Meggers

Hvor hvid må kvindelige gæster være?

57 indlæg i dette emne

Hmm... Min veninde siger idag, at hun har fundet en kjole, som hun gerne vil have på til bryllup, der er hvid og lilla. Jeg siger helt ærligt, at det synes jeg ikke, at man kan tillade sig til et bryllup, og at jeg vil være ked af, hvis hun har hvidt på... Hun virker lidt forstående og synes selv at det er okay, fordi "det havde hun også til sin kusines bryllup", men vi snakker ikke mere om det, og hun falder så heldigvis samme dag over en anden kjole, som der ikke er hvidt på, og som hun køber...

Nu er vi så begge kommet hjem fra bytur og hun skriver, at hun tænker at hendes sko dertil så skal være hvide... Og helt ærlig, så gør det mig altså ked af det!

Jeg har helt ærligt slet ikke lyst til at nogle af de kvindelige gæster skal komme i noget som helst hvidt. Er det helt forkert af mig? Ville heller ikke bryde mig om, hvis de havde hvide blomster i håret eller sådan noget...

Jeg skrev til hende, at jeg altså havde det lidt svært ved de hvide sko, og om det ikke kunne være flot med en sølv eller guldsko til, og så skrev hun at hun ikke havde brug for en guld eller sølvsko og at hun ville have hvide.

HMM!!! Altså på den ene side, så vil jeg da helst ikke sige "EJ det må du ikke", men på den anden side, synes jeg det er SÅ egoistisk at hun insisterer på at have hvide sko på, når jeg har sagt at det generer mig?

Hjælp, er det mig, der er helt gal på den her? Og hvad dælen skriver jeg tilbage på sådan en sms? Jeg har IKKE lyst til at skrive "ej, du har ret, bare glem det", fordi det generer mig faktisk...

HUUG

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, jeg kan da ikke forstå, at hun ligefrem insisterer på at have hvidt på?

Personligt ville jeg nok ikke tage mig så meget af, om en gæst kom i hvide sko, men når du helt tydeligt har udtrykt, at du ikke bryder dig om det, forstår jeg ikke, at hun ikke bare lader være. Selvom hun synes, at du er fjollet eller urimelig, burde hun da forstå, at det bare er en del af din forestilling om, hvad dit perfekte bryllup er. Og det synes jeg, at man skal respektere.

Selvom jeg ikke har lige præcis den samme holdning mht det hvide som dig, forstår jeg dig godt. Det handler måske ikke så meget om de konkrete sko, men også bare, at hun slet ikke synes at ville respektere dine ønsker. Jeg ville også blive EKSTREMT ked af det, hvis mine veninder begyndte at rive i mit slør, når jeg nu SÅ tydeligt har udtrykt, at jeg ikke ønsker det. Selvom de synes, at jeg er fjollet, så skal de bare respektere det. Og det skal din veninde også.

0

Del dette indlæg

Mht sms'en ville jeg nok simpelthen bare skrive, at det jo trods alt er hendes beslutning, men at du vil blive ked af det. Altså være ærlig og så lade hende afgøre, hvad hun ligesom har moral til. Og så ville jeg forsøge at glemme hendes hvide sko - efter hvad jeg kan dømme får du en FANTASTISK bryllupsdag, hvor du slet ikke har tid til at koncentrere dig om et par sko :D Og jeg vil i hvert fald garantere dig for, at alles øjne vil være på den smukke brud og IKKE på en tilfældig gæsts hvide sko... de er garanteret også møg grimme de sko :)

bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Jeg synes, hun opfører sig ualmindeligt provokerende.

Når du har meldt klart ud, at det vil gøre dig ked af det, er der ingen tvivl om, at hun kun tænker på sig selv.

Jeg synes, du skal tage din brudekjole på til hendes bryllup.

Men derudover tror jeg ikke, du kan nå hende uden, at det udvikler sig til en større strid, for du har jo prøvet at sige det pænt til hende.

Jeg kan godt forstå, det gør dig frustreret. Det handler jo om, at hun overtræder dine grænser, og det er bare ikke cool.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville personlig være ligeglad med et par hvide sko på en kvindelig gæst .. MEN, det er DU ikke og hun er din veninde, så syntes ærlig talt hun er ret provokerende

jeg ville helt klart skrive at du jo ikke kan tvinge hende til ikke at iføre sig hvide sko men at hun nu kender din mening og at det vil gøre dig ked at det

Håber da virkelig at hun så kan fatte et vink med en vognstang og finde et par andre sko , der er jo tusindvis af flotte sko der ikke er hvide derude :bearhug:

0

Del dette indlæg

Tak jeres støtte. :bearhug:

Jeg ved godt, at jeg er ret hys med det hvide... Men det er jeg jo med mange ting, og det er nu engang sådan jeg er. Og personligt ville jeg aldrig drømme om at have noget som helst hvidt på til et bryllup, og jeg ved da også at en af Brians kusiner f.eks. straks snakkede om "hvad man måtte have på, og det måtte selvfølgelig ikke være hvidt". Hvis jeg skulle til et bryllup, hvor bruden sagde at ingen måtte komme i grøn, så ville jeg da også respektere det...

Det der gør mig mest ked af det er nok også, at hun VED det og ALLIGEVEL gør det. Hvis det var en af Brians kusiner eller en anden kvinde, der ikke kendte mig vildt godt, eller hvis det var en af de ældre i selvskabet, der ikke havde tænkt over at hendes skjorte var hvidmønstret, så ville jeg højest studse over det, og så ville det være det... Og jeg tror heller ikke, at det kan ødelægge dagen.

Men når det er min bedste veninde, og hun VED at det generer mig, og vil det alligevel, så bliver jeg altså ked af det! Sidder faktisk og decideret tuder...

Jeg har skrevet til hende, at det helt ærligt ville gøre mig virkelig ked af det, hvis hun tog hvide sko på, og at det faktisk gør mig ked af det, bare at tænke på det, men at det selvfølgelig er hendes valg. Og så har jeg tilføjet at jeg har både guld og sølv sandaler, som hun meget gerne må låne, hvis hun har lyst til det.

0

Del dette indlæg

Fandt lige dette.

Når det gælder bryllup, er der flere regler med hensyn til påklædning. Man kan doså selv vælge, om man vil følge dem eller ej.

- De kvindelige gæster må ikke bære hvidt, da denne farve er forbeholdt bruden.

- Nogle mener endda også, at de kvindelige gæster heller ikke må bære sort, som er sorgens farve.

- Kvindelige gæster bør heller ikke bære diadem, medmindre det er skrevet i invitationen, at det er tilladt.

- I kirken anses det for god smag, at kvindelige gæster har skuldrene dækket til, og at de ikke er alt for nedringede.

- For smoking gælder det, at den ikke må bæres før kl. 17. Desuden anses smoking for "fest-påklædning", og bør ikke bæres til kirkelige handlinger

0

Del dette indlæg

Tak jeres støtte. :bearhug:

Jeg ved godt, at jeg er ret hys med det hvide... Men det er jeg jo med mange ting, og det er nu engang sådan jeg er. Og personligt ville jeg aldrig drømme om at have noget som helst hvidt på til et bryllup, og jeg ved da også at en af Brians kusiner f.eks. straks snakkede om "hvad man måtte have på, og det måtte selvfølgelig ikke være hvidt". Hvis jeg skulle til et bryllup, hvor bruden sagde at ingen måtte komme i grøn, så ville jeg da også respektere det...

Det der gør mig mest ked af det er nok også, at hun VED det og ALLIGEVEL gør det. Hvis det var en af Brians kusiner eller en anden kvinde, der ikke kendte mig vildt godt, eller hvis det var en af de ældre i selvskabet, der ikke havde tænkt over at hendes skjorte var hvidmønstret, så ville jeg højest studse over det, og så ville det være det... Og jeg tror heller ikke, at det kan ødelægge dagen.

Men når det er min bedste veninde, og hun VED at det generer mig, og vil det alligevel, så bliver jeg altså ked af det! Sidder faktisk og decideret tuder...

Jeg har skrevet til hende, at det helt ærligt ville gøre mig virkelig ked af det, hvis hun tog hvide sko på, og at det faktisk gør mig ked af det, bare at tænke på det, men at det selvfølgelig er hendes valg. Og så har jeg tilføjet at jeg har både guld og sølv sandaler, som hun meget gerne må låne, hvis hun har lyst til det.

Ja, men det er da også bare mega mærkeligt, at hun synes at insistere på det. Jeg kan godt forstå, at du er ked af det :( Og jeg synes ikke, at du er hys.. Eller altså jo, men kun som alle andre brude også er med ét eller andet... For mig er det ikke det med det hvide, men f.eks. i forhold til dét med sløret og nogle andre ting.. Hvor jeg da HELT sikkert også virker enormt hysterisk og fjollet for andre, men jeg er ligeglad - det her er MIT (vores whistling.gif) bryllup.

Hvad får hun dog ud af at have hvide sko på? Andet end en bedsteveninde, som er såret og et look som i hendes egne øjne er minimalt pænere end med andre sko til.. Det er fesent. Og ikke fair.

icon_hug.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, men det er da også bare mega mærkeligt, at hun synes at insistere på det. Jeg kan godt forstå, at du er ked af det :( Og jeg synes ikke, at du er hys.. Eller altså jo, men kun som alle andre brude også er med ét eller andet... For mig er det ikke det med det hvide, men f.eks. i forhold til dét med sløret og nogle andre ting.. Hvor jeg da HELT sikkert også virker enormt hysterisk og fjollet for andre, men jeg er ligeglad - det her er MIT (vores whistling.gif) bryllup.

Hvad får hun dog ud af at have hvide sko på? Andet end en bedsteveninde, som er såret og et look som i hendes egne øjne er minimalt pænere end med andre sko til.. Det er fesent. Og ikke fair.

icon_hug.gif

Tak :bearhug: Og ja, alle brude har nok noget, som de er hys med... Jeg er personligt slet ikke hys med slør, det må de gerne flå (dog ikke klippe - er sgu lidt bange for om der kunne ske uheld, det er jo efter en lang middag med vin :unsure:), men jeg ville ALDRIG ALDRIG ALDRIG rive i et slør, som en brud havde sagt, at hun ikke ville have revet i!

Jeg forstår heller ikke, hvorfor det er så vigtigt med hvide sko... Faktisk synes jeg personligt at guld eller sorte sko ville være flottere til hendes kjole, men det er selvfølgelig en smagssag. :wink: Men nu har jeg skrevet min holdning, og så må jeg se hvad der sker... Det får ikke lov at ødelægge min dag i hvert fald, basta!

0

Del dette indlæg

Fandt lige dette.

Når det gælder bryllup, er der flere regler med hensyn til påklædning. Man kan doså selv vælge, om man vil følge dem eller ej.

- De kvindelige gæster må ikke bære hvidt, da denne farve er forbeholdt bruden.

- Nogle mener endda også, at de kvindelige gæster heller ikke må bære sort, som er sorgens farve.

- Kvindelige gæster bør heller ikke bære diadem, medmindre det er skrevet i invitationen, at det er tilladt.

- I kirken anses det for god smag, at kvindelige gæster har skuldrene dækket til, og at de ikke er alt for nedringede.

- For smoking gælder det, at den ikke må bæres før kl. 17. Desuden anses smoking for "fest-påklædning", og bør ikke bæres til kirkelige handlinger

Det handler så nok om, hvordan man tolker det med at man kan følge reglerne eller ej, og hvordan man tolker det med at bære hvidt...

Jeg synes jo at det i høj grad er brudeparret, der lægger ud, hvilke regler man gerne ser fulgt... Jeg er hamrende ligeglad med om nogen kommer i sort, bare det stadig er festligt (ingen sørgebind :wink:). Og for min skyld må kvindre også gerne have bare skuldre - det har jeg også selv. Men det hvide går jeg op i...

For mig tror jeg at grænsen går ved, om nogen har noget på, som strengt taget kunne have været en brudeting. Hvis min gamle mormor har hvidt i mønstret på skjorten, så ville det ikke genere mig nær så meget, som hvis en ung kvinde havde et par skideflotte hvide sko på...For mig må det ikke være noget, hvor nogen strengt taget kunne pege på det og sige "Det kunne bruden også have haft på". Jeg ved godt, at man også godt kunne have hvide sko på til andre fester, men jeg forbinder det faktisk med konfirmation og bryllup.

0

Del dette indlæg

Jeg synes som de andre også hun virker lidt provokerende. jeg ved faktisk ikke hvordan jeg selv ville have det med hvide sko. Men jeg er ret sart med gæsternes kjolefarver. Svigermor kiggede på en galla agti flotte jkjolg kjole i en lys sandfarve og der sagde jeg altså jeg synes den er for lys. Har ikke lyst til at mine gæster kommer i kjoler der så lys. Der er et hav af flotte kjoler, så det kan altså godt lade sig gøre at finde en, hvor man ikke er i tvivl om at den IKKE er hvid. Køb dog en lille eller noget for pokker da :griner:-

0

Del dette indlæg

Jeg synes som de andre også hun virker lidt provokerende. jeg ved faktisk ikke hvordan jeg selv ville have det med hvide sko. Men jeg er ret sart med gæsternes kjolefarver. Svigermor kiggede på en galla agti flotte jkjolg kjole i en lys sandfarve og der sagde jeg altså jeg synes den er for lys. Har ikke lyst til at mine gæster kommer i kjoler der så lys. Der er et hav af flotte kjoler, så det kan altså godt lade sig gøre at finde en, hvor man ikke er i tvivl om at den IKKE er hvid. Køb dog en lille eller noget for pokker da :griner:-

Lige præcis! Nu ved jeg ikke hvor "sand" den var, og hvor hys jeg selv ville være i situationen (men sikkert lige så hus som dig :tunge:), men pointen er den samme hele vejen igennem: Køb dog noget andet, der er så meget andet flot!!!

(Og hvis nogen har uforløste ønsker om at klæde sig som en brud, så kan de da holde deres egen lille fest, hvor alle har hvidt på - EN ANDEN DAG!)

---

Nå... Men svaret på sms'en om, at jeg ville blive virkelig ked af det, hvis hun har hvide sko på, lød, at hun måtte se på det, når hun fik kjolen hjem (den er ved skrædder for at få lavet en lille bitte tilretning på skuldrene), fordi hun synes det var fjollet at købe sko, som hun kun kunne bruge til denne kjole.

Tag den! :shooter:HUUG

Måske skulle man komme splitteravende nøgen, når hun engang holder bryllup :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :)

Nu kender jeg ikke din veninde, men det lyder lidt som om hun søger grænser overfor dig. Som om hun eller i hvert fald ubevidst tjekker hvor langt du vil lade hende gå. Jeg er selv så dårligt til sådan nogle spil mellem folk så jeg plejer at lægge kortene på bordet for at få en reaktion jeg rent faktisk kan forholde mig til.

Jeg ville nok have skrevet: Jeg forstår ikke hvorfor du insisterer på at bære hvidt, når jeg ved du kan mærke på mig at jeg helst vil være den eneste der kommer i noget hvidt på min bryllupsdag. Du er min veninde og jeg holder af dig, så jeg ved at du vil respektere det, hvis det virkeligt betyder noget for mig, og det gør det. Jeg ville blive glad hvis du forstod at jeg gerne vil ha at du ikke kommer i hvid.

Men jeg er også så direkte :rolleyes:

HVIS hun kan mærke det på dig, så sys jeg i hvert fald at det er lidt uforskammet. Det gode og det besværlige med veninder er at de giver en modspil, og er de gode veninder accepterer de også hvis man giver udtryk for at man er ked af noget de har i sinde

0

Del dette indlæg

Jeg har oplevet kvindelige gæster til bryllupsfester i hvide kjoler uden at de kunne tages for en brudekjole. Ja nogle af dem har næsten været gennemsigtige. Det er jo formentlig derfor jeg har bemærket det og hvad farve sko de har haft på må I ikke spørge mig om :thumbsupsmileyanim: Hvis bruden ikke har noget problem med det så er det jo fint nok. På samme måde som det her med smoking, sorte kjoler osv. Der er nogle gamle traditionelle regler men i dag følges de ikke slavisk (af alle ihvertfald). Men i en situation hvor veninden ved at det har en betydning for bruden - her Mette - at være i hvidt denne ene dag mere eller mindre som den eneste, skulle man jo tro at veninden ville lytte. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

jeg må nok indrømme, at jeg synes, at du er lidt hys - men jeg er så også typen, der ville være ret ligeglad hvad mine gæster har på, så længe de ikke kommer i bamudaskjorte eller brudekjole. Der er jo ingen risiko for, at folk skal tro, at det er din veninde, der er bruden, og det er jo trods alt din veninde, som har været ude og invistere i ny kjole, og som også skal investere i nye sko - som hun også gerne vil bruge senere hen.

Man skal selvfølgelig respektere brudens ønsker, men alligevel...

2

Del dette indlæg

jeg må nok indrømme, at jeg synes, at du er lidt hys - men jeg er så også typen, der ville være ret ligeglad hvad mine gæster har på, så længe de ikke kommer i bamudaskjorte eller brudekjole. Der er jo ingen risiko for, at folk skal tro, at det er din veninde, der er bruden, og det er jo trods alt din veninde, som har været ude og invistere i ny kjole, og som også skal investere i nye sko - som hun også gerne vil bruge senere hen.

Man skal selvfølgelig respektere brudens ønsker, men alligevel...

Helt fint at få noget "fra den anden vinkel", men jeg vil godt lige påpege, at jeg IKKE har presset eller noget for, at hun skal købe ny kjole eller sko.

Tværtimod sagde jeg til hende ved en tidligere lejlighed at den kjole, som hun havde på den dag var SÅ flot, og vi snakkede om, at den kunne hun i hvert fald også sagtens bruge til bryllup. Og ditto med hendes sko den dag + jeg har tilbudt at låne hende sko. Ikke at jeg forventer at hun skal låne mine sko. Men det er jo ikke fordi at jeg presser hende til at købe nye sko, som hun ikke kan bruge igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes helt ærligt det er at være hysterisk! Jeg kan forstå at man reagerer på en kjole der er gennemgående hvid, men jeg synes det er liiiige hårdt nok at sige der intet hvidt må være på kjolen.. Og jeg har klart sammen holdning til den med skoene - jeg synes altså ærlig talt det er fjollet at din veninde ikke må have hvide sko på..

Når det så er sagt, så synes jeg det er rigtig dårligt af din veninde at hun ikke respekterer dine følelser på det punkt. Så kan det være noget så fjollet eller hysterisk, men hvis man fortæller at det gør en ked af det, så bør man som veninde respektere det og finde på noget andet.

:hug:

2

Del dette indlæg

Hejsa :)

Nu kender jeg ikke din veninde, men det lyder lidt som om hun søger grænser overfor dig. Som om hun eller i hvert fald ubevidst tjekker hvor langt du vil lade hende gå. Jeg er selv så dårligt til sådan nogle spil mellem folk så jeg plejer at lægge kortene på bordet for at få en reaktion jeg rent faktisk kan forholde mig til.

Jeg ville nok have skrevet: Jeg forstår ikke hvorfor du insisterer på at bære hvidt, når jeg ved du kan mærke på mig at jeg helst vil være den eneste der kommer i noget hvidt på min bryllupsdag. Du er min veninde og jeg holder af dig, så jeg ved at du vil respektere det, hvis det virkeligt betyder noget for mig, og det gør det. Jeg ville blive glad hvis du forstod at jeg gerne vil ha at du ikke kommer i hvid.

Men jeg er også så direkte :rolleyes:

HVIS hun kan mærke det på dig, så sys jeg i hvert fald at det er lidt uforskammet. Det gode og det besværlige med veninder er at de giver en modspil, og er de gode veninder accepterer de også hvis man giver udtryk for at man er ked af noget de har i sinde

Jeg ville ønske, at jeg havde skrevet, som du gjorde. Men jeg kan ikke rigtig få mig til decideret at forbyde hende det. Jeg har dog sagt ORDRET, at det vil gøre mig meget meget ked af det, hvis hun tager hvide sko på.

Jeg har oplevet kvindelige gæster til bryllupsfester i hvide kjoler uden at de kunne tages for en brudekjole. Ja nogle af dem har næsten været gennemsigtige. Det er jo formentlig derfor jeg har bemærket det og hvad farve sko de har haft på må I ikke spørge mig om :thumbsupsmileyanim: Hvis bruden ikke har noget problem med det så er det jo fint nok. På samme måde som det her med smoking, sorte kjoler osv. Der er nogle gamle traditionelle regler men i dag følges de ikke slavisk (af alle ihvertfald). Men i en situation hvor veninden ved at det har en betydning for bruden - her Mette - at være i hvidt denne ene dag mere eller mindre som den eneste, skulle man jo tro at veninden ville lytte. :thumbsupsmileyanim:

Præcis. Der bliver sikkert overtrådt traditioner ved alle bryllupper (og andre fester), og det er bare helt iorden, hvis dem der holder festen synes det er iorden og alle iøvrigt er glade. :)

0

Del dette indlæg

jeg går ikke sååå meget op i det, og min moster spurgte forleden om hun måtte bære hvide leggins og det sagde jeg ja til.

ville dog nok selv synes det var underligt hvis nogen dukkede op i en hvid kjole hehe. men når du endda siger til din veninde du ville blive ked af det så forstår jeg slet ikke hun gør det, eller bare overvejer det!jeg havde købt en mørk champagnefarvet kjole sidste år da jeg skulle til et byllup, finder så ud af kort forinden at bruden selv bærer den farve, så skyndte jeg mig da at købe en ny kjole, ville ikke engang spørge om det var okay at bære den. den dag er brudens dag :)

0

Del dette indlæg

Ved ikke om jeg på selve dagen ville lægge mærke til om en gæst havde hvide sko på, men hvis jeg vidste det på forhånd ville jeg nok have det ligesom dig.. Kan slet ikke forstå at når du siger det til hende, at hun så stadig ikke respektere det..! Helt ærligt, så tror jeg (uden at kende hende) at det handler om at du ikke skal tro du bestemmer alt den dag - bare fordi det er DIT bryllup.. Syntes det er så unfair overfor dig, det er den ene dag i hele dit liv, og så vil hun ikke lade dig have det for dig selv..? (og jeg mener jo at det er dig der bestemmer når det er dit bryllup :) )

-Men hvis der er nogen der dukker op i hvidt til mit bryllup, så ville jeg bede dem om at tage hjem og tage noget andet på inden festen - ellers kan de blive væk! Det er så respektløst, og hvis min dag (og mine følelser omkring det)ikke betyder mere for dem, end at de godt mener de kan tillade sig det, så har de bare ikke fortjent at komme med!!

Håber virkelig hun lytter til dig og respektere at det er din dag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må indrømme det ville ikke røre mig det mindste hvis nogen kom i hvide sko kom de helt i hvidt var det noget andet men et par sko ville jeg ikke tænke over.

Faktisk tror at jeg at der kommer 3 i deres gamle brudetøj, den ene er gift på rådhuset i en lillakjole, den anden er gift i kirken i lilla buksedragt, den 3. har fået farvet sin rigtige brudekjole om. Det synes jeg bare er fedt, vores temafarve er lilla så synes det er fedt at 2 af dem har brudekjoler/tøj der passer i farven

0

Del dette indlæg

Jeg faldt over en af dine sætninger

Jeg forstår heller ikke, hvorfor det er så vigtigt med hvide sko...

For at prøve at se det fra din venindes side, så tænker hun måske det samme? Jeg tænker ,at det var pænt af hende at afstå fra kjolen, nu hvor den var uønsket. Mon ikke der kommer gæster, som slet ikke har overvejet sagen nærmere? Til sommerbryllupper har jeg tit set hvid nederdel evt. med mønster med en farvet top eller jakke. Som flere siger, ser man næppe skoene, og jeg synes, det er synd, at du bruger så meget energi på det. Med et bryllup om mindre end 2 mdr. har du sikkert mange andre ting at se til. Håber tingene ser lysere ud i morgen:)

1

Del dette indlæg

Om du er hys eller ej, så syntes jeg at en veninde bør være forstående. Det er JERES dag og selvfølgelig skal det også være en god dag for gæsterne. Men hun vil jo ikke mærke forskel om det er en guldsko eller en hvid sko!!

Jeg har en i min mands familie jeg ved der kommer med i en rå-hvid kjole og jeg har sagt at det er normen at man ikke kommer i hvid og at jeg ikke syntes at det er i orden. Så jeg tager en kjole med i hendes str. hvis hun har hvid på beder jeg hende om at tage den på, skifte til en af hendes andre kjoler eller blive væk! Jeg syntes det er respektløst!!

0

Del dette indlæg

Jeg faldt over en af dine sætninger

Jeg forstår heller ikke, hvorfor det er så vigtigt med hvide sko...

For at prøve at se det fra din venindes side, så tænker hun måske det samme? Jeg tænker ,at det var pænt af hende at afstå fra kjolen, nu hvor den var uønsket. Mon ikke der kommer gæster, som slet ikke har overvejet sagen nærmere? Til sommerbryllupper har jeg tit set hvid nederdel evt. med mønster med en farvet top eller jakke. Som flere siger, ser man næppe skoene, og jeg synes, det er synd, at du bruger så meget energi på det. Med et bryllup om mindre end 2 mdr. har du sikkert mange andre ting at se til. Håber tingene ser lysere ud i morgen:)

Jeg kan godt se din pointe, men når det kommer til at definere hvad der er vigtigt, så synes jeg et eller andet sted at brud og gom har førsteret, i hvert fald så længe at det ikke er TOTAL umuligt at overholde "reglerne".

Jeg har jo iøvrigt ikke nedlagt forbud mod skoene, men bare gjort opmærksom på mine følelser, som nu engang er som de er.

Og som jeg vist har været inde på, så ville jeg nok højest studse over det, hvis nogle gæster ikke havde overvejet det, og derfor havde hvid på (dvs. jeg synes stadig det er upassende, men de har jo ikke vidst, at det generede mig). Men min veninde VED jo netop godt, at det generer mig. Og derfor gør det mig endnu mere ked af det, at hun vil det alligvel.

Og ja, du har MEGET ret i at det er tåbeligt at bruge energi på, og jeg ville ønske at jeg kunne lægge det fra mig, men ER altså ked af det... Måske også fordi jeg netop HAR så meget andet at tænke på, og derfor ikke lige har brug for en veninde, der gør noget, som jeg har pointeret, jeg ikke synes er iorden.

Jotak, jeg håber også at alt er lysere imorgen. :kiss: Det er nu heller ikke sort nu, kun lige i denne forbindelse. :(

0

Del dette indlæg

Om du er hys eller ej, så syntes jeg at en veninde bør være forstående. Det er JERES dag og selvfølgelig skal det også være en god dag for gæsterne. Men hun vil jo ikke mærke forskel om det er en guldsko eller en hvid sko!!

Jeg har en i min mands familie jeg ved der kommer med i en rå-hvid kjole og jeg har sagt at det er normen at man ikke kommer i hvid og at jeg ikke syntes at det er i orden. Så jeg tager en kjole med i hendes str. hvis hun har hvid på beder jeg hende om at tage den på, skifte til en af hendes andre kjoler eller blive væk! Jeg syntes det er respektløst!!

Jøsses, hvor respektløst!!!! :shooter: Jeg håber, at hun kommer på bedre tanker, og ellers så synes jeg at det er en GOD "løsning", du har valgt! :hug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer