Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 posts in this topic

Dette bliver så min anden tråd. 

Nu er det nemlig alvor. Dagen er sat og kirken booket. 

Alle mine forudgående tanker og ideer kan ses her, og den fortsætter måske lidt endnu med løse ideer. Mens denne tråd kommer til kun at handle om konkrete fremskridt. 

Edited by Frigga
1

Annonce ♥

Budget: 25-30.000

Antal gæster: ca 100

Dato: 30/5 2020 (pinselørdag) 

Kirke: Foulum

Tema: Vintage-cirkus-tivoli

Rød, hvid, sort, guld. Bolchestriber, s/h harlekintern, røde hjerter. Cirkusdyr, tivoliaktiviter og foodstands. 

Koncept: Have-reception m. let aftensmad og aften-bålhygge samt evt overnatning i telt. 

Servering:

Bryllupskage, bobler og kaffe

Frugt, sandwich, nødder, slikbuffet, popcorn bar

Fadøl, sodavand, cider. 

Aftensmad: hotdogbuffet 

Aktiviteter: dåsekast, ringspil, spåkone, andedam, highstriker mm

Foreløbigt budget (26.750):

Brudens tøj: 1500

Brudebuket: 0

Gommens tøj: 1500

Papir (invitationer mm): 1000

Fotograf (studie): 2500

Fotobog: 500

Underholdning (lirekasse): 2500

Aktiviteter: 2000

Pynt: 1500

Service/glas: 750

Mad: 5400

Drikke: 7600

Endnu ikke bugetteret:

Forplejning til hjælpere (fredag aften, lørdag morgen og frokost) 

Morgenmad til de overnattende. 

Evt supplerende borde

Nice to have: fotobooth

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Enig! Fedt tema!

Jeg glæder mig også til at følge med - især at se om du kan få gæster og budget til at gå op... Vi har også relativt mange gæster og synes det bliver dyrt! Men vi er så også fra KBH, hvor der ingen haver er lige at holde fest i - og alting virker til at have en højere pris!

0

7 hours ago, Frk Jørgensen said:

Enig! Fedt tema!

Jeg glæder mig også til at følge med - især at se om du kan få gæster og budget til at gå op... Vi har også relativt mange gæster og synes det bliver dyrt! Men vi er så også fra KBH, hvor der ingen haver er lige at holde fest i - og alting virker til at have en højere pris!

Der er 2 ting med megastor betydning for budgettet: for det første så holder vi det hjemme, dvs ingen udgifter til lokale og ingen catere der skal tjene på det. For det andet er den 3-retters middag valgt fra og i bund og grund erstattet af en omgang pølser. Desuden er der valgt en lang række traditionelle ting fra, f.eks ringe og bryllupsrejse, blomster,  frisør og makeup mm. Simpelthen fordi udgiften ikke står mål med betydningen for os. 

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Aftensmaden kommer til at bestå af hotdogbuffet. 

Gode slagter pølser, alm wienerpølser og røde pølser. 

Kartoffelsalat til dem der bare ikke er til hotdogs. 

Gode store brød og fransk hotdogbrød. 

Tilbehør til den sædvanlige med det hele. Dertil fransk dressing, karryketchup, hjemmesyltede rødløg. 

Og så selvfølgelig tilbehøret til specialhotdog verden rundt. 

Jeg har planer om at lave skilte til forskellige hotdogs:

Den klasiske med det hele

Den fra Randers og Grenå med rødkål

Den fra Sønder Omme med italiensk salat. 

Den franske hotdog der i vikeligheden stammer fra Tjekkiet

Cool cat

Den svenske med rejesalat

New Yorkeren med sød sennep, saurkraut og syltede rødløg

Sydstats ladydog m bacon, babequesovs og coleslaw. 

Den chillenske med chillisovs, avokadomos og hakkede tomater

Og selvfølgelig cocio i de små glasflasker - hvis ellers jeg kan finde dem og finde plads i budgettet, for de er endnu ikke indregnet. 

Edited by Frigga
0

Så har jeg bestilt brudesko. 

Synes altid det er næsten umuligt at finde feminine sko uden hæl - ballerinaer kan jeg sjældent holde på fødderne da jeg er nødt til at bruge indlæg (også grunden til det SKAL være uden hæl). Så jeg faldt pladask for dem her. 

Så nu er de bestilt i hvid, selvom det er med krydsede fingre, for det er fra kina og det er jo altid et sats... 

Men jeg tænker det er i god tid så hvis ikke det lige er det alligevel, så kan det jo nåes at finde andre. 

Og så fandt jeg da også lige disse ankelsokker. Bare en skam de ikke findes i forskellige pastelfarver, så de kunne afpasses hvis jeg ender på en farvet kjole. 

Og det gør jeg nok! 

Det der med at manden ikke må se kjolen, går vi ikke lige så højt op i. Så da han var nysgerrig da jeg kikkede kjoler viste jeg ham de to stile jeg går efter. 

Hvid græsk gudinde-inspireret eller 50er te-length (formodentlig) i en farve. 

Selvom han tidligere adspurgt ikke ville komme med sit bud på hvad han gerne vil se mig i, så er der vist ingen tvivl om at han bedst kunne følge mig i min vision for 50er kjolen. :floejt: Så mon ikke det bliver den vej jeg går!?! 

s-l400 (1).jpg

s-l400.jpg

0

Puha så gik alvoren lige op for mig. 

Vi skal tage stilling til vores kommende navn! 

Min kæreste har et af de mest almindelige -sen navne og jeg har et ret specielt efternavn. 

Begge har vi et meget stærkt forhold til hver vores efternavn (nu har vi jo trods alt også begge haft ca et halvt århundrede til at knytte os til det) så selvfølgelig vil ingen af os afgive vores efternavn - dette er slet ikke til diskussion

Vi kommer ikke til at få fælles børn så der er ikke noget at tage hensyn til der. 

Så vi kan jo bare beholde hver vores navn, men da vi nu skal giftes synes jeg lidt (LIDT) at et navnefællesskab af en slags må være på sin plads. 

Det naturlige ville vel være at vi begge tilføjer den andens efternavn, MEN loven tillader ikke at man har 2 efternavne. Enten skal det ene gøres til mellennavn eller også skal der sættes en bindestreg imellem.

Bindestregen vil give et uforholdsmæssigt langt efternavn - i forvejen skal jeg altid stave mit efternavn for folk... 

Så måske er mellemnavn vejen frem... 

Lydmæssigt er den eneste mulighed at sætte mit navn først og hans navn til sidst. 

Han kan altså godt sætte mit efternavn ind som mellemnavn, men det vil lyde tåbeligt hvis jeg indsætter hans efternavn som mit mellemnavn (hvilket ellers ville være den logiske løsning) 

Mit efternavn ville så blive degraderet til mellemnavn - kan jeg leve med det? 

Det må jeg godt nok lige tygge på. 

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Så blev der klippet lidt bordpynt. Fandt de yndigste kærlighedsklovne på bloggen Wings of Whimsy. 

De er blevet printet sammen med andre af hendes ting, lamineret og klippet ud. Nu blive de lagt væk så de først får fødder lige inden de skal bruges. 

FB_IMG_1566738767946.jpg

FB_IMG_1566738772488.jpg

Edited by Frigga
0

Så fik de nærmeste en mundtlig save the date (eller en SMS) så alle fik besked samme dag - vi er ret sikker på der er nogen af især kvinderne der ville være blevet skuffet over hvis de først fik besked ad omveje. 

Det er noget af en lettelse, for jeg har allerede skullet tale udenom et par ting. Forstår ikke dem der kan holde den slags hemmeligt i månedsvis... 

0

Prototype til invitation, rynket og bulet da det er limet med flydende lim på papir og ikke med limstift på kartonkort. 

Men nogenlunde godkendt af manden - problemet er lidt at der skal udskrives 4 sider i farve (meget ensidigt rødt) til hver invitation. 

FB_IMG_1566828530027.jpg

FB_IMG_1566828534111.jpg

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

6 hours ago, Ki Schou said:

Har du undersøgt hvad det ville koste at få dem printet et sted? Tænker om det kan svare sig selv at rode med det, hvis du skal bruge en masse toner på det?

Jeg har tænkt på at det var næste punkt at undersøge. Men det er jo netop ikke bare et foldet kort. 

Det er rigtig meget information jeg gerne vil have ud, så det ville nok kræve en pocketinvitation - og så synes jeg egentlig harmonikafolden passer bedre til temaet. 

Men jeg har overvejet at printe og klippe så der rykkes mere sammen på er a4 og så farvefotokopiere derfra. Synes også enfarvekopi har en pænere finish på overfladen end farveprint på alm papir. 

Desværre vil vi så blive nødt til at skrive de inviteredes navne i hånden og vores håndskrift vil kunne ødelægge enhver pæn invitation! 

Så jo arbejder med tanken. 

Edited by Frigga
0

Gulp, har lige fået svar tibage fra præsten at der kun kan klemmes 80-90 personer ind i kirken (jeg håber han mener sidepladser som var det jeg spurgte til!),  og vi nærmer os hastigt de 100 på gæstelisten - så må man vel håbe på et par afbud.... 

0

Annonce ♥

17 hours ago, Frigga said:

Jeg har tænkt på at det var næste punkt at undersøge. Men det er jo netop ikke bare et foldet kort. 

Det er rigtig meget information jeg gerne vil have ud, så det ville nok kræve en pocketinvitation - og så synes jeg egentlig harmonikafolden passer bedre til temaet. 

Men jeg har overvejet at printe og klippe så der rykkes mere sammen på er a4 og så farvefotokopiere derfra. Synes også enfarvekopi har en pænere finish på overfladen end farveprint på alm papir. 

Desværre vil vi så blive nødt til at skrive de inviteredes navne i hånden og vores håndskrift vil kunne ødelægge enhver pæn invitation! 

Så jo arbejder med tanken. 

Harmonika'en passer også rigtig godt. Men I må da kende en, der skriver pænt? Måske en fra den ældre generation, de skriver jo som regel pænere fordi de har skrevet i hånden i så mange år :)

0

13 hours ago, Frigga said:

Så er bestilling af Lirekassemusikanter blevet bekræftet. 

Rørende billigt! 

Hvor er det fedt. Jeg kan huske da jeg var barn (jeg er 45 år), der kom hver sommer en lirekassemand, som gik en runde i vores gård og spillede. Så smed folk mønter ud af vinduerne til ham, pakket ind i sølvpapir. Og alle vi unger rendte rundt og samlede pengene op for lirekassemanden, så han kunne koncentrere sig om at spille. Sikke en walk down the memory lane jeg lige fik der <3

0

Det lyder altså virkelig som et fedt tema. Glæder mig til at følge planlægningen :loveshower:

Nu var du jo så sød at komme med forslag til min varm kakao bar, så tillader mig også lige at komme med et forslag, som jeg tænker på, når jeg hører cirkus - POPCORN :a1221: Ved ikke om du kender princippet kettlecorn, men det er karamelpopcorn og det smager bare vildt godt (plus at det er ret billigt at lave :lol:)

0

On 29.8.2019 at 10:03 AM, NatalieCamille said:

Det lyder altså virkelig som et fedt tema. Glæder mig til at følge planlægningen :loveshower:

Nu var du jo så sød at komme med forslag til min varm kakao bar, så tillader mig også lige at komme med et forslag, som jeg tænker på, når jeg hører cirkus - POPCORN :a1221: Ved ikke om du kender princippet kettlecorn, men det er karamelpopcorn og det smager bare vildt godt (plus at det er ret billigt at lave :lol:)

Jeg har netop tænkt mig popcornbar - skal lige have søgt på kettlecorn,  for en eller anden form for karamel popcorn skal der i hvert fald være. :thumbsupsmileyanim:

Opdate: fandt denne video med to slags smage,  den med muscat og kanel skal også prøves! 

Og denne opskift på thai-cocos-karry.

Samt denne på honning-karamel.

Parmasan og urter lyder heller ikke helt tosset.

Skittles popcorn

Edited by Frigga
0