Min planlægning gik kun alvorligt i gang ugen op til brylluppet da vi var stadigvæk i gang med husrenovering. Dvs. at vi sat endelig vores køkken op onsdag morgen og de første gæster begyndte at ankomme onsdag aften!
Jeg er en som kan stresse utrolig meget over unødvendige ting. Min største bekymring var at jeg skulle stresse så meget aften inden brylluppet (om brylluppet) at jeg ikke vil få nok sovn. Det er afgørende for mig pga. en sygdomme – hvis jeg hviler ikke nok, kan jeg risikere at ende i seng i flere timer i løbet af dagen, og det er slet ikke en mulighed på bryllupsdagen!
Men det der med køkkenet var faktisk helt perfekt mht. at undgå stresse. Jeg var så fokuseret på køkkenet at jeg havde ikke tid til at bekymre mig over brylluppet
Jeg var allerede færdig med sliktræer og kirkehæfter da min mor ankom fra Irland onsdag. Jeg var overrasket over hvor afslappet jeg var omkring hele forløbet. F.eks. jeg kunne ikke se hvorfor jeg skulle skabe ekstra problemer for mig ved at forsøge at hæfte kirkehæfter sammen – folde dem bare
Da min mor ankom, var hun fuldstændig uvurderlig. Hun har gjort hele huset rent, lugede ukrudt i haven og gik amok med projekt pom-pom!
Torsdag:
Så begyndte at ankomme den største del af gæsterne – dansk familie fra nordjylland og 11 familiemedlemmer fra Irland.
Tip: hvis man er i gang med at lave pompoms og der er en 3-årig nevø i huset, sikre at lave en ekstra en til ham som en legetøj ellers kan man aldrig færdiggøre projektet ;)
Svigermoren ankomst med hjemlavede småkager til lørdagsbryllup – mums! (Senere lavede hun alle snacks til reception med min sliktræer som tilbehør)
Der var et par stressende tidspunkter men min dejlig mand sørgede for at mit stakkels hoved blev ikke overvældet af alle de mennesker i huset. Jeg vidste det slet ikke men han var så overbelastede på dagen – han skulle sørger for blomster, hent vin, formilde alle gæster, booke bryllupsrejsen, købe en morgengave til mig og han kun nået at få tid til at skrive sin tale kl.02 lørdag morgen. Stakkels mand, men han vil sikre at jeg opdagede ingen problemer inden brylluppet.
Fredag:
Vi havde lejet et sommerhus i Åsum lige udenfor Odense som var ellers helt perfekt til brylluppet da vi havde så mange udenlandske gæster.
Inden vi fik huset, ankomst min bedste veninde og brudepige fra Irland med hendes mand til Odense. Alle var lidt bekymret over at jeg skulle ikke være for træt, så mens jeg tog en middagslur, gik hende og hendes mand i gang med de sidste DIY projekter – at skrive alle navne på bordkortene og lave en takkeskilt. Og tusind tak til dem for deres indsats!
Vi fik nøgle til huset fredag eftermiddag og jeg havde et helt hold til at hjælpe med. Alle i familien fik deres egne to-do lister og efter blot et par timer var alle soveværelser klar, bordene var dækket, huset pyntet og køkken-holdet var klar med aftensmad til 25 mennesker.
Forskellige pynt omkring (vores 'tema' var blomster/lilla):
vores gæstetræ til fingeraftryk
Jeg fortsætter med lidt mere billedspam senere...
Besvarelsen er redigeret af irskdansk: 25 July 2012 - 11:24