tjuel

Tidsplan med pause midt på dagen

7 indlæg i dette emne

Hej alle!

Vi planlægger et sommerbryllup til næste år og har indtil videre klaret én ting på listen, nemlig at booke feststedet. Så langt så godt! ;-)

Der er ikke mulighed for, at alle vores gæster kan komme med til middag og fest, så vi holder en reception efter vielsen. Vi kom til at tale om tidsplanen og jeg håber på, at få nogle gode tips fra jer med erfaring.

Jeg har selv været til to bryllupper hvor der var pause imellem vielse og festen, hvor man tog hjem og klædte om imellem, og det passer os super godt da vi har gæster som kommer fra andre områder af landet, som skal tjekke ind på hotel. Desuden synes jeg selv det var rart, at jeg kunne have noget mere afslappet på til vielsen og så dresse rigtigt op til om aftenen.

Vi har en idé om, at vores tidsplan kunne se nogenlunde sådan her ud. Bliver det for presset?

Vi kan sagtens lægge vielsen tidligere for at holde en længere reception, men så tænker jeg at man er nødt til at servere frokost/sandwiches til receptionen. Hvad synes I?

12:30 - 13:30: Udendørs borgerlig vielse i park 

13:30 - 15:00: Reception hjemme hos os (lige ved siden af parken). Vi spiser cupcakes og åbner gaver.

15:00 - 17:00: Fotografering og afslapning for vores vedkommende, for gæsternes vedkommende kan de enten tage hjem eller checke ind på hoteller og klæde om/slappe af.

17:00 - 18:00: Mødes ved havn og sejler til feststed.

18:00 - 18:30: Velkomstdrik og snacks. 

18:30 - : Middag og fest.

Vi skal have forret, hovedret (2 serveringer) samt bryllupskagen til dessert. Det tænker jeg, at vi godt kan nå inden midnat selvom vi først går til bords 18:30?

Alle tips modtages med kæmpe smil! 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

12 minutes ago, tjuel said:

Vi skal have forret, hovedret (2 serveringer) samt bryllupskagen til dessert. Det tænker jeg, at vi godt kan nå inden midnat selvom vi først går til bords 18:30?

Jeg synes din tidsplan ser fin ud.
Men i vores familie og omgangskreds vil der være så mange taler, sange og indslag, at det vil være for sent, at gå til bords kl. 18.30.
Hvis du ved, at det ikke er sådan i jeres familie og omgangskreds, så holder planen nok...

0

Del dette indlæg

Just now, tjuel said:

@kesa hvor mange timer regner I med at sidde til bords? Hvad tid starter jeres middag? :-)

Nu kan du ikke helt regne med vores bryllup, for det er en søndag, hvor vi går til bords 13.30. Vi påregner at gå fra bordet ca. kl. 19 - 19.30, altså ca. 6 timer. Så det er jo egentlig ikke ret meget længere end I påregner alligevel.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil så sige at det bør kunne lade sig gøre. Har været ude til bryllupsfester hvor middagen først er starte 19.30 hvor man alligevel har nå at kunne blive færdig med middag og kaffe inden 24 men det kræver selvfølgelig at folk kender deres "begrænsninger". Sidste år havde jeg faktisk et internationalt bryllup hvor de efter planen skulle være gået til bords kl. 17.30. Den blev så 18.30. Da klokken var 21.30 og de endnu ikke havde fået mad sagde overtjeneren oppe på Marienlyst: Nu er det nok hvorefter han begyndte at servere hovedret midt i et diasshow :) De fik så brudevals kl. 01.30 :) Det skal siges at de havde en glimrende toastmaster som kæmpede en kamp og det var ikke hans "fortjeneste" at det trak ud. Det jeg vil frem til er at det normalt kan lade sig gøre at overholde en tidsramme hvis man har en god og effektiv toastmaster hvor ovenstående var en - ekstrem - undtagelse.

0

Del dette indlæg

Synes din tidsplan ser fint ud, dog vil jeg anbefale jer at bruge tiden under receptionen til at snakke med jeres gæster frem for at åbne gaver, I har kun 1½ time, så det kommer til at føles som et fingerknips, og da I har nogen med der, som ikke skal med om aftenen, ville jeg helt klart prioritere gæsterne frem for gaver.

1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer