Frigga

Mest muligt for mindst muligt

105 indlæg i dette emne

1 hour ago, Landbruden said:

Sååå fik jeg læst denne super hyggelige tråd!

SÅ mange feeeede ideer! Øv man kun skal holde en fest og skal vælge noget til og fra!

Jeg har været til fest på Over Koen og kan godt følge dig, det er super fine lokaler også:)

Tak, ja jeg har godt nok haft ALT for meget tanketid de sidste par år - glæder mig vildt til et "normalt" liv hvor helbredet ikke overskygger alt andet. Hvis ikke festen bliver til noget pga corona, så har planlægningen da i det mindste været med til at holde mig beskæftiget imens jeg ikke kunne andet....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg også læst igennem denne tråd.

Jeg havde ligesom dig, nærmest svoret, at jeg også ville spørges af min kæreste. Ikke nødvendigvis fries til, men spørges. Jeg bildte mig ind, at jeg ikke havde travlt, men vi vil gerne købe hus og eftersom vi kører den moderne samskudsfamilie med hver vores børn, så følte jeg mig mere tryg ved købe hus, hvor vi havde sikret hinanden lidt bedre.

Så jeg endte alligevel med at høre, om det var noget, der var okay med ham (de fleste jeg kender har købt hus uden at være gift) og det vil han heldigvis gerne :)

Så må vi se, på hvilken måde og hvornår vi gør det og gør det officielt :)

Jeg synes der er vildt mange gode idéer i dine tråde :)

Redigeret af Julienne
0

Del dette indlæg

7 hours ago, Julienne said:

Så fik jeg også læst igennem denne tråd.

Jeg havde ligesom dig, nærmest svoret, at jeg også ville spørges af min kæreste. Ikke nødvendigvis fries til, men spørges. Jeg bildte mig ind, at jeg ikke havde travlt, men vi vil gerne købe hus og eftersom vi kører den moderne samskudsfamilie med hver vores børn, så følte jeg mig mere tryg ved købe hus, hvor vi havde sikret hinanden lidt bedre.

Husk at tjekke op på hvordan arveforholdene er når I har børn med andre og ikke bare gå ud fra at I arver hinanden når I er gift.

Og at umyndige børn skal have deres arv udbetalt i penge - de kan altså ikke blive boende i deres hjem mens de ejer en del af det....den efterladte kan blive nødt til at sælge hvis ikke vedkommende har råd til at købe børnene ud - selv hvis det er fællesbørn.

Min kæreste og jeg lavede samlevertestamente så vi arver hinanden og afdødes børn får kun tvangsarv, til gengæld arver vore begges børn den længstlevende. (Selvom det ikke er helt retfærdigt, så var det den mest retfærdige ordning vi kunne finde) Netop for at sikre hinanden i forbindelse med huskøb.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

8 hours ago, Julienne said:

Tak for info :)
Jeg skal have læst op på det, tænkte nok der var flere faldgrupper, når vi har hver vores børn, som er for unge til at må skrive under på noget, omkring uskiftet bo og hvad det ellers hedder... Samlevertestamente lyder som et godt sted at starte googlingen :)

Samlevertestamente kan man lave når man har boet sammen i 2 år. Bliver man senere gift så fortsætter det blot med udvidelsen af reglerne om uskiftet bo.

Og ja man kan godt google sig frem til det hele, hvis bare man har tålmodighed til at læse sig igennem nogle sider. Vi fandt et sted på nettet hvor vi kunne lave testamentet gratis ud over at vi skulle betale tinglysningen. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hed - der er mange sider der tager en del for samme ydelse med afkrydsningsvalg og hvor man stadig selv skal sørge for tinglysningen....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer