99banne

Invitationer - pris og nødvendighed

9 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Nu har jeg siddet og kigget på alle de her fantastiske DIY tråde, og jeg bliver lidt misundelig :-) Vi har et lidt skrabet budget, så der må spares alle vegne. Jeg havde derfor regnet med at springe både STD og invitationer over, og i stedet blot lave en gratis-hjemmeside. Men nu bliver jeg alligevel i tvivl... Der er altså bare noget fint ved at have en invitation på køleskabet, som man kan tage med og bruge til at finde vej osv.

Så derfor: Hvad har jeres invitationer kostet? Findes der en alternativ og billig udsendingsform, som jeg ikke har tænkt på? ER der et hemmeligt trick til at finde billigt pap/karton?

Mvh Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anne.

Hvis du gerne vil have en STD ud, så få en bekendt til at tage nogle billeder af jer hvor I fjoller rundt og ser søde og forelskede ud, sæt det op i ex. Publisher med lidt tekst og print på almindeligt papir: billigere bliver det næppe! :)

Ellers tag et kig på Pinterest-det er min evige inspirationskilde!

0

Del dette indlæg

3 hours ago, enkenoguniformen said:

Hej Anne.

Hvis du gerne vil have en STD ud, så få en bekendt til at tage nogle billeder af jer hvor I fjoller rundt og ser søde og forelskede ud, sæt det op i ex. Publisher med lidt tekst og print på almindeligt papir: billigere bliver det næppe! :)

Ellers tag et kig på Pinterest-det er min evige inspirationskilde!

Uha ja, der er masser af gode ideer! Men jeg spekulerer mere i hvad det koster. Et par hundrede hist og her løber hurtigt op, og det har jeg lovet at passe på med. Men er det for fesent med kun hjemmeside?

0

Del dette indlæg

4 hours ago, 99banne said:

Uha ja, der er masser af gode ideer! Men jeg spekulerer mere i hvad det koster. Et par hundrede hist og her løber hurtigt op, og det har jeg lovet at passe på med. Men er det for fesent med kun hjemmeside?

Det kommer jo helt an på jer selv, synes jeg. Er I typerne der sender papirpost ud ved andre lejligheder, så ville en fysisk invitation være fint i tråd med det, men en hjemmeside er moderne og nemt for de fleste. I kan jo også vælge kun at sende fysiske invitationer ud til den ældre generation. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sender "kun" STD og Invi til familie, resten kan få en hjemmeside :) Og gudskelov er det jo kun 1 pr. husstand, så på 35 mennesker er jo kun 20 eller noget, men det værste er nu det porto :| Men jeg vil prøve at aflevere så mange af dem fysisk eller selv putte i postkassen hurtigt.

0

Del dette indlæg

1 hour ago, Luffegås said:

Jeg sender "kun" STD og Invi til familie, resten kan få en hjemmeside :) Og gudskelov er det jo kun 1 pr. husstand, så på 35 mennesker er jo kun 20 eller noget, men det værste er nu det porto :| Men jeg vil prøve at aflevere så mange af dem fysisk eller selv putte i postkassen hurtigt.

Portoen er jo svimlende efterhånden! Kan være jeg lige skal rende gæstelisten igennem, og se hvor mange det faktisk bliver, og hvor mange jeg kan aflevere pr bil.

4 hours ago, enkenoguniformen said:

Det kommer jo helt an på jer selv, synes jeg. Er I typerne der sender papirpost ud ved andre lejligheder, så ville en fysisk invitation være fint i tråd med det, men en hjemmeside er moderne og nemt for de fleste. I kan jo også vælge kun at sende fysiske invitationer ud til den ældre generation. :)

Det er egentlig en rigtig god idé kun at sende til nogle, hele familien på Sjælland ville feks godt kunne nøjes med hjemmeside, og så er der jo ihvertfald en del sparet.

Super - tak skal i have! Hold op hvor er der mange beslutninger man skal tage, godt vi er ude i god tid:lol:

0

Del dette indlæg

3 hours ago, 99banne said:

Portoen er jo svimlende efterhånden! Kan være jeg lige skal rende gæstelisten igennem, og se hvor mange det faktisk bliver, og hvor mange jeg kan aflevere pr bil.

Det er egentlig en rigtig god idé kun at sende til nogle, hele familien på Sjælland ville feks godt kunne nøjes med hjemmeside, og så er der jo ihvertfald en del sparet.

Super - tak skal i have! Hold op hvor er der mange beslutninger man skal tage, godt vi er ude i god tid:lol:

Ja, det er jo helt sindssygt hvor meget man skal tage stilling til :o

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes helt bestemt at en personlig ivitation er bedst, den viser at du holder af dem du inviterer til bryllupet og du har gjort noget ud af det. Jeg var så heldig at min mand var noget af en designer, hvor han skabte hele invitationer i photoshop, så vi slap ret billigt kun ved at få dem printet :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer