Dikus

Dikus' bryllupsbilleder

123 indlæg i dette emne

Jeg er så glad for at skrive om mit bryllup, som skal holdes d. 19. november, så nu ville jeg da også have en tråd - og som med alt andet må jeg jo have henvisninger til budgettet, så bær over med mig - det gør alle andre ()()

Vi havde oprindeligt lagt budget til 25.000, men fik 5.000 af min far, som så er blevet lagt oveni til lidt ekstra gæster samt levende musik. Det er vigtigt for os at have en masse mennesker omkring os at dele dagen med, så vi har inviteret ca. 90 i kirken og til reception (men regner langt fra med, at alle kommer...) og så har vi inviteret ca 50 til efterfølgende middag. Vi vil gerne have en traditonel middag først - og så fest bagefter...

Min kæreste og jeg har været igennem 3 hårde år med invaliderende sygdom efter en fødsel. Først nu er vi ved at være ovenpå, så det har været vigtigt for os, at festen bliver begyndelsen på et nyt "normalt" familieliv samt en takkefest for alle vores helt vidunderlige venner, som har været SÅ hjælpsomme og forstående, selvom vi vitterlig INTET har givet i de tre år - og desværre har vi heller ikke været særlig åbne om, hvor hårdt vi egentlig har haft det, men alle har bare accepteret det og ingen er blevet mugne over, at vi altid meldte afbud og aldrig hjalp til. :toot: Jeg er så taknemmelig for vore venner, der bare har stolet på, at hvis vi trak os, og sagde at det ikke var af lyst, men af nød, ja så passede det nok - og så behøvede vi ikke sige mere, når vi ikke havde lyst :hug:

Vielsen foregår i vor sognekirke med vor egen præst, som har besøgt mig på hospitalet, besøgt min kæreste og snakket med ham, så han også fik lidt opmærksomhed - og en enkelt gang arrangeret biograftur for os, så vi ikke glemte hinanden :) Sådan skal en præst være :) Helt uden at prædike for os eller noget (dog har han ofte spurgt, om vi dog ikke snart skulle giftes ()() ) Da vi endelig fandt datoen flyttede han sin ferie for os, så han kunne være den der viede os :denmarkflag:

Receptionen bliver holdt i menighedshuset. Kærestens søster laver bryllupskage, som meget utraditionelt bliver ostelagkage forklædt som alm. bryllupskage. Det har vi valgt, da min kæreste ikke er den store kagespiser, men ELSKER ostekage, og er træt af, at man aldrig får det serveret nogen steder. Derudover passer det perfekt til Belgisk Kriek, som jeg er vild med - og så får gæsterne da noget, der er anderledes :bearhug: Til børnene (vi har en pige på 3) bliver der lyserød bryllupskage, med en eller anden form for børnevenlig kage (sikkert sandkage) og børnechampagne og rød sodavand (Krieken er rød...)

Til middagen kommer der kun voksne samt to ammebørn (der får det lige som de vil have det, det manglede bare, når vi nu gerne vil se deres forældre...). Der må ikke ryges ved bordene, men bliver et "rygerum". Efter middagen må der ryges i festlokalet...

Middagen holdes på et teglværksmuseum i byen. Det var vigtigt for os at holde det i vor egen by, da det ville gøre det lettest for flest af vore gæster. Det betød at vi enten kunne vælge hallen, som er MEGET uromantisk eller teglværksmuseet, som vi synes er SÅ hyggeligt, og tit går ned og kigger på. Ikke just et svært valg.

Vi skal så selv stå for oppyntning og borddækning, men vil betale os fra oprydning.

Serveringen står vor kok for. Han laver så to retter mad (noget and og kalv stegt som vildt) samt står for serveringspersonale for 10.000. Det er vist ganske rimeligt. Is får vi til dessert af en is-mand i Odense, der laver flødeis som i de gode gamle dage uden kunstige farvestoffer og stabilisatorer (y)

Brudekjolen er købt på tilbud hos Panayotis, er i cremet silke - og kostede 1000 kr. og 2100 inkl. underskørt og slør -HAHA-

Min datters kjole er netop bestilt over nettet hos Dress Up - og den lyserøde drøm glæder jeg mig til at se i virkeligheden. Hun bliver SÅ yndig....

Musik får vi i to timer til 1800 kr. som en vennetjeneste af en vi kender lidt, der har en lille, sollid duo (de tager normalt MEGET mere for at spille). Herudover står den på hjemmesammesat musik fra computeren over min kærestes STORE højtalere fra tiden før mig -HAHA- Så fik han altså brug for dem alligevel, til noget fornuftigt vel at mærke -HAHA-

Nåh, nu vil jeg ringe og høre om stofbutikken kunne skaffe de 30 meter stof til duge, som jeg har bestilt. Jeg har kun 1750 kr. til pynt af lokalet, så dugene MÅ BARE IKKE blive for dyre, så er der jo intet til resten...

Redigeret af Dikus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TAK

Jeg har faktisk været overrasket over, hvor mange ting, der bare faldt i hak. Jeg havde f.eks. regnet med at skulle se et HAV af kjoler, før jeg fandt en til under 3000 (det var budgettet), som jeg følte mig som en brud i - og så fandt jeg den, før jeg begyndte at lede, da jeg bare liiiige skulle se i butik nr. 2, hvilken slags kjoler de havde...

Og kokken regnede jeg med blev et problem - for hvem mon ville lave to retter mad for 150 kr. som levede op til vore forventninger? Jeg indhentede priser ved et cateringfirma, som skulle have 200 pr. kuvert og ringede så til denne her økologiske kok, som jeg fik anbefalet - og han var med på at lave noget lækkert til 150 kr, så det var jo PERFEKT - og LET :denmarkflag:

Hermed var de to store poster, der kunne vælte budgettet overstået som en leg; så glad var jeg. Nu mangler jeg som sagt duge og de speciel-øl vi regner med at få en ven til at købe med fra Luxembourg, hvor de er noget billigere end de 30 kr. og opefter, de koster herhjemme.... Grrrr.... Det har man jo ikke råd til at servere for sine gæster...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :bearhug:

hvor lyder jeres præst bare fantastisk!

og hele jeres planlægning lyder helt utrolig god, jeg er helt vild med alle de tanker I gør jer - og at I gerne vil give 'noget tilbage' til jeres venner..

hvor er det super med kokken og billigt!

jeg glæder mig til at høre og se mere

:denmarkflag: Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er så (forhåbentlig) et billede af brudepigekjolen - det kan jeg da klare, da det ligger på nettet. Jeg har sammen med min datter rendt Odense tyndt for at kigge på kjoler (min entusiasme har været bekymrende smittende :denmarkflag: ), men vi har bare ikke haft fundet nogen. I går så jeg så et link til dress-up og fandt denne kjole, som jeg satser på er lige så pæn i virkeligheden. For den bestilte og betalte jeg i dag. Den bliver ganske vist 50 kr. dyrere end budgetteret - men til gengæld har jeg sat 300 kr. af til sko til hende - og der kan jeg se, at jeg SAGTENS kan gøre et godt kup, hvis jeg bare kigger ind i et par skobutikker, når jeg ved, hvilken str. hun skal bruge, så det går nok...

Og til jer, der har kommenteret vores præst: JA, han er FANTASTISK og vi er så taknemmelige for, at han bare har været der! :toot:

Tager på ferie halvanden uge, er hjemme et par dage, tager afsted igen og er først "rigtig" tilbage d. 1. august. Så nu er problemet at få dugene (og tyld, som jeg ligesågodt kunne bestille samtidig) hjem inden vi tager afsted... Vi har ikke bil, så jeg håber, jeg kan få min far til at drøne forbi Odense, når han kommer fra Sjælland for at hente os. Problemet er bare, at han ikke ved det endnu :bearhug:

post-12387-1120846827.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først vil jeg sige velkommen til krogen.

Dernæst...Hvor er det bare nogle dejlige venner I har og det er da en helt fantastisk præst! :heppe: Jeg har godt hørt om engagerede præster, men har desværre aldrig mødt en eneste.

Super sød brudepigekjole! Må vidst heller tjekke den side, har selv to der skal stadses ud. :bearhug:

Glæder mig til at følge din planlægning og er allerede nu fuld af gode forhåbninger. I er jo fulgt at glædelige ting og masser af held allerede. Men sådan er det vel, det bliver godt når det har været skidt. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til!!!

Jeg synes, det er kanon, at du går så meget op i at overholde bugdettet og synes det er super, at ikke alle kræver det vilde!!! Selv ville jeg godt kunne holde vores bryllup for jeres sum, men jeg kan bare ikke overskue alt det arbejde der er ved att holde det hjemme!!! Så der tager jeg hatten af for dig!!!

Svale

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til!!!

Jeg synes, det er kanon, at du går så meget op i at overholde bugdettet og synes det er super, at ikke alle kræver det vilde!!! Selv ville jeg godt kunne holde vores bryllup for jeres sum, men jeg kan bare ikke overskue alt det arbejde der er ved att holde det hjemme!!! Så der tager jeg hatten af for dig!!!

Svale

Ja, vi har jo snakket om, det tager tid og engagement med det budget :bearhug: Jeg læste jo i din tråd, at du har fået et DEJLIGT tilskud - og blev SÅ glad på dine vegne. Det gør det immervæk noget lettere for jer :denmarkflag: Jeres ideer virker også helt fantastiske!

0

Del dette indlæg

Så er jeg tilbage fra ferien i Skagen. Dejligt sted med massere af lys- og dekorationsbutikker... Min kæreste gik bare rundt og gnækkede hver gang der var en ny butik med lys - for jeg VILLE ind i dem; og vi havde alligevel ikke blads til mere i den fyldte klapvogt, hvis vi også ville kunne klare togturen hjem. Det blev dog til en håndlavet kurv til brudepigens rosenblade og hjerteformede sæber til badeværelset (ja, så bliver der grint af mig...)

Fandt også nogle fine hvide lys til kaffebordet, men måtte nøjes med en adresse, så de kan blive sendt, hvis jeg ikke finder noget bedre (og billigere). Ville egentlig gerne have haft sådan nogle blomsterformede lys til at sætte i fyrfadsstager, men de havde ikke særlig lang brændtid. ØV.

Troede, at min datters brudepigekjole ville ligge og vente på mig, når jeg kom hjem fra ferie, men det eneste, der lå var en seddel med ekstra krav fra skattefar på 20.000; æv man får gæld af at komme til skade på danske sygehuse...

Havde fået min far overtalt til at hente stof til dug og dekoration før ferien, men det var selvfølgelig ikke kommet endnu - og han mente bestemt også han havde sagt det i telefonen. Ved sådan en mandsperson da ikke, at man skal snakke MEGET tydeligt til sådan en som mig, der lige har set sit snit til at få løst et problem??? Som om jeg så vil høre, at det altså ikke kan lade sig gøre... ()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

velkommen til planlægningen, lyder godt nok som en barsk omgang i har været igennem, men sikke nogle dejlige venner i har og en fantastisk præst.

Glæder mig til at læse mere om planlægningen og se nogle billeder derfra, og sikke en sød brudepigekjole, hun bliver da kær i den

()() Rikke

0

Del dette indlæg

Velkommen i Krogen og velkommen tilbage fra ferie.

Er meget spændt at følge jeres tråd - er meget imponeret over jeres besparelser allerede. Og du har da godt styr på tingene.

Sød brudepigekjole, som nok skal komme til tiden samen med stofferne - der er jo heldigvis stadig lidt tid.

()() Sandra

P.S.: Husk vi elsker billeder herind af alt (feststed, ringe, kjoler, invitationer, ....)

0

Del dette indlæg

Hmm... Kunne godt have brugt lidt undervisning i det med billeder. Men... Det I ser her er vaserne, hvori der skal placeres hvide orkideer. Vaserne er gennemsigtige med lidt glimmer, hvilket vi satser på vil give et fint skær til de levende sterinlys, der befinder sig i gl. sølvlysestager.

Så er der en lyserød hårbøjle og lysserøde spænder, som er udtryk for hårdnakket virkelighedsfotrængning for min side, da min datter endnu ikke har beholdt hårpynt i i mere end to minutter...

Og så er der de rammer, som kommer til at stå på bordene indeholdende serviceoplysninger om diverse bryllupstraditioner...

post-12387-1121894070.jpg

Redigeret af Dikus
0

Del dette indlæg

Her er så skoene. De er helt uden hæl, da jeg ikke har det godt med hæl på - og så passede det også med længden på kjole, så jeg slap for dilemmaet med, om jeg alligevel skulle have hæl på i kirken og så skifte efterfølgende...

Den blå broche bliver mit blå - farven på skoene er en tand mørkere end kjolen, men jeg satser på, det går...

post-12387-1121895081.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flotte sko - kan godt forstå at du ikke satser på hæler lige den dag hvis du ikke går i hæler til daglig.

Kan rigtig godt lige de holdere der skal stå bå bordene - ser meget professionel ud og sparer plads når de står i stedet for de ligger ned - det er lige tyvestjålet.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Kan rigtig godt lige de holdere der skal stå bå bordene - ser meget professionel ud og sparer plads når de står i stedet for de ligger ned - det er lige tyvestjålet.

Synes også selv, det var ganske smart med sådan nogle rammer - og så var de nærmest gratis i Søsterne Gren!!!

0

Del dette indlæg

Synes også selv, det var ganske smart med sådan nogle rammer - og så var de nærmest gratis i Søsterne Gren!!!

Nå endu en tak - nu vide jeg da også hvor jeg skal lede efter dem.

:) Sandra

0

Del dette indlæg

Så kom kjolen til min datter med posten. Stor var lykken, da vi opdagede, at den passer perfekt - også selvom hun skulle nå at vokse lidt inden november... Til november er hun jo tre år - og kjolen er str. 1-2!!! Jeg gad godt at se den et-årige, der kan undgå at svømme i den kjole!!!

Arendse fik straks kjolen på og styrtede rundt og dansede ballet - jeg fik hende endda til at tage hårbøjlen på, selvom hun ALDRIG vil have noget i håret!!! Der er håb forude...

Og så selvfølgelig billederne, vi skyndte os at få taget!!!

post-12387-1122044519.jpg

Redigeret af Dikus
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer