Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 indlæg i dette emne

Ha, jeg sad lige og summede på youtube.

Sådan et par stykker skal jeg da vist lige have til at hænge fra ladeloftet hvis jeg kan finde passende bamser/tøjdyr til det - tror allerede jeg har en zebra jeg blot faldt over til ingen penge der vil egne sig.

https://youtu.be/2UtnIvhlSTE

 

2632ff61997c56197c575b60003d9233.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååeh - nu spurgte jeg lige min tilkommende hvad han havde gjort sig af tanker om sin påklædning.

Og udover at det tager han stilling til når han står i butikken (det jeg forventede, men jeg er jo så fandens nysgerrig), så går han (stadig) med tanker om han kan skaffe den foregående gallauniform. Han er befalingsmand i hjemmeværnet men i deres nuværende uniformslinie har de slet ikke gallauniform. Det er nu ikke fordi den foregående var så meget galla endda, men der er da et par blanke knapper og så ser han vanvittig sød ud med baret. :floejt:

Som han sagde: Det vil jo passe til det vintagetema du går efter...

Og jeg synes det er en fed ide med den uniform og nok en mere speciel påklædning end jeg kan håbe han vil finde når han tager ud at handle. Så jeg er 110% FOR uniformen hvis det lykkes ham at skaffe en han kan passe (rent praktisk skal han låne af en der har en, de kan ikke skaffes igennem depotet - så det er ikke helt lige til)

MEN  kunne han ikke lige have sagt det INDEN jeg købte silke?

Vi havde uniformen oppe at vende inden jeg bestilte silke, for jeg spurgte om der var noget jeg skulle tage hensyn til med farven og spurgte specielt ind til uniformen. Men dengang blev den lagt meget bestemt på hylden.

Nu må vi bare håbe at den grønne uniforn og min petroleumsfarvede kjole passer sammen. Det kommer jo meget an på den nøjagtige grønne farve, det kan passe fint eller det kan klache totalt.

Havde jeg vist han seriøst overvejede uniformen så havde jeg valgt bordeux eller fucia kjole (farver jeg også overvejede).... :shooter:

Nå men det er jo nok bare kommet med tiden, det er jo ikke fordi jeg ikke selv har ændret mening om nogle ting i løbet af planlægningen.

 

Billedet taget fra nettet.

i283163839502402375._szw1280h1280_.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhh taaaaak, hvor er du sød! Der er virkelig god plads, jeg kan sagtens se de for mig og gårdspladsen er bare SÅ fin! Er misundelig på træ-bjælkerne, dem har vi desværre ikke her :/ Overvejer du i noget varme til om aftenen eller er der godt isoleret (kan jeg ikke lige vurdere). Lejer du gulv og lægger eller?

Kan sagtens se der er noget arbejde foran jer (som med os) men synes det er så fint at holde det hjemme, det gør det bare lige lidt mere personligt på en eller anden måde! 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er ikke isoleret og midterrygningen er piv-utæt og vi gør vist ikke så meget ud af opvarmning, det jo i slutningen af juni måned. Manden drømmer om at få lukket rygningen, men jeg tvivler på at det nås. Vi skaffer nok de terrassevarmere vi lige kan låne os frem til for en sikkerheds skyld. Og så er det planen at have tæpper stående rundt omkring i kurve/kasser.

Gulvet bliver blot det betongulv det er (med et par reparationer ;-) ), men vi forventer heller ikke at der vil blive danset ud over egen brudevals... æh brudetrippen, eller noget... skulle der være nogen af vores gæster der synes der skal gang i det så finder de nok ud af det alligevel, ellers må de undvære.

 

Men vi skal jo heller ikke have hele flokken bænket samlet hele aftenen.

Når gæsterne kommer vil der være stillet stolerækker op til vielse. Når vielsen er ovre vil vi bede gæsterne (via specifikke uddellegerede opgaver) om at hjælpe med at fordele stolene til borde forskellige steder på matriklen. Nogle skal selvfølgelig blive i laden sammen med klapborde der skal stilles op efter vielsen. På den måde kommer vi til at have borde og stole flere steder, på terrassen på den ene side af huset, ved bålhytten på den anden side af huset, i gårdspladsen på den tredje side af huset, i laden og inde i stuen. Til aften regner jeg med at det bliver i bålhytten nogle samles om bålet, de kuldskære måske i stuen og dem der gerne vil have musik i laden. 

Vi kommer til at samle alle gæster på terrassen til bryllupskage. Så bliver der opbrud hvor folk fordeler sig og lige inden hotdogbuffet samler vi folk til brudevalsen hvorefter folk igen må finde ud af at være hvor de har lyst og finde sammen med dem de har lyst. Alle vore gæster (undtagen min brudepige) hører sammen med en gruppe andre, så ingen behøver at føle sig lost.

Vores fest er jo mere bygget op efter byfeststemning end egentlig bryllupsmiddag med efterfølgende dans.

Bålhytten skal vi jo så også liiige have færdig....

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag fik jeg snakket med præsten. Det er selvfølgelig lang tid i forvejen, men vi skulle jo være sikker på at han er med på at vie os hjemme i laden inden vi genudsender vores invitationer.

Jeg vil også gerne have kirkehæftet på plads. Og det kræver jo ligesom at vi er enige om salmerne - eller rettere sangene, for det er jo stort set det det er:

Lysets engel går med glans

Hvad er det, min Marie

Livstræet

Samt Ave Maria (som ingen forventes at synge med på)

Og da jeg spurgte om det var i orden at der ikke rigtig var salmer imellem så sagde han at det gjorde ikke så meget, det måtte jo være hans opgave at bringe gud ind i det. Jeg kan nu godt lide den præst!

Han var i øvrigt med på næsten hvad som helst (der er jo nok nogle grænser, men vi stødte ikke på dem) og for ham var det vigtigt at vi får det som vi gerne vil have det.

 

H2B har frabedt sig at skulle vælge sange. Han har selvfølgelig godkendt valget, men er fuldstændig græsk-katolsk hvad det angår. 

 

Lysets engel er valgt fordi det så længe jeg kan huske har været min yndlings morgensang. Så selvom det er et eftermiddags bryllup, så skulle sangen om lyset der fordriver mørket og omfavner hele verden da med.

 

Hvad er det min Marie er skrevet af Grundtvig til hans forlovede. Det er den ultimative kærlighedssang hvis man spørger mig.

 

Livstræet minder os om at leve livet. Og så er den skrevet til afsløringen af et billedtæppe forestillende Ask Ygdrasil i den nordiske mytologi - og jeg har et særligt forhold til nordisk mytologi.

 

Ave Maria er valgt fordi jeg har et par personlige oplevelser der knytter sig til jomfru Maria på nogle af mine rejser sydpå. Men også fordi den udgave Celtic Women har lavet fuldstændig slog benene væk under mig da jeg hørte den første gang. Det er ellers sjældent musik siger mig noget, men det gør denne udgave, og det er lige denne udgave, ikke nogen af de andre jeg har kunnet finde.

 

Og så glæder jeg mig da lige over at jeg kan få lige det ind- og udgangsmusik jeg gerne vil have. Højtalerne har måske ikke helt orglets charme, til gengæld afhænger mit valg ikke af organistens evner. Så jeg kan få mine trompeter til udgangen...

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, ja nu har vi da varmeapperater til festen.

Igår morges kunne vi konstatere at vi har et sprængt varmerør. Så ingen varme og de starter imorgen med at brække brusenishen op :oops:

Men nu er vi de "lykkelige" ejere af 2 gasovne og 2 el-varmeaparater.

Kryds fingre for at det ikke bliver alt for bøvlet....heldigvis har vi da udviddet rørskadedækning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, så blev vi spurgt igen hvad vores planer ifht bryllup og corona er. Så vi må jo hellere se at få den re-invitation ud.

Den blev lavet færdig igår men er ikke sendt ud endnu. Det er en PDF vi sender ud som vedhæftning og navne på de inviterede bliver nævnt i selve mailen.

 

Hvad siger I? Er det ikke ret tydeligt hvad planerne er?

 

Der er et par sider mere med genopfriskning af den praktiske information de fik allerede i den første invitation.

 

20210202_110807.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er reinvitationerne sendt ud og de første tilmeldinger er ticket ind.

 

"Kirkehæftet" er færdigt og halvt printet ud, indtil printerpatronen kørte tom. Så nu kommer DAO forhåbentlig med en ny patron en af de nærmeste dage.

 

Og så er mit pariserhjul til slikbuffetten endelig blevet færdig. :thumbsupsmileyanim:

Der har været maange etaper fordi det er blevet malet efterhånden som delene blev klar til det.

Meen jeg må sige jeg ikke er særlig tilfreds.... det er blevet vind og skævt og der er vældig mange alt for rustikke detaljer (læs limpistollim alle vegne).:td:

 Men hvis jeg nu lader være med at fortælle at jeg havde håbet på at kunne få det til at dreje med en legomotor (det opdagede jeg ret tidligt at det var for skævt til) og at jeg har LEDkæder liggende der var tænkt til at sættes på (det synes jeg ikke at resultatet fortjente) så går det nok når man ser det på afstand... :floejt:

 

FB_IMG_1613401706676.jpg

Redigeret af Frigga
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/15/2021 at 4:30 PM, Frigga said:

Så er reinvitationerne sendt ud og de første tilmeldinger er ticket ind.

 

"Kirkehæftet" er færdigt og halvt printet ud, indtil printerpatronen kørte tom. Så nu kommer DAO forhåbentlig med en ny patron en af de nærmeste dage.

 

Og så er mit pariserhjul til slikbuffetten endelig blevet færdig. :thumbsupsmileyanim:

Der har været maange etaper fordi det er blevet malet efterhånden som delene blev klar til det.

Meen jeg må sige jeg ikke er særlig tilfreds.... det er blevet vind og skævt og der er vældig mange alt for rustikke detaljer (læs limpistollim alle vegne).:td:

 Men hvis jeg nu lader være med at fortælle at jeg havde håbet på at kunne få det til at dreje med en legomotor (det opdagede jeg ret tidligt at det var for skævt til) og at jeg har LEDkæder liggende der var tænkt til at sættes på (det synes jeg ikke at resultatet fortjente) så går det nok når man ser det på afstand... :floejt:

 

FB_IMG_1613401706676.jpg

Ej, hvor er den altså bare fin. Jeg elsker at følge med i processerne. Da jeg skulle giftes for 10 år siden havde jeg også en planlægsnings profil her inde. Det bedste er bare processen og alle de spændende diy sysler :-) Generelt fedt tema :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kan også kirkehæfterne vinges af som færdige(jeg ved ikke hvorfor de er helt neonfarvede på billedet). Der mangler "kun" det lille aktivitetshæfte, men det kan først printes i ugen optil fordi oversigten deri afhænger af hvilken vejrplan vi går efter.

Det begynder at hjælpe på min diy-liste, hvor den før var helt rød begynder de grønne felter lige så stille at brede sig - det er nu ikke så tosset en følelse endda :thumbsupsmileyanim:

I øvrigt vil jeg lige komme med en reminder til jer der overvejer diy af en eller anden slags til hver enkelt gæst. Selv ret simple ting bliver ret omfattende til mange mennesker. Det giver selvfølgelig sig selv, men husk lige at minde dig selv om det! At lave f.eks. et kirkehæfte med en enkelt fold til 100 personer, så skal der foldes 100 gange - laver man et kirkehæfte som mit så er det 400 folder+200 stykker dobbelklæbende tape. Det er altså en temmelig stor forskel i arbejdsmængde - også selvom man synes den slags er hyggeligt. (Jeg frygter allerede aktivitetshæftet...:tunge:)

 

"Gæstebogen" blev også færdig her i weekenden. 120 kort med diverse ramme og vignetter, som det er meningen gæsterne vælger et at skrive på og så kan vi scanne dem og sætte dem ind som et billede i den fotobog (-bøger?) der er planer om.

Nogle af dem er med en lille "hjælpetekst" og et par stykker er lavet til afkrydsning.

 

20210222_111856.jpg

FB_IMG_1613989042592.jpg

FB_IMG_1613989061120.jpg

FB_IMG_1613989052810.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre inspireret af Kastbergs aflysning synes jeg lige jeg vil nævne vores plan C.

Hvis ikke vi må være mindst 50 samlet d. 19. Juni, så aflyser vi festen helt. Og går i stedet på rådhuset d. 15. Juni som er min brors fødselsdag. Han er nemlig gift på MIN fødselsdag. Og den dag falder på en lørdag i 2024. Så er der en logisk dato hvor vi kan tage stilling om vi vil holde noget eller ej. Og ryger ikke i fælden at vi måske på et eller andet tidspunkt skal holde noget, hvilket så bare bliver udskudt til sølvbrylluppet.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 22.8.2019 at 11:46 AM, Frigga said:

Puha så gik alvoren lige op for mig. 

Vi skal tage stilling til vores kommende navn! 

 

Min kæreste har et af de mest almindelige -sen navne og jeg har et ret specielt efternavn. 

Begge har vi et meget stærkt forhold til hver vores efternavn (nu har vi jo trods alt også begge haft ca et halvt århundrede til at knytte os til det) så selvfølgelig vil ingen af os afgive vores efternavn - dette er slet ikke til diskussion

Vi kommer ikke til at få fælles børn så der er ikke noget at tage hensyn til der. 

 

Så vi kan jo bare beholde hver vores navn, men da vi nu skal giftes synes jeg lidt (LIDT) at et navnefællesskab af en slags må være på sin plads. 

 

Det naturlige ville vel være at vi begge tilføjer den andens efternavn, MEN loven tillader ikke at man har 2 efternavne. Enten skal det ene gøres til mellennavn eller også skal der sættes en bindestreg imellem.

 

Bindestregen vil give et uforholdsmæssigt langt efternavn - i forvejen skal jeg altid stave mit efternavn for folk... 

 

Så måske er mellemnavn vejen frem... 

Lydmæssigt er den eneste mulighed at sætte mit navn først og hans navn til sidst. 

Han kan altså godt sætte mit efternavn ind som mellemnavn, men det vil lyde tåbeligt hvis jeg indsætter hans efternavn som mit mellemnavn (hvilket ellers ville være den logiske løsning) 

Mit efternavn ville så blive degraderet til mellemnavn - kan jeg leve med det? 

 

Det må jeg godt nok lige tygge på. 

 

Vi havde præcis samme diskution, det endte med, at vi hver især har taget den andens efternavn som mellemnavn. Mir navn bliver også virkelug mærkeligt lydmæssigt med typisk dansk mellemnavn og franskklingende efternavn, men tænker ikke vi vil komme til at bruge vores nye mellemnavne i hverdagen alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 3/5/2021 at 4:17 PM, MAYbride21 said:

Vi havde præcis samme diskution, det endte med, at vi hver især har taget den andens efternavn som mellemnavn. Mir navn bliver også virkelug mærkeligt lydmæssigt med typisk dansk mellemnavn og franskklingende efternavn, men tænker ikke vi vil komme til at bruge vores nye mellemnavne i hverdagen alligevel.

 

Vi er endt med at tage hinandens efternavn til mellemnavn. Jeg fandt ro i at tilføje forbogstavet af mellemnavnet til min underskrift.  Så hedder jeg det samme som mine børn som har samme forbogstav på deres mellemnavn som de har efter deres far.

 

Og det minder mig om at vi (IGEN) skal have lavet ægteskabserklæring og søgt navneændring - nu er der jo under 4 mdr til....

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min skrivepult (til gæstebogskortene) er nu færdig. Malet hvid og tilføjet decopage af glansbilleder. Grunden til at der også er decopage på bagsiden er at det er meningen at den skal stå foran et megavindue, så man også ser det udefra.

Jeg havde egentlig planlagt at sno rødt silkebånd omkring benene så de bliver bolchestribede, men nu hvor den er færdig kan jeg ikke rigtig blive enig med mig selv om det ville være synd. Tror jeg vil lade det være for nu, så kan jeg jo altid tilføje det senere...

FB_IMG_1615117518866.jpg

FB_IMG_1615117523123.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså aflyser helt og holdent at have en fest???? Fårk det ville jeg være ked af på jeres vegne :(

Du har knoklet som en sindsyg med alle dine fine projekter, dit pariserhjul er da så fint.

 

Åh hvor jeg bare krydser alt for at I kan holde festen den 19. juni <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ki Schou said:

Altså aflyser helt og holdent at have en fest???? Fårk det ville jeg være ked af på jeres vegne :(

Du har knoklet som en sindsyg med alle dine fine projekter, dit pariserhjul er da så fint.

 

Åh hvor jeg bare krydser alt for at I kan holde festen den 19. juni <3

 

Ja det er faktisk sådan det føles bedst.

Vi krydser også stadig selv fingre for at det bliver til noget. Men GUD hvor har det givet ro i maven at lave den plan A, B og  C. Faktisk er både plan B og C bundfældet sig så meget at det ikke føles som verdens undergang hvis vi er nødt til at at tage en af dem i brug. Ikke engang hvis det ender med at være aflysningen - for så har vi jo sådan set en ny dato, som vi har masser af tid til at finde ud af hvad vi (jeg :floejt:) gerne vil til den tid.

 

Men vi ER nok også begge ret pragmatisk anlagt og tager livet som det kommer. Nu hvor jeg er ved at være klar til raskmelding (ja det går godt på trods af at jeg ikke må komme i praktik pga corona selvom jeg har en praktikplads på hånden:shooter:) så har min forlovede nu lagt sig efter en arbejdsskade fra før jul. Han kan INTET ud over at gå tur med hunden, hvis altså han husker at tage snoren i venstre hånd! Så alle de ting han skulle have sørget for med at få kalket og få haven til at tage sig ud fra sin bedste side, ja det ved vi intet om han kommer til at være i stand til.

Men vi har det begge sådan, at hvis vi ellers må holde fest, så sørger vi for at der er mad og drikke og stole at sidde på - så må resten blive som det bliver. Det er jo folk vi holder af og som forhåbentligt også holder af os, så skal der jo nok blive en god fest under alle omstændigheder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv - så snakkede vi tilfældigvis om nogle af hans hjemmeværnsaktiviteter og det viste sig at der er et stort lokalt stævne i vores bryllupsweekend. Han kan selvfølgelig ikke være med, hvilket ikke var det store problem. 

MEN så er de jo nok alle sammen optaget - i hvert fald dem han er mest sammen med.... så bliver der jo ikke noget espalier som jeg ellers havde konspireret med en af hans kumpaner om.:(

 

Nå men for at dette ikke kun bliver et negativt opslag, så får I lige et billede af begyndelsen til spåkonens bod.

Egentlig var planen at jeg bare skulle nusse med hende her i påsken (min genoptrapning trækker temmelig meget tænder ud i hverdagene) men nu synes jeg der kommer flere og flere opgaver der skal løses - heriblandt en jobansøgning der skal skrives.

Og jeg skal køre lidt langt for en coronatest så jeg kan blive klippet i næste uge (nøj hvor jeg glæder mig - pga den korte tid til brylluppet har jeg ikke turdet at gøre noget som helst selv) :cheerleader3:

Så nu må vi se om hun bliver færdig... ellers bliver hun det vel senere?!

FB_IMG_1617214301442.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer