Meggers

Hvor hvid må kvindelige gæster være?

57 indlæg i dette emne

Som du selv siger, så er hun din bedste veninde.

Så burdte hun virkelig os lytte til dig og forstå din ønske om at det kun er dig der kommer i hvid. Når du nu på så pæn en måde har sagt det til hende, så syntes jeg også at det er lidt respektløst for hende at droppe den første kjole - og så derefter går til hvide sko. Arrmen altså, kan ikk at hun kan være itvivl om hun skal have hvid på, når du har sagt at du ville blive ked af det...

Ligge en :bearhug: fra mig af.

Redigeret af Mor-Til-To
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som du selv siger, så er hun din bedste veninde.

Så burdte hun virkelig os lytte til dig og forstå din ønske om at det kun er dig der kommer i hvid. Når du nu på så pæn en måde har sagt det til hende, så syntes jeg også at det er lidt respektløst for hende at droppe den første kjole - og så derefter går til hvide sko. Arrmen altså, kan ikk at hun kan være itvivl om hun skal have hvid på, når du har sagt at du ville blive ked af det...

Ligge en :bearhug: fra mig af.

Tak for :bearhug: det luner meget :kiss:

Nå... Men enden (I guess?) på det blev, at hun efter et par beskeder frem og tilbage, hvor jeg havde gentaget, at det ville gøre mig rigtig ked af det, hvis hun tog hvide sko på, skrev, at så måtte hun ud og finde nogle lyse sko.

Jeg tror bare, at jeg prøver at lade den ligge der, og håber på, at hun tilfældigvis falder over nogle skideflotte beige sko eller sådan noget...

0

Del dette indlæg

Personligt ville det ikke rore mig om vores gæster kommer i hvidt, så længe de ikke kommer i brudekjole... :)

Vi holder jofesten som en stor sommer-have-fest og tænker at her kunne der måske godt dukke en hvis bluse, nederdel eller noget hvidt i en kjole. Og fred være med det... :)

Men... Synes at din veninde skal respektere dit ønske om at være den eneste der bærer hvidt. Håber hun finder et par andre flotte sko, så I alle kan bruge jeres energi på noget sjovere.

:bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg

Personligt ville det ikke rore mig om vores gæster kommer i hvidt, så længe de ikke kommer i brudekjole... :)

Vi holder jofesten som en stor sommer-have-fest og tænker at her kunne der måske godt dukke en hvis bluse, nederdel eller noget hvidt i en kjole. Og fred være med det... :)

Men... Synes at din veninde skal respektere dit ønske om at være den eneste der bærer hvidt. Håber hun finder et par andre flotte sko, så I alle kan bruge jeres energi på noget sjovere.

:bearhug::bearhug:

Helt enig med Linette160711 i ovenstående.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noget helt andet er at hvide sko måske ikke er så praktiske til sommerbryllupsfester hvor man i et eller andet omfang også vil opholde sig ude og skulle det der ikke sker ske - at det regner - så er skoene ikke hvide længere.

Kom til at tænke på hvor meget man øvrigt ser skoene. Her tænker jeg på gæsterne. I det her tilfælde vil Mette jo nok uvilkårligt kigge efter veninden og hendes sko.

Jeg tænker på at mange af pigerne normalt vil smide skoene umiddelbart efter middagen/kaffen. Det er lige før man nogle gange kan holde auktion. (måske lige bortset fra yuusofine herinde fra som "kørte" igennem frem til kl. 5 om morgenen sidste weekend i sine pink kommende bryllupstiletter med 12 cm. hæle på). Under selve middagen ser man dem jo ikke, men så er der det med en evt. buffet og kirken + vielsen.

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke så optaget af, hvad folk har på.. tror da jeg ville rynke lidt på brynene hvis en gæst kom i hellang gennemgående hvis kjole, men da det er hvide detaljer, synes jeg ikke det gør noget.

Har selv har denne kjole på til et bryllup, og det var der ingen der så skævt til

hvidkjole.jpg

Hvad angår hvide sko: I would give a rats ass! (y):wink:

0

Del dette indlæg

Jeg synes helt ærligt det er at være hysterisk! Jeg kan forstå at man reagerer på en kjole der er gennemgående hvid, men jeg synes det er liiiige hårdt nok at sige der intet hvidt må være på kjolen.. Og jeg har klart sammen holdning til den med skoene - jeg synes altså ærlig talt det er fjollet at din veninde ikke må have hvide sko på..

Når det så er sagt, så synes jeg det er rigtig dårligt af din veninde at hun ikke respekterer dine følelser på det punkt. Så kan det være noget så fjollet eller hysterisk, men hvis man fortæller at det gør en ked af det, så bør man som veninde respektere det og finde på noget andet.

:hug:

Her er jeg med... Uanset hvor fjollet jeg synes det med det hvide er, så ville jeg altid respektere dit valg og dine følelser som veninde...

0

Del dette indlæg

Hej . Tror du skal vende den om og tænke at lad da bare hende komme i hvad hun vil (lige med undtagelse af en brudekjole hehe), uanset hvad så er det din dag og dig som vil få opmærksomheden og være den smukkeste der overhovedet er tilstede i lokalet.. Du har planlagt alt ned fra mindste detalje og kommer klart til at overstråle alle de andre kvinder uanset hvad de bærer. :bearhug: Så pyt med hende, lad da bare hende tage hvid kjole på og få et par kommentarer fra de andre gæster :pokey: eller i det mindste en dårlig samvittighed når du har fortalt hende hvad du synes .. ( Hehe rigtig zilla her :blush: ) ..

Nå det jeg bare ville sige er:

Pyt med hende, uanset hvad er det din dag og DIG øjnene vil falde på! :c166::super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hys og hys: I vores invitation havde jeg specifikt frabedt mig, at damerne bar sort eller hvidt.

Dette resulterede i, at vores gæster alle kom i flotte farverige sommerkjoler og det er bare så smukt på billederne.

En enkelt veninde kom i sort hvide leggins og lang sort/ hvidmønstret bluse.... Det blev jeg lidt ked af- men nok mest fordi man kunne se, at det ikke var en festkjole hun havde taget på, men mere gå i byen tøj. Senere viste det sig da også, at hun havde planlagt at tage videre til en anden fest, så hun gik lige efter brudevalsen :shooter:

Efter hun også havde fravalgt min polterabend "grundet økonomien" og da hendes gave var et gammelt gavekort fra hendes fødselsdag et halvt år tidligere valgte jeg naturligvis at nedprioritere vores venskab.... Læs: Vi ses ikke længere.

Min pointe: Alle de ting vi gør i forhold til vores venskaber har en signalværdi og en investeringsværdi i forhold til, hvor meget de betyder for os. Hvis man holder af sin veninde, gør man ikke noget hun kan blive ked af- særligt i relation til hendes store dag.

Lige den dag tager man alting lidt mere nært, fordi det netop betyder så meget. Og det bør ens rigtige veninder respektere, hys eller ej. :kiss:

0

Del dette indlæg

Der var flere der havde hvide kjoler på til mit bryllup, men tro mig. De kan altså ikke tage din shine lige meget hvad de så kommer i :biggrin: Jeg synes ikke det er værd at blive uvenner over.

Her er jeg helt enig. Livet er alt for kort til bagateller, og farven på en kjole er total ligemeget, Du vil helt sikker være meget smukkere end din veninde :c166:

Redigeret af Stride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var flere der havde hvide kjoler på til mit bryllup, men tro mig. De kan altså ikke tage din shine lige meget hvad de så kommer i :biggrin: Jeg synes ikke det er værd at blive uvenner over.

Det er nu ikke fordi, jeg tror hun "tager min shine" (hvis nogen gjorde det, så ville det være svigerinden, der ser BRAGENDE godt ud i LILLA kjole. Helt fantastisk - og det synes jeg bare er fedt!). Men det er meget meget meget fjernt fra mit billede af, hvad man gør til et bryllup. Jeg synes det er respektløst, i hvert fald når hun ved, at det ville gøre mig ked af det. At nogen andre er kommet i hvidt til nogens bryllupper og at det har været okay med alle er jo bare super.

0

Del dette indlæg

Hys og hys: I vores invitation havde jeg specifikt frabedt mig, at damerne bar sort eller hvidt.

Dette resulterede i, at vores gæster alle kom i flotte farverige sommerkjoler og det er bare så smukt på billederne.

En enkelt veninde kom i sort hvide leggins og lang sort/ hvidmønstret bluse.... Det blev jeg lidt ked af- men nok mest fordi man kunne se, at det ikke var en festkjole hun havde taget på, men mere gå i byen tøj. Senere viste det sig da også, at hun havde planlagt at tage videre til en anden fest, så hun gik lige efter brudevalsen :shooter:

Efter hun også havde fravalgt min polterabend "grundet økonomien" og da hendes gave var et gammelt gavekort fra hendes fødselsdag et halvt år tidligere valgte jeg naturligvis at nedprioritere vores venskab.... Læs: Vi ses ikke længere.

Min pointe: Alle de ting vi gør i forhold til vores venskaber har en signalværdi og en investeringsværdi i forhold til, hvor meget de betyder for os. Hvis man holder af sin veninde, gør man ikke noget hun kan blive ked af- særligt i relation til hendes store dag.

Lige den dag tager man alting lidt mere nært, fordi det netop betyder så meget. Og det bør ens rigtige veninder respektere, hys eller ej. :kiss:

Jeg vil godt gå med til at kalde det hys, at jeg gerne vil have at kvinderne ikke bærer hvidt... :wink: Men når det ikke er et mere umuligt ønske, så synes jeg faktisk, at det er brudens "ret" at være hys. Og ja, lige i forhold til denne dag, tager jeg tingene ret nært.

Jeg ville også have skrottet den veninde, du snakker om, hvis hun gjorde sådan... :hug:

Jeg kan forstå, hvis nogen protesterede, hvis jeg krævede at alle SKULLE have rød kjole på, eller hvis alle klædte sig efter et bestemt tema eller noget andet, som virkelig kunne blive besværligt. Men selv i dét tilfælde, ville jeg selv som gæst enten gøre det, eller også fortælle værtsparret, at jeg havde svært ved at efterleve det, og om de kunne hjælpe, da jeg ellers ville føle mig nødt til at takke nej. Jeg kunne aldrig drømme om at troppe op og bevidst gå imod værtsparrets ønsker... Og SÅ umuligt kan det vel ikke være, at finde tilbehør, der ikke er hvidt (jeg synes jo faktisk det har været svært AT finde noget i hvid :rolleyes:)

0

Del dette indlæg

Jeg synes personligt det er at være MEGA hys!!

For mig betyder det sååååå lidt hvad folk kommer i! De gæster jeg invitete, er med fordi jeg kan li dem ikke pga Emma Gad eller andre der mener, at de skal bestemme hvad der sig hør og bør!

Tror også jeg ville blive lidt småfornærmet som veninde.

Jeg har så også været så respektløs at tage et hvidt sjal på til en kjole en gang. Bl.a fordi det passede super godt til og fordi budgettet ikke rigyig gav luft til nye sjal...

1

Del dette indlæg

Jeg synes personligt det er at være MEGA hys!!

For mig betyder det sååååå lidt hvad folk kommer i! De gæster jeg invitete, er med fordi jeg kan li dem ikke pga Emma Gad eller andre der mener, at de skal bestemme hvad der sig hør og bør!

Tror også jeg ville blive lidt småfornærmet som veninde.

Jeg har så også været så respektløs at tage et hvidt sjal på til en kjole en gang. Bl.a fordi det passede super godt til og fordi budgettet ikke rigyig gav luft til nye sjal...

Sådan er vi så forskellige. Du synes det er at være mega hys over, jeg synes det er en mega lille ting at blive småfornærmet over. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså det er muligt jeg har misforstået noget men er "hvid" reglen ikke lavet for at undgå at en gæst overstråler bruden. Sådan har jeg ihvertfald forstået det og så vidt jeg husker er det også det der står i takt og tone bøgerne.

No idea, er egentlig ikke så meget inde i Emma Gad. :)

Det hører bare med i min forståelse af bryllupper, at man da ikke tager hvidt på... Og som sagt, så er det jo helt op til det enkelte bryllup, om hvor meget og hvor lidt man gerne vil holde fast i det. Men jeg tænker, at om det så var en regel som en brud selv havde fundet på, så ville jeg som gæst og veninde respektere det, når det ikke er sværere.

Men jeg kan måske også mærke, at det i mit tilfælde også handler lidt om kommunikationen mellem mig og veninden. Jeg har virkelig vendt og drejet det, og som jeg vistnok også har skrevet, så ville det ikke vække stor ballade med hvidt tilbehør, hvis personen oprigtigt troede, at det ville jeg synes var 100% ok.

Det der gør mig ked af det og vred er jo mere chokket over at hun melder ud, at hun tager hvide sko på, når vi lige så lige har snakket om, at jeg går meget op i at man ikke tager hvidt på + at hun holder fast i det, efter at jeg har sagt at det ville gøre mig ked af det.

Men det kommer selvfølgelig ikke til at ødelægge min dag, og jeg er heller ikke bange for at hun overstråler mig. :)

Hvad det kommer til at betyde for venskabet, det ved jeg så helt ærligt ikke, men det er selvfølgelig fordi at der er en baggrundshistorie også, som jeg egentlig ikke først troede var relevant for situationen, hvilket jeg dog godt kan se nu, at den nok er. Men det må jeg jo tage med hende :wink:

Så tak for kommentarerne angående min konkrete situation, jeg tror, jeg har fået de input, jeg havde brug for. :thanks:

0

Del dette indlæg

Hej M.

Har ikke læst alle svar, men jeg synes at det er liiiidt hys.

Hvide detaljer hos andre rører mig slet ikke, og synes f.eks. at pumpkins ser fin ud i sin kjole.

Vi har ikke skrevet det nogen steder, da de fleste kender til "reglen" og flere har endda sagt at de heller ikke vil komme i sort, hvilket jeg synes er fantastisk, da jeg synes sort er så... ja en farve man kan bruge til alle andre fester. Et bryllup er så festligt, og det er så skønt at se flotte farverige kjoler. At folk der altid bærer sort, tør vove sig ud i en farve :cheerleader3: Så her er sort og hvid nærmest blevet en uskreven regel.

Det undrer mig nu også at din veninde vil tage hvide sko på... både fordi du ikke er vil med det(lidt provokerende), men det er da også de færreste kjoler hvide sko ser smart ud til :blink: Foreslå hende en nude sko istedet :thumbsupsmileyanim: og PRØV at spare på energien. Hvis det ikke er fordi gæsterne ikke må tage dit "shine", så er det vel ligegyldigt?!

0

Del dette indlæg

Hej M.

Har ikke læst alle svar, men jeg synes at det er liiiidt hys.

Hvide detaljer hos andre rører mig slet ikke, og synes f.eks. at pumpkins ser fin ud i sin kjole.

Vi har ikke skrevet det nogen steder, da de fleste kender til "reglen" og flere har endda sagt at de heller ikke vil komme i sort, hvilket jeg synes er fantastisk, da jeg synes sort er så... ja en farve man kan bruge til alle andre fester. Et bryllup er så festligt, og det er så skønt at se flotte farverige kjoler. At folk der altid bærer sort, tør vove sig ud i en farve :cheerleader3: Så her er sort og hvid nærmest blevet en uskreven regel.

Det undrer mig nu også at din veninde vil tage hvide sko på... både fordi du ikke er vil med det(lidt provokerende), men det er da også de færreste kjoler hvide sko ser smart ud til :blink: Foreslå hende en nude sko istedet :thumbsupsmileyanim: og PRØV at spare på energien. Hvis det ikke er fordi gæsterne ikke må tage dit "shine", så er det vel ligegyldigt?!

Pumpkins kjole er helt sikkert flot, og hvis det har været helt okay til det bryllup hun har været til, så er der jo slet intet problem i det. :)

Jeg har forresten i mellemtiden set den kjole, som min veninde ville have haft på, og jeg kan oplyse at den var mere hvid end det (lang stropløs hvid satinkjole med nogle få små lilla sommerfugle brocher på toppen, lilla bælte og noget lilla pynt i bunden), men det er jo sådan set besides the point hvor mange procent hvid en kjole er :wink: Som jeg skrev i det sidste indlæg, så tror jeg nok at den her situation i virkeligheden handler mere om noget generelt knas mellem mig og veninden end om hvidt tilbehør. :(

Men jeg er også faldet lidt ned igen, og som skrevet før, så kommer det selvfølgelig ikke til at ødelægge min dag... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville personlig være ligeglad med et par hvide sko på en kvindelig gæst .. MEN, det er DU ikke og hun er din veninde, så syntes ærlig talt hun er ret provokerende

jeg ville helt klart skrive at du jo ikke kan tvinge hende til ikke at iføre sig hvide sko men at hun nu kender din mening og at det vil gøre dig ked at det

Håber da virkelig at hun så kan fatte et vink med en vognstang og finde et par andre sko , der er jo tusindvis af flotte sko der ikke er hvide derude :bearhug:

Fuldstændig enig her! Synes altså ikke at hun kan være det bekendt når hun ved at du bliver ked af det. Du får lige en :bearhug:

0

Del dette indlæg

jeg ville personlig være ligeglad med et par hvide sko på en kvindelig gæst .. MEN, det er DU ikke og hun er din veninde, så syntes ærlig talt hun er ret provokerende

jeg ville helt klart skrive at du jo ikke kan tvinge hende til ikke at iføre sig hvide sko men at hun nu kender din mening og at det vil gøre dig ked at det

Håber da virkelig at hun så kan fatte et vink med en vognstang og finde et par andre sko , der er jo tusindvis af flotte sko der ikke er hvide derude :bearhug:

Fuldstændig enig her! Synes altså ikke at hun kan være det bekendt når hun ved at du bliver ked af det. Du får lige en :bearhug:

Tak :bearhug: Jeg skrev også sådan til hende, og jeg tror faktisk at det ender med at hun finder nogle andre sko. Nu må vi se... :)

0

Del dette indlæg

Hej Meggers

Som du selv nævner, så handler situationen måske i lige så høj grad om noget knas mellem din veninde og dig, da du måske "blot" ville studse over andre gæsters brug af hvid til brylluppet, selv om "alle" ved, at man som hovedregel ikke bærer hvidt til bryllup... (det er sikkert et individuelt fortolkningsspørgsmål) :unsure:

Det virker lidt som en on-going magtkamp/styrkeprøve - husker jeg forkert eller var der ikke også noget om, at din veninde ikke rigtig engagerede sig i planlægningen tidligere i forløbet og at det bragte nogle issues op mellem jer? Jeg synes, det er synd for dig, du skal bøvle med sådanne i grunden unødvendige "småproblemer", når der er så kort tid til brylluppet, hvor du skal glæde dig helt vildt og haste rundt og nå de sidste planlægningsudfordringer. Uanset om man er enig eller uenig med dig i graden/omfanget af reglen for hvid til jeres bryllup, så er din venindes handling respektløs, idet hun er bekendt med din holdning og stadig "trodser" og tilsidesætter dit ønske - og mon ikke, det i høj grad er dér kimen ligger i forhold til problematikken. Det kan hun ikke være bekendt :bearhug:

Jeg håber, hun trods alt vælger at tage højde for dine ønsker - og hvis hun ikke gør, så håber jeg, du har en alt for dejlig dag til overhovedet at lægge mærke til, hvad andre - selv nære veninder - har på til jeres bryllup :hug:

0

Del dette indlæg

Altså til vores bryllup må folk altså gerne komme i hvidt - vi har jo hellere ikke nogen brud - men det vigtigste er at folk kommer og har det sjovt - har skrevet i indbydelsen at dresscoden er Dress to impress :) - så folk skal komme og være super smukke og dejlige :)

5

Del dette indlæg

Hej Meggers

Som du selv nævner, så handler situationen måske i lige så høj grad om noget knas mellem din veninde og dig, da du måske "blot" ville studse over andre gæsters brug af hvid til brylluppet, selv om "alle" ved, at man som hovedregel ikke bærer hvidt til bryllup... (det er sikkert et individuelt fortolkningsspørgsmål) :unsure:

Det virker lidt som en on-going magtkamp/styrkeprøve - husker jeg forkert eller var der ikke også noget om, at din veninde ikke rigtig engagerede sig i planlægningen tidligere i forløbet og at det bragte nogle issues op mellem jer? Jeg synes, det er synd for dig, du skal bøvle med sådanne i grunden unødvendige "småproblemer", når der er så kort tid til brylluppet, hvor du skal glæde dig helt vildt og haste rundt og nå de sidste planlægningsudfordringer. Uanset om man er enig eller uenig med dig i graden/omfanget af reglen for hvid til jeres bryllup, så er din venindes handling respektløs, idet hun er bekendt med din holdning og stadig "trodser" og tilsidesætter dit ønske - og mon ikke, det i høj grad er dér kimen ligger i forhold til problematikken. Det kan hun ikke være bekendt :bearhug:

Jeg håber, hun trods alt vælger at tage højde for dine ønsker - og hvis hun ikke gør, så håber jeg, du har en alt for dejlig dag til overhovedet at lægge mærke til, hvad andre - selv nære veninder - har på til jeres bryllup :hug:

Du har helt ret... I det hele. Og tak for :bearhug:

Det er bare supertræls, synes normalt at jeg er god til at styre udenom drama, og jeg bliver da ikke uvenner med alle andre, men forholdet til netop denne veninde er bare blevet så underligt kompliceret efter at jeg er blevet friet til, jeg forstår faktisk ikke helt hvad der sker. :unsure: Føler lidt at jeg bliver misforstået hele tiden, og jeg forstår heller ikke rigtig de ting hhun gør og siger. :( Håber at det går i sig selv igen, og at vi bare kan hygge os til festen... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer