Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 posts in this topic

Halløj, sikke en fantastisk tråd :D
Jeg var også herinde for ca. 10 år siden, fordi jeg troede jeg skulle planlægge et bryllup. Det blev ikke aktuelt, men nu er jeg her igen og din tråd mindede mig om, hvorfor jeg holdt af forummet :lol:
Så det der med at undervandsblomster var smart, det mindes jeg - og den ultimative blomst var calla liljer, tror ikke den er lige så hyped nu om stunder.

Jeres fest lyder helt forrygende, jeg er ikke festtypen, men synes det der lyder som noget jeg ville nyde :)
Jeg krydser fingre for at alt flasker sig og i får mulighed for at fejre dagen præcis, som I drømmer om <3

Edited by Julienne
0

Annonce ♥

20 hours ago, Julienne said:

Halløj, sikke en fantastisk tråd :D
Jeg var også herinde for ca. 10 år siden, fordi jeg troede jeg skulle planlægge et bryllup. Det blev ikke aktuelt, men nu er jeg her igen og din tråd mindede mig om, hvorfor jeg holdt af forummet :lol:
Så det der med at undervandsblomster var smart, det mindes jeg - og den ultimative blomst var calla liljer, tror ikke den er lige så hyped nu om stunder.

Jeres fest lyder helt forrygende, jeg er ikke festtypen, men synes det der lyder som noget jeg ville nyde :)
Jeg krydser fingre for at alt flasker sig og i får mulighed for at fejre dagen præcis, som I drømmer om <3

Tak - velkommen tilbage. Du vil dog nok opdage at der er knap så meget gang i den herinde denne gang. Vi er kun nogle ganske få aktive. Jeg synes det er synd at alting foregår på Facebook, som er megarodet. Derfor jeg er holdt ved herinde selvom jeg til tider blot har skrevet for mig selv :lol:

0

Mange tak :)
Ja, jeg kan godt fornemme, at der ikke er samme summen, som dengang.

Har du været her længe nok til at vide om det også er coronas skyld, eller primært facebook, som du selv nævner?
Du skriver godt, så jeg har nydt at læse, selvom det ikke fik ligeså meget feedback undervejs. Jeg har også haft lidt blogs, hvor jeg også skrev for min egen skyld, så kender godt til trangen :)

0

Jeg begyndte min første ønsketråd i august 2019 (Mest muligt for mindst muligt) og ikke den helt store forskel pga corona. Selvom jeg måske fik lokket et par brude herover som så aflyste/udskød lige efter pga corona og forsvandt igen.

0

Annonce ♥

Så blev Tushnelda færdig. Helt og aldeles som jeg havde tænkt hende, med den eneste undtagelse at hoved og hænder ikke har samme farve. Men sådan måtte det bare være når thefarvede handsker og farvet silkepapir ikke kunne fåes til at passe sammen...

Der er et par røde lamper i siderne og spåkuglen skifter langsomt imellem flere farver. Men jeg fik ikke lige taget billede med lys, inden jeg igen pillede batterierne ud så de ikke bliver flade af at sidde i.

Bagsiden er beklædt med s/h stribet gavepapir da jeg endnu ikke ved om hun skal stå op ad en væg eller ej. Jeg har fundet nogle vintage freakshow plakater der skal limes op på bagsiden, men dem vil jeg gerne printe på biblioteket (både bedre og billigere end hjemme), så det må lige vente.

Kortene der kan trækkes kan ses her.

I øvrigt er min vision for de forskellige møbler (skabe og skænke) meget tydelig her. At beholde det oprindelige look af gamle umoderne møbler og så tilføje lidt skæg og ballade der passer til temaet.

Iøvrigt en vision der har ændret sig lidt hen af vejen - havde oprindeligt planlagt at male det hele hvidt for at få det hele til at passe sammen. Men kom til at tænke på hvor stort et arbejde det egentlig er, så denne metode er bare nemmere - og egentlig også federe og mere personlig efter min mening.

Desværre krøller gavepapiret når det bliver limet på og trækker sig ikke helt sammen igen når det tørrer ligesom tapet gør, men det går nok - man skal jo vælge sine kampe.

FB_IMG_1617702426344.jpg

FB_IMG_1617702418521.jpg

FB_IMG_1617702422526.jpg

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Jeg har længe været på udkik efter en ordentlig håndsprit der også er til at betale.

Jeg har nu fundet den: :cheerleader3:

Camilo 500ml til 27kr i Harald Nyborg!

Den lugter ikke slemt og efterlader ikke en grim smag. Det er desuden en gel, hvilket jeg også foretrækker.

Så nu slipper jeg for at købe flere prøver der bare står fordi de lugter forfærdeligt....:shooter:

FB_IMG_1617968725441.jpg

Edited by Frigga
0

On 4/12/2021 at 10:22 AM, Landbruden said:

Så tænker du at pimpe dem op til brylluppet?

Jeg har købt 10 af IKEAs glas sæbepumper til 5kr/stk. De skal nok pyntes lidt med lidt blonde og måske noget diller-daller. Og så er det meningen de skal have hver deres egen lille søjle at stå på. Jeg har fået nogle af de plastikrør man har gulvtæpper på. Så rækker en 1/2 l sprit vel til 2 pumper og det kan stilles og evt rykkes lidt rundt så der står en naturligt lige inden man går hen til en foodstand.

0

Annonce ♥

Nå så går der rygter om at fra 21. Maj må man samles 25 indenfor og 50 udenfor.

Havefest må jo være udenfor, så er vi vel sikret plan B som minimum... eller er vi? For vi skal vies i laden og det er vel indendørs selvom porten står åben i begge ender?!

Så et sted at til vielser osv må man være op til 500 - hvis altså der er 7,5 m2 pr person. Og godt nok kan vi placere 50 personer med 2 m imellem hver, men vi har ikke 50x7,5 m2 i et rum....

Og selvom forsamlingsforbudet ikke gælder på privat grund, så skal præsten jo kunne deltage, og så skal reglerne jo nok følges imens han udøver sin myndighed.

Det er godt nok ikke nemt at hitte rundt i! :shooter:

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Man må jo arbejde med det man har at gøre med.

Hvis vi står i en situation hvar vi ikke må være så mange til vielsen som til festen udenfor, så har vi løst snakket om at lade de nærmeste overvære vielse. Livestreame den til vores terrasse og invitere resten til at overvære det der og så kan vi alle fejre sammen bagefter.

Men lad os nu se hvad der sker.

Men jeg kan godt mærke at det hjælper at vide at vi i det mindste kan få det til at fungere med 50 gæster. Der har været nogle ting jeg egentlig gerne ville have købt ind, men jeg har vægret mig ved det fordi det ville være spildte penge hvis vi skal aflyse. På den anden side så er det materialer jeg har brug for til nogle af projekterne som jeg helst ikke vil udskyde til sidste øjeblik. Og med undtacelse af mængderne på mad og drikke så er der jo ikke nogen forskel på hvad jeg skal have lavet om vi skal have 50 eller 100 gæster.

0

Og så kom udmeldingen! Og hvis ikke det kører helt af sporet så må man være 100 indendørs fra d. 11. Juni. Altså er vi helt tilbage i plan A.:cheerleader3:

Og så er der desuden lukket så meget op at jeg nu kan komme i praktik. Så nu efter 2 1/2 måneders selvoptrapning så kan jeg lige nå at få 2 uger i praktik. :pokey:

Nåja 2 uger er vel bedre end ingenting, men det får den konsekvens at de bryllupsprojekter jeg havde tænkt skulle være en del af arbejdet de kommende 14 dage kommer jo nok til at vente.

På mandag er der nøjagtig 2 mdr til brylluppet, så jeg er begyndt at stresse en smule.:o

0

Hvis det bliver varmt kunne jeg godt finde på lave nogle frosen frugt is. Som dem i denne video. 

Nok også af bananer.

Nu får vi se hvad der bliver tid til i den sidste uge, for jeg vil kun lave dem hvis det ser ud til at blive varmt.

Og så har jeg forelsket mig lidt i disse chokoladeovertrukne jordbær. Men de kræver jeg får indfanget en der kan/vil lave dem om formiddagen på dagen.

FB_IMG_1618648441124.jpg

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Jeg fik omstrukket min mjød idag. De bliver SÅ gode.

3 forskellige, en frisk med hawtorn, en søød med kirsebær og en midt imellem med ægte/vilde/danske blåbær.

De fleste mjød bliver bedre med alderen så jeg tror jeg vil gemme en flaske af hver til kobberbrylluppet! Det vil da være lidt fedt at kunne trække et par flasker "bryllupsmjød" frem...

FB_IMG_1618737414309.jpg

0

Jeg fik vist lige lavet min nemmeste og hurtigste DIY nogensinde.

Knæleskamler til vielsen.

To passende stole savet af i 18-20 cm højde og sådan at ryglænet er lodret. Voila!

Havde egentlig tænkt på at skifte stoffet til noget rødt, men stoffet er egentlig pænt og med det røde tæppe under(så vi ikke ridser tåsnuderne på skoene) kan det vist også blive for meget rødt i rødt.

Derudover har jeg dummet mig. Jeg bestilte slik til slikbuffetten ved eventyrslik.dk - de er forholdsvis billige, men ikke så billige som netpris.dk. Jeg afbestilte så snart det gik op for mig, men da var det for sent.... øv der kunne jeg have sparet indtil flere hundrede kr.

FB_IMG_1620222389105.jpg

0

Ærgerligt med slikket, der skal også et par stykker til, når i er så mange, så det løber vel hurtigt op. Jeg er mest til chokolade, men fristet kan jeg da blive, så tør jeg mon klikke på linket :floejt:

Jeg er endnu engang imponeret over, hvor mange detaljer du er opmærksom på. Glæder mig til at se det hele sammen :cheerleader3:

0