Pjevs

Hjælp til BUFFE

4 posts in this topic

hovederetten er buffe, men hvor meget skal vi lave af være ret vi er 38 hvor 9 af dem er børn fra 5 til 12 år 

vi skal ha

flødekartofler med porrer

frisk pastasalat

alm. salat

brocolisalat

kød, flutes og smør har vi styre på

0

Annonce ♥

Tja, min kæreste holdt svendegilde i lørdags og jeg kunne desværre ikke hjælpe ham og min svigermor, men der var ALT for meget mad. Personligt synes jeg man skal beregne en god næve-fuld/håndfuld til hver person, men her var vidst beregnet 2 fulde hænder. Så tænk på at de fleste nok kun spiser 1 gang af hvert tilbehør, og så er der altid nogen der lige skal have en 2. portion, men det er langtfra alle.

0

Salat kan man selvfølgelig ikke gøre det med i så høj grad men det andet kan jo gemmes, fryses ned o.l. Det er sket mere end én gang at jeg har fået tilbudt at få mad med hjem når jeg har været ude og spille til bryllupsfester m.v. hvor menuen har været stegt pattegris o.l. for der er altid rigeligt. Hellere for meget end for lidt og hvor meget salat der spises er i høj grad et spørgsmål om hvem der spiser det. Nogle elsker det, andre som mig selv er ikke så meget til det og så er der dem (som min søn) der slet ikke spiser det :)

0

Annonce ♥