Frigga

Mest muligt for mindst muligt

105 indlæg i dette emne

Vielse: Foulum kirke

Gæsteliste: ca 100

Budget: kan det gøres for under 20.000?

Ialt 19.250

Måske ikke under, for der mangler til uforudsete udgifter,  men det er da tæt på. 

Lokation:  hjemme i haven, stuen, laden og bålhytten

Tema: Vintage tivoli i pastelfarver

Fotograf: 2.500

Portrætter i studie + gæster tager billeder på dagen. 

Fotobog incl gæstebog: 500

Tøj til gommen: 1.500

Tøj til bruden: 1.500

(50er kjole eller græsk) 

Makeup - ingen

Brudebuket: 0

Kørsel: 0

Papir: 500

Oppyntning: 700

Aktiviteter: 1.500

Engangsservice: 1.000

Leje af champagneglas: 250

Øl, vin, vand: 4.500

Limonade: 200

Mimosabar: 1.100

Bryllupskage: 1.000

Slikbuffet: 1.500

Snack: 500

Pølser mm: 1.500

Nice to have:

Slushice (pina colada og daquary) 

Lirekasse

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Temaet ville jeg forsøge at skabe med

(party-)telte sat op i haven pyntet med flagguirlander,  vindmøller og masser af Balloner.

Der skal laves et pariserhjul til enten slikbuffetten eller snackbordet. 

Farver: lakeblue, lyslilla, mintgrøn og en smule gammelrosa og koral. Det bliver nok svært at holde farverne, men pasteller burde gå sammen med. 

Stribede papbægre fra fleggaard, ensfarvede servietter i forskellige farver,  "blonde"pølsebakker til både kage, snackbord og pølser. Stribede papirssugerør. 

Og sandsynligvis alm metalbestik, har nok til kagen og der skal vel kun gafler til dem der spiser kartoffelsalat ikke hotdogs...

Lejede champangeglas (incl opvask!) 

Overvejer at have farvede manillamærker til at skrive navn på og sætte på gladset så folk kan finde det igen hvis de sætter det fra sig. 

Forhaven med adgang til stuen bliver stort set fyldt med telt og en del sidepladser. Her skal kagebord og mimosabar og kaffe stå (det er her det giver mest mening at samles først. )

I baghaven lige rundt om hjørnet stilles snackbordet i skyggen (med plads til kagerester efter den store uddeling). Og her skal en stor del af aktivitetsboderne være. 

I stalden placeres en mindre lounge med playlistemusik, fotoboth, slikbuffet, limonade i dispensere,  papirflyverboden og evt slushice. 

Og bålhytten bliver midtpunktet for pølserne. 

Det naturlige for aftenhyggen bliver bålhytte(bålet er trækplaster), loungen i stalden (hvor bløde møbler og musik er fordelen) og stuen (som nok er lidt kedelig, men dog indendørs). 

Når sidepladser, aktiviteter og forfriskninger er blandet er der en chanse for at få gæsterne rundt på området. Hvor der er mad og drikke, skal der naturligvis være skiltet med hvor man kan finde andre alternativer - også for at få folk til at flytte sig og blive lokket til at lege med. 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Denne liste er aktiviteter der kan laves forholdsvis billigt og opereres stort set uden opsyn. Listen er måske for lang men man kan jo bare pilles noget fra. 

Dåsekast, en klassiker der blot kræver nogle vaskede dåser og noget mønstret papir. (Udgift: ingenting - det må jeg have liggende)

Face-in-hole harlekin, pjerrot, colombine. En plade med udskårne huller til at stikke hovederne i og tage et billede. Males naturligvis i temafarverne. Hvis ikke den bliver brugt vil det være en fed decoration i sig selv. (Udgift: en plade og så noget maling som også skal bruges til andre ting 400kr)

Sprænge balloner, har set en metode hvor man sætter tøjklemmer på en plade til at sætte ballonerne fast og så lime en tegnestift fast et passende sted for hver klemme. Så kan ballonnerne sprænges med en ærtepose, så der ikke skal spidse pile i spil.  (Udgift: 500 vandballoner, en pakke klemmer,en pakke tegnestifter, en pladde har vi nok og maling er indregnet ovenfor 75 kr) 

Ringspil eller hesteskokast, begge dele bliver vist for ens. Enten kan jeg skaffe rigtige hestesko,  eller også går vi med ringspillet. (Udgift: ingenting, kan laves af det vi har) 

Jumping spider,  er en lille simpel vippe man skal slå på for at få en edderkop (eller et andet tøjdyr) til at hoppe op og lande på en plade. (Udgift: der skal nok købes lidt 100 kr) 

Racerløb med blikdyr. Har bestilt nogle blikdyr med optræk i kina. Der må kunne laves en form for vædeløb med dem. (Udgift: dyr og bane 100kr) 

Andedam - det mindste babysoppebassin med ca 20 badeænder og en fiskestang eller to. Men i stedet for at samle point vil jeg skrive små kærlige spådomme under hver and. (Udgift: 200kr) 

(http://www.fortunecookiemessage.com/archive.php)

Mon ikke vores gæstet ville blive nysgerrige hvis de så et skilt til Kissing both? Jeg ville dog lave en alternativ udgave - gæt hvor mange kys der er i en krukke. (Udgift: 50)

Kysse-lykkehjul. Hvad er et tivoli uden et lykkehjul? Hvis det kunne lykkes os at bygge et ville det da være meget sjovt. Og i stedet for præmier så jeg et med "kyssefeltet": brudeparet kysset, kys nogen, udpeg en der skal kysse nogen, kys bruden,  kys gommen osv.  Synes det kunne være meget sjovt,  men mangler stadig lidt tanker for at få det til at fungere.( Udgift: 200kr) 

Papirflyvere igennem hulahopring. Hulahopringe hænges op under loftet i laden og der lægges papir frem så man selv skal lave en papirflyver og ramme igennem ringene. (Udgift 100 kr) 

Skydebod - bordtennisbolde på tees, vandpistol. (Udgift 300kr) 

Dart en børneudgave uden spidse pile. Her var mulighed for at lave et scoreboard og kåre en mester. (Udgift:? enten skal der købes et hvis ikke man kan låne sig frem) 

Kæmpeklodsmajor (udgift: nogle regler 200kr) 

Links til at bygge en "high stiker" Her

Andre ideer kunne være:

Splat the rat

Kryds og bolle med bolde der skal kastes

Spåkone

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Jeg tænker at lave et par markedsplakater med program. 

Og en plakat med oversigt over hvor de forskellige forfriskninger og aktiviteter er. 

Jeg tænker at når jeg gerne vil have folk spredt ud på pladsen, så er der også behov for at samle dem et par gange så der er lejlighed til at afvikle taler.

Så når folk ankommer efter kirken kan toastmaster byde velkommen og informere om det praktiske og få folk til at tage hul på mimosabaren. Når vi så ankommer efter billeder i og ved kirken, kan der skæres kage for og afvikles nogle af talerne. Kan ikke helt finde ud af om det hedder kage først og så taler, eller omvendt,  eller kage imellem taler. Og så skulle der gerne gang i festen og aktiviteterne. 

Jeg ville gerne samle folk endnu engang til brudevalsen og hvis der er flere taler. Tænker det kunne være sjovt at uddele er par priser, feks for at være mest aktiv på legene (i stedet for et balkort, kunne man have et aktivitetskort?) highscoren på en af aktiviterne, kyssemesteren der gætter tættest på i kysseboden osv. 

Og så har folk vel også brug for at vide hvornår pølserne kommer frem. For nogen vil det være skub-af-maden, for andre forhåbentlig bare en del af de videre festlighedder. 

Overnatning muligt i campingvogn og telt (det passer endda til temaet). 

Da man ikke kan sætte fast tidspunkt på ret meget havde jeg tænkt noget i denne retning:

Program:

Kl 0000: Vielse i Foulum kirke
Kort efter: Ankomst til xxvej
Straks: gå til Mimosabaren
Derpå: Toastmaster har ordet
Pludselig: Brudeparet ankommer
Derefter: Taler mm.
På tide: Bryllupskage
Og så: Forlystelserne er åbne
Kl 0000: Prisuddeling
Efterfølgende: Brudevals
Straks efter: Bålet tændes
Efter en stund: Pølser til folket
Resten af aftenen: Der festes og hygges

På et tidspunkt: Vikingekaffe
Kl 0000: Solen står op

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejer at udstyre alle med et konferencemærke med navn og hvem de er i forhold til brudeparet. 

Når vi ikke kommer til at sidde ned ved faste pladser bliver det noget sværere at lave en hvem-er-hvem. 

Hvis man kunne få billeder af alle gæsterne så kunne man selvfølgelig lave en plakat.... (Eller 2, eller 3 - for at få plads til alle 100)

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Forplejning:

Bryllupskage og slikbuffet har allerede deres egne opslag. 

Snackbordet kunne rumme:

Små sandwich (æggesalat, agurk og smøreost, tunsalat) 

Grissini

Fingergrøntsager og dip

Frugt spyd (regnbue: vindrue, blåbær, kiwi, ananas, cataloupemelon, jordbær) 

Bægre med frugtsalat

Chips/popcorn i små poser

Evt ispinde, båret rundt og tilbudt af en "sælger" med kasse bundet over skuldrene, stråhat og butterfly. Varme popcorn vil kunne tilbydes ligesådan. 

Aftensmad/skrubafmad pølser og brød, frikadeller og købt kartoffelsalat. Pølserne ristes over bålet, brødene og frikadellerne i køkkenet, kartoffelsalaten serveres direkte i bøtterne. 

Da pølserne vil tage at stykke tid at nå igennem alle, må folk spise efterhånden som der er noget færdigt. 

Mimosabaren er allerede beskrevet, men måske skal der beregnes lidt mere. 

Øl vil der blive drukket meget mere af til dette tema end til Gatsby-temaet, måske skal vin helt udelades og så sørge for der er godt med Verdi. 

Mjød og hjemmebrygget cider skulle selvfølgelig også frem,  afhængigt af hvad vi lige har. 

Sodavand går det nok lidt mere af, men der ville også være hjemmelavet limonade. 

Vikingekaffe er en god blanding af kaffe, chokoladeskildpade, baileys og rom, der egner sig godt til de sene timer omkring bålet. 

0

Del dette indlæg

Tænker også der skal være en plakat med noget i denne retning:

Har du husket: 

- at besøge fotobothen? 

- at smage mjøden/cideren/limonaden? 

- at skrive på et gæstebogskort? 

- at udfordre nogen? 

- at kysse nogen? 

- at se hele haven?

(Så du pilehytten, katten i skoven, hængekøjen? )

- at have det sjovt? 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Inspiration til Indbydelser. 

De danske formuleringer kunne bl.a være nogle af disse:

Eksclusivt denne ene dag
Oplev årets ekseptionelt største kærlighedshistorie imellem ...
Overvær den enestående vielsescerimoni
Deltag i de  spectakulære receptionsaktiviteter

En forside der minder om en plakat.

Indeste venstre side med invitationen i mere alm sprog og de inviteredes navne. 

Inderste højre side, en foldud af en slags med det praktiske. 

Adresser, drescode, ønskeliste, overnatningsmuligheder. Og nok også en eller anden formulering, så folk ved vi ikke serverer stor middag. 

Desuden kirkehæfter, hvori der bl.a skal være p-info! 

"Aktivitetskort" men plads til at skrive hvilke udfordringer man deltager i, tips en 13er om brudeparet og måske andet. 

Her snakker vi altså alm papir det meste af vejen, karton/kraftigt papir til kirkehæfterne, alm a6-kort m kuvert,  en printerpatron og et par kroner så plakater kan kopieres op fra a4 til a3.

Evt save the date på email. 

vintage_carnival_wedding_invitation-rc9ac67a0106441ad9866aac6cb06ba25_zkrqs_614.jpg

il_fullxfull.283034551.jpg

il_fullxfull.466529728_khxj.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været ved at at samle inspiration til slør og slæb. 

Hvis det bliver den græske kjole giver det næsten sig selv - så skal der være langt slæb fra skuldrene, der kan tages af efter kirken. Og jeg kommer vist frem til at den løsning også ville kunne bruges til den korte kjole. 

Slør på hovedet begrænser sig vist til noget birdcage-agtigt på en pilleæskehat, eller hvis det bliver den græske kjole en kort udgave af skulderslæbet fæstnet på et hårbånd. 

Her er lidt billeder til forskellige løsninger:

20161122163759_63462.jpg

il_340x270.970863466_m8pr.jpg

il_570xN.1901032241_j96c.jpg

il_570xN.1854966651_2ppj.jpg

il_570xN.1344419339_6mwe.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Endnu en fed aktivitet ville være en "spåkone" som hende her.

Tarotkort kan printes fra denne side og så har jeg et gammelt udklip liggende hvor der er et-korts-spådomme der kunne printes på bagsiden. De er nu skrevet ind her.

Overvejer de fine små kuverter fra ebay for at understrege vintagetemaet. 

Så skulle der selvfølgelig være en pose el.lign hvor man kan trække et kort. 

d50b7196b99db9808105385129d92887.jpg

s-l200.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 15.5.2019 at 8:31 AM, Frigga said:

Nogen der kan forklare mig hvorfor mine oploadede billeder i denne tråd er forsvundet? 

Hej Frigga

Jeg beklager mange gange. Alle billeder fra omkring den 9.maj er desværre gået tabt. Vi rykkede over på en ny server denne dag, og i den forbindelse er det ikke lykkes at få billeder med fra den dato. Alle de andre mange tusinde billeder er flyttet men dem der er lagt ud lige omkring selve flytningen er desværre gået tabt. Jeg er rigtig ked af, at det rammer dig, og håber at du vil loade dem ind på ny, ved godt det er død irriterende og igen jeg beklager mange gange :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg skrevet spådommene ind til tarotkortene til min påtænkte spåkone

Da det er ret usædvanligt at finde dem så de kan bruges direkte kommer de her i tilfælde af at andre kan bruge ideen:

Dette er afskrift af et udklip fra Ude & Hjemme engang i 90erne vil jeg tro. Skrevet af Anne-Marie Østersø. 

0: Narren
Du har en stor frihedstrang. Nogle kan det være rigtigt at stoppe op og tænke sig om. Men i det her tilfælde skal du bare kaste dig ud i det, du er igang med. Vejen du går på, er nemlig rigtig for dig. 

1: Magikeren
Du er inde i en periode,  hvor intet kan stoppe dig. Du har det hele i dig. 
Det modsatte køn tiltrækkes stærkt af dig, så hvis du ikke er i et parforhold,  har du mulighed for at finde den eneste ene.
Uanset hvad dit spørgsmål måtte være, er dette et rigtigt godt kort at have på hånden. 

2: Ypperstepræstinden
Ypperstepræstinden har clairvoyante evner, så kortetopfordrer dig til at få lidt mere ro omkring dig. Så kan du bedre lytte til din egen indre stemme. Du kender nemlig godt selv svaret på di spørgsmål. 
Lad være med at tvivle på dine evner. Det er en god ide at skrive dagbog i denne periode. 

3: Kejserinden
Kortet opfordrer dig til at bruge dine kreative evner. Ideerne vælter ned i hovedet på dig, så det gælder bare om at komme igang. 
Din frugtbarhed er stor, så tiden kunne også være inde til at få et barn. 
Uanset hvilke projekter du kaster dig ud i, vil det give gode resultater. 

4: Kejseren
Du kan få problemer med autoriteter. Lær at finde autoriteten i dig selv. 
Kortet opfordrer dig til at træde varsomt. Du må ikke overvurdere dig selv. 
Følelsesmæssigt tænker du for meget, slip dine tanker og giv dig selv lov til at nyde kærligheden. 

5: Ypperstepræsten
Du skal ikke bruge unødvendig tid på mennesker, som kun bruger dig som rådgiver. 
Prøv at blive mere uafhængig både arbejdsmæssigt og i dit kærlighedsliv. 
Tag ferie eller bare nogle fridage, så du kan slappe lidt af. 

6: De Elskende
Du har fundet kærligheden til dig selv og livet. Når kærligheden kommer ind i vores liv, ophører alle kampe, og vi gør os fri af vores lænker. 
Stol på dine følelser. Forelsk dig, og du vil opdage, hvordan alting i dit indre vil blive afspejlet i det ydre. 
En god tid for alt, hvad der har med partnerskab at gøre. 

7: Vognen
Du har brug for flere udfordringer i dit liv. Hold dig langt væk fra rutiner af alle slags. 
Du er tiltrukket af udlandet, så hvad venter du på? Rejs ud i verden! 
Økonomisk og kærlighedsmæssigt har du brug for større frihed. 

8: Styrke
Du er en gevinst for dine omgivelser - nogle gange er du simpelthen for god af dig. 
Kortet fortæller,  at du nu skal høste det, du har sået. Læn dig tilbage og prøv for en gangsskyld at tage imod, hvad andre gerne vi give dig. 
Brug din genfundne styrke til at se dit liv i et mere klart lys. 

9: Eneboeren
Du er nået til et punkt i dit liv, hvor du bliver nødt til at handle uanset konsekvenserne. Ellers sætter du dig selv i en offerrolle. 
Du har brug for at drage omsorg for dig selv. Lyt kun til dig selv og find dit indre lys. 

10: Skæbnehjulet
Du er selv ansvarlig for, hvilken retning dit liv nu skal bevæge sig i. Du kan have følelsen af, at alting går i ring. Men hvad gør du for at ændre det?  
Når du først begynder at handle, åbner dørene sig for dig, en efter en. 
Skæbnebestemte personer kan krydse din vej. 

11: Retfærdighed
Et nyt kapitel i dit liv er begyndt, og du prøver at skabe retfærdighed for dig selv. Bliv ved med det, du går på den rigtige side af vejen. 
Langsomt vil du se, dit liv tage en positiv drejning. 
Du har også mulighed for økonomisk fremgang. 
Vær ikke bange for at træffe et valg. Din beslutning vil være rigtig. 

12: Den Hængte Mand
Intet er som før, alt er blevet vendt op og ned, og dit liv går ikke i den retning du havde tænkt dig. 
Prøvelserne er store, men der er hjælp at hente fra uventet kant. 
Bevar dit positive væsen og tag et problem af gangen. 
Slip din fortid, og du vil se alting falde på plads. 

13: Døden
Du kan mærke,  at det er tid til forandring, så lad være med at kæmpe imod. Se det på den måde, at du får en ny chance i dit liv. Hvad har du lyst til at ændre? 
Tro på at du kan skabe det liv, du ønsker dig. 
Din interesse for psykologi og mystik er stor, og det er godt, hvis du søger mere viden inden for dette område. 

14: Mådehold
Kortet opfordrer dig til at huske på, at der skal være balance mellem det, du giver ud og det, du modtager. 
Du er for god af dig og derfor har du svært ved at finde den balance. Pas på, du ikke lader dig udnytte. Brug tiden på dem, du virkelig holder af. 

15: Bukken
På den ene side bryder du dig ikke om forandring, på den anden side føler du dig låst fast. Du har svært ved at se, hvordan du kommer videre i dit liv. 
Slip trygheden og tag nogle chanser. Tag imod nye tilbud. 
Boligmæssig forandring kan komme på tale. 

16: Tårnet
Der kan komme uventede besværligheder på din vej. 
Du skal lære at få sat ord på dine følelser, uanset om det er til din kæreste, din chef eller din mor. Hvad har du at miste? Efter nedbrydning er det tid til at genopbygge. 

17: Stjernen
Stjernen lyser ned på dig, og du føler,  at lykken tilsmiler dig. 
Brug dit overskud til hjælpe andre. 
Alt,  hvad der har med det alternative at gøre, kan have din interesse nu. 
Følelsesmæssigt er du parat til at gifte dig og få børn. 
Vær taknemmelig for alle livet gaver. 

18: Månen
Problemer omkring dit følelsesliv kan dukke op nu. 
Søg hjem i dig selv, så har du lettere ved at finde svarene på alle dine spørgsmål. Fjern sløret fra dine øjne og forhold dig til dit liv, som det i virkeligheden ser ud. 
Ude godt, men hjemme bedst. 

19: Solen
Solen skinner på dig, og du kan mærke, hvordan energien bobler i dig. 
Det skorter ikke på invitationer, og du er lige i dit es. Uanset hvilket projekt, du skal igang med, vil lykken være med dig. 
Held i pengesager. 

20: Dommen
Kortet betyder at resultaterne af din indsats nok skal vise sig, du skal bare være lidt tålmodig. 
Du kan ikke komme udenom forandringer i dit liv, men hvad gør det, når forandringerne er til det bedre? 
Sig ja til tilbud udefra du vil ikke fortryde. 

21: Universet
Tiden er i de til at udvide din horisont. Du kan rejse jorden rundt, eller du kan nøjes med at sætte dig på skolebænken igen. Uanset hvad du vælger, er det en tid med stort udbytte. 
Hvis du tænker på at flytte, er det en god ide. 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Efter mange timers overspringshandlinger på pintarest må jeg vist krybe til korset og lave lidt om på det først tænkte farvetema - simpelthen for at gøre det nemmere for mig selv. 

Det er vigtigt for mig at lave noget der er gennemført - og at jeg ikke er den eneste der synes det er gennemført! 

Jeg har derfor sluppet mine tidligere ideer med at temaet skulle være en blanding af victoriansk gardenparty og seaside-funfair - altså elegance, blonder og blå, grønne, lilla pastelfarver. 

I stedet vil jeg nok blande det omrejsende tivoli med circustemaet - det er mere genkendeligt for vores gæster. Det skal stadig være vintage, så der skal nok bruges noget inspiration med bl.a victorianske klovne og cirkusdyr. Og farvetemaet blive nemmest at finder brugbare ting når man går lidt mere farverigt til værks - med rød hvide striber som gennemgående tema ( den røde dog helst lidt over i den falmede lidt coral farvede) lidt lyseblå og hvide striber og med masser af gul(d). 

Og efter endnu flere tanker er jeg landet på rød-hvid striber, sort-hvide harlekintern og guldstjerner. Hvilket faktisk kan blive helt elegant.... 

Bolshestriber er til at få fat i, men s/h harlekintern hænger bestemt ikke på træerne. Men der er dog gavepapir her.

Egentlig rigtigt fint at tænke tanker nu hvor det ikke giver mening at lave indkøb - så kommer man da ikke til at lave indkøb der ikke passer i det tema vi ender med :floejt::lol::thumbsupsmileyanim:

4264da83a900802fa46e8ab6c6619f13.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Jeg har fundet en blogger der lægger masse ud til fri print. Hendes klovne og harlekins i hendes Love circus er lige guf til mit tema. Men hun har også masser af hjerter med motiver i victoriansk stil - masser der vil kunne bruges til chabby chick... 

Ulempen er at siden er svær at finde rundt på. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En lille haveopdatering som reminder til mig selv:

Hvidtjørn står i fuldt flor, rødtjørn og sneboldbusk er godt på vej. Syrenerne blomste stadig og den røde rododendron er lige begyndt. 

Ikke et dårligt tidspunkt at lægge et havebryllup. 

Må lige følge det hele de næste par uger,  For hvis vi skal uden om helligdagene næste år,  så er 6. Juni nok mest oplagt og der er trods alt et par uger til endnu :oops:

0

Del dette indlæg

Opdate til mig selv:

Der er fuld knald på rødtjørnen og de røde rododendron. Sneboldbusken står stadig og snedrivebusken er kommet med. 

Havesyrenerne er faldet, men de vilde står stadig. :(

Svigermor har lupiner og mørke pæoner lige nu. 

0

Del dette indlæg

Og denne uges haveopdate:

Den røde rododendron, rødtjørn, sneboldbusk og snedrivebusk står stadig. Syrenerne er faldet. Hylden og den "antikke" rose i gården blomstre nu. De øvrige roser er på nippet og det samme er busken i hjørnet. 

0

Del dette indlæg

Argh.... Jeg er godt nok i 7 sind.

Var lige til et arrengement i min fritidsforening igår. Og mens jeg har været temmelig inaktiv de sidste par år,  så er juni måned gået fra at være en stille måned uden ret mange træf til næsten at være en overbooket måned. Det vil betyde at det nok bliver svært at finde en weekend i juni hvor jeg kan konkurrere om mine venners deltagelse. 

Og inden I tænker at det var da nogle dårlige venner der ikke vil afsætte en enkelt weekend for et bryllup, så vil jeg fortælle at det i vores kredse ikke kun drejer sig om den weekend man vælger fra,  men at det nogle gange også kan få indflydelse for ens adgang til det arrengement året efter. Jeg ville altså også selv tænke mig meget grundigt om i samme situation. 

Forudsætningen for at kunne holde et billigt bryllup (som jeg ville være tilfreds med ) er at det kan holdes som havefest med teltovernatning. Og det kræver igen at der sker om sommeren. Og så er valget åbenbart imellem pest og colera når det kommer til tidspunkt. Maj har masser af helligdage, konfirmationer og et par af mine træf, juni åbenbart fyldt med træf, juli sommerferie hvilket altid giver en masse afbud, august der er vist en weekend uden mine træf, men der er vist nok årlig fætter-kusinefest i min tilkommendes familie,  sept bliver det hurtigt mørkt og koldt om aftenen. 

Hmmmf en gordisk knude - selvfølgelig mest fordi det betyder så meget for mig at have mine venner med, som pr diffenition har travlt hele sommeren. 

Så kunne man selvfølgelig vælge et vinterbryllup i stedet, men så ville det betyde dobbelt op på prisen eller begrænsning til en forsamlingshusfest uden overnatning (især det sidste er mig imod - hverken familie eller venner ville vælge hotelovernatning, vi er en flok fattigrøve hele bundtet) 

Og nej vi er stadig ikke forlovede, men det er kun indtil jeg vælger at fri - og det har jeg besluttet sker til efteråret hvis ikke han får snøvlet sig til det i sommer (f. eks på min fødselsdag). Så jo, jeg er sikker på det står på bryllup indenfor  1-2 år. 

Måske skulle man bare smutte på rådhuset på min brors fødselsdag (han er gift på min fødselsdag) og så vente de 5 år med at fejre festen til den dato falder på en lørdag.... Så ville der ikke være noget at rafle om. 

SUK!!!

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Ugens have update:

Rododendron, snedrivebusk og sneboldbusk ser ud af h til. Rødtjørnen er falmet.

Busken i hjørnet giver den gas, de fleste roser er med nu (ikke de lave) Hylden står i fuldt flor og det samme gør digitalis. 

Lupiner i grøftekanten og afskårne pæoner i billigblomst. 

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer