LykkeAndersen

Sommerbryllup i haven

13 indlæg i dette emne

Til næste sommer siger vi ja til hinanden så meget har vi da styr på :rolleyes:

Vi har snakket meget om at holde feste i mine forældres store, dejlige have mellem æbletræerne.

Vi ved at vi vil leje et festtelt (med gulv) stole og borde. Få en kok ud og lave noget grillagtigt.

Herefter kan jeg ikke holde styr på enderne længere (det tegner allerede godt) Jeg mangler simpelthen instiration til alt.

Pynten

Servicet (havde lidt tænkt på at købe brugt og blomstret)

Musikken

Kagen (som jeg tror at jeg selv vil lave)

Kjolen

Hvad gør jeg?

Jeg har set herinde at i er super kreative og hittepåsomme så nu spørger jeg jer... Har i nogle ideer til hvordan jeg griber det her an? :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lykke.

Velkommen til :cheerleader3:

Det lyder rigtig dejligt, med fest i haven - det gør vi også :biggrin:

Vi har valgt at leje både telt, stole og service sammen sted. Jeg havde også overvejet at købe noget, men syntes simpelthen det blev for dyrt. Vi har så valgt at finde et telt som vi syntes så lidt mere spændende ud end de almindelige hvide - man kan faktisk finde lidt forskellige typer af telte, hvis man googler lidt

MHT kjolen var jeg egentlig mest optaget af, at den ikke måtte have slæb, for selv om der er gulv i teltet, så er det svært at forestille sig at man ikke kommer lidt rundt på græsset ind i mellem (vi starter også med reception i haven) - men du kan finde rigtig mange forskellige typer af smukke kjoler her inde, så det er bare at lede rundt. :c166: Husk også at skoene ikke skal være stilleter

Du kan se link til teltleje og min kjole i min planlægningstråd - tryk på linket nede under.

God fornøjelse

0

Del dette indlæg

Det er en glimrende ide. Man skal ikke holde en havefest fordi man tror at man sparer noget. En havefest vil som udgangspunkt altid være dyrere fordi det typisk er betydeligt dyrere a leje et godt festtelt m/ gulv, service, "varmekanoner" etc. fremfor at leje et forsamlingshus o.l. men sætter også en helt anden stemning. Vi spiller en del havebryllupsfester (og konfirmationer) hvert år og mange af dem starter forholdsvis tidligt. Eksempelvis med middag ved 16 tiden. Det er en god ide for det gør at flere af dem som normalt ville tage "tidligt" hjem senere er med til mere. Flere af dem vælger at bryde lidt med den traditionelle bryllupsmenu eller buffet og serverer stegt pattegris, vildsvin o.l. med tilbehør hvlket også passer fint til.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ingen anelse om hvad voret budget er på, men umiddelbart er der ingen grænser. Det vigtigste er at det bliver hyggeligt og at mine forældres smukke have kommer til sin ret.

Vi er heller ikke helt sikre på menuen andet end at jeg selv laver kage og dessert.

Jeg tænkte at jeg ville finde tallerkner ala det her så det kan jeg bruge det næste år på

1260_1.jpg

0

Del dette indlæg

vi skulle have holdt vores fest i vores dejlige have - men blev så tilbudt en mindre fest lokale i nabolaget til næsten ingen penge - så vi tog det i stedet... Men vi fandt et telt, med gulve, stole, borde, varmere, etc. for 6000 DKK. Mener at det hed lejfesttelt.dk. Mener at det var inklusiv Jukebox :)

Anyways - jeg var ellers i gang med at lave pom-poms (hedder de ikke det) som jeg ville hænge i træerne + ris lamper som vil tændes om aftenen...flyde lys i metal-karene osv... argh så mange ideer...vi bruger stadig de meste også der hvor vi skal holde vores fest - da vi får en stor have med i købet og hvis vejret bliver godt så tror jeg at folk vil også være i haven en del :)

Vi går meget efter at det skal være "casual" ... så grill er super god idé!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder vel nok som et helt perfekt og gennemført tema (Det samme som vi har, høhø) :)

Jeg synes, at det fungerede rigtig godt at lave en gæsteliste og et budget, for at finde ud af, hvor store "rammer" man har til dekoration osv.

Vi har fra starten været enige om, at vi godt "tør" høre os frem ved venner og familie, og derved har vi allerede formået at få nogle gode aftaler i hus, til nogle priser der gør, at vi kan bruge ekstra penge på mad og drikke, reception og "stemning" (pynt og dekoration)

- kender i nogen, der kender nogen, som i kan låne/leje et telt ved for få midler?

- Hvad vil i gøre med gulv, borde og stole? (kan i selv lægge et gulv, så kan i spare mange penge - siger min håndværker kæreste)

- skal temaet være romantisk havefest eller noget havefest med farvede lys i pærerne osv?? (Så kan I allerede nu begynde at sondere udvalget)

Måske er det min jydementalitet der gør, at jeg synes det er helt fantastisk at spare nogle penge hvor man kan. (DOG uden at det går ud over kvaliteten af de ydelser/produkter man køber)

Jeg glæder mig til at følge dig herinde :)

0

Del dette indlæg

Vi holder også en havefest. Vi har ikke valgt noget decideret tema, for det vil vi alligevel ikke kunne overholde - vi vil bare gerne have et væld af farver. Det synes vi passer perfekt til et sommer/havebryllup :)

Men lige det jeg kan huske på stående fod, som vi har tænkt os som pynt .ol. er:

- Pompom'er i massevis fra teltloftet.

- Lanterner i massevis også fra teltloftet.

- Runde borde.

- Alle tallerkner, glas og bestik er købt i genbrugsen, og det hele er forskelligt. Hvert bord bliver dækket op med ens tallerkner, og (næsten) ens glas og bestik - men hver enkelt bord er meget forskellig :)

- En masse forskellig farvede blomster i hvid-malede dåser/vinflasker.

- Fyrfadslys i forskellige glas, der hænger rundt omkring i træerne.

- Balloner.

Hm... det er lige det jeg kan huske lige nu og her. Og desværre ingen billeder, for at fra ipaden (ingen billeder er lidt kedeligt, sorry :biggrin:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer