Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 indlæg i dette emne

Jeg har fundet min løsning på løberen.

Det er selvfølgelig ikke en rigtig rød løber, men godt nok til mig. Det er bl.a. afprøvet på gruset udenfor. I virkeligheden er folderne ikke så tydelige.

Afdækningsfilt i 10 m ruller med ebayblonde syet på.

Sammenlagt snakker vi om 5,5kr/m altså betaleligt.

FB_IMG_1599668571546.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld hvis jeg har spamet siden med gamle DIY-tråde men synes nogle af

dem fortjente at komme frem i lyset.

Jeg har moret mig med at gå 10 år tilbage i DIY debatten. Jeg har naturligvis ikke læst alle opslag, men kun dem hvor overskriften var lovende.

Men hvor er det en skam at de fleste af de gamle billeder forsvinder, det er jo ligesom dem der er det vigtigste.

Nå, men det har været sjovt at se hvad der trendede dengang: Slikbuffet var det helt nye uventede. Svævelys (som nu mest forbindes med HP) og undervandsblomster var åbenbart ret hot. Og så var det god kotume at give gæsterne en tom CD så de kunne brænde billeder og sende tilbage til brudeparret...

0

Del dette indlæg

Så blev jeg færdig med at hækle kant på silkesløret - det har føltes som et evighedsprojekt så det har ligget stille siden vi udskød brylluppet. Det viste sig at der i virkeligheden kun var 3 aftners arbejde tilbage.

Jeg har også fået syet det mest tidskrævende af tylunderskørtet: 46 m risting + 36 m maskinsyning.

Hvilket resulterer i et etageskørt med 24m underkant med den fineste flæsekant. Så mangler der lige for (silke/bomuldsstof) både indvendigt  imod benene og udvendigt imod kjolen så det stive tyl ikke kradser. 

Billedet giver en fornemmelse af underkanten, men er ikke et billede af det færdige skørt. 

FB_IMG_1600234623779.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Så fik jeg idag hentet et gratis bornholmerur der skal ombygges til high striker.

H2B har lovet at hjælpe med det. Han er heldigvis helt med på alle mine skøre indfald.

Bornholmeren hentede jeg alene, men normalt er det ham der får hovedopgaven med at slæbe tunge møbler hjem - det er jo de gamle egetræsmøbler der har det rigtige vintagelook (i hvert fald når jeg får dem sprayet hvide) og i øvrigt dem ingen gider at have så man næsten får dem for at hente dem. Vi er ved at få skrabet så meget sammen at det bliver en "ting" med en møbleret have :lol:

Men hvor mange synes det er sjovt at deres gamle ragelse skal laves til kreative projekter, så turde jeg simpelthen ikke sige det idag. Jeg hentede bornholmeren hos et ældre ægtepar der lige var flyttet i noget mindre og uret var en af de ting de ikke havde plads til at tage med.

Mig: "nej hvor ER det fint" (men ikke så fint som min farfars ur som står i stuen, men det holdt jeg jo for mig selv)

Ejer: "det var en bryllupsgave så jeg nænnede ikke fjerne det lille skilt!" Mig:( tænkte: og nu skal det have et brag af en bryllupsoplevelse, men det må jeg hellere holde kæft med)

Ejer: "Ja, vi er jo flyttet i noget mindre" - Mig "Ja vi er så lige flyttet i noget større"

Ejer: "Det har jo ikke gået i flere år..." - Mig: "det går nok, min svigermor har forstand på den slags ure" (i virkeligheden har jeg jo slet ikke brug for urværket)

Ejer. "jeg håber du får glæde af det" - mig "DET gør jeg i hvert fald"

Og intet af det er forkert, og de kan glæde sig over at nogen bliver glade for deres bryllupsgave (for jeg er så begejstret over at det lykkedes mig at skaffe et at je næsten ikke kan få armene ned), selvom det måske nok bliver på en lidt anden måde end de regner med...

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg skal til at passe lidt på med ikke at teste min kærestes tålmodighed for meget for tiden :floejt:

Jeg er blevet ret hooked på at ''møblere'' haven. Synes det er en fed gimmick.

Det har indtil nu resulteret i at vi har slæbt møbler hjem i stor stil:

En lille rød plyssofa

En rokoko sofa med rødlige striber

2 sorte lædersofaer

2 beige sofaer

2 røde lædersofaer

En amøbeformet/rund sofa

Et marmorsofabord

En stumtjener (til udklædning ved fotostanden)

En stor skænk (der egentlig skulle have været til fadølsanlæget, men nu bliver til slushicemaskinen)

En lille reol (der skal ovenpå skænken - til glas)

En smal skænk med overdel (til lemonade og kaffe)

Et skrivebord (til slikbuffeten)

En amagerhylde (til flødebollestativ)

Et skab med midtervitrine (ølglas ved fadøls-tuctucen og pynt bag vitrinelågen)

Et lille bord (som skal blive til popcornvogn)

Et bornholmerur (til high striker)

Et hjørneskab m blyindfattede ruder (til spåkonen)

En babyseng til tigerbur

Pris ialt 300kr + diesel.

Og min dejlige kærreste har føjet mig og taget det meste af slæbet uden at kny. Imens han kæmper med at tømme laden for skrammel har jeg fundet  nye gratis møbler der skal være et sted..... og jeg mangler stadig lige noget til at stille kransekagen og æbledyppestanden på. Håber på at finde et gammeldag toiletbord med 2 niveauer og spejl...

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Jeg har iøvrigt gjort mig et indkøb jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til - jeg kunne bare ikke stå for den.

Jeg tror den oprindeligt har været holder til et pejsesæt, det passer i hvert fald med størrelsen. Den har en ret tung fod så den er god stabil.

Sjove forslag til hvad man kunne bruge den til modtages med kyshånd!

Den ville være oplagt som holder til et bundt heliumballoner, men nu regner jeg ikke med at bruge helium...

Jeg har også overvejet om det skal være en holder til en slags karrusel - en ring der hænger i snore fra toppen, lidt som en adventskrans. Med små dukker eller bamser som ''passagerer'', men selv hvis de kan findes på genbrug så løber det jo op.

Den simple løsning er selvfølgelig  bare at sno en kunstig blomsterranke rundt om den.

Nå jeg overvejer fortsat.

FB_IMG_1601973145640.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Det er SÅ skønt at se dine kreative projekter :cheerleader3:

Tillykke med Bornholderuret, dejligt med et godt fund, er spændt på at se hvordan det ser ud når du har bygget det om. 

Det lyder somom at du efterhånden har en hel antik butik i baghaven :lol:

Jeg kan forresten virkelig godt lide de blomsteranker du har lavet til lysekronen, hvordan har du lavet dem? 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

16 hours ago, Beryl said:

Det er SÅ skønt at se dine kreative projekter :cheerleader3:

Tillykke med Bornholderuret, dejligt med et godt fund, er spændt på at se hvordan det ser ud når du har bygget det om. 

Det lyder somom at du efterhånden har en hel antik butik i baghaven :lol:

Jeg kan forresten virkelig godt lide de blomsteranker du har lavet til lysekronen, hvordan har du lavet dem? 

Nej ikke i baghaven - kun i laden.:tunge:

Blomsterrankerne er sådan set ret lette, men ting tager tid... 

Jeg har stadsejern til blomster i 3 str, så jeg stadser ud i dobbelt papir og får en bunke ud af stadsejernet. Inden jeg tager dem fra hinanden buer jeg blomsterbladene så kan jeg forme 8-10 stykker af gangen.

Sytråd i en nål. Ekstra tyk knude på spidsen - det er lidt svært at forklare hvis du aldrig har lært det - man vikler tråden 3-4 gange om nålen og trækker nål og hele tråden igennem så man får knuden. En af de mindste hvide blomster på. En ny knude med lidt mellemrum, hvilket sådan set er så tæt som man kan lave knuden som beskrevet ovenfor, næste blomst osv. Først 3-5 af de mindste hvide med bladene nedad, derefter 5-10 af de mellemste hvide (med  bladene nedad) som får en af de små i en farve der stritter med bladene opad (pastelfarve og samme farve i hele ranken) de to bliver altså regnet som een blomst. Og derefter 5-10 af de største hvide med en mellem farvet. Igen de større hvide vender nedaf de mindre farvede opad.

Brugen af 2 farver i samme ranke giver et spil der får dem til at se mere naturlige ud.

Giver det mening?

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

13 hours ago, Beryl said:

Tak for forklaringen

Jeg er ikke sikker på at det hele giver mening for mig, måske det ville hjælpe at prøve at få det i hånden  eller måske jeg kan prøve at finde en video

På et tidspunkt var planen at lave et opslag i gør-det-selv forumet.

Men det kræver lige nogle billeder.

0

Del dette indlæg

Idag kan jeg officielt sige at mit vægttabsmål er nået!

20kg og ca 2 tøjstr mindre end i marts, 2 dage inden coronanedlukningen.

Køkkenvægten er lagt tilbage i skabet og den kommer jeg ikke til at savne til måltiderne. Badevægten beholder jeg et nært forhold til da jeg vil gøre alt hvad jeg kan for ikke at svinge for meget i vægt de næste måneder så min krop får en chanse for at finde sig selv igen  inden jeg (igen) skal tilpasse brudekjolemønster.

Jeg snakkede lidt med kæresten idag om taler (der er længe til men nu bød der sig lige en oplagt lejlighed).

Jeg har haft en fornemmelse af at han nok helst ville slippe for det, men tænkte det kunne jo være han overraskede (ind imellem har han en fast holdning til hvad der hører sig til). Og hans respons var da også at han ikke var meget for at holde en personlig tale, men hvis jeg synes det så måtte han jo i tænkeboks (han er nu sød...) men jeg fik forklaret ham at det var ikke for at lægge pres på ham, men blot for at koordinere. (Og lettet blev manden) Jeg synes det vil være malplaceret hvis jeg holdt en tale til ham og han ikke holdt en for mig. Alt hvad jeg kunne finde på at fortælle ham (og gæsterne) har han jo hørt før....

Meeen da han sagde at alt hvad han kunne sige til mig havde jeg jo også hørt før, måtte jeg godt nok lige rette hans misforståelse (han fik lidt uddybning I ikke behøver at kende) - det var han ikke voldsomt begejstret for.

Vi er jo nok et ganske almindeligt par hvor jeg nok jævnligt skal få fortalt ham hvad jeg føler for ham, mens det den anden vej går højt når det strækker sig til ''i lige måde'' og det har jeg da affundet mig med, men den der påstand, den var nu lige grov nok.....

I stedet blev vi enige om at skrive en fælles velkomstale der er gjort lidt mere ud af. Det bliver nok mig der kommer til at skrive det meste af den. Men pyt med det, det hele går jo ud på at hjælpes ad og en af de ting vi er gode til er netop at udnytte hinandens potientialer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 11/5/2020 at 9:21 PM, Landbruden said:

Wow mega fedt og spændende tema! Læg endelig billeder op af dine møbel-scoringer, det lyder fedt!

Møblerne står pt pænt stablet, så der bliver ingen billeder nu, men når de bliver malet og gejlet skal det nok komme.

0

Del dette indlæg

On 25.10.2020 at 5:22 PM, Frigga said:

Idag kan jeg officielt sige at mit vægttabsmål er nået!

20kg og ca 2 tøjstr mindre end i marts, 2 dage inden coronanedlukningen.

Køkkenvægten er lagt tilbage i skabet og den kommer jeg ikke til at savne til måltiderne. Badevægten beholder jeg et nært forhold til da jeg vil gøre alt hvad jeg kan for ikke at svinge for meget i vægt de næste måneder så min krop får en chanse for at finde sig selv igen  inden jeg (igen) skal tilpasse brudekjolemønster.

Det er fandme flot at du har nået dit vægtabsmål Frigga :cheerleader3:

Godt at i fik det på plads med talerne og fandt frem til noget der kan fungere for jer. Min kæreste og jeg vil gøreg det samme, med at lave en fælles velkomsttale. I forhold til at sige hvad man føler for hinanden, kom jeg til at tænke på det med de 5 kærlighedsprog. 

https://www.alt.dk/sundhed/kaerlighedssprog-hvilket-kaerlighedssprog-taler-du 

Det kan forklare hvorfor han tror, at han har udtrykt meget mere end han har sagt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 11/25/2020 at 5:54 PM, Beryl said:

I forhold til at sige hvad man føler for hinanden, kom jeg til at tænke på det med de 5 kærlighedssprog.

Ja det er jo lige netop derfor jeg ikke er i tvivl om hans følelser for mig :)

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Der sker ikke meget på bryllupsfronten for tiden, for overskuddet bliver selvfølgelig brugt på juleforberedelser i stedet.

Jeg kan dog ikke lade være med at vise jer min nyeste anskaffelse; den sidste gyngehest til en stor karrusel-dekoration. En mariehøne, som fordi den er så speciel er bragt fra Sjælland til Fyn af min bror og her i weekenden kom den resten af vejen til Nordjylland.

Sammen med en ko, en hest, en elg og en motorcykel skal det blive til en karrusel af et udtjent havebord, en parasol og et par murebaljer til drejemekanisme.

Og den skal stå midt i gårdspladsen og dække for det grimme dæksel til vandværket.

FB_IMG_1607420569147.jpg

FB_IMG_1607420561237.jpg

0

Del dette indlæg

Hold da op hvor er de søde og fine :lol: det lyder som et MEGA fedt projekt at lave en karussel, jeg håber du vil dele billeder af process og færdige karussel når du når dertil. Jeg nyder at se hvad du får kreeret og hvordan du på kreativ vis får gennemført dit tema :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Godt nytår allesammen!

Så kom vi ind i det nye år og ikke meget at lave ud over at blive hjemme og se så få som muligt (nåja og så skal julepynten pakkes væk, det har her i huset altid været oppe til d. 6. og jeg har haft et par travle dage)

Så nu kommer den næste tid forhåbentlig til at hedde bryllupsforbereddelser!

Som nogen måske har fanget går jeg sygemeldt. Jeg har et overbelastet knæ der ikke rigtigt vil hele som det burde og jeg har derfor haft en rigtig lang genoptrænning (3 år!!!) som efterhånden begynder at give pote med lys for enden af tunnelen. Desværre dog med endnu et tilbagefald i forbindelse med julerengøringen. MEN hvis jeg skal raskmeldes inden jeg mister min dagpengeret ved arbejdsløshed efter raskmelding, så er det senest 1. Juni. og hvis min (og lægens) plan om optrapning til fuld raskmelding skal være realistisk, så skal jeg snart i praktik. Og jeg kan se på planen at så vil jeg netop være mest presset i april-maj måned - hvilket jo egentlig var der jeg troede jeg skulle lave de fleste af de større DIYs så de ikke står i laden og trækker vinterfugt.

Så nu må jeg heller se at få fingeren ud og nå at få lavet mest muligt her i januar-februar.

Min søde forlovede har straks ryddet værkstedet så jeg har et sted at arbejde og vi har lagt en plan B for de færdige møbler....

Det der med brylluppet der blev udskudt et heeeelt år, er pludselig kommet meget tæt på selvom der stadig er 5 måneder til....

I forhold til corona, så tror vi stadig på en fest med 100 gæster 19.juni, men vi har også lagt en plan B hvis forsamlingsforbuddet kun tillader 50 personer og er det mindre end det så aflyser vi festen helt, går på rådhuset og venter med en fest til en anden god gang...

Plan B er simpelthen en reduktion i gæstelisten, hvor de der bliver valgt fra får en invitation til en anden dag i passende mindre grupper. Og vi har lagt plan for hvornår SUdato skal ligge i forhold til at tage de sidste beslutninger og hvad der skal med af info om plan B når vi (elektronisk) genudsender invitationerne.

Det har givet SÅ meget ro i en omskiftelig verden at vi snakkede om tingene og blev enige om en løsning i hver tænkelig situation.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak, jeg håber jeg også når at gennemføre alle mine ideer. 

Denne sidste uge som jeg egentlig havde bestemt skulle have max bryllupsgas er blevet til meget lidt bryllup.

I stedet har der været lidt (meget) panik da det er gået op for mig at jeg har en måned mindre til at blive raskmeldt hvis jeg vil beholde min dagpengeret. Og så hedder det praktik fra 1. februar, hvilket jo som bekendt er lige om snart. (Og så er der stadig ingen plads til svinkeærinder eller tilbagefald)

Men selvom det ikke er helt på plads endnu, så ser det vist ud til at falde på plads så jeg igen kan samle tankerne om andet end risikoen for pludselig at stå helt uden forsørgelse...

0

Del dette indlæg

Til ære for Landbruden får I lige nogle billeder af rodet i laden og stalden.

Første og andet billede er laden hvor vi vil holde vielsen, formodentlig med udsigten igennem rulleporten som baggrund. 

Ja der er fine bjælker men ovenover er der et meget tydeligt og ucharmerende ståltag. Men der er købt chiffonbaner og lyskæder der skal op imellem bjælkerne, de kommer ikke til at skjule ståltaget men forhåbentligt sløre det lidt. Hvis der bliver tid, vil væggene være nykalkede.

Der er plads til at alle gæster kan bænkes så der er 2 m imellem hver husstand hvis det bliver et krav.

De to næste billeder er af stalden (de to ender af samme rum) den ene ende skal nok blive færdig med plant betongulv, den anden vil ikke blive ændret.

Stalden skal kun bruges til brylluppet hvis vi i ugen optil går i panik og tror at vejret bliver så dårligt at vi ikke kan gennemføre med åbne overdækninger i haven. I  så fald er planen at bruge svinestierne og kobåsene til aktiviteterne og den flade ende til mad og laden til siddepladser. Men det er virkelig kun plan sidste udvej.

Det meste af det der er opbevaret i både stald og lade er faktisk ting der skal bruges til festen, borde, stole, dimser og møbler købt ind til netop det. Så selvom der skal en ordentlig oprydning til, så er der ikke så meget der skal til opbevaring i den tredje længe hvis stalden også skal ryddes. 

Og det sidste billede er vores ret romantiske gårdsplads der er perfekt at bruge som den er når der lige bliver lavet den alm forårskalkning. Porten fører ind i laden hvor vielsen skal foregå.

FB_IMG_1611237203632.jpg

FB_IMG_1611237199419.jpg

FB_IMG_1611237195105.jpg

FB_IMG_1611237188212.jpg

FB_IMG_1611237183942.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer