LineMarie90

Ideer til utraditionelt bryllup

24 posts in this topic

Hej! 

Jeg har brug for hjælp. Min forlovede og jeg er begge ikke så udadvendte og har ikke lyst til et traditionelt bryllup hvor man skal sidde og spise og være social i mange timer. Men vi ved ikke helt hvad et alternativ kunne være og vi har ikke så mange penge at gøre med.. 

Er der nogen der har en god ide? Hvordan kunne man holde et billigt, sjovt og hyggeligt bryllup? Vi bliver enten 18 eller 32 - det kommer an på hvordan på penge og hvordan vi vælger at holde det.

Kh Line 

0

Annonce ♥

Jeg tænker utraditionelt kan være rigtig mange ting :) Hovedsagen er at man synes det bliver verdens dejligste dag :)
Hvis i ikke vil i kirke kan i jo vælge at blive gift udenfor et rigtigt lækkert sted og så holde en pick nick med grill og lækkert tilbehør :) Hvis i bliver 18 personer er der formentlig råd til en der kan stå for grilleriet mm :)

Men hvad gør i jer af tanker omkring brylluppet udover i ikke gider sidde til bords fra kl 18-23.30 :)

0

Vi vil gerne giftes i kirke. Men tænker et eller andet aktivt på en eller anden måde. - I stedet for bare at sidde. Men jeg er bare ret ideforladt... 

0

Det er sjovt, for umiddelbart tænkte jeg også vielse, efterfulgt af en picnic eller en god, sen frokost eller en tidlig middag.

Vil I gerne have en aftenfest, eller vil I hellere slutte lidt tidligt, så I bare kan nyde hinanden i fred og ro?

0

Annonce ♥

Vi havde tænkt på at holde kagebord for de 32 mennesker, men da de kommer et par timers kørsel væk kan vi ikke bare holde eftermiddagskaffe og så smide dem ud... Men hvis nu man kunne finde på en eller anden aktivitet eller hmm... ja... et eller andet. Vi tænker på at holde det et sted der ligger lidt ude i en skov. 

0

Det vil da være oplagt at lave en kongespilsturnering, eller nogle andre havespil: ringkast, vandflaskebowling, eller sådan noget og så byg selv sandwiches som skrid hjem-mad. Det er nemt og billigt.

0

Men i kan jo sagtens blive gift i kirke og så fortsætte til noget aktivt :) Hvis i bliver gift eks kl 10.00 så er der frokost i det grønne bagefter :) Frokost er sjældent så dyrt som en aftenmenu :)
Må jeg spørge efter landsdel og budget :) Så er det bare meget lettere at finde på gode ideer :)

0

Er det mest normale kl. 10?

Vi bor ikke så langt fra noget der hedder Skivum Krat hvor vi påtænker at holde det

0

Annonce ♥

Det kender jeg godt og GØR DET! Der er såååååå fint og hyggeligt :) Kl. 10 er ikke almindeligt, men betyder det noget? :) En frokost i skivum på en sommerdag eller frostklar for den sags skyld ville jeg ikke være bange for :)
Der er også rig mulighed for ude aktiviteter :)
Frokost buffet a la dansk med en "håndbajer" og sodavand... og en hotter til at køre hjem på :) Perfekt :)

Edited by FrøkenPedersen
0

VI går ture der engang imellem. Jeg har aldrig været indenfor, men set det udefra. Hvordan er maden? 

Hmm... Altså jeg har noget psykisk der gør at jeg ikke kan holde ud i sociale sammenhænge særlig længe. Så jo tidligere der er vielse, jo længere tid skal jeg "holde ud". 

0

Jeg har været der to gange og kommer der gerne igen :)
Hvis i bliver gift kl 10, frokost kl 12 og gå hjem mad kl 16.30 :) Kan du overskue det, hvis i er ude og lufte ørerne ind i mellem :)

0

Annonce ♥

Jeg synes sagtens I kan markere i invitationerne, at det varer så og så længe, fx vielse kl 10, frokost herefter, kage til kaffen og farvel og tak.

0

Har lige tilføjet lidt i mit tidligere svar :)

0

Just now, enkenoguniformen said:

Jeg synes sagtens I kan markere i invitationerne, at det varer så og så længe, fx vielse kl 10, frokost herefter, kage til kaffen og farvel og tak.

Absolut :)

0

Super - det var rart lige at vide at det er et godt sted. 

Jeg så på frokost i Skivum, jeg tror det vil blive ligeså dyrt som en hovedretsbuffet... Så enten skal jeg skalere ned til de 18 personer eller finde på noget andet

0

Annonce ♥

Hvis du har mod på det, så ring til dem og snak med dem om hvad de kan lave tingene til :) Når i på forhånd ved det er en "kort" fest, så må det også afspejles i prisen :)  En buffet behøver ikke være dyr :) Det sikre valg med deller og kartoffelsalat er mindst ligeså dejlig mad som jomfruhummer og kaviar :)  Det er selskabet der bærer festen :)
Til vores bryllup var der tre gennem travede retter :)  Vi valgte sådan netop fordi ingen af os er til tre grønne stritter på kryds med en dråbe et eller andet der skal være sovs :lol: Fordelen ved det sikre valg er at der sjældent er nogle der ikke kan lide det :)

0

Hvis i har mulighed for at holde det i telt så kan jeg på det varmeste også anbefale Sønderup landkøkken til levering af mad. De leverede til min mands 40 års fødselsdag :) deres buffet koster 158 kr pr snude. Dertil kommer jo så drikkevarer osv og at i står med meget arbejde selv :)

0

Jeg er stadig lidt forelsket i det der buffet-kagebord og så skrub-af mad. Men... Kan man blive gift om eftermiddagen? Det kan man vel godt?

0

Du kan blive gift lige nøjagtig hvornår du kan blive enig med præsten om :) Har dog aldrig været til bryllup senere end kl 16 :) Vi blev gift kl 15.00 :)

0

Annonce ♥

Ved mit første bryllup blev jeg gift kl. 16. Denne gang kl.13.30

0

Jeg var til et bryllup, hvor vi var i kirke først, og derefter var der mad hjemme i deres have og mulighed for forskellige spil ved siden af teltet ude i haven. Der var kongespil, petanque, kæmpe yatsy, kæmpekortspil, skak osv. Det var mega hyggeligt! :)

0

Hvis i bor ved Skivum Krat er det jo ikke så langt fra Aalborg. Så kunne en alternativ idé være en sejltur på limfjorden et par timer med medbragt smørrebrød og bryllupskage, f.eks. med denne båd. Så er tidsrummet bestemt på forhånd, og der er masser for gæsterne at se på og snakke om undervejs, så I ikke er så meget "på" hele tiden :)http://www.mskysten.dk/lej-skibet

0

Hvis I skal giftes tidligt på dagen, kan I også invitere til bryllupsbrunch. Der er nogle rigtig fine billeder på Pinterest, du kan prøve at søge på. I kan evt. lægge en masse tæpper og puder ud på græsset og hænge stof/tyl op i træerne for at give lidt skygge, så det bliver lidt boho agtig. Hvis I serverer brunchen som  buffet, så kan folk bare gå op og tage mad når de har lyst og sidde hvor de har lyst. Af drikkevare kan I lave mimosa (champagne og juice) og lidt blandet fra tyskland på dåse som I evt. kan have i en stor zinkbalje med is, og så nogle udendørsspil som kongespil, kroket mm. lav evt. nogle konkurrencer. Eller måske lidt ala det samme men bare med "English afternoon tea" som tema.. :biggrin:

0