Frigga

Mest muligt for mindst muligt

105 indlæg i dette emne

Nu har jeg tænkt og undersøgt og tænkt lidt igen over mulighederne. 

Jeg har fundet ud af at der er en del campingpladser der har et festlokale til udlejning. Der er bare ikke ret mange med plads til 100. Men det var en mulighed at holde festen sådan et sted og så lade gæsterne selv betale overnatning - det ville være en pris der var til at overkomme for både os og gæsterne. Og med campingvogne, hytter osv ville det være til at overkomme i hvert fald i efteråret. 

MEN det føles stadig som et kompromis der ikke er helt rigtigt. 

Så har jeg været ved virkelig at gøre mig umage med at finde et alternativ til "Over Koen", men det kan bare ikke gøres billigere når der skal kunne dækkes til 100. Egentlig må ca 10.000 vel også siges at være ganske rimeligt for 2 overnatninger, 68 sovepladder hvoraf ca halvdelen er rigtige senge (ikke ret mange køjer), køkken til mange, pæne rum osv. 

Jeg kan godt finde noget der er en smule billigere, men der skal altså nogle 1000 til for at det er værd at ofre udseendet og det at det er lige om hjørnet.... 

Og så er vi tilbage til at jeg i virkeligheden ligeså gerne vil spare de penge og holde det herhjemme. 

Vinter dur ikke herhjemme, sådan er det bare,  men september kunne måske gå alligevel?  Hvis det lægges mere an på laden end på haven. Hvis bålhytten får sider af pressenninger til at holde på varmen. Hvis stuen tidligt på aftenen bliver inddraget som sovesal, så børn kan puttes indendøre. Så kunne tivolihave-konceptet nok køres også i slutningen af september. En fordel ved sept ville være at det bliver så tidligt mørkt at det kunne give mening med fyrværkeri - selvom det selvfølgelig modarbejder spareideen! 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer nok meget an på hvordan campingpladsen er indrettet for I kan komme ud i at det bliver meget "offentligt". Men ideen om at lade gæsterne betale egen overnatning er ikke dum og kan bruges mange andre steder også. Det accepteres som regel også i dag. Det er i hvertfald hvad jeg hører og oplevede det senest forrige weekend oppe på Sonnerupgaard hvor jeg kendte flere af gæsterne via min datter :)

Nu kan jeg ikke lige tyde sådan cirka hvor i DK vi taler udover at vi taler Jylland. Men I kunne jo kigge på et sted som Sinding Feriecenter. Der er både overnatning og mulighed for campering, priserne er særdeles rimelige og forholdene er rigtig gode.

0

Del dette indlæg

1 hour ago, diskobil said:

Det kommer nok meget an på hvordan campingpladsen er indrettet for I kan komme ud i at det bliver meget "offentligt". Men ideen om at lade gæsterne betale egen overnatning er ikke dum og kan bruges mange andre steder også. Det accepteres som regel også i dag. Det er i hvertfald hvad jeg hører og oplevede det senest forrige weekend oppe på Sonnerupgaard hvor jeg kendte flere af gæsterne via min datter :)

Nu kan jeg ikke lige tyde sådan cirka hvor i DK vi taler udover at vi taler Jylland. Men I kunne jo kigge på et sted som Sinding Feriecenter. Der er både overnatning og mulighed for campering, priserne er særdeles rimelige og forholdene er rigtig gode.

De festlokaler på campingpladser jeg har kigget på er nogen man lejer særskildt og ikke nogen der på andre tidspunkter er fri adgang til. Oftest med eget køkken evt kun anretterkøkken. Toiletterne skal man nok dele med de øvrige beboere. Men de fleste er bare ikke store nok. 

Du kan tro jeg har kigget på Sinding feriecenter, men vi har 90 km derned (vi bor imellem Viborg og Løgstør) det er for langt, når jeg gerne vi stå for al ting selv - det er dælme langt efter noget man har glemt. Dertil kommer at størstedelen af vores gæster kommer yderligere nordfra. 

0

Del dette indlæg

6 hours ago, Frigga said:

Toiletterne skal man nok dele med de øvrige beboere. Men de fleste er bare ikke store nok. 

Nej formentlig ikke hvis I skal dele dem med de øvrige beboere på samme tid :lol: Det giver god mening med geografien.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fundet Rubjerglejren ved Løkken som ville blive lidt billigere for en hel weekend end Over Koen,  men lige så booket op så det ville også kun være rellevant om vinteren. 

Og Bopladsen Jydevad ved Tinglev kunne også være rellevant,  men nok mest for andre end os pga afstanden. 

Nå men tænker stadig... 

0

Del dette indlæg

Så blev jeg lige ringet op - og min datter er blevet forlovet. Sååå der skal jo nok planlægges bryllup der også - meen det er selvfølgelig ikke sikkert Mor skal blandes ind i det. :floejt: 

Men de unge mennesker har masser af "ingen penge" så enten bliver det en lang forlovelse eller også tror jeg nogle af mine råd (og kreative kræfter) vil falde på et tørt sted - også selvom jeg på forhånd ved hun vil noget helt andet end mig selv. Det står formodentlig på det største prinsessebryllup der overhovedet kan blive råd til. Heldigvis har de vist kun behov for væsentlig færre gæster end os - det hjælper jo på prisen. 

Men lad os nu se om det overhovedet er lige på trapperne...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skete det. Jeg skal giftes.:cheerleader3:

Om initiativet kom fra ham?  Nej, det kan man vist ikke sige (øv :(, men man kan jo ikke få alt her i livet...) det var vist mest et spørgsmål om at blive "enige om".

Datoen er indsnævret til 2 datoer (pinselørdag eller 20. Juni 2020) som lige bliver første punkt på dagsordnen at få styr på. 

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne holde farverne i rød, hvid, sort og guld og rigtig gerne rød-hvide bolshestriber og sort-hvide harlekintern. 

Især det sidste er lidt svært at finde, så må hellere samle nogle links:

Harlekin servietter

Harlekin stof

Stribet gavepapir

Slikposer

Hjerte til glas

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og jo,  det var da heldigt - min kæreste er helt med på den udvidede reception med cirkus/tivoli tema. 

Især da jeg luftede tanken om at fadøl jo næsten er uundværlig i den sammenhæng var han solgt!  (y)

Jeg har endnu ikke introduceret ham for vintage-twistet, det skal han nok se før han forstår det alligevel... :floejt:

Og som ventet så er det tydeligt at han nok skal hjælpe med praktiske,  konkrete opgaver, men på ideplanet har jeg frie hænder og skal ikke forvente hjælp til ideudvikling. 

Og det bliver også mig der skal lave løbende deadlines,  ellers kommer alt til at foregå ugen før :tunge:

Så nu da der er grønt lys til temaet er de første småting bestilt på ebay. Skræmmende at trykke på knappen og bruge rigtige penge i modsætning til alle de fiktive budgetter jeg har stillet op herinde - nu er det alvor og jeg vil sætte en ære i at overholde budgettet. 

Jeg har besluttet at fortsætte denne tråd med ideer osv., men at oprette en ny til de konkrete fremskridt på det der rent faktisk bliver til noget. 

0

Del dette indlæg

Jeg har været på udkik efter en app til bryllups planlægning, budget osv. 

Der findes godt nok meget ragelse... 

Jeg er landet på at Wedbox-planner ser ud til at være den bedste - i hvert fald af dem jeg er stødt på - og så er den ikke mindst dansk. 

Budgettet mangler en funktion til at registrere mange små delbetalinger, men der er forlydender om at der arbejdes på at lave en mulighed for det.

I stedet bruger jeg Googlesheets, der kan jeg lave budgettet lige som jeg vil have det. 

To-do-listen i Wedbox ser ud til at være ret god til at "almindeligt" bryllup, om jeg kan få det tilpasset til mit mega-DIY-special-bryllup har jeg ikke lige fundet ud af endnu, det vil tiden vise. 

Wedbox fotoappen er jeg dog ret sikker på vi vil benytte. De små 400kr den fulde pakke koster tror jeg virkelig er det hele værd når vi skal koordinere billeder fra alle gæsterne når vi ikke skal have fotograf! 

Appen kan findes på https://wedbox.dk/

En simplere udgave der er gratis billeddeling er "Celebrate".

Det ser dog ikke ud til at den giver mulighed for videoer, den sorterer tilsyneladende ikke billederne og så kan jeg ikke gennemskue om gæsterne kan downloade billeder. 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Kæresten var fuldstændig solgt til ideen om en god specialøl på fadølsanlæg. 

Han familie kender en på Søgaards bryghus i Ålborg, så det er nok udgansgpunktet at forsøge at få et godt tilbud den vej. 

De har en fadølstuktuk man kan leje, hvilket vi begge synes er en sjov ide. Den har 3 haner - de 2 må være nok til øl, så jeg er på udkik efter hvor man kan få en god/rigtig cider på fustage (altså ikke summersby!) til den sidste hane. 

Foreløbig har jeg fundet "Happy Joe" i Brønderslev og "Næsgaarden" i Assens

Men jeg har ikke, smagt nogen af dem og afhentning er til den besværlige, men dog ikke umulige side. 

Hører gene hvis nogen kender andre mulighedder i det jyske. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det ender med hele kylderet som brudefølge,  så skal jeg vist have bestilt en bunke af de her kunstige buketter.... bum, bum, bum... Så skal der tages beslutning i slutningen af januar hvis jeg skal være sikker på de når at komme. 

s-l400 (2).jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Der var den, teksten til velkomstskiltet i kirken. 

Synes tit jeg ser de sødeste formuleringer til alt muligt - på engelsk. 

Men altså en fin på dansk:

Vælg

Ikke side, blot et sæde

både

Brud og Gom

byder velkommen med glæde. 

Er stadig på udkik efter bl.a noget til slikbuffeten. 

Overvejer dog:

"Slikmutters gavebod"

Candy bar skal det i hvert fald IKKE være. Men kunne godt tænke mig noget nuttet i stil med " Love is sweet,  take a treat" men jeg VIL bare ikke bruge alle de engelske fraser - så heller ingen "LOVE" skilte til os. 

Update:

Ups, var lige forbi for at se om jeg havde glemt nogen af mine ideer.

I mellemtiden er jeg godt nok ''kommet til'' at købe skilte til limonadedispensere med ''sommething old, sommething new...'' osv :oops:

Endnu en update.

Da vi jo nok skal have spriflasker fremme pga corona:

''Væk med smitten - på med spritten!.

FB_IMG_1566881960438.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Så fik jeg gode råd til at øve brudevals. For øve må vi hvis det skal blive til noget. Og så meget vi bliver nødt til at øve,  vil jeg helst gemme den rigtige musik til brylluppet så den ikke når at blive fortæsket. 

Trinnene fandt jeg her

Forslagene til langsom øvemelodi var :

Candle in the wind 

Open arms

Og et par videoer jeg gerne vil finde igen:

Boxstep

Og lidt mere avanceret - vi skal dog kun bruge første del :lol::lol::lol:

Traditionelt er brudevalsen engelsk vals,  men der var en der sagde at simpel wienervals er nemmere. 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Går og overvejer om der skal bookes minibryllupsrejse (romantisk spaophold)  fra søndag aften til tirsdag på Løgstør Parkhotel. Søndag skal jo nok liige bruges til at få nogle ting af vejen.

Hvis altså ikke der er udsolgt og ekstragebyrer på fordi det er pinse. 

Det må vel afhænge af hvad manden siger og om budgettet holder når vi kommer tættere på.... 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Vi har besluttet kun at ønske os bidrag til bryllupsrejsen.

Så jeg overvejer om man skulle lave et ''rejsebarometer'' så der er lidt at kikke på ved gavebordet. På den måde kan vi også vise vores gæster lidt om hvad vi kunne tænke os.

På en eller anden måde lave en visuel trappestige med en markør der kan flyttes efterhånden som kort bliver åbnet og gavebeløbet stiger.

På den måde at der i bunden er den billigste rejse vi kunne tænke os (feks en enkelt overnatning et sted i DK) og så ellers dyrere og dyrere rejser op af trappen.

Det skal selvfølgelig diskuteres med HTB, men de første ideer er her:

Weekend i feks Tallin

Min kæreste vil gerne vise mig Riga.

Et par dage i London med museumsmarathon (det har vi snakket om at gøre på er tidspunkt)

Cinque terre i Italien

Rom og Pompei - jeg har været i Rom flere gange og elsker den by, og ville elske at vise ham den.

Roadtrip til historiske Normandiet (vi har hver vores steder vi gerne vil se)

Krydstogt til Skt Petersborg (1uge)

Anslået: 20-25.000 kr

18 dages Krydstogt fra Rom til Newyork

Anslået 45.000 kr

Det ville være MIN drømmerejse, for det er med det skib hvor jeg fik min krydstogt dåb og forelskede mig i den form for luksus der passer LIGE til mig og som jeg tror han også vil sætte pris på som bryllupsrejse.

Orient Expressen fra London til Venedig

Anslået 50-55.000

Jeg er dog ikke helt sikker på vi ville brænde SÅ mange penge af på een uge, men jeg synes der også skal være noget oppe i den urealistiske ende...

Forslag i alle prisklasser modtages gerne, men vi er ikke meget for sol og strand.

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Sååå fik jeg læst denne super hyggelige tråd!

SÅ mange feeeede ideer! Øv man kun skal holde en fest og skal vælge noget til og fra!

Jeg har været til fest på Over Koen og kan godt følge dig, det er super fine lokaler også:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer