Sommerpip2018

Save the date

8 posts in this topic

Har nu fået dato på plads med præst og feststed og skal giftes i Juni 2018 ... vi har allerede fortalt nogle i familien at vi skal giftes . Ved bare ikke hvornår vi ser resten af familien. Så mit spørgsmål er om der er for tidligt at sende en save date rundt til resten ? Og om man kan sende det over for eks mail ? 

Det er bare med hensyn til hvis der er nogle der ønsker at booke overnatning , så skal man jo nok være tidligt ude 

0

Annonce ♥

Synes sagtens du kan sende det nu, men hvis det endelig er, så vent måske bare en måneds tid. Det er normalt at sende det ud et års tid før. 

Vi sender vores på mail, så det synes jeg sagtens du kan :) Der er nogle vi sender den ud i papirsform til, da de ikke har nogen computer.

0

Vi sendte også vores save-the-dates ud pr. mail så snart vi havde bekræftet datoen med leverandørerne. :-) Særligt fordi vi også skal giftes i sommermånederne ville vi gerne have det tidligt ud, da folk jo planlægger deres ferie i god tid.

Et lille tip, som jeg er rigtig glad for at vi selv overvejede, er at tænke over hvilke invitationer I gerne vil have. Så I kan skabe en sammenhængende fortælling omkring jeres dag, fx med temaet. I kan evt. designe save the dates der minder om invitationerne selv - det gjorde vi. Ellers tilbyder rigtig mange sælgere på fx Etsy at lave digitale save-the-date filer, som ser rigtig gennemførte ud. De ligger typisk i 100-150 kr. for en digital save the date, men også mindre. :-) 

0

Vi sendte vores STD ud mere end et halvt år før bryllupsdatoen :) Jeg tænker, at det kan være svært for gæster at forholde sig til det, hvis der er mere end et år til. Så jeg ville nok vente til juni eller juli med at sende noget ud. Men I skal gøre det helt, som I vil.

0

Annonce ♥

Save the Date er netop kun en hjælp så folk kan skrive datoen i kalenderen og have det i mente hvis nu andre planer skulle dukke op. Så jeg synes det er helt fint at sende en mail ud nu eller indenfor de næste par måneder med jeres valgte dato :) Email er helt fint til formålet da det netop ikke er en officiel indbydelse.

0

Vi sendte vores huske-køleskabsmagneter ud 9 måneder før vielsen - og selve indbydelserne 3 måneder før.

0

Vi sendte save the day ud 1 år inden, invitationerne ca 5 måneder inden, mener jeg

0

Tak for svar alle sammen ... jeg valgte at lave et billede inde på en collage app... og sende rundt på SMS ... så nu har nogle allerede fået besked :-)

1

Annonce ♥