Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 indlæg i dette emne

Jeg har fået endnu en udfordring!

I første omgang havde jeg ikke tænkt mig en masse brudepiger. At jeg har bedt min veninde om at være brudepige skyldes mest at jeg gerne vil have hendes hjælp.

Men jeg kom til at tænke på at min niece på 13 og min forlovedes niece på 9 måske drømmer om at få lov til at være blomsterpiger. Altså ikke så meget for min skyld, men mere for at give dem muligheden....

Til noget jule-tamtam sidder jeg i den ene ende af spisebordet med min bror mens min niece sidder helt nede i den anden ende.

Jeg vælger derfor diskret at høre min bror om han tror hun kunne have et ønske om det. Min bror fanger ikke lige det med ''diskret' og nærmest råber ned ad bordet til niecen om hun vil være blomsterpige til brylluppet. Og preteenagesvaret er lidt uinterresseret ''Det kan jeg da godt...''

:shooter:hmmf, det var ikke lige DET jeg havde tænkt mig.....

Så nu må jeg også have fundet 1-2 brudepigekjoler (og plads i budgettet) der passer til temaet. Min forlovedes niece er ikke spurgt endnu, hun kunne finde på at sige nej fordi hun er lidt genert, selvom det nok i virkeligheden er hende der vil sætte mest pris på en fin kjole.

Min voksne brudepige betaler selv sin brudekjole, men hun har også fået frit valg - jeg stoler på hun finder noget der ikke klascher i stil, men blomstepigerne vil jeg godt nok selv have det sidste ord med, og så må jeg jo også punge ud.

Så hvor finder man liige en vintage kjole der i farve går sammen med min (ikke samme farve), ikke koster for meget og som passer til både en 9årig og en 13årig i både i stil og str. Og så i øvrigt helst et par stykker eller forskellige farver så de også føler de har lidt medbestemmelse.

Og så bliver det ikke bedre af at den ene bor ved Ålborg og den anden på Sydfyn - det bliver nok noget bøvl at koordinere at de skal blive enige om en kjole....

Dårlig planlægning :(

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom min silke!

Åh hvor er jeg tosset med farven, desværre yder fotoet ikke retfærdighed,  i virkeligheden er det petroleumsblåt.

Mine sko er også kommet i den rigtige str, de måtte dog lige i fryseren for at udvides lidt til mine brede tæer.

Desværre må jeg indse at mine normale indlæg bare ikke duer i, så jeg må nøjes med et mindre og så tør jeg ikke andet end også at anskaffe mig et par sneakers ''just in case''.

Som det ses på billedet er jeg begyndt at hækle på sløret, men der er laaaang vej rundt, så er ikke kommet til 2.række endnu (der er heldigvis kun 2 rækker)

FB_IMG_1578932878950.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Virkelig fedt tema! Det er super spændene at følge med :o

Jeg synes det er skønt at du har valgt en kjole med farve på, det er deseuden vildt sejt at du selv syr den :thumbsupsmileyanim:

Angående problemet med navneskift; har i overvejret at finde et helt nyt navn som i begge to kunne få som mellemnavn? Hvis i kan finde et navn der lyder godt med begge jeres efternavn er det måske en måde hvorpå i kan beholde jeres efternavne men samtidig have et fælles navn. 

Er der måske noget der kunne fugere som brudepigekjoler på denne side? 

http://christabellas.dk/festtoej-til-boern-22/

De holder ihvertfald 50'er stilen :wink:

Redigeret af Beryl
0

Del dette indlæg

On 13.1.2020 at 10:44 PM, Beryl said:

Virkelig fedt tema! Det er super spændene at følge med :o

Jeg synes det er skønt at du har valgt en kjole med farve på, det er deseuden vildt sejt at du selv syr den :thumbsupsmileyanim:

Angående problemet med navneskift; har i overvejret at finde et helt nyt navn som i begge to kunne få som mellemnavn? Hvis i kan finde et navn der lyder godt med begge jeres efternavn er det måske en måde hvorpå i kan beholde jeres efternavne men samtidig have et fælles navn. 

Er der måske noget der kunne fugere som brudepigekjoler på denne side? 

http://christabellas.dk/festtoej-til-boern-22/

De holder ihvertfald 50'er stilen :wink:

Det var da en helt anden måde at tænke navneskift på. Men der er nu nok ikke noget at komme efter der. Men jeg tror også jeg efterhånden har forligedes mig med tanken om hans sen-navn som mellemnavn. Det ville jo ikke være tit navnet som helhed er i brug og det vil egentlig lyde meget fint at tilføje initialet til min underskrift. Så vil jeg faktisk hedde det samme som mine (voksne) børn hvis mellemnavn efter deres far begynder med samme bogstav.... 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå øv, den fotograf jeg gerne ville have brugt er ikke helt med på at udlevere digitale filer på billederne i hendes bryllupspakke (8-10 billeder i mappe, taget i studie). Eller det vil hun godt, men så vil hun også have over 50% mere. Og så er der faktisk ikke noget sparet ved kun at få taget portrætter i studie i forhold til at få en fotograf ud.

Hmm, jeg er godt nok sendt til tænkning.

Ønsket om ''rigtige'' bryllupsbilleder er jeg ene om, så det er nok mig der skal tage beslutningen.

I området har vi indtil flere fotografer der er billige (og som standard leverer digitale billeder) og har nogle gode billeder på deres hjemmeside.

Men lige netop hende her kan bare det der med at få det bedste ud af os, ved at bede en om at rykke lidt til den ene side, dreje lidt, lige rette en fold i tøjet osv. Og jeg kender ikke de andre, så jeg har ingen anelse om de også kan det. Jeg har i hvert fald oplevet fotografer der ikke kunne, til trods for at de var måske nok så teknisk dygtige.

Jeg ved at vi ikke vil få glæde af en fotomappe på 10 portrætbilleder, hvis ikke de kan indkorporeres i den store fotobog jeg har planer om at lave over brylluppet. Og så er 2500kr simpelthen for meget. 

Øv, jeg ved simpelthen ikke om jeg tør stole på nogen af de andre jeg har kik på. Selvom det faktisk kunne gøres for ca en tusse....

0

Del dette indlæg

Så er der bestilt fotograf:

En lokal med yderst rimelige priser og rigtig gode billeder på hjemmesiden. Så må vi bare håbe han også kan få os til at se ordentlig ud på billeder.

Vi går efter de blødt redigerede farver som øverste billede på siden. - og det med kindkysset i vinduet. De holder lidt vintage-stilen uden at være s/h.

Og det er vist med ro i maven selvom han ikke kunne dagen efter, men først to dage efter, så brudebuketten er jo nok udelukket (medmindre jeg laver endnu en til anledningen).

Ikke at bruge tid på bryllupsportrætter på dagen er et bevist valg. Mest for ikke at bruge tid på det på dagen, men også fordi jeg når jeg bliver lidt hektisk bliver meget rød i kinderne - det er der jo ingen grund til at risikerer. Oprindeligt var det også et spørgsmål om at spare penge ved at tage til fotografens studie, men nu kommer han til os, hvilket heller ikke er helt dårligt. :thumbsupsmileyanim:

Så åbenbart ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget!

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå du er glad. Han tager nogle rigtigt gode fotos og jeg er ret vild med de bløde farver. Er i det hele taget vild med dit tema for festen. Det er anderledes og godt tænkt. Jeg ville elske at være gæst til sådan et bryllup. Desværre er jeg ikke selv så opfindsom.

0

Del dette indlæg

3 hours ago, sha said:

Kan godt forstå du er glad. Han tager nogle rigtigt gode fotos og jeg er ret vild med de bløde farver. Er i det hele taget vild med dit tema for festen. Det er anderledes og godt tænkt. Jeg ville elske at være gæst til sådan et bryllup. Desværre er jeg ikke selv så opfindsom.

Tak.

Kender du fotografen, eller din vurdering bare ud fra hjemmesiden?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er bare ud fra hjemmesiden. Men mon ikke det svarer meget godt med virkeligheden? Det plejer det i hvert fald, når det gælder fotografer.

Min far er rigtigt gode venner med en fotograf og ham inviterer vi altid med når der skal holdes noget stort i familien, så jeg har ikke erfaring med at søge én - men hans fotos er præcist lige så gode som på hans hjemmeside.

0

Del dette indlæg

Har lige haft besøg af svigerinden (som er uddannet bager).

Og hun var da helt med på at hjælpe med at bage bryllupskagen.

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg gerne vil lave den selv, men jo mere jeg har tænkt over det handler det i virkeligheden om at jeg gerne vil pynte den selv. Så hun var helt med på at bage og overtrække med marcipan, så jeg blot skal overtage derfra.

Og det bedste af det hele - hun har faktisk et kagestativ jeg havde overvejet at indvestere i, men som jeg var gået fra af sparehensyn! 

:cheerleader3:

ad5b3069535fd33f24746c522b4063db.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Skønt at i fik fotografen på plads

Ej hvor godt at svigerinden vil bage bryllupskage, jeg forstår godt at du gerne vil pynte selv, det er sjovt at pynte og så kan den blive lige som du vil have det.

Hvad skal kagen smage af? :metteholm

Vildt heldigt at hun har det helt rigtige kagestativ, det lyder til at det er faldet super godt på plads det med kagen :biggrin:

0

Del dette indlæg

1 hour ago, Beryl said:

Skønt at i fik fotografen på plads

Ej hvor godt at svigerinden vil bage bryllupskage, jeg forstår godt at du gerne vil pynte selv, det er sjovt at pynte og så kan den blive lige som du vil have det.

Hvad skal kagen smage af? :metteholm

Vildt heldigt at hun har det helt rigtige kagestativ, det lyder til at det er faldet super godt på plads det med kagen :biggrin:

Det ligger ikke helt fast endnu - det tager vi beslutning om senere - manden har ikke haft tid til at ytre sig (eller tænkt over at han skal tænke over det).

Men det jeg har i tankerne er  denne:

Jeg er ikke så vild med tynde lag med mousse imellem uanset smag. Så det med sød svampet brownie bund med masser af knasende walnød (elsker walnødder!) der får modspil af noget syrligt(opskriften skal nok lige prøvesmages) og elegante kirsebær, det tror jeg kunne være rigtig godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må sige at det er det lidt tilbagevendende problem her, at han ikke overvejer ret meget før han bliver spurgt.

Hvilket gør at jeg efterhånden er kommet frem til følgende fremgangsmåde.

Mon han har en mening om dette?

Nej - så lad være med at belemre ham, eller bare fortæl hvad du har besluttet.

Ja- fortæl han vi skal have det besluttet (og evt inden hvornår), giv ham nogle dage til at tænke og spørg så igen, hvis han ikke viser det betyder noget, så tag selv en beslutning...

Ind imellem er han nu nysgerrig nok, det er ikke fordi han er ligeglad.

Fra starten viste jeg godt det ville blive min planlægning, men jeg vil jo helst ikke gøre noget hen over hovedet på ham.

Og sådan her fungerer det vist for os begge to.

Forleden havde vi en del af familien på besøg og hans datter spørger ham om vi så skal have pølsevogn. Han ligner et stort spørgsmålstegn ''Hvorfor dog det?

Typisk ham, hans datter der næsten ikke har fået noget at vide har fanget temaet bedre end ham. Og jeg kunne så fortælle hende at det var undersøgt og dømt ude som for dyrt.

0

Del dette indlæg

Nogle mænd har ikke den store interesse i at planlægge bryllup :) Og for mange kvinder elsker vi at forberede og gå i detaljer. 

Og nogle gange er det omvendt ;) 

Men så længe at du er godt tilfreds og tilpas i det, og det samme med din forlovede er det jo også det vigtigste <3 

0

Del dette indlæg

Det er den klassiske problemstilling :) Mange af mine kønsfæller har vanskeligt ved at forholde sig detaljeret til noget som - i deres optik - ligger langt ude i fremtiden (og jeg har det selv lidt på samme måde) :) 

Men det er ikke nødvendigvis skidt. Nu er der ikke noget der hedder bryllups-psykolog men det er jo lige før man kan kalde sig det :) Jeg oplever det ikke så meget i dag hvor mange brude virker mere afslappet men for bare 10-15 år siden kunne man virkelig tale om et bridezilla-gen hos nogle. Jeg har set brude stå og være rystende nervøse, græde mv. på selve dagen pga. nogle ting som jeg vil kalde små detaljer der lige kiksede frem for at sige pyt :)

Hvis man gennem 1-2 år ikke tænker i andet end bryllup og bryllupsplanlægning så er det  forståeligt at det for andre kan blive for meget men det kan også give en slags præstationsangst og efterfølgende en tomrumsfornemmelse og for nogle depression at alt det man har fokuseret på er overstået i løbet af en dag (som går meget hurtigt). Det har jeg faktisk hørt om flere gange i forbindelse med at jeg har mødt brudepar vi tidligere har spillet for til andres fester. Der har jeg faktisk ofte oplevet at det har været gommen der på dagen har været den beroligende faktor og har sagt noget i retning af: Nu har vi (du) gjort alt hvad vi kan. Nu må det gå som det går :) Det syntes jeg faktisk er en ret væsentlig egenskab at have med i kufferten på dagen. :)  

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har idag brugt eftermiddagen på at øve mig i at lave ballonguirlander.

Der er link til nogle af de videoer jeg har ladet mig inspirere af her.

Farverne er helt tilfældige og nogen jeg for længe siden har købt til lige netop  at øve mig.

Den første er lavet med ca 60 balloner og tog ca 3 kvarter at lave (pustet op med kompressor og samlet).

Det jeg lærte af det er at ballonerne ikke skal pustes helt op og der skal slet ikke strammes så meget....

Hjertet to 5 kvarter at lave og 128 ballonner og konklusionen er at den skal være helt ensfarvet, det vil være alt for svært at få striberne til at ligge rigtigt omend det nok ikke er umuligt hvis man øver sig nok - men jeg kommer nok kun til at lave sådan nogen en enkelt gang eller 2.

Og selvfølgelig skal den ikke være todelt - jeg havde bare ikke nok i een farve.

De rigtige skal selvfølgelig være røde, hvide og sorte ballonner. Nu kan jeg få bestilt da jeg nu kan regne på hvor mange jeg skal  bruge.

Update: ballonguirlanderne blev lavet tirsdag. Idag fredag ser begge fine ud, men hjertet føles en anelse slattent. Altså må det rigtige tidspunkt være at lave dem torsdag inden brylluppet. Evt guirlander onsdag og hjerte og bue torsdag.

FB_IMG_1579617379257.jpg

FB_IMG_1579617368664.jpg

Redigeret af Frigga
2

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er da vildt fede dine ballon guirlandet :balloons::balloons:

Jeg synes ham fotografen I har valgt ser ud til at tage fine billeder, kan også godt lide de blødere farver. Det skal nok blive rigtig godt :thumbsupsmileyanim: og hvor er det lækkert med bryllupskagen, du får hjælp til det grove og så skal du "bare" lave det sjove selv :lol:

0

Del dette indlæg

22 hours ago, Frigga said:

Så blev der bestilt blomsterpigekjoler.

Nu kan jeg så bare krydse fingre for prisen ikke bliver fordoblet i tolden...

s-l400 (1).jpg

Den er skøn! Må jeg spørge, hvor du har købt den henne? Jeg bliver ret inspireret nemlig. Du må også meget gerne skrive, om prisen blev meget høj og om kvaliteten er ok.

0

Del dette indlæg

On 27.1.2020 at 6:24 PM, sha said:

Den er skøn! Må jeg spørge, hvor du har købt den henne? Jeg bliver ret inspireret nemlig. Du må også meget gerne skrive, om prisen blev meget høj og om kvaliteten er ok.

Jeg skal nok komme med en vurdering når de kommer. De er købt på ebay og selv med told er de billige.

Hvad det kommer til at koste hvis de bliver taget i tolden er nemt nok. Hvis pakkens værdi ligger imellem 80 og 1150 kr så skal man betale 25% (momsen) + et gebyr på 160 kr for postnords håndtering. Min egen erfaring siger at der er ca 50-50 om den bliver fanget i tolden eller ej.

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer