) Har ikke fastlagt tidsplan endnu, men der er mange ting jeg ved jeg hellere vil ordne i løbet af ugen, så det faktisk kun er frisør og sminke på selve dagen. Vi skal endda først giftes 14:30, så for bruden er der jo mange ting der kan nåes. Men jeg forestiller mig morgenmad kl. 8, og er der noget man ikke nåede i går på feststedet kan det nåes, men ellers så har man jo tid og aftale med hår+makeup og de er vant til hvor lang tid der skal bruges på det. Jeg tror det er fordelagtigt at man ikke har noget en time før, så man lige kan slappe lidt af igen, men kommer jo an på hvor meget du står for selv.??
2) Vi gør det sådan at vi gerne vil hjælpe og gennemgå alle der er i brudefølget (jeg vil virkelig gerne sikre mig at min far ikke følger mig op i cowboybukser), og så ser vi på til den tid om budgettet er til at købe noget til brudepigerne, eller om vi bare lige skal finde et fælles fodslag med dem. Hvis din brudepige virkelig mener den skal være stram og kort skal hun jo bare være forberedt på der kan være f.eks. trapper hist og her, og så må du jo kunne sige hvilken farve hun så bør gå efter. Spørg ind til hvorfor hun vil have stram som muligt, ikke at du skal tvinge din mening igennem, men man kan sagtens finde en kjole der måske er kort men løsere, eller lang og stram som kan fungere fint som et kompromis. Jeg synes du skal finde nogle kjoler som inspiration og kigge på sammen med hende. 

3) Klassiske pindemader er jo ofte frikadeller, ost, canapeer, frugt, eller du kan køre den ren tapas med lidt brød, pålæg, og den slags. 

Jeg har googlet "fingerfood wedding"

Og her er bare danske pindemadder :P

4) Jeg har set mange spændende ting til børn. Du kan lave et legehjørne, nogle malebøger, eller du kan lave dit eget aktivitetshæfte, og de større kan måske få nogle fotoopgaver som de skal "jagte". Se f.eks. denne artikel

0

Del dette indlæg

Jeg skal selv ud til et bryllup lørdag hvor der er 35 børn :) :) og har også tidligere spillet mange bryllupsfester med børn. Der vil typisk være lavet nogle aktivitetsmuligheder for børnene og bedst af alt er at der er nogle udfoldelsesmuligheder for dem så de har mulighed for at boltre sig uden at forstyrre taler, indslag m.v. Der er det klart at foretrække at man er på sted hvor man ikke kun har et rum til rådighed. I "mit" tilfælde taler vi Sonnerupgaard Laden og den er så stor at det faktisk virker som (og bruges som) flere rum. Lørdag tager vi disco-armbånd med til børnene og vil også tale med parret om hvorvidt man kunne lave noget børnedisco i en længere pause men kender ikke præcist aldersgruppen endnu.

Alderen har nemlig også en del at sige. Når vi taler 12-15 år så er de oppe i en alder hvor de normalt ikke behøver at skulle "underholdes". Der vil de ofte gerne "respekteres" som nogle af de voksne, sidde med ved bordet etc.  

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, Val said:

Hvor længe vil i tro man skal beregne frisøren er der hun ordner både hår og make-up dog er vi 4 piger der skal ordnes :)

Er det en og samme person som skal fixe jer alle 4? Det kan jo godt tage langt tid, jeg tror man som minimum skal regne med 2 timer til bruden og så måske en time til hver brudepige alt efter hvor avanceret det skal være.

0

Del dette indlæg

Hej Val.

Her er vores tidsplan for hele weekenden (indtil videre- der er jo lææænge til...)

Tidsplan: Kun et overslag

Fredag: Ankomst til stedet kl. 17.

Indkvartering

Navneskilte på døre til 2 pers. værelser - skilte på døre til sovesale...

Grill/madlavning til ankomne

Opvask

Vi pynter lokaler og omgivelser til lørdag.

Dække op til kaffe/kage i dagligstuen

Dække op til morgenmad i spisestuen eller alternativt spise ude i gårdhaven lørdag morgen.

Hygge/snak/spille spil/lave bål indtil vi ikke orker mere.

Lørdag: Kl. 8 Morgenmad for overnattende/nyankomne

Kl. 9 Dække og pynte borde til bryllupsmiddagen lørdag.

Løbende: Vise gæster på plads på værelser

Kl. 10 En hurtig snack

Kl. 10.30 Bruden gør sig klar - skal ikke andet indtil vielsen

Kl. 11.30 Gommen gør sig klar

Køre til kirke - 12.15: Gommen, Bruden kl. 13.00

13.30 Vielse

Ca. 15.00 Retur til feststed, gæster vises på plads af "Maid of Honour"

Ca. 15.30 Kaffe og bryllupskage med velkomstdrink og velkomst fra brudeparret

Hygge og snak, spil og aktiviteter - brudeparret fotograferes imens gæster hygger

18.00 Bryllupsmiddag og evt. indslag

23.50 Brudevals

Herefter fest, dans og hygge så længe folk gider...

02.30 Natmad

Søndag: Morgenmad/Brunch for overnattende

Vi sender gæster afsted

Oprydning og let rengøring

Afrejse senest kl. 15

0

Del dette indlæg

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Hej Val.

Her er vores tidsplan for hele weekenden (indtil videre- der er jo lææænge til...)

Tidsplan: Kun et overslag

13.30 Vielse

Ca. 15.00 Retur til feststed, gæster vises på plads af "Maid of Honour"

Ca. 15.30 Kaffe og bryllupskage med velkomstdrink og velkomst fra brudeparret

Hygge og snak, spil og aktiviteter - brudeparret fotograferes imens gæster hygger

Det er en god ide at vente med fotograferingen som I gør det der. Derved bliver der lagt noget afstand mellem bryllupskagen og den efterfølgende middag. Normalt vil det være toastmaster, forlover m.v. eller brudeparret selv som tager imod gæsterne når de ankommer. Jeg har egentlig aldrig forstået hvad en weddingplanners funktion er på selve dagen, men det er også sjældent jeg oplever dem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

48 minutes ago, diskobil said:

Det er en god ide at vente med fotograferingen som I gør det der. Derved bliver der lagt noget afstand mellem bryllupskagen og den efterfølgende middag. Normalt vil det være toastmaster, forlover m.v. eller brudeparret selv som tager imod gæsterne når de ankommer. Jeg har egentlig aldrig forstået hvad en weddingplanners funktion er på selve dagen, men det er også sjældent jeg oplever dem :)

Tak, Diskobil, vi synes også, det vil give mest mening på den måde...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer