Miss Giggles

Lidt på herrens mark med efternavn

16 indlæg i dette emne

Uha jeg synes godt nok det er svært det med efternavne og hvordan man skal løse den..

Sagen er min kommende svigermor hedder Lene og jeg hedder Lena så det er sådan lidt øv allerede der, men det kan man jo ikke gøre noget ved.. så kommer efternavnet der kommer vi begge jo til at hedde Schmidt hvis jeg vælger at tage hans efternavn.. og han vil ikke af med det da det betyder meget for ham.. ( på en måde har jeg ikke rigtig lyst til at hedde Schmidt )

Men jeg hedder Gottenborg Vestergaard men sletter Vestergaard da den ikke har den store betydning for mig, men så kommer vi til at hedde Gottenborg Willumsgaard Schmidt eller Gottenborg Schmidt eller ej det er svært.. Schmidt kommer jeg næsten ikke uden om med mindre jeg bare vælger at hedde det jeg hedder nu :(

Har I ikke nogle gode forslag til hvordan man kan løse det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

nej det har hun godt nok ikke, :) så det var da en mulighed, må igang med at overtale Karsten om han kunne tænke sig at rykke Schmidt til mellemnavn men tvivler lidt for han sagde her den anden dag det betød meget for ham.. Der er heldigvis langtid til endnu men det er noget som fylder en del for mig :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg har sagt til min Kommende hele tiden at hvis vi skulle giftes som kom jeg ikke til at få hans efternavn, for jeg vil ikke hede Hansen - Enten skulle vi finde et fælles mellemnavn og beholde hver vores efternavn, hvis han ikke ville have mit. - Jeg hedder Harmsen - Og er glad for det efternavn, på trods af at jeg næsten altid skal stave det for folk ( hmm hvorfor :blink: )

Kæresten ville ikke have nyt mellem navn, så efter længere tid, gik han med til at vi kommer til at få mit.

Så kender godt til at det kan være lidt svært.

Jeg syntes at det ville lyder bedst hvis det blev : Lena Schmidt Gottenborg

0

Del dette indlæg

Jeg hed indtil for nogle år siden Jensen til efternavn,

dette fik vi endelig slettet (hele min familie), da vi aldrig brugte det, men brugte vores mellmnavn, som nu er vores efternavn.

Og nu er det så sådan at jeg har sagt at jeg ikke har tænkt mig at tage H2B's efternavn som er Kristensen, da jeg aldrig vil komme til at bruge det.

Han er ellers den traditionelle type der mener at man ikke kan se at man er gift hvis ikke man hedder det samme.

Det er jeg så bestemt ikke enig i, og har også fået min vilje:-)

Så vi ender ud med at hedde det vi gør nu også efter bryllupet.

Så jeg tænker at hvis din mand ønsker at beholde Schmidt som efternavn, kan du jo godt tage det som mellemnavn...

Efter min mening behøver man ikke hedde nøjagtig det samme, synes man skal gøre som man synes lyder bedst, og som vil passe til en selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at tage Schmidt som mellennavn? Så du bliver Lena Schmidt Gottenborg

Det var også min første tanke. Og umiddelbart dét, som jeg lyder bedst. :) Men ellers er der jo også mange, der vælger bare at beholde deres egne navne, og det synes jeg ikke behøver være noget skidt overhovedet. :)

0

Del dette indlæg

Pyha kan godt forstå dit "dilemma". Synes sagtens I kan hedder Gottenborg Willumsgaard Schmidt eller som andre foreslår Schmidt til mellemnavn.

Her i huset er det noget at det samme. Jeg hedder Imer og han hedder Hansen. Jeg har siden vi mødtes sagt, at jeg ALDRIG ville af med Imer men samtidig er jeg også lidt konservativ på dette punkt og synes at ens efternavn er det nemmeste både for vores børn og man kan skrive familien XXX i forskellige sammenhænge. Indtil for få år siden, har min H2B sagt at han var ligeglad (og begge vores børn fik af samme årsag kun mit efternavn)men pludselig ikke han ændret mening. Noget med, at begge hans søskende har fravalgt Hansen så nu er der jo ingen som Hedder Hansen??!!! (Mener det er det 3. største efternavn i DK). Lidt den årsag, som jeg altid har brugt, jeg har kun kusiner som hedder Imer til efternavn (en fætter, men han fik faderens efternavn) og de er gift næsten alle sammen og alle giftet sig til et nyt efternavn og dermed er Imer blevet et mellemnavn, så jeg er "bange" for, at Imer efterhånden død ud som efternavn. Det vil jeg være rigtig ked af. Vi har heldigvis over et år til den store beslutning, men det er bestemt ikke et emne, som er nemt at tale om herhjemme!!!

Håber I finder en god løsning, som I kan bruge.

0

Del dette indlæg

Mange tak for jeres svar :cheerleader3:

Tror det bliver en Gottenborg Willumsgaard Schmidt.. fordi begge vores mellemnavne ( Gottenborg og Willumsgaard ) er beskyttede navne så man kan ik bare lige sådan tage det eller hvad ved jeg synes loven er lidt indviklet :)

Men han sagde, at hvis det ikke var muligt at få gjort det sådan her Gottenborg Schmidt Willumsgaard / eller Schmidt Gottenborg Willumsgaard Så gør vi nok sådan at vi begge beholder hvert vores mellemnavn og giver vores børn engang Gottenborg Willumsgaard Schmidt..

Det er godt nok et større puslespil der skal gå op :blink:

0

Del dette indlæg

Jeg har lidt a la samme problem.

Min H2B vil ikke af med sine efternavne.

Han hedder ziebell severinsen.

Jeg hedder Petersen.

jeg ved godt at der ikke er noget særlig over petersen, men vil helst ikke af med det.

jeg vil gerne have vi hedder det samme, men man kan jo ikke flette Petersen ind i Ziebell severinsen.

Jeg ved ikke hvad jeg gør.. Men der er jo tid til endnu..:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes Gottenborg Schmidt Willumsgaard lyder rigtig fint, selvom det er mange navne :biggrin:

Jeg har også et beskyttet efternavn, som jeg har haft som mellemnavn (jeg har i princippet 2 efternavne). Men håber at min htb må få det, ellers må vi nøjes med at give det til vores børn. Og i sidste ende kommer vi begge til at have htb´s efternavn, da jeg dropper mit, som er Rasmussen.

0

Del dette indlæg

Vi har været lidt ude i det samme.

Min h2b har været gift før med en kvinde som har akkurat samme fornavn som mig. Så jeg absolut nægter at tage hans efternavn og dermed komme til at hedde det samme som hans ex.

Heldigvis har han forståelse for det, så vi er blevet enige om at tage hans efternavn til mellemnavn, og så at tage min farmors pigenavn til vores efternavn. Således kommer vi til at hedder Hr og Fru Schou Bogh.

Bogh er også et beskyttet efternavn, men idet min far hedder Bogh til mellemnavn og min farmor hed Bogh skulle der ikke være et problem, fordi det er i min familie i lige linje.

Jeg er dog ikke videre begejstret for at skulle opgive mit nuværende efternavn, Juhl, men H2B vil ikke gå med til Schou Juhl, så det bliver altså Schou Bogh.

0

Del dette indlæg

Dejligt at hører det ikke kun er mig der har det problem :blush:

bare så træls han er fast besluttet på det Schmidt at det SKAL være efternavn iiihhh må bare lave dådyr øjne og alt mulig eller bide i det sure æble.. ...hvad gør man ikke for :heart:

0

Del dette indlæg

Vi sendte har lige endt vores ægteskabspapir ind og det blev Gottenborg Willumsgaard Schmidt for os begge to.. :) jo flere gange man siger det jo mere vender man sig til og det lyder meget bedre end alle de andre alternativer vi havde fundet frem til og alle er glade :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer