Katsura

Så fri dog!!

4 indlæg i dette emne

Hej søde damer!

Jeg er lige nødt til at få noget luft og måske nogle gode råd :help:

Lidt forhistorie: Min mand og jeg havde en meget billig og spontan vielse på rådhuset sidste sommer, da vi havde købt hus og ville sikre hinanden juridisk i den forbindelse. Det skal siges, at det på ingen måde var min idé, og  jeg gik kun med til det på én betingelse: At han lovede, at han ikke ville snyde mig for mit drømmebryllup, hvis vi blev gift på rådhuset, altså at han ville fri til mig og at vi kunne blive gift i kirke, hele det traditionelle bryllup. Der var mange familiemedlemmer, der ikke kom med til vielsen på rådhuset, både fordi det ikke var "det rigtige bryllup" og fordi det var med kort varsel.
Nu sidder jeg her, halvandet år senere, og der er stadig ikke sket en dyt! Intet frieri, ingen snak om bryllup, nada!

Han siger, at han gerne vil være sikker på, at vi har råd til at blive gift, før han frier så vi ikke er forlovet i flere år, men han lægger ikke en krone til side, på trods af at han tjener 50.000+ om måneden og har masser af penge tilovers hver måned, og jeg hverken kan eller vil betale for det hele selv. Jeg prøvede at være imødekommende over for det med økonomien ved at foreslå, at vi kunne tale om, hvordan vores bryllupsdag skulle se ud, for at finde ud af, hvad et bryllup ville koste (og dermed hvornår han så kunne fri til mig), men han var - og forbliver - ret uinteresseret i det, som om det slet ikke er aktuelt, selvom han siger, at "det skal nok ske", når jeg spørger ind til bryllup mm. 

Nu har jeg nået et punkt, hvor jeg føler mig til grin. Jeg nærmer mig de 30 og vil så gerne giftes, inden vi får børn, men jeg kan se allerede nu, at der kommer til at gå lang tid, selvom han friede i morgen, for bryllupper tager jo lang tid at planlægge - i hvert fald det, jeg drømmer om.
Jeg har ikke lyst til at fri til ham. Jeg føler, at jeg har gjort mig selv rigeligt til grin med at tage til bryllupsmesse, kigget på brudekjoler (og prøvet et par stykker) og drømt derudaf, uden en ring på fingeren. 
Jeg har samtidig ikke lyst til at presse ham, fordi jeg ikke vil have at han frier, fordi han bliver trynet til det, så jeg har lagt al snak om bryllup og bryllupsprogrammer i TV på hylden i 2 måneder, men han lægger ikke engang mærke til, at jeg er stoppet med at tale om det fra den ene dag til den anden. Jeg har ikke lyst til at blive gift med en person, der virkelig ikke er interesseret i det, men han har altid vidst, at det her er et KÆMPE ønske fra min side, så stort at jeg sagde tidligt i vores forhold, at det skulle ikke være os, hvis han ikke ville have et traditionelt bryllup en dag. 

Jeg føler mig narret til et bryllup, der slet ikke var det jeg ville have, på basis af et løfte der stadig ikke er indfriet. Der har været så mange mærkedage, der er kommet og gået uden et frieri. Jeg ved, at det ikke er fordi han ikke er klar til at binde sig, for vi har jo allerede købt hus sammen og er teknisk set allerede gift.

Jeg ville værne mig med tålmodighed, hvis det ikke var fordi, at jeg er begyndt at blive rigtig såret over hans mangel på interesse og initiativ, og er begyndt at trække mig lidt i vores forhold, og det har jeg slet ikke lyst til! Men hvis jeg snakker med ham om det, vil jeg føle at et frieri sker på grund af den samtale, altså fordi jeg presser ham. 

Skal jeg bare væbne mig med (mere) tålmodighed, eller skal jeg snakke med ham? Jeg har ikke lyst til at blive ved med at presse ham, men hvis det påvirker vores forhold, føler jeg mig nødt til at sige noget :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som du beskriver det så er det tydeligvis ikke noget, der ligger højt på hans prioritetsliste.

Jeg synes du som det positive skal se på, at I blev gift på rådhuset, fordi han gerne ville at I sikrer hinanden. Det kan man også gøre via et testamente, men han ville gerne giftes med dig :)

Julen og nytåret står for døren, måske har han planlagt noget der?

Hvis ikke det sker, så tror jeg faktisk, at jeg ville tage sagen i egen hånd og fri til ham. Det virker til at det er ved at æde dig op, at han ikke frier. Så selvom det ikke er dit drømme scenarie, så vil han jo helt sikkert sige ja, hvis du spørger ham, og I kan komme i gang med planlægningen.

En ting der er 100% sikkert: Det bliver ikke et dårligere bryllup eller et dårligere fremtidigt liv sammen med ham, fordi det er dig, der tager initiativet til at fri. Det er bare en lille bitte del af det hele.

Et frieri nu eller i starten af 2019 kan blive til et 2020 sommerbryllup, mon der ville være tid nok til at spare op til det i den periode? Og skulle du gå hen og blive gravid i mellemtiden, så må du tage det med, i så fald er du ikke den første, det sker for, det er så svært at planlægge hele sit liv på forhånd ned i mindste detalje.

Så op med humøret vær glad for at du har fundet manden, som du gerne vil dele dit liv med, det kan godt være han er lidt sen i optrækket hvad det her angår, men han har garanteret mange andre dejlige egenskaber <3

0

Del dette indlæg

I er jo gift juridisk set. Dvs. når I vælger at blive gift i kirken senere bliver det som en kirkelig velsignelse. Det har jeg oplevet mange gange i forbindelse med de bryllupskunder vi har spillet for. Også hvor det har været hemmeligt for andre end nærmeste familie at I var gift i forvejen. Syntes den er svær :)

På den ene side vil jeres liv og forhold vil næppe ændre sig når dagen er ovre. Faktisk har jeg talt med mange tidligere bryllupskunder efterfølgende til andre fester hvor de fortalte at de havde oplevet en slags tomrum efter dagen. Det var særligt udbredt for en del år siden.  I dag hører jeg ikke så tit om det og det kan måske skyldes at folk kobler af på de sociale medier m.v. eller i dag bare er bedre til at stikke en finger i jorden.

På den anden side har det jo ligget klart fra start at I (i hvert fald du) ville have et "rigtigt" bryllup med kirke, fest etc. For flere af dem jeg omtaler ovenfor er der gået 1-5 år før de sagde at "nu var det nu". Det er bare  ikke noget du skal gå og rumle med inde i dit hoved når det går dig så meget på som det gør. Hellere lægge kortene på bordet uden at sætte tingene på spidsen :) Jeg ville gøre som Ki også siger: Fri til ham. Det er faktisk ikke helt unormalt i dag at det er hende der frier for mange mænd er, som Ki siger, lidt sene i optrækket og skal lige have et puf (uden at det gør ondt). Samtidig er mange ikke glade for at være midtpunkt, hvad de jo uvilkårligt bliver når man stabler et bryllup og en bryllupsfest på banen.

Så tag teten selv og vælg dine kampe med omhu. Der er ingen- andre end én selv - der siger at et drømmebryllup nødvendigvis skal være en stor overdådig herregårds- eller slotsfest med overnatning, og en sekscifret budgettotal . Det kan også være i et selskabslokale, moderniseret lyst forsamlingshus som man selv sætter sit eget præg på udsmykningsmæssigt og har større indflydelse på i forhold til valg af menu, personale m.v. Dertil kommer at man har muligheden for at feste igennem til man ikke gider mere. Det kan man - uanset hvad de siger - ikke på samme måde på et bemandet feststed.   

0

Del dette indlæg

Hej Katsura :)

Min mand og jeg giftede os også på rådhuset fordi vi købte et hus sammen, men vi havde også været forlovet i tre år på det tidspunkt. Men min mand vidste også godt at jeg ville det store bryllup uanset om vi blev gift op rådhuset eller ej, fordi jeg altid havde været helt klar omkring det.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig stille og roligt ned og snakke med din mand og fortælle ham at du føler dig såret. For uanset hvad man tror på, så kan de fleste mænd ikke aflæse kvinder når man pakker tingene ind eller fortier det, og det skaber ofte problemer i forholdet hvis man ikke snakker om det. 

Med hensyn til det med frieriet, så er der ikke noget galt i at fri selv som kvinde. Jeg friede selv til min egen mand nytårsaften, måden var lidt uortodoks, men han blev ekstremt glad. Hvis jeg skulle vente på han friede ville det aldrig ske...

Håber du kunne bruge det til noget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥