mizzT

fest uden mine søskende

4 posts in this topic

åh lidt et dilemma.

Min fantastiske kæreste faldt på knæ, og self sagde jeg ja.

Det er vores 2 gang begge to, og denne gang ønsker vi at holde et lille intimt bryllup.

Vi har mange venner, jeg har meget familie, en del af dem ret nære.

Vi snakker om at holde en reception fx fra en vielse kl 14 og indtil 17.

derefter vil vi holde en fest for kun de aller nærmeste, mest venner faktisk. Gerne omkring en 20 stk.

Min far skal med som selvfølge til det hele. men jeg har 5 søskende, nogle mere nære end andre... Hvad gør jeg med dem.?

Føler næsten ikke jeg kan være bekendt ikke at invitere dem med til det hele, men så runder vi jo næsten 30 personer i stedet for de 20.

Åh giv mig et råd, som jeg måske føler dur.

0

Annonce ♥

Synes det lyder som en lidt svær situation. Som udgangspunkt vil jeg jo altid sige at I selvfølgelig kun skal invitere dem I har lyst til - men nu er det jo sjældent så simpelt.

Min første tanke var at "forsvare" det med at i ønsker at holde en fest om aftenen sammen med jeres venner som alle kender hinanden (hvis det altså er tilfældet) men det gælder jo ikke når din far skal med og måske også noget af gommens familie. 

Men at være ærlig om at I helst ikke vil være for mange er måske bare den rigtige vej frem. Du kender vel dine søskende og må have en ide om hvordan de ville tage det hvis du tog en snak med dem om det. Måske har du også nogle praktiske årsager til ikke at ønske at blive for mange - det kunne være  budget eller at der kun kan være et vist antal gæster hvor du har tænkt at holde det. 

Min kæreste har 4 søskende og jeg er sikker på at de ville vise forståelse for situationen hvis vi stod i samme dillema. 

I sidste ende er det jo dig der kender alle forholdene og må stole på din egen mavefornemmelse. 

0

On 3/31/2019 at 6:29 PM, Frigga said:

Synes det lyder som en lidt svær situation. Som udgangspunkt vil jeg jo altid sige at I selvfølgelig kun skal invitere dem I har lyst til - men nu er det jo sjældent så simpelt.

Min første tanke var at "forsvare" det med at i ønsker at holde en fest om aftenen sammen med jeres venner som alle kender hinanden (hvis det altså er tilfældet) men det gælder jo ikke når din far skal med og måske også noget af gommens familie. 

Men at være ærlig om at I helst ikke vil være for mange er måske bare den rigtige vej frem. Du kender vel dine søskende og må have en ide om hvordan de ville tage det hvis du tog en snak med dem om det. Måske har du også nogle praktiske årsager til ikke at ønske at blive for mange - det kunne være  budget eller at der kun kan være et vist antal gæster hvor du har tænkt at holde det. 

Min kæreste har 4 søskende og jeg er sikker på at de ville vise forståelse for situationen hvis vi stod i samme dillema. 

I sidste ende er det jo dig der kender alle forholdene og må stole på din egen mavefornemmelse. 

Tak for dit svar.

Jeg tænker og tænker over det hele tiden. Kan vi minimere antal af venner for at tage søskende med... Kan jeg bare sige det som det er, lade min far udeblive fra aftenen også, ligesom mine søskende... Jeg er i tvivl.

Indtil videre hælder jeg mest til at minimere vennerne og tage min familie med.

Min kæreste har ingen familie der skal med, så det er nemt nok kan man sige.

Vi må se hvad tiden bringer hihi

0

On ‎02‎-‎04‎-‎2019 at 4:46 PM, mizzT said:

Indtil videre hælder jeg mest til at minimere vennerne og tage min familie med.

Medminde I direkte har brudt med din familie eller vælger at sige at det er en ren vennefest fremfor en bryllupsfest - hvilket nok vil skuffe en del - så syntes jeg du skal følge din egen intuition ovenfor :)  Lidt som mizzT også siger ovenfor så vil jeg sige at det er meget "nemt" at sige at det er jeres dag, jeres bryllup og jeres fest. Problemet er bare at man også skal kunne se sig selv og familien i øjnene fremover medmindre man slet ikke vil dem. Her lyder det mere som at det er økonomien- eller pladsen - der er problemet:

Der er ingen - udover evt. jer der siger at der skal være spiritus i forskellige doser etc. Øl og vand kan også gøre det og i dag er øl jo faktisk billigere end vand :) Afhængig af hvor i landet I er og hvor langt I vil ud geografisk kan man finde billige og gode forsamlingshuse hvor I vil kunne holde såvel reception som efterfølgende fest.

0

Annonce ♥