Guest Jmuggi

Sætter skår i glæden

15 indlæg i dette emne

Åh, kender I ikke det, at folk bliver trætte af at se, I går rundt og er så glade fordi I skal giftes ? :baa:

Jeg vil godt lige starte med at sige at jeg har en kanon dejlig familie, og dette egentlig ikke er et decideret problem. Jeg er bare så træt af, når mine omgivelser vil "pille" mig ned. Både mig og min kæreste glæder os helt vildt til vores bryllup til maj næste år. Men det er som om der er visse personer i vores omgivelser, som ikke rigtig kan følge den glæde og derfor prøver at bagatellisere det.

F.eks. en kommentar om at vi havde lavet en hjemmeside: "er det nu ikke at gå lidt over gevind?!"

Hvorfor ? Hvis vi har lyst til at lave en hjemmeside, og svælge rundt i vores dejlige tanker og glæder omkring det at vi skal giftes, hvorfor kan vi så ikke få lov til det ? Alle andre behøver ikke have samme begejstring som os, men kan de da for helvede så ikke holde deres negative tanker for dem selv ? :super:

Det her er bare sådan et generelt irritations-moment for mig. Der er ingen grund til at nævne en masse kommentarer der er blevet sagt, for jeg går ud fra at min pointe er kommet frem. :td:

Derfor er det også bare skønt at man kan komme herind, og få lov til at være nok så hysterisk glad over at man skal giftes.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mon - Prøv at sætte Jer i deres sted. Det er mit indtryk at mange i lange perioder kun tænker og taler om bryllup. Det kan vel nemt komme til at blive ret træls for omgivelserne, så forståelig er deres reaktion måske nok i et eller andet omfang.

0

Del dette indlæg

Mon - Prøv at sætte Jer i deres sted. Det er mit indtryk at mange i lange perioder kun tænker og taler om bryllup. Det kan vel nemt komme til at blive ret træls for omgivelserne, så forståelig er deres reaktion måske nok i et eller andet omfang.

<{POST_SNAPBACK}>

Og måske dit svar afspejler at du osse imange år har hørt om bryllupper, både her og i det virkelige liv... Men du skal tænke på at det her er en' familie en' brud og gom der tales om.. og en' gang i livet !!!!

Så kan man da for faen godt have brug for at gå at være lidt glad i låget ik ?

og ja, hvis ens familie ikke synes det er fedt, så synes jeg de er lidt egoistiske..

Hvorfor kan folk ikke bare være glade på andres vegne ? De er jo ikke sammen 24-7 og skal deltage i bryllupsplanlægningen hele tiden vel ?

Så op med humøret jmuggi, jeg ville osse være blevet skuffet hvis jeg var dig ! :td:

0

Del dette indlæg

Det har du nok fuldstændig ret i Ninna. Jeg har jo tit talt med og hørt om folk som har sat alle ressourcer ind i planlægningen og adrenalinet har kørt på fuld skrue. De kan ikke forstå at det hele pludselig er overstået (og hverdag igen).

Det er måske det folk tænker på med deres reaktioner og formentlig vil de kun jeres bedste, men lov til at være skuffet - jo det har man

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og måske dit svar afspejler at du osse imange år har hørt om bryllupper, både her og i det virkelige liv... Men du skal tænke på at det her er en' familie en' brud og gom der tales om.. og en' gang i livet !!!!

Så kan man da for faen godt have brug for at gå at være lidt glad i låget ik ?

og ja, hvis ens familie ikke synes det er fedt, så synes jeg de er lidt egoistiske..

Hvorfor kan folk ikke bare være glade på andres vegne ? De er jo ikke sammen 24-7 og skal deltage i bryllupsplanlægningen hele tiden vel ?

Så op med humøret jmuggi, jeg ville osse være blevet skuffet hvis jeg var dig ! :td:

Beklager men jeg syntes altså diskobil har lidt ret - SKal selv giftes om 14 dage og VED jeg til tider kan være totalt irreterende og trættenede at høre på med alt mit bryllupssnak. Somme tider så tror jeg vi brude lidt en tendens til at tro hele verden drejer sig rundt om os og vores bryllups. Sådan er virkeligheden ikke. Det er nok i bund og grund kun os der kan blive ved og ved med at syntes det er det er super intressant at høre om. Guderne skal vide jeg selv er meget at svært at stoppe når det gælder bryllupssnak, og jeg kan godt forstå mine venner og familie har det hængende ud af halsen. Selv syntes jeg nemlig det er totalt træls med folk der kun kan snakke on en ting, om det så være sig, bryllup, deres graviditet eller deres

Nu kender jeg jo ikke din famile, men tror måske du tager tingene lidt for tungt. Kunne den bemærkning ikke bare være fordi vedkommende reelt mente at en hjemmeside er meget at gøre ud af det - og ikek fordi han/hun ville pille jer ned. Jeg syntes da sagtens man kan sige sin mening om en ting, når I nu selv bringer det op - Man vil vel ikke bare snakkes efter munden eller?Nu ved jeg jo ikke om vedkommende selv er gift og hvornår, men mine forældre fatter heller ikke hjemmesiden. De er fra en anden tid, hvor bryllupper ikke satte store palnlægningstrategier igang og forstår ikke alt vores knokle arbejde

Tilsidste - vær dog lige glad...Jeres bryllups er jeres valg. Det er jer der skal være glade og super lykkelige. Forvent ikke at alle andre har det på samme måde så bliver i kun skuffede

0

Del dette indlæg

Og måske dit svar afspejler at du  osse  imange år har hørt om bryllupper, både her og i det virkelige liv...

Jeg har det nok ikke helt som Discobil.

Som jeg nævnt mange gange arbejder jeg jo som kirketjener og er derfor med til 30 - 40 vielser om året. Jeg møder ofte brudeparrene noget tid før vielsen, når de kommer og aftale udsmykning af kirken.

Og selvom det jo er en temlig almindelig del af mit job, så kunne jeg aldrig finde på at lade brudeparret få fornemmelsen af at det bare var noget der skulle overståes. Jeg tager den tid det tager at få talt alle spørgsmål igennem med dem og få aftalt en pyntning som er lige præcis den de gerne vil ha'. Jeg vil gerne at brudeparrene føler at deres specielle dag også er noget særligt for mig.

Jeg strækker mig også langt for at opfylde deres ønsker til udsmykning. Det er ikke ualmindeligt at jeg møde ind i kirken ved 8 tiden lørdag morgen for at nå at binde guilander, bænkebuketter og lave dekorationer m.v.

Men det er da sandt at virkelig "fagidioter" kan være tunge at høre på i længden...

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens følge jeres reaktioner på at det kan være vores egen skyld, fordi vi ikke kan snakke om andet.. det er bare SLET ikke tilfældet her.

Vi sendte en mail til dem, som skulle med til brylluppet at vi havde fået lavet en hjemmeside, hvis de havde lyst til at se den. Og har ellers ikke snakket om det.. Kun hvis folk selv har bragt det på banen.

Faktisk har vi prøvet så vidt muligt at lade være med at snakke bryllup hele tiden, det er mest min bedste veninde, og selvfølgelig kæresten som jeg snakker med i større omfang.

Derfor kan jeg blive skuffet over folk, når de kommer med de negative bemærkninger.. netop fordi de kommer uden jeg har bedt om at snakke bryllup.

Jeg kan godt forstå, hvis andre mennesker bliver træt af at høre på det samme om og om igen. Men når det ikke er tilfældet, så føler jeg at de burde holde deres mund.

Lige såvel som jeg lader være med konstant snakke bryllup, så kan de vel også lade være med at komme med de dumme bemærkninger..

Jeg føler ikke selv at jeg er urimelig.. som jeg skrev i starten er det ikke fordi jeg forventer folk deler vores begejstring.. jeg forventer bare at de ikke AF SIG SELV begynder at kritisere.

Er det helt urimeligt ?!

0

Del dette indlæg

Jeg har det nok ikke helt som Discobil.

Som jeg nævnt mange gange arbejder jeg jo som kirketjener og er derfor med til 30 - 40 vielser om året. Jeg møder ofte brudeparrene noget tid før vielsen, når de kommer og aftale udsmykning af kirken.

Og selvom det jo er en temlig almindelig del af mit job, så kunne jeg aldrig finde på at lade brudeparret få fornemmelsen af at det bare var noget der skulle overståes. Jeg tager den tid det tager at få talt alle spørgsmål igennem med dem og få aftalt en pyntning som er lige præcis den de gerne vil ha'. Jeg vil gerne at brudeparrene føler at deres specielle dag også er noget særligt for mig.

Hov - hvad sker der lige her ?

Her taler vi jo hverken om kirketjenere, dj's eller andre bryllupsleverandørers reaktioner. Vi taler om familiernes og omgivelsernes reaktioner når folk fortæller om deres bryllupsplanlægning og viser deres engagement i samme.

Som bryllupsleverandør siger det næsten sig selv at man bruger den tid som er nødvendig for at folk er tilfredse og får det resultat de gerne vil have. Ellers er man i den forkerte branche.

Det gælder også mig. Både i relation til forberedelserne og selve festen er det ikke bare noget der skal overstås. Hos er det lysten der binder værket og hvert bryllup er en udfordring (ingen bryllups er ens). Det er ikke noget vi lever af, og den dag det ikke er sjovt længere; dvs. at det begynder at blive trættende. Ja så siger man selv stop.

Jeg føler ikke selv at jeg er urimelig.. som jeg skrev i starten er det ikke fordi jeg forventer folk deler vores begejstring.. jeg forventer bare at de ikke AF SIG SELV begynder at kritisere.

Er det helt urimeligt ?!

Absolut ikke.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Discobil.

Du får lige en stor og uforbeholdende undskyldning fra mig!

UNDSKYLD. :td:

Jeg fejltolkede at du gav Ninna ret i hendes udtalelse om at "dit svar afspejler at du osse imange år har hørt om bryllupper, både her og i det virkelige liv"

Jeg troede at du mente indenfor dit proffessionelle virke. Jeg er nu blevet klogere - og forhåbentlig mere forsigtig.

0

Del dette indlæg

Helt i orden.

Nu har jeg hørt om bryllupsforberedelser og festforberedelser i snart 20 år, så sandsynligheden for at det bliver trættende er nok ikke så stor efterhånden. Kan jeg holde Diskobil'en kørende 20 år mere står DJ Lillemand parat til at tage over. Han tripper allerede når han er med ude og stille op. Forleden faldt der lige en bemærkning til tjeneren: Vi skal spille til bryllup.

However: Jeg tror at Smølfi rammer hovedet på sømmet. Prøv herudover at se sådan på det at familien og omgivelserne måske kun vil Jer det godt. De oplever Jeres engagement og fortællen om forberedelserne vedr. denne dag som for de fleste er et af livets højdepunkter. De er måske ikke altid lige gode til at sætte sig ind i det sidste, og tænker måske mere praktisk: at at der også er en dag efter festen og et liv ved siden af som skal passes.

Selvom I måske ikke har talt så meget om forberedelserne overfor dem, kan de måske mærke at interessen/engagementet for visse andre ting er faldet betydeligt fordi I bruger krudtet på forberedelserne.

Men nej - Det er aldrig sjovt at blive mødt med den slags bemærkninger.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens følge jeres reaktioner på at det kan være vores egen skyld, fordi vi ikke kan snakke om andet.. det er bare SLET ikke tilfældet her.

Vi sendte en mail til dem, som skulle med til brylluppet at vi havde fået lavet en hjemmeside, hvis de havde lyst til at se den. Og har ellers ikke snakket om det.. Kun hvis folk selv har bragt det på banen.

Faktisk har vi prøvet så vidt muligt at lade være med at snakke bryllup hele tiden, det er mest min bedste veninde, og selvfølgelig kæresten som jeg snakker med i større omfang.

Derfor kan jeg blive skuffet over folk, når de kommer med de negative bemærkninger.. netop fordi de kommer uden jeg har bedt om at snakke bryllup.

Jeg kan godt forstå, hvis andre mennesker bliver træt af at høre på det samme om og om igen. Men når det ikke er tilfældet, så føler jeg at de burde holde deres mund.

Lige såvel som jeg lader være med konstant snakke bryllup, så kan de vel også lade være med at komme med de dumme bemærkninger..

Er det helt urimeligt ?!

Nej det er helt og aldeles rimeligt!

Knus Nett.

:td:

0

Del dette indlæg

De er måske ikke altid lige gode til at sætte sig ind i det sidste,  og tænker måske mere praktisk: at  at der også er en dag efter festen og et liv ved siden af som skal passes.

Selvom I måske ikke har talt så meget om forberedelserne overfor dem, kan de måske mærke at interessen/engagementet for visse andre ting er faldet betydeligt fordi I bruger krudtet på forberedelserne. 

<{POST_SNAPBACK}>

Ja selvfølgelig er der en dag bagefter, og hvor jeg dog glæder mig til den... Jeg har hele tiden været meget opmærksom på at hele livet ikke drejer sig om den her festlige begivenhed.

Men stadigvæk er brylluppet da noget helt specielt, for det er symbolet på det liv vi skal leve sammen "til døden os skiller".

Jeg glæder mig vildt til at kunne sige at jeg er gift med min kæreste. Glæder mig vildt til at opleve en masse som en gift kvinde.. Glæder mig bare til at det hele er på plads, og vi officielt hører sammen.

Men ja, det kan da godt være at omgivelserne ikke ved at vi har tænkt over at der også er et liv efter brylluppet.

Jeg har heller ikke tænkt mig at lade mit humør blive ødelagt pga visse personers små sure opstød af og til. Det er livet bare for kort til.

Men følte bare at jeg lige skulle af med det, og har også fået det meget bedre.

Er nok nået til den konklusion, at hvis folk har visse negative bemærkninger om vores bryllup og vores glæde, jamen så er det jo dem selv der skal bøvle med at komme i godt humør igen. Desuden er det vel også fair at man i et venskab, eller i en familie kan være uenige.. det betyder jo ikke at man ikke stadig elsker hinanden.

Og jeg elsker stadig min familie og mine venner, selvom de af og til kan komme med nogle udbrud som jeg måske ikke altid synes er lige retfærdige.

Men tak for jeres svar.. :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, kender I ikke det, at folk bliver trætte af at se, I går rundt og er så glade fordi I skal giftes ? :baa:

Jeg vil godt lige starte med at sige at jeg har en kanon dejlig familie, og dette egentlig ikke er et decideret problem. Jeg er bare så træt af, når mine omgivelser vil "pille" mig ned. Både mig og min kæreste glæder os helt vildt til vores bryllup til maj næste år. Men det er som om der er visse personer i vores omgivelser, som ikke rigtig kan følge den glæde og derfor prøver at bagatellisere det.

F.eks. en kommentar om at vi havde lavet en hjemmeside: "er det nu ikke at gå lidt over gevind?!"

Hvorfor ? Hvis vi har lyst til at lave en hjemmeside, og svælge rundt i vores dejlige tanker og glæder omkring det at vi skal giftes, hvorfor kan vi så ikke få lov til det ? Alle andre behøver ikke have samme begejstring som os, men kan de da for helvede så ikke holde deres negative tanker for dem selv ? :)

Det her er bare sådan et generelt irritations-moment for mig. Der er ingen grund til at nævne en masse kommentarer der er blevet sagt, for jeg går ud fra at min pointe er kommet frem. :hug:

Derfor er det også bare skønt at man kan komme herind, og få lov til at være nok så hysterisk glad over at man skal giftes.

<{POST_SNAPBACK}>

hejsa

ved du hvad jeg kan sagtens forstå at du er irriteret og såret over folks dumme negative bemærkninger...jeg har selv været nødt til at bryde et venskab med en veninde som slet ikke var positiv i forhold til mit bryllup og mit forhold til min kæreste..det bunder i jalousi...og nogle mennesker kan derfor bare ikke glæde sig på andres vejne. og derudover tror jeg at når vi render rundt i "vores bryllupsverden" så bliver lettere såret over folks kommentarer i forhold til brylluppet...sådan har jeg i hvertfald haft det...folk må gerne have deres meninger det er jo ikke sådan at de skal snakke en efter munden, men men der er dog mange måder at sige ting på hvis disse personer ikke er enige i det man fortæller om brylluppet eller planlægningen...så ja jeg vil give dig ret i at folk skal holde deres negative holdninger for dem selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0

Del dette indlæg

Jeg er bare så træt af, når mine omgivelser vil "pille" mig ned. 

Alle andre behøver ikke have samme begejstring som os, men kan de da for helvede så ikke holde deres negative tanker for dem selv ? :hug:

Det her er bare sådan et generelt irritations-moment for mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jmuggi.

Hvor kan jeg bare forstår dig sååå meget- det er ikke mindre end ½ uge siden, at jeg måtte sætte en stopper for det hele og var grædefærdig på randen af aflysning pga negative kommentarer. Det "sjove" var, at de fleste var fra familien, som kommenter hvad vores foretagende kommer til at koste dem (fordi vi ønsker at holde det i udlandet, hvor vi bor), om de overhovedet KAN komme, at det ikke er i "taxa-afstand hjem" osv. Hvorimod jeg oplever, at vennerne bakker op, som jeg aldrig havde drømt om. At de vil hellere vil melde afbud til komfirmation eller store familiebegivenheder for at kunne være med på vores store dag.

Onsdag blev for meget og jeg tog opgøret og sagde, at nu var det nok. Heldigvis fik jeg snakket ud med staklen, det gik ud over, og jeg fik en kanonforklaring på problemet. Jeg ved ikke, om det er generelt, men hvis det kan hjælpe nogen, så deler jeg gerne af min nye erfaring:

Bridezillas vil gerne have det perfekt. Alt går op i farver, omgivelser og traditioner. Familien bliver derfor nervøse for, at vi ikke når at tale sammen i løbet af dagen, at det bliver så overdådigt, at det kommer til at virke overfladisk/fremmedgjort. DET VIGTIGSTE ER AT VÆRE SAMMEN.

For mig er det ikke vigtigt, at det er dyrt og stilfuldt, hvad det dog måske kan opfattes pga feststedet, vi er vilde med. Mere at have familien og venner omkring mig på denne dag - samt at vielsen bliver så mindesfyldt som muligt, da den ikke kommer til at foregå i en kirke.

Efter at have gået med følelsen af egoisme/dårlige samvittighed over denne udgift for familien, glæder jeg mig nu igen til at kunne invitere dem herover - og vi sender invitationerne ud ligeså snart vi er helt sikre på, at det er dér vielsen og festen skal være. ;) Vi holder på at holde det på vores måde.

Redigeret af FrkMadsen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer