Guest rikke_eriksen

Tudetur

21 indlæg i dette emne

Så fik jeg altså nok i går:

Der er bare så mange ting der er gået galt her på det sidste.

Det startede ellers okay, vi har været i gang i 1½ år for at være sikre på at vi fik lige præcis de ting vi gerne ville have, restaurant, tid og dato i kirken, reception og alle de andre ting.

Det er selvfølgelig her til sidst at de endelige DETALJER skal sættes på plads, men jeg havde slet ikke regnet med at det ville ramle så meget som det her gjort - her 1 måned før brylluppet:

Først var det ringene som var forkerte og forkert graveret, de skulle have været afhentet 1. juni, men vi har stadig ikke fået dem nu pga ændringer.

Så var det kjolen, jeg havde fundet en rigtig fin kjole, men den kostede 10.000 og var ikke præcis som den skulle være, så jeg gik til min venindes mor, som har været teater skrædder og hun ville gerne hjælpe, forudsat at jeg købte alle materialer selv. Vi havde et møde og hun sagde, at det ville koste ca. 2.000 - 3.000 for hendes sytid. Alt i alt ville kjolen så komme op på 5.000 til 6.000 og det var okay - så kommer der jo undertøj og sko og hår pynt osv til, men det var indenfor rimelighedens grænser. Men jeg synes ikke hun har været så dygtig, hun kunne godt se fejlene, men vidste ikke hvordan hun skulle rette dem, og da jeg selv har syerfaring måtte jeg mere eller mindre fortælle hende hvordan hun skulle rette.

Så var der problemer med gæsterne, min onkel (mors bror) gør knuder og er træls, han er meget jalouxe på min mor og jeg frygter lige en konfrontation til brylluppet, ville ønske at jeg ikke havde inviteret ham.

Så var der præsten, som jeg lige ville tjekke op på fordi jeg nok lige synes at de 3 bryllupper på den dato vi skulle giftes lå lidt tæt med kun 1 time imellem og 45 minutters bryllupsprædiken i kirken, men det viste sig at hun havde glemt at overføre vores ønske om bryllup kl. 13 fra den gamle kalender til den nye og derfor var der booket bryllup kl. 14. Altså kunne vi ikke få bryllup kl. 13, men kunne klemme os ind kl. 12.30, dvs at vi skal ringe rundt til 60 gæster og bede dem komme ½ time tidligere og desuden rykke reception og middag ½ time frem!

Vi ved stadig ikke hvem der skal vie os, da præsten er på ferie og vikaren måske ikke vil tage 3 bryllupper på een dag. Men kirken har vi.

Så meldte vores DJ afbud, han mente ikke at han havde den slags musik som vi bad om, det havde han så vidst i over ½ år, men først da vi ringede for at bekræfte, giver han lyd fra sig...

Og så i går kom dråben:

Jeg kan hente min færdige kjole på fredag, men prisen er lige steget fra 2.000 - 3.000 og til 5.000 fordi hun altså har syntes at det havde været svært.

Altså dobbelt pris og min kjole kommer op i 8.000 kr + jeg har betalt for at tage frem og tilbage mellem Århus og København og har vejledt hende ang. rettelser. Desuden har der været 2 sølle rettelser på corsagen og ingen overhovedet på nederdelen. Håber hun ikke regner med de 5.000 for det vil jeg simpelthen ikke betale.

MORALE:

Tjek, tjek og dobbelt tjek selvom det lyder besværligt og gør ALT skriftligt, selvom det kun er løse aftaler!

Jeg er bare så træt og tosset nu, ikke lige som jeg havde forestillet mig det skulle være, men har lært at forvente det værste efterhånden.

Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen dog. Puha sikke en omgang. Du får lige sådan en.... :)

Det er ikke sjovt, når det hele ramler :super:

Nu ved jeg ikke, hvornår jeres reception oprindeligt skulle starte. Men vil det være nødvendigt at fremrykke den? Gæsterne har en tendens til at blive hængende udenfor kirken, indtil brudeparret går, så hvis I trækker den lidt, så kan I måske nøjes med kun at fremrykke vielsen :)

Jeg kan trøste dig med, at på selve dagen er man så opfyldt af lykke, at alle de genvordigheder man har været igennem indtil da, bare blegner :super:

/Fru Larsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så meldte vores DJ afbud, han mente ikke at han havde den slags musik som vi bad om, det havde han så vidst i over ½ år, men først da vi ringede for at bekræfte, giver han lyd fra sig...

Det er simpelthen for langt ude, og jeg kan kun beklage på branchens vegne. Er I da specielle hvad musik angår :)

Hvilken dato skal I giftes ? Måske vi eller nogen af samarbejdspartnerne kan stable en løsning på benene, og vi har 100% sikkert den musik I er til :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For pokker da, hvor er i uheldige lige nu, føler virkelig med jer. Synes heller ikke det er rimeligt at prisen på kjolen er steget så markant. Ja det er godt nok vigtigt at have skriftlige aftaler, som du selv er inde på, men det hjælper jer jo bare ikke her og nu. Sender lige nogle :denmarkflag: til opmuntring

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

Man kan da ikke bare ændre prisen på kjolen :tosset: Når hun nu ikke kunne lave det så det var tilfredsstillende, så kan hun da ikke bare tage extra for det. Sikke en tumpe - ja undskyld, men jeg synes simpelhen det er frækt!!

Mange :denmarkflag::bearhug::toot:-HAHA-()() til dig

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

jamen jeg ved ikke hvad jeg skal sige - det er jo helt vildt, så uheldige i har været.

Jeg føler frygtelig med jer.

Det er absolut ikke sjovt, når noget driller, når man er ved at stille sit drømmebryllup på benene.

Jeg håber det bedste for dig og jeg ville heller ikke betale fuld pris for kjolen.

Du har vores opbakning.

Kunne vi ikke få lov at se billede af din brudekjole?

:denmarkflag::bearhug::toot:-HAHA-()()()()(y)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en omgang.. Et stort :denmarkflag: til dig.. På trods af alle disse uheldigheder, så er jeg sikker på at bryllupsdagen bliver fantastisk. Men det er helt sikkert ikke sådanne problemer man har lyst til at støde ind i så kort tid op til brylluppet. Håber på at I får løst det hele, så du og din kommende mand, kan nyde jeres bryllupsdag.. du får lige et par ekstra :bearhug::toot:-HAHA-

0

Del dette indlæg

Det er simpelthen for langt ude, og jeg kan kun beklage på branchens vegne. Er I da specielle hvad musik angår :bearhug:

Hvilken dato skal I giftes ? Måske vi eller nogen af samarbejdspartnerne kan stable en løsning på benene, og vi har 100% sikkert den musik I er til :denmarkflag:

Ligesom Bent må jeg da beklage på branchens vegne... det er BESTEMT ikke kutyme blandt de professionelle bryllupsdj's at agere på den måde

Rikke skal giftes den 6. august... Bent er det ikke noget med, at du netop har fået et afbud der?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ligesom Bent må jeg da beklage på branchens vegne... det er BESTEMT ikke kutyme blandt de professionelle bryllupsdj's at agere på den måde

Rikke skal giftes den 6. august... Bent er det ikke noget med, at du netop har fået et afbud der?

Jeg tror nu ikke det ville have hjulpet meget med en aftalebekræftelse eller en decideret kontrakt i det her tilfælde, hvor det handler om at Dj'en bare melder ud at han ikke kan være med på musikstilen. Netop derfor tror jeg heller ikke vi taler om en professionel bryllupsdj. I såfald burde det ikke være nødvendigt at melde afbud på grund af musikstilen.

Det er korrekt at vi fik et afbud ind på en bryllupsfest den 6/8 2005. Det har jeg også skrevet her. Samtidig er datoen dog også blevet udbudt til nogle af dem som vi fornylig har måttet melde hus forbi til fordi alt var optaget den 6/8. Alle har fået beskeden; Først til mølle.....

En af dem har i sidste uge meldt ud at de er meget interesserede. Så på nuværende tidspunkt kan jeg faktisk ikke sige om datoen er besat eller ej.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Tak for alle Jeres knus, det var rart!

Jeg har taget en dyb indånding og fortsætter nu ufortrødent med at arrangere bedst muligt.

Mht DJ, nej han var ikke proffessionel, så i skal absolut ikke have dårlig samvittighed på branchens vegne, han var reel nok og meldte ud at han nok havde allermest af den slags musik, som vi gerne ville have og fair nok, hvis han ikke vidste det før.

Vi har allerede fået flere tilbud, så jeg tror det hele falder på plads trods alt.

Mht til kjolen, så har jeg desværre ikke billeder endnu, da syersken stadig har den og efter en længere forhandling er vi blevet enige om 3.500 + jeg giver hende et gavekort til det tøjfirma, som jeg arbejder for, det er ikke noget hun har bedt om, det er en gestus fra min side, så hun ikke sidder tilbage med en alt for dårlig smag i munden.

Desuden skal jeg selv lave kjolen færdig, dvs den er helt "enkel" nu og jeg skal så selv have fingre i den med blonder, perler mm, men når den bliver helt færdig kommer der billeder.

:denmarkflag: tilbage til alle Jer og tak for hjælpen!

Rikke

0

Del dette indlæg

WOW - det ønsker man ingen. Det lytter næsten som en dårlig film og man kan ikke forstille sig at så meget kan ske til en person.

:denmarkflag::bearhug::toot:-HAHA-()() ()() (y)

Håber at tingene falder på plads og at der ikke sker mere før bryllupet og at i får den bedste bryllupsdag.

-HAHA- Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer